• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Video’s: ook de Nordschleife wordt glad van regen

Auteur: JordyS, gepost 27 augustus 2014 om 20:56 – 45 Reacties

Nürburgring wordt glijbaan


De zomer lijkt ons land alweer een tijdje te negeren, maar niet alleen in Nederland komt het regelmatig met bakken uit de hemel. Ook de Nürburgring verandert geregeld in een glijbaan.

Dat heeft gelukkig niets te maken met het omliggende pretpark, waardoor er bijna een einde kwam aan de eindeloze stroom crashvideo’s uit de Groene Hel (lees: waardoor het circuit bijna failliet ging). Het circuit in de Eiffel werd de afgelopen weken geteisterd door stortbuien, maar dat kan de goedwillende amateurs er niet van weerhouden het kilometers lange asfaltlint onveilig te maken.

Mocht je van plan zijn binnenkort zelf weer eens een ritje te maken, let dan goed op, want we willen je in dat geval wijzen op een listig bochtje. Althans, daar gaan we vanuit op basis van onderstaande video’s, want de ene na de andere brokkenpiloot verliest er de controle over zijn scheurijzer, vaak met schade als resultaat.




Ook interessant!

  • Video: deze auto moet uitgelijnd worden
  • een uitstekende uitwijkmanoeuvre
    Video: een uitstekende uitwijkmanoeuvre
  • Video: on board Porsche Cayenne Nurburgring record
    Video: on board Porsche Cayenne Nurburgring record
  • Video: zo veel schade kan een brommert veroorzaken

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste Nissan GT-R R35 ter wereld heeft een nadeel
  • Huh? Keert dan alsnog deze leuke sportauto terug?
  • BMW onthult wat NOOIT achter een betaalmuur gaat komen
  • Deze auto’s worden volgend jaar helaas geen youngtimer
FacebookTweetPinLinkedIn

crash, nurburgring, schade, Video

Vorig bericht: « Gespot: niets is wat het lijkt met deze Zonda-namaak
Volgend bericht: De 8 mooiste Ferrari’s uit de jaren ’80 »

Lees Interacties

Reacties

  1. timberleek zegt

    27 augustus 2014 om 21:04

    Volgens mij ook een van de gordijnairbags van de RS3 geklapt, dat wordt een duur dagje.

    Login om te reageren
  2. knipperlichtje zegt

    27 augustus 2014 om 21:08

    Poeh die RS3 maakt een flinke klapper, gordijnairbag is zichtbaar. Je ziet wel hoe verraderlijk de Nordschleife is met nat weer, die BMW gaat er voorzichtig overheen en tikt alsnog de vangrail aan.

    Login om te reageren
    • upke zegt

      27 augustus 2014 om 23:56

      @knipperlichtje: Die BMW was een vriend van me, wij reden er achteraan en liepen op ze in terwijl we belachelijk rustig aan deden. De schade was aanzienlijk, draagarm hier, spoorstang daar excl. de optische schade. Tik maar even 1000 euro af voor alle schade en dan moest ‘ie nog de baan af gesleept worden voor de helft van dat eerste bedrag.

      Wij rijden er regelmatig, maar nooit meer in de regen na dit incident.

      Login om te reageren
    • drivingpleasure zegt

      29 augustus 2014 om 14:36

      @knipperlichtje: Tja kan gebeuren he, ligt eraan hoeveel water er ligt, wat voor banden je hebt en de chauffeur natuurlijk. Zo zie je de eerste BMW rustig rijden en ‘crashen’ was glad maar niet echt nodig leek mij. Maar zo zie je de BMW die achter de RS3 aan zit niet crashen. Ligt dus niet alleen aan regen maar aan meerdere factoren.

      Login om te reageren
  3. EJS zegt

    27 augustus 2014 om 21:10

    Ik weet niet of je het weet Jordy, maar de zomer is het regenseizoen in Nederland en Duitsland. Dat betekent dus dat het juist in de zomer veel regent.

    Login om te reageren
    • metalmike zegt

      27 augustus 2014 om 21:32

      @EJS: Valt wel mee, maanden in NLwaar de minste regen valt statistisch gezien zijn april (42,3mm), feb (55,8), mei (61,9) en juni (65,8).
      Meeste neerslag valt in oktober (82,8), juli (81,1) en november (79,8) tussen 1981 en 2010. Dus regen valt echt het meest in de herfst. Juli heeft meer hoosbuien waar veel regen tegelijk valt in een korte periode.

      Login om te reageren
  4. norge zegt

    27 augustus 2014 om 21:17

    Zonde van die Jag..

    Login om te reageren
    • maxx1 zegt

      28 augustus 2014 om 00:51

      @norge: echt hè, werkt dat ding eindelijk eens dan dit!

      By the way: onderzoekje van een aantal weken geleden dat Jaguar weinig problemen heeft, dat zal wel liggen aan het feit dat er 99 van de 100 stilstaan

      Login om te reageren
  5. stephane8200 zegt

    27 augustus 2014 om 21:18

    Het is niet voor niets dat de man met de camera daar staat. Die bocht bij Hatzenbach is in de regen supertricky. Ben zelf echt geen fan van de Nordschleife in de regen.

