• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Dit is de Lexus GS F, in al zijn paarsblauwheid

Auteur: sir_smokalot, gepost 25 oktober 2013 om 16:18 – 38 Reacties

Lexus GS F scans


Lexus komt niet alleen met een nieuwe RC F, maar ook een klasse hoger met een GS F, dat was bekend. Dat deze E-segmenter een 5 liter V8 aan boord heeft ook. Wat resteert zijn de foto’s. Et voilà.

Over de scans van de RC F zijn we nog wat sceptisch, maar deze GS F ziet er al heel wat meer waarheidsgetrouw uit. Wederom is het een blad dat roet in het eten van Lexus’ PR-afdeling gooit, nu hebben ze de release zelf niet meer in de hand. Of alles loopt volgens plan, en dit is stap 1 in het creeëren van wat buzz, wie het weet mag het zeggen.

Het aantal pk’s wordt op 465 gezet (ofwel 460 Amerikaanse hp’s), zo’n 40 meer dan bij de IS F. Hij smoelt helemaal niet verkeerd toch, met een set lekker lichtmetaal en carbon elementen? Tevens maakt het handelsmerk, de gestapelde uitlaatjes, een comeback. Alles voor de continuïteit. (via Jalopnik)

Lexus GS F bips

Ook interessant!

  • Lexus GS opvolger
    Lexus GS opvolger komt uit verrassende hoek
  • De prijs van de nieuwe Lexus NX is niet niks
    Lexus gaat Porsche na-apen
  • Eindelijk officieel: Lexus IS 500 met dikke V8
  • Lexus
    Video: meneer bekijkt Lexus op zeer bijzondere wijze

Nieuwste artikelen

  • Video: De slechtste vrachtwagenchauffeur
  • Dit verandert er aan jouw Tesla na de grote Kerstmis-update
  • Mercedes geeft eerste beelden van vernieuwde S-Klasse prijs
  • Gespot – V10-legendes ontmoeten elkaar in Nederland!
FacebookTweetPinLinkedIn

blauw, gs, gs-f, Lexus, paars

Vorig bericht: « Golf R met 700+ pk voor de echte tuner
Volgend bericht: Toyota stopt volgend jaar met de iQ, aldus Aston Martin »

Lees Interacties

Reacties

  1. baklava zegt

    25 oktober 2013 om 16:25

    Weer die lelijke uitlaten van het vorige model…

    Login om te reageren
    • griffendahl zegt

      25 oktober 2013 om 16:28

      @baklava: Vooral ook dat het lijkt of ze domweg scheef zitten…

      Login om te reageren
    • redbeams zegt

      25 oktober 2013 om 22:49

      @baklava:

      Oh ja joh…naar mijn weten is er van de vorige gs namelijk geen f uitvoering…

      Login om te reageren
  2. kraakensmaak zegt

    25 oktober 2013 om 16:30

    Leuke auto, maar een concurrent voor de RS6, M5 en E63? Ik betwijfel het.

    Login om te reageren
    • JamesBond007 zegt

      25 oktober 2013 om 18:10

      @kraakensmaak: met 465 pk kan je dat ook niet noemen.

      Login om te reageren
  3. MC959 zegt

    25 oktober 2013 om 16:33

    Volgens mij is die met beplakte stickers nog een testwagen met hopelijk niet de defintieve uitlaat.Voor mij is deze mooier dan M5 / E AMG / RS6 maar hij heeft 100pk te weinig om in die klasse te vechten en dat is spijtig…

    Login om te reageren
  4. mdemooistelettervanhetalfabet zegt

    25 oktober 2013 om 16:41

    Ziet er erg goed uit maar die achterkant lijkt wel heel hoog ‘gestapeld’ zo met die rare balk onderaan.

    Login om te reageren
  5. toyotafortuner zegt

    25 oktober 2013 om 16:43

    En de fanboy meldt zich hier: Wat een toffe bak zeg! Dat blauw staat hem tof! Do want! Helaas is mijn portemonnee ontoereikend. Vergeet de AMG/M/S/RS modellen, de GS F is mijn nummer 1 keuze!

