Chiptuning is uit, nagellak remover is in!

Auteur: , 144 Reacties

Vergeet chiptunen, meer PK's uit je motor halen kan nog goedkoper. Aceton toevoegen aan de benzine of diesel zorgt ervoor dat je tot 35% zuiniger kan rijden. Een klein beetje aceton in je tank en de benzine of diesel verdampt makkelijker, zonder dat je auto er extra van slijt.

Nog beter nieuws: de meeste vrouwen hebben aceton bij zich (of in ieder geval ter beschikking). In nagellak remover zit namelijk aceton, dus klap open die beautycase stort wat nagellak remover in je tank. Ford was blijkbaar toch zo gek nog niet toen zij Mustang nagellak lanceerden. Uiteraard zijn we benieuwd naar jullie bevindingen, dus dat horen we dan wel via onderstaande reacties! (via peswiki.com)



144 reacties

nou wie durft het te proberen
Hoeveel aceton moet er in de tank dan?
;-)per 10 liter 78cc toevoegen.Niet meer!!!!
Sneeuwschuiver
NEEEEEEE das teveel, per 10 Liter 7,8 cc komt meet in de buurt
Je moet (volgens de websites) 0.15 % toevoegen. Da’s dus 15 ml per 10 liter benzine. Weet iemand waar wetenschappelijk wordt beoordeeld wat de effecten zijn van aceton op het brandstof systeem van de auto?
ik hoorde net op tv 0.15 % voor diesel en 0.2 % voor benzine…
Hoorde ook net dat het op TV was, morgen even http://www.uitzendinggemist.nl checken
Aceton verkleint de oppervlaktespanning in de brandstof. Hierdoor verneveld het mengsel beter in de brandstofkamer waardoor men een volledigere verbranding krijgt.
Maar die cijfers als 35% zuiniger en chiptuning mag vergeten worden vind ik wel erg optimistisch
Kan me niet voorstellen dat we hier te maken hebben met “een ei van Columbus”. Als aceton écht zo geweldig werkt, waarom zit het dan nog niet standaard in de benzine bij de pomp:-?
Omdat ze dan minder bezine verkopen?!
Iedereen maakt zich zo druk over de uitstoot van CO2. Regeringen zitten er enorm mee in hun maag. Als dat aceton verhaal echt zou werken, had er dan niet al lang iemand “ingegrepen”.
Ik neem aan dat wanneer TNO beweert (zie uitzending van gister) na onderzoek dat het inderdaad werkt, het best zo kan zijn. Tot 35% zuiniger lijkt me wat overdreven, maar het is het proberen waard. In de uitzending van gister hadden ze het volgens mij over 15% zuiniger rijden, wat ook met een kleine test werd (waarschijnlijk niet echt betrouwbaar) aangetoond.
Weet iemand ook welk programma/welke zender?
Als het geen publieke zender was dan heeft het geen natuurlijk om op uitzendinggemist.nl te kijken…
De wereld draait door
Vara

gewoon op de vara site kijken. Daar staat het item.
Tnx!

Voor het gemak:

Klik op de link om het programma “De wereld draait door” te zien. Spoel dan vervolgens ong. 15 minuten door voor het item “De Jakhalzen”.
Een “nieuwe” ontwikkeling kan alleen maar tot wasdom komen door feiten.
Dit verschijnsel is sinds 1996 bekend in Amerika, en het is gewoon waar.
15 ml op 10 L diesel en 23 ml op 10 L benzine geeft een reductie van brandstofverbruik van 22% resp. 35%.PUNT.
De verbranding is nagenoeg volledig en daardoor, ook door minder brandstofverbruik, veel beter voor het milieu.PUNT.
Aceton is een extreme vet,lak, etc.-oplosser dus voorzichtig zijn met toevoegen mbt autolak en je handen.
Het enige nadeel dat wij hebben kunnen vaststellen is de ietwat hogere dampspanning in je tank. Bij een zwaar ongeluk zal je auto iets sneller in brand vliegen dan zonder aceton. Mocht dit gebeuren dan was je zonder aceton ook al de sigaar, dus absoluut niet relevant.
Nu wat andere feiten :
Pomphouders zitten niet te wachten op minder afname van hun product.
De overheid zit niet te wachten op minder accijns.
Saillant detail : De overheid vindt de milieubelasting zeer prettig, willen helemaal geen beter milieu, maar slechts de rechtvaardiging om meer geld binnen te krijgen in naam van het milieu !!!
Dit aceton-verschijnsel is een van de zeldzame gebeurtenissen waarbij ALLEEN de consument en toevallig ook het milieu wel bij varen.
Dit is uitermate pijnlijk voor SHELL en de overheid die in eerste instantie gaan hopen dat niemand het gelooft en het met een sisser afloopt. Ben je soms vergeten dat Nederland tot het laatste toe heeft volgehouden dat radardetectoren niet werken terwijl ze in het buitenland verboden waren ?
Ons Nederland is weer het enige land ter wereld waar het bij de wet verboden is om op koolzaadolie / slaolie te rijden terwijl dit veel beter is voor het “MILIEU”.
De Nederlandse overheid is een toonbeeld geworden van demagogie en volksverlakkerij waarbij de pegels en pecunia de enige drijfveren zijn om beleid te maken.
Gevolgen :

a. Er wordt dramatisch accijns geheven op aceton
b. Aceton wordt standaard toegevoegd aan brandstof maar de brandstof wordt duurder omdat het verbuik daalt.
c. Het wordt bij de wet verboden om aceton toe te voegen aan brandstof

