• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Golf R met 700+ pk voor de echte tuner

Auteur: maru, gepost 25 oktober 2013 om 15:02 – 25 Reacties

Afbeelding Golf R met 700+ pk voor de echte tunerAfbeelding Golf R met 700+ pk voor de echte tunerAfbeelding Golf R met 700+ pk voor de echte tunerAfbeelding Golf R met 700+ pk voor de echte tunerAfbeelding Golf R met 700+ pk voor de echte tunerAfbeelding Golf R met 700+ pk voor de echte tunerAfbeelding Golf R met 700+ pk voor de echte tuner

VW Golf R tuning, zoals het hoort
Deze automotive engineer is goed bezig in zijn vrije tijd.

Nederlandse pimpers, zo moet het dus. Naast de 19 inch wielen en een nieuwe bumper is er onderhuids nog veel meer te doen. Een engineer uit California besloot te onderzoeken hoeveel pk hij uit zijn 2010 Golf R kon halen. De teller staat inmiddels op 700+ pk, en hij is nog geen problemen tegengekomen. Tuning zoals het bedoeld is.

Voordeel is natuurlijk wel dat hij de middelen en genoeg geld heeft om dit soort leuke dingen te doen. Zo heeft hij de Golf R naar een Grieks circuit meegenomen, maar het helpt natuurlijk ook om bij Revo Technik – bekend van het snelste busje op de ‘Ring – te werken.

De eerste stap aan het Golf R tuningsproject was dan ook het Stage 1 pakket van genoemde tuningboer. Niet veel later volgden 17 inch MSW wielen eronder, Milltek Turboback uitlaat, een APR hogedruk brandstofpomp, een THS Intercooler en ITG Maxogen koudeluchtinlaat. Door naar de Stage 2+ van Revo Technik, betere remmen (AP Racing Competition Brake kit), een dikke BSH Work of Art turbo kit met Precision Turbo 5830, Audi RS4 injectoren, etc. etc. De lijst blijft maar doorgaan.

Om al dat geweld op te kunnen vangen werd er een betere koppeling ingezet. De auto rijdt nu met de RS3 DSG7, maar mocht deze gaan slippen, dan ligt er een setje van Dodson Motorsport klaar. Deze moet 800 Nm aan koppel kunnen weerstaan en de lucky bastard heeft natuurlijk de eerste exemplaren buiten het bedrijf gekregen. Met vrienden op de juiste plaatsen is het iets eenvoudiger om een dikke bak te brouwen.

De Golf R is nog altijd een ongoing project. Zo kwamen er onlangs nog ringen in de bumper voor extra luchttoevoer, Kerscher Tuning CF splitter, OSIR CF spoiler, 19 inch BBS velgen en Michelin rubber. Zelfs een prototype 2.0 TFSI inlaatspruitstuk!

Met zo’n dikke bak zal hij vast en zeker flinke sprinten trekken bij het stoplicht tegen motorfietsen. Nou, nee. De Californiër houdt het heel netjes om de simpele reden dat “the rider is more exposed than me to danger and I don’t want something to happen”. Hij krijgt natuurlijk volop uitdagingen van andere auto’s, maar ook hier doet hij niet aan mee. “I keep my calm.”

Ook interessant!

  • Video: Volkswagen Golf 8 R Variant met 320 pk in beweging
    Video: Volkswagen Golf 8 R Variant met 320 pk in beweging
  • Video: Golf 4 met 1.200 pk is bizar snel!
  • Video: Golf 3 vs Audi RS6
    Video: Golf 3 vs Audi RS6
  • Volkswagen Golf R Variant
    Volkswagen Golf R Variant: gezinsauto met 320 pk en driftmodus

Nieuwste artikelen

  • Autoblog Spots Uploterij: win een cadeaubon t.w.v. €100
  • Groter, sneller of bizar: BYD doet het
  • Is de nieuwe Mercedes GLB stiekem een omgebouwde Smart?
  • Nieuwe 5 Serie-concurrent met verbrandingsmotor komt uit zeer onverwachte hoek!
FacebookTweetPinLinkedIn

golf, golf-6, golf-r, tuning, Volkswagen

Vorig bericht: « Nederlandse minibus cabrio is toeristastisch
Volgend bericht: Dit is de Lexus GS F, in al zijn paarsblauwheid »

Lees Interacties

Reacties

  1. ej20g zegt

    25 oktober 2013 om 15:05

    Respect voor deze man dat hij dit doet. Zo wordt mijn interesse in een Golf toch nog flink gewekt want dit soort tuning kan ik alleen maar waarderen en eigenlijk ook nooit weerstaan. Het is altijd goed om te horen dat iemand verder gaat dan de rest!