    Login om te reageren
    • alcantara zegt

      25 oktober 2013 om 17:07

      @toyotafortuner: Fijn dat jij hem wel verkiest boven het Duitse geweld, soms zou ik willen dat ik ook zo’n goedkope smaak had.

      Login om te reageren
      • imba zegt

        25 oktober 2013 om 17:23

        @alcantara: Over smaak gesproken. Als iets goedkoop is, is het wel die Intertoys electronica die je in Duitse automobielen aantreft.

        Login om te reageren
        • alcantara zegt

          25 oktober 2013 om 17:38

          @imba: Goedkoop zou ik het niet willen noemen, je betaalt er de hoofdprijs voor.

          Login om te reageren
          • sjaakk zegt

            25 oktober 2013 om 17:44

            @alcantara: Je kan bij mij 10euro kopen voor 1000euro. Dat koop jij dan ook, omdat het duur is en dus goed?

            Login om te reageren
            • alcantara zegt

              25 oktober 2013 om 17:52

              @sjaakk: Ja, ik betaal nou eenmaal liever teveel dan te weinig. Goedkoop = duurkoop.

              Login om te reageren
          • redbeams zegt

            26 oktober 2013 om 00:21

            @alcantara:

            Tja maar jij laat je dan ook graag naaien door hun…om vervolgens van een ander te horen dat je bedonderd bent ;)

            Login om te reageren
            • alcantara zegt

              26 oktober 2013 om 09:16

              @redbeams: Klopt, daar kick ik ook wel een beetje op eerlijk gezegd.

              Login om te reageren
    • ej20g zegt

      25 oktober 2013 om 19:29

      @toyotafortuner: opnieuw: same here! Ik heb de uitlaten van de IS-F altijd al mooi gevonden, een keer iets anders en dat geldt van deze grote Lexus dus ook. Het design van Lexus heb ik altijd al mooi gevonden.

      Login om te reageren
    • redbeams zegt

      27 oktober 2013 om 02:56

      @toyotafortuner:

      Ben ik helemaal met je eens.

      Login om te reageren
  6. G-Ammo zegt

    25 oktober 2013 om 16:58

    Super vet! Maar die uitlaten moeten ze nog even bijspijkeren vind ik :)

    Login om te reageren
  7. Corrado16v zegt

    25 oktober 2013 om 17:00

    Wat een coole bak! Alleen jammer dat hij net wat onder de Duitse concurrenten komt met zijn pk’s. Had een mooie concurrent geweest tussen dat Duitse geweld!

    Login om te reageren
    • imba zegt

      25 oktober 2013 om 17:10

      @Corrado16v: Als de GS-F wat lichter zou zijn dan de Duitse concurrentie, dan zou die 100pk minder niet zoveel meer uitmaken. Het zal wel niet aangezien de 450h al 1800kg weegt, maar toch.

      Login om te reageren
      • Corrado16v zegt

        25 oktober 2013 om 17:29

        @imba: 100pk is wel een hoop om te compenseren met een lager gewicht, maar desalniettemin een mooie wagen, durf ik te zeggen net zo mooi als de AMG/M/RS modellen? Misschien wel, toch wel een sucker voor Japanse invloeden.

        Login om te reageren
      • sjaakk zegt

        25 oktober 2013 om 17:48

        @imba: De 450h is dan toch hybride? Dus deze kan wel weer een stukkie lichter zijn.

        Login om te reageren
        • imba zegt

          25 oktober 2013 om 19:08

          @sjaakk: Ja, maar zelfs de GS 250 zit al dik boven de 1700kg. Met die v8 en overige modificaties zal deze helaas maar zeer waarschijnlijk toch boven de 1800kg uitkomen.

          Login om te reageren
  8. matthisl zegt

    25 oktober 2013 om 17:00

    Heel erg dik

    Login om te reageren
  9. gtwillem zegt

    25 oktober 2013 om 17:05

    Als deze ook klinkt zoals IS-F, heb ik liever de GS-F. Tuurlijk, hij komt 100pk te kort. Maar 465 is echt wel genoeg om vrolijk de 300 aan te tikken en in 5 seconden naar de 100 te gaan, meer dan voldoende dus.