    Login om te reageren
    • TDI-goeroe zegt

      28 augustus 2014 om 09:11

      @stephane8200: dit is niet Hatzenbach, dit is Kallenhardt, een km of 6 verder. En het is inderdaad niet alleen deze bocht, die glad is bij regen….Als je de baan niet kent, kun je er zeker bij regenweer beter wegblijven!

      Login om te reageren
      • stephane8200 zegt

        28 augustus 2014 om 10:09

        @TDI-goeroe: je hebt gelijk. Dit is dan die laatste in miss-hit-miss en je ziet Wehrseifen daar beneden ook naar links. Moest het filmpje in mijn hoofd even een paar keer afspelen omdat bij Hatzenbach daar onder dan de rood/witte vangrail links zit.

        Login om te reageren
  6. stamp zegt

    27 augustus 2014 om 21:40

    Geen ZOAB, maar vooral, géén ruimte naast de baan. Zandvoort is net zo goed glad in de regen, maar dáár is wel enige marge naast de baan.

    Login om te reageren
    • n54coupe zegt

      28 augustus 2014 om 08:39

      @stamp: Als je grindbakken een goed alternatief vindt dan is CPZ en prima circuit in de regen.
      Een aantal bochten hebben gras–> vangrail.
      Op nat gras ben je, als je eraf gaat, passagier opweg naar je eigen ongeluk.

      Login om te reageren
      • stamp zegt

        28 augustus 2014 om 14:38

        @n54coupe: True. Maar er is op CPZ wel iets meer marge. Als je geluk hebt op CPZ schuif je een stuk over het gras, parallel aan de baan, en kom je zonder (al te veel) schade uiteindelijk tot stilstand. Bij de Nordscheife is er zo weinig ruimte dat géén schade alleen voorkomt als je hééél vééél geluk hebt..

        Login om te reageren
  7. stgp zegt

    27 augustus 2014 om 21:47

    Haha, die RS3…ik heb quattroooooooo…..BAM! Ps, 2e tik van Scirocco is ook ’n beste!

    Login om te reageren
    • stamp zegt

      28 augustus 2014 om 14:38

      @stgp: Scirocco? Passat B32 denk ik?

      Login om te reageren
    • schuimbekje3 zegt

      28 augustus 2014 om 15:42

      @stgp: jammer dat die Audi’s klavertjes dat ook op de openbare weg doen…

      voor premiumbaas… Quattro is gewoon voorwielaandrijving met onder laboratorium omstandigheden per ongeluk ook achterwiel aandrijving. In dit soort situaties is er onderstuur welke overgaat in overstuur omdat de de quattro op precies het verkeerde moment inschakelt en de achterwielen gaat aandrijven op het moment dat de tractioncontrol en de ESP de boel nog proberen rechtuit te krijgen waardoor je aan de overkant tegen de vangrail klapt.

      Login om te reageren
  8. stgp zegt

    27 augustus 2014 om 21:49

    @mezelf…denk dat het Audi is en geen oude Scirocco. Mischien toch eens telefoon met groter beeldscherm gaan kopen!

    Login om te reageren
    • tupperware zegt

      27 augustus 2014 om 22:13

      @stgp:
      Je bedoelt de topic foto?
      Dat is een VW Passat.

      Login om te reageren
      • mipmip zegt

        28 augustus 2014 om 00:52

        @tupperware: zonde van de passat! Had ie maar een audi 200 quattro gekocht ;)

        Login om te reageren
      • stgp zegt

        28 augustus 2014 om 01:17

        @tupperware: nou zie ik ’t…mijn dank is groot (kan ik ten minste rustig slapen

        Login om te reageren
  9. moveyourmind zegt

    27 augustus 2014 om 21:51

    Netjes hoe die bestuurder van de BMW accuraat reageert en zijn auto probleemloos weet af te remmen terwijl hij met praktisch dezelfde snelheid als de RS3 door de bocht komt.

    Login om te reageren
    • moveyourmind zegt

      27 augustus 2014 om 21:57

      @moveyourmind: …adequaat reageert…

      Login om te reageren
  10. parker zegt

    27 augustus 2014 om 22:09

    Dom. Als ze pompend hadden gestuurd en de koppeling af hadden laten hellen terwijl ze linksom keken en voor af draaiden dan was dit nooit gebeurd. Iedere kenner weet dat. Amateurs.

