Gerechtigheid! Politie kapt met flitsen bij filevorming

Auteur: , 38 Reacties

Het heeft even (lees: veel te lang) geduurd maar het hoge woord is eruit. No. More. Flitsfiles.

Althans, dat is de bedoeling. Of dit echt gaat gebeuren is altijd even afwachten natuurlijk. De politie heeft eindelijk een akkoord gesloten met Rijkswaterstaat over #flitsgate. De afgelopen maanden werd namelijk bekend dat steeds meer files werden veroorzaakt door de verstopte, doch aanwezige hermandad in bermen of onder viaducten. Automobilisten trapten massaal op de rem bij het zien van de beruchte Volkswagen-busjes. Gevolg: files. Veel files. Een toenemend issue waar eens goed naar gekeken moest worden. Dat is nu dus eindelijk gebeurd.

Een betere communicatie tussen Rijkswaterstaat en de politie moet files doen voorkomen. Of in ieder geval verminderen, aldus de NOS vanmorgen. Zodra Henk van de verkeersdienst op zijn monitor ziet dat er een file opdoemt op een plek waar Johan staat te flitsen, dan belt Henk naar Johan. “Ja shit, met mij. Ze hebben je door man. Ga er maar vandoor”.

Het probleem is hier nog niet helemaal mee verholpen. De flitsacties worden nu stopgezet zodra er filevorming wordt geconstateerd. Maar dan is het kwaad vaak al geschied. Autoblog toptip voor huismoeders met kortpittige kapsels: trap niet paniekerig op het middelste pedaal bij het zien van een flitsauto. Dank u.

Foto: M3 en RS6 gebroederlijk in de file via Autojunk.



38 reacties

En dan staan ze er stiekum toch ….
Of gewoon geen mobiele flitsers tussen 6:30 en 9:30 ’s ochtends en 15:30 en 19:30 in de middag/avond. Dat zou wat mij betreft ook meteen voor brugopeningen van snelwegen mogen gelden.
@erwh:
Juist op die tijdstippen wel flitsen, wat mij betreft. Want dan is het druk en dus onverantwoord om te snel te rijden.
@Original_Arnoud: gewoon goed in je spiegels kijken voor je van baan wisselt lost alles op..
@erwh: heb meer last van brugopeningen dan flitsers
@erwh: Bruggen die open gaan op snelwegen? Daar heb ik echt nog nooit van gehoord.
@berlinetta: Op de A44 bijvoorbeeld, om maar meteen wellicht de meest vervelende brug in een snelwegtraject te noemen.

Een snelweg met bruggen……
We kunnen mensen op de maan zetten, energie opwekken uit zonnestralen en tig duizend meter onder water duiken, maar alle bruggen of ophogen of een tunnel ervoor in de plaats leggen is blijkbaar onmogelijk.
@skid: A9 toch juist?
@berlinetta:
A1 bij Muiden, A20 bij Spaanse Polder.
@Original_Arnoud: @skid: @jrsmoke: Dat zijn dan stukken waar ik niet zo snel kom. Maar wat vreemd. Dat levert toch een enorme file op?
@berlinetta: Correct. Zeker bij de Brienenoordbrug is zeer irritant wanneer je van een beurs uit Gorinchem afkomt om 23.00 uur en de brug staat 20 minuten open.
@berlinetta: zelf op de A6 joure lemmer zit een brug.. maar ja die rare friese menchen verzinnen het iets verder op om gewoon een rontonde in de snelweg te drukken…
@rossi46audi: En ook op de A6 over het Ketelmeer. Die staat altijd open als ik op vrijdagmiddag/avond aan kom blazen.
@berlinetta: Ja, je hebt er nog wel een aantal.

A29 bij Numansdorp bijvoorbeeld. Daar mag je 130 en ineens gaan de lampen van de brug branden en gaat iedereen voor je keihard in de ankers.

De A16 Brienenoordbrug. Een stukje daarvan kan open.