    Uitlaten zijn niet scheef, overigens, is geïnspireerd op de TMG LS 650.

    Login om te reageren
  10. mashell zegt

    25 oktober 2013 om 17:20

    Hij is wel in balans, een grille die eruit ziet alsof de wagen een ongeluk gehad heeft en uitlaten die eruit zien alsof de wagen een ongeluk gehad heeft.

    Login om te reageren
  11. berlinetta zegt

    25 oktober 2013 om 17:58

    Kunnen ze geen ander handelsmerk kiezen? Zeg eens bijvoorbeeld: 100 pk meer dan de concurrentie ipv 100 te weinig.

    Login om te reageren
  12. mazdarx8 zegt

    25 oktober 2013 om 18:13

    leuk ding, toch wel weer een stuk duurder dan de huidige 1 serie coupe.

    Login om te reageren
  13. aJackie zegt

    25 oktober 2013 om 19:08

    @baklava je bedoelt IS want van de GS was geen Fversie ….

    Ik mag deze bak wel, bruut!!

    Login om te reageren
  14. Ram-G-maN zegt

    25 oktober 2013 om 20:06

    Aangezien het blok, aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid, (ondanks de vermogenstoename) identiek is aan de IS F kan ik concluderen dat de hier afgebeelde GS F een mule betreft met de uitlaatsierstukken van de IS F. De stukjes zwarte tape op de bumpers geven dit ook aan. Bovendien zijn de uitsparingen in de achterbumper voor de uitlaatsierstukken niet geschikt voor de “gestapelde” exemplaren. Ik denk dat het definitieve model toch andere uitlaatsierstukken krijgt.

    Login om te reageren
  15. baasbas zegt

    25 oktober 2013 om 21:05

    Lexus….

    Login om te reageren
    • ej20g zegt

      25 oktober 2013 om 21:43

      @baasbas: verder kijken dan je neus lang is. Mensen die Lexus nog steeds niet serieus nemen als deelnemer van het zogenaamde hogere “premium” segment, leven nog in de jaren ’80. Ja, de jaren ’80 want vanaf het moment dat Lexus opgericht werd was het het beste wat er gekocht kon worden in het hogere segment. En dan vooral technisch.

      Login om te reageren
      • baasbas zegt

        25 oktober 2013 om 21:59

        @ej20g: Oh begrijp me niet verkeerd, mijn reactie heeft niks met bouwkwaliteit, betrouwbaarheid of geloofwaardigheid van het merk te maken.

        Des te meer met het drugsgebruik van de ontwerpchef

        Login om te reageren
        • ej20g zegt

          25 oktober 2013 om 22:52

          @baasbas: ah, mijn excuses dan. Ik dacht dat het weer eens de zoveelste anti-Lexus reactie was ten voordele van de Duitse fabrikanten. In dit geval: iedereen heeft een andere smaak, gelukkig maar.

          Login om te reageren
  16. phaeton zegt

    25 oktober 2013 om 21:50

    Links een brede pot, rechts een brede pot. Net als de RS4/5/6. Blok wat laten opboren waardoor het richting de 550pk gaat… Op zich een leuke concurrent voor de S6 sedan, maar ik ben niet 100% overtuigd.

    Login om te reageren
  17. deladude zegt

    26 oktober 2013 om 01:03

    Dit is gegarandeerd niet de definitieve versie. Kijk die uitlaten man, past voor geen meter… Dat ze gestapeld zijn, prima. Maar werk het dan in ieder geval netjes af. Lexus kennende zal er nog wel wat aan veranderen.

    Verder is dit natuurlijk een prachtbak, al zou ik dit paars niet doen. Ik zou dit zo verkiezen boven de Duitse 3. Maar dan wel in het donkerblauw of rood ofzo…

    Login om te reageren
  18. trident zegt

    26 oktober 2013 om 09:05

    Hopen dat dit keer alle uitlateb werken eb dat niet net zoals bij de is-f 2uitlaten er voor de sier op zitten

    Login om te reageren
  19. MAB zegt

    26 oktober 2013 om 13:31

    Jammer van de uitlaten, alleen omdat ze anders willen zijn hebben ze zo iets lelijks van gemaakt.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North