    Login om te reageren
    • arii zegt

      28 augustus 2014 om 08:00

      @parker: pompend sturen en koppeling afhellen? Dacht dat mijn nederlands wel goed was maar ik heb geen idee wat je bedoelt

      Login om te reageren
      • parker zegt

        28 augustus 2014 om 09:40

        @arii: amateur

        Login om te reageren
        • arii zegt

          28 augustus 2014 om 13:23

          @parker: hoebedoelje kinderachtig? (:

          Login om te reageren
    • drijver zegt

      28 augustus 2014 om 13:36

      @parker: Humor, plus veel. Je vergeet alleen het stapje met je lichaam van links naar rechts bewegen om de tankslap op te vangen :)

      Login om te reageren
  11. parker zegt

    27 augustus 2014 om 22:12

    Maar eh.. Ben je nou eigenlijk verzekerd? Het is toch een openbare weg? Daar hoor je niemand over, is er misschien tóch iemand die ons dat kan uitleggen?

    Login om te reageren
  12. reistje zegt

    27 augustus 2014 om 22:13

    Daarom moet je ook altijd een Audi ko…. laat maar.

    Tja blijft gevaarlijk met zo weinig run-off area.

    Login om te reageren
  13. erwh zegt

    27 augustus 2014 om 22:32

    En dat is nou het voordeel van quattro! Oh wacht…

    Login om te reageren
  14. madvillain zegt

    27 augustus 2014 om 23:18

    Hatzenbach, geen goede herinneringen aan. Met nat weer, een keer met een Punto achterstevoren en meteen weer terug, geen schade.

    Met de motor (droog), persoon voor mij op een Kawasaki ZX12 klapte vol in de vangrail, terug op het asfalt. Helm klapte open en zo ook de herseninhoud van de persoon. Motor snel in de vangrail, naar het slachtoffer, maar hij lag in de ideale lijn (net na een blinde bocht naar beneden). Kon hem niet meer helpen dus meteen naar boven gerend om te vlaggen. Paar minuten later kwam de ambulance om het slachtoffer weg te halen. Heb nog contact gehad met zijn familie, liet helaas 2 kinderen en een vrouw na. Na dat moment ben ik helemaal gestopt met het racen op circuits met mijn Kawasaki. Ben nu toch wel weer aan het denken om te gaan racen, maar dan klassieker racen. Het bloed kruipt waar het niet gaan kan.

    Login om te reageren
    • TDI-goeroe zegt

      28 augustus 2014 om 09:14

      @madvillain: Dit is Kallenhardt, niet Hatzenbach.

      Login om te reageren
      • desjonnies zegt

        28 augustus 2014 om 17:25

        @TDI-goeroe:
        ’t is Hatsenflats.
        Zeker aan de schades te zien, zwaar Hatsenflats !

        Login om te reageren
        • TDI-goeroe zegt

          28 augustus 2014 om 18:02

          @desjonnies: nee.

          Login om te reageren
      • madvillain zegt

        28 augustus 2014 om 20:05

        @TDI-goeroe: Je hebt gelijk, ik haalde even de naam door elkaar. Ik bedoelde Kallenhardt en niet Hatzenbach.

        Login om te reageren
  15. jmeverts zegt

    27 augustus 2014 om 23:19

    Tsja, als je niet kan rijden hoor je niet op een circuit thuis.

    Login om te reageren
  16. cthijs zegt

    27 augustus 2014 om 23:24

    Het circuit gaat echt niet failliet als er wat auto’s tegen de vangrail rijden ,die moet je als circuitgebruiker toch per meter betalen

    Login om te reageren
    • arii zegt

      28 augustus 2014 om 07:58

      @cthijs: dat vind ik een beetje kort door de bocht, je komt er om juist te leren? Of moeten ze op de openbare weg oefenen? Niemand is vanaf zn geboorte een pro

      Login om te reageren
      • cthijs zegt

        28 augustus 2014 om 21:52

        @arii: je hebt zeker nog nooit circuit gereden ,als je de rail raakt moet je dokken

        Login om te reageren
  17. Sracerr zegt

    28 augustus 2014 om 10:07

    Potverd wat zonde van die mooie klassieke Passat! daar ga je toch niet mee knallen op de Ring jongens. een v/d laatste mooie Passat’s, zonde hoor.

    Login om te reageren
    • parker zegt

      28 augustus 2014 om 12:20

      @Sracerr: mooie klassieke passat?? T is maar wat je mooi en klassiek vindt..

      Login om te reageren
      • stamp zegt

        28 augustus 2014 om 14:40

        @parker: Dat,. maar ook: als je geen lol meer mag hebben met je blik op wielen, dan is de lol d’r voor mij wel af. Klassiek of niet: een auto moet rijden,..

        Login om te reageren
  18. premiumbaas zegt

    28 augustus 2014 om 14:52

    Tja beetje eigen schuld dit ook, met regen moet je gewoon voorzichtig zijn op de ring. Wel vreemd van die Audi trouwens, je zou zeggen dat die met zijn Quattro minder snel zou uitbreken. Wellicht gladde bandjes?

    Login om te reageren
  19. ds3thp zegt

    28 augustus 2014 om 17:09

    Ik kan uit ervaring spreken en inderdaad delen dat het op een natte baan geen pretje is om te rijden!

    Zeker niet na lange droogte en dan een slap miezer buitje in een lichte auto zonder ABS etc.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North