De A4 bij Leiden had je vroeger ook een brug, daar is nu een aquaduct aangelegd.

En er zijn er meer, maar die kan ik even niet voor de geest krijgen.
@jrsmoke: a29 haringvliet opent niet in de spits.
@koeckenbacker: in ieder geval bedoel ik :)
@koeckenbacker: Ik had het ook niet over de spits. Maar dat wist ik nog niet.

Het staat daar iig binnen no-time vol.
@berlinetta: A6 of A7 ook, fleboland
@granlusso: a6 friesland bij joure en a6 flevoland nabij urk
@berlinetta: de brug bij europoort in rotterdam, die al na een maand zn jubileum had? 50 storingen. nee, nog nooit van gehoord? ooit gehoord van de haringvliet dam? of alle andere dammen die van eiland naar eiland gaan?
@gwnbmw:
De nieuwe Botlekbrug zit niet in de snelweg. En storingen zijn heel normaal wanneer een nieuwe installatie in gebruik wordt genomen. Dat is een gevolg van de tijdsdruk om alles af te krijgen.
@Original_Arnoud: o, dat is zeker wel in de snelweg. hoe noem je anders een weg van 2 banen waar 100 kmp/u mag worden gereden? over de brug misschien iets langzamer, maar het is zeker wel de snelweg.
Oja, en dan krijgen we in ruil meer traject controles………
@dutchdriftking: liever dat dan in de file wat mij betreft. De vid vindt het bellen bij een file overigens ook geen oplossing want te laat.
@pomoek: Tuurlijk, maar ik vrees dat we uiteindelijk beiden hebben.
If it smells like a dooie mus ..
If it sounds like a dooie mus ..

It is a dooie mus ..
@lincoln: And it moves like a dooie mus!
Het is maar goed dat pinokkio niet in het busje zit, want dan zou die z’n apparatuur met z’n neus aan kunnen zetten.
Ze gaan uiteraard maar weer eens “beter” communiceren ..

Wat een armoedige paupers blijven het toch ook maar bij de NL overheden ..
Alsof dit wat verandert? Er wordt dus pas gehandeld zodra er een file ontstaat. Het kwaad is dus al geschied. Bovendien heeft het geen enkele zin meer om te blijven staan met de flitsapparatuur indien er een file staat. In mijn ogen verandert er dus niet veel.
Al met al hoop ik dat dit de eerste stap is om deze waardeloze manier van “het bevorderen van de verkeersveiligheid” te stoppen. Flitsen zoveel mogelijk op provinciale wegen waar 100km/h echt te hard is. Op plekken op de snelweg waar de verkeersveiligheid in het geding is door te veel hard rijders dan maar, zucht, een trajectcontrole. Verder graag meer politie op de weg. Te hard rijden is niet het grootste gevaar op de snelweg.
@pomoek: het grootste gevaar zijn de snelheidsverschillen. Daarmee zijn wel degelijk de hardrijders een hoofdoorzaak van het probleem.
Er is een grens gesteld, die moet gehandhaafd worden want anders wordt er een loopje mee genomen.
Als het kalf verdronken is, dempt men de put.
Ik kan me vergissen, maar hebben ze niet eerder zoiets beloofd? Om later met een goeie smoes te komen waarom ze er toch maar wél mee doorgaan?
Nadat de universiteit van Maastricht het al beweerd had heeft hu buitenlands tegenonderzoek door de universiteit van Marseille onomstotelijk vastgesteld: bij file wordt er niet te snel gereden en hoeft er dus niet op snelheid gecontroleerd te worden.
Klink als een kip en ei verhaal. Als er een file onstaat door flitscontrole valt er ook niks meer te flitsen, dus kunnen de dienders net zo goed inpakken en wegwezen. Soort van sigaar uit eigen doos dus voor de automobilist.
Nu pas?
Ach, lekker ego misschien, maar van mij mogen ze meer flitsen….laat de hardrijders maar betalen ipv iedereen treffen via belastingmatige omwegen.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).