    Login om te reageren
  2. maxco zegt

    25 oktober 2013 om 15:10

    Engineer uit Boekarest ;)

    Login om te reageren
  3. maranello zegt

    25 oktober 2013 om 15:13

    Het blijft prutswerk met zo’n bak

    Login om te reageren
    • trident zegt

      26 oktober 2013 om 09:07

      @maranello: want? Leg uit , feiten willen we zien

      Login om te reageren
    • baap zegt

      27 oktober 2013 om 08:57

      @maranello: In die plaats wat je nickname betreft maken ze pas prutswerk! (;

      Login om te reageren
    • chimaera zegt

      28 oktober 2013 om 19:47

      @maranello: Omdat?

      Login om te reageren
  4. sirmustang zegt

    25 oktober 2013 om 15:30

    Als hij die motorkap gewoon normaal had gehouden en wat gaas/plastic luxaflex zooi in de middelste opening van de voorbumper had gedaan, was het op zich een prima sleeper geweest.

    Login om te reageren
    • maxco zegt

      25 oktober 2013 om 15:44

      @sirmustang: Motorkop wordt nog in kleur gespoten zegt ie in zn topic.

      Hier het topic voor de geinteresseerden; http://forums.vwvortex.com/showthread.php?5546027-Golf-R-build-an-incredible-journey/page30

      Login om te reageren
      • sirmustang zegt

        25 oktober 2013 om 16:12

        @maxco: Beter. Ik vind de motorkap nog het meest niet-sleeper

        Login om te reageren
  5. amgpower63 zegt

    25 oktober 2013 om 15:30

    Op foto 4 en 5 zo moet die blijven, niet die gekke ringen etc.

    Login om te reageren
  6. maranello zegt

    25 oktober 2013 om 15:32

    Het is eigenlijk gewoon een lelijke prutsbak

    Login om te reageren
    • Svda zegt

      25 oktober 2013 om 21:10

      @maranello: en zelf rijd je iets italiaans zeker?

      Login om te reageren
    • baap zegt

      27 oktober 2013 om 08:59

      @maranello: Zie m’n eerste reactie bij je..

      Login om te reageren
  7. focusrs zegt

    25 oktober 2013 om 15:41

    Dan vind ik de Golf VI R van het Duitse HGP met 700+ pk net wat aantrekkelijker..

    Login om te reageren
  8. coosbmw zegt

    25 oktober 2013 om 15:51

    700pk op de voorwielen is als 100pk in je heggenschaar, je hebt er niks aan.

    Login om te reageren
    • rikus zegt

      25 oktober 2013 om 16:06

      @coosbmw: een R is toch awd?

      Login om te reageren
  9. jeanclaude zegt

    25 oktober 2013 om 15:56

    @coosbmw hahha de golf R heeft standaard 4WD.

    Login om te reageren
    • coosbmw zegt

      25 oktober 2013 om 18:11

      @jeanclaude: Lol maar ja wie wil dan ook verstand hebben van VW’s ;)

      Login om te reageren
      • trident zegt

        26 oktober 2013 om 09:09

        @coosbmw: sterk verweer voor weinig auto kennis “kuch”

        Login om te reageren
  10. numpty zegt

    25 oktober 2013 om 15:59

    Sinds VW de 6 cilinder uit hun top golf gehaald hebben is mijn interesse hierin verdwenen.
    De laatste mooie was de IV R32. (En dan liefst die van EIP met een turbo-kitje, deze dus: )http://www.youtube.com/watch?v=yKzJqrlBLUA

    Login om te reageren
  11. kaeser zegt

    25 oktober 2013 om 19:11

    De ringen zijn iets te veel van het goede maar wel weer eens wat anders.

    Login om te reageren
    • Thomasio zegt

      25 oktober 2013 om 20:08

      @kaeser: Ze dienen een doel: extra koeling. Ik vind ze optisch ook niet echt mooi moet ik toegeven.

      Login om te reageren
  12. r1lub zegt

    26 oktober 2013 om 03:28

    Zie dat de meeste geen verstand hebben van auto’s, jammer….ik zelf heb er geen cent voor over om zoveel geld te spenderen voor iets wat je nooit meer terug krijgt. Maar toch vindt ik het mooi om te zien dat er mensen zijn die hun voertuig zo excl mogelijk op de weg zien te krijgen inplaats van al die standaard lease bakken..

    Login om te reageren
  13. sandniggah zegt

    26 oktober 2013 om 19:55

    Ik wil wel een heggenschaar met 100pk

    Login om te reageren
  14. euro95 zegt

    23 december 2013 om 22:20

    Tss, heb je veel geld, koop je een golf .. :(

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North