(D) : (Grootste kans) Stiekum hopen Shell en de overheid dat niemand het durft om Aceton bij zijn brandstof te gooien en zullen dit nog proberen te ontmoedigen middels allerlei wazige sprookjes want : Dan blijft alles bij het oude !!!!!!!!!!!!!!!

Ik heb gezegd.
Beste Jack,

Quote: “Dit verschijnsel is sinds 1996 bekend in Amerika, en het is gewoon waar.” Dit klinkt niet erg wetenschappelijk. Ik heb contact gehad met autofabrikanten en die raden het \underline{af}. Reden: ze hebben het niet getest en kunnen de schadelijke gevolgen van het toevoegen van aceton niet inschatten. Hoewel het, afgaand op de ervarings-berichten, erg waarschijnlijk is dat de verbranding beter en schoner is, kan niemand bevestigen \ ontkennenen dat aceton slecht is voor de (plastic) componenten in het brandstofsysteem.

In de vele berichten die ik heb gelezen over het onderwerp, wordt telkens een ‘samenzwerings’ verhaal gebruikt om te verklaren waarom dit nog niet op grote schaal wordt gebruikt. Of om te verklaren waarom overheden terughoudend zijn. De reden is denk ik simpel: men weet niet wat de neveneffecten zijn (op alle auto’s).

veel groeten,
Zie de link. Het is inderdaad waar dat het rijden op pure koolzaadolie verboden is. Maar er zijn positieve berichten. Je moet natuurlijk accijns op je brandstof betalen. (zo is het ook in bijvoorbeeld Engeland).
De verbinding van aceton is C3H6O, dus indien het verbrand wordt het gewoon CO2 en H20, omdat het licht ontvlambaar is lijkt mij dit waarschijnlijk. Sterker nog, plastic is waarschijnlijk soms beter voor het milieu dan papier (i.v.m. productie), maar dat was zelfs voor een professor matriaalkunde niet geheel duidelijk.

Wat ik mij wel afvraag, is of bedrijven het dan niet toepassen. bijvoorbeeld: vliegtuigen zouden als het waar is (waarom zou het geen effect hebben op kerosine), heel veel kunnen besparen.
Moet je de aceton toevoegen aan de benzine, of eerst aceton in de benzine doen en dan brandstof toevoegen?

Tweede vraag: ik lees ook dat ethanol brandstof bespaart, is het ook een optie om zowel aceton als ethanol toe te voegen aande benzine of anderserom?

Wie heeft ervaringen?

alvast bedankt!
In reactie op berichten op dit forum dat TNO bevestigt dat aceton in de tank de auto zuiniger maakt. Hoewel ik de uitzending van De Wereld draait door niet gezien heb, weet ik wel wat ik besproken en bevestigd heb gekregen van de redactie ervan. Ik heb namens TNO aangegeven dat we geen onderzoek hebben gedaan naar de verbruiksverschillen met of zonder aceton in de tank noch onderzoek naar de schadelijkheid van het aceton-brandstofmengsel (dat plastics week kan maken) voor het motorsysteem van tank tot motor. Daarover heeft TNO dan ook geen uitspraken gedaan. Op de vraag of aceton gevaarlijk is heb ik bevestigend geantwoord, maar ook dat het niet gevaarlijker is dan benzine als je het opslaat. Mengen buiten de tank of overgieten is het gevaarlijkst.
Ok, nog wat korte reakties op reakties.
Ronald :
1.Wetenschappelijk of niet : 30% besparing op Euro-ongelood heb ik zelf vastgesteld en mijn buurman op Diesel 15%.
2.Nederland vertrouwt alleen eigen onderzoeken en sluit daarmee 10 jaar ervaringsgegevens van Amerika gewoon uit.
Daar is overigens allang vastgesteld dat kunstofcomponenten
van 15 jaar en jonger acetonbestendig zijn (pure wel te verstaan.
3.Natuurlijk is er geen sprake van samenzwering; Verbeteren betekent veranderen en veranderen betekent onzekerheid en DAT is nu juist wat ONZE overheid niet wil.
Dus willen ze ZELF (In NL) ALLE auto’s getest zien worden voordat er een uitspraak gedaan met risico NUL. Dan zijn we dus weer 10 jaar verder.
Vergeten dat Nederland op ELK gebied steeds verder achterop raakt ?

Eelco :
Voor zover ik weet is de oppervlaktespanning van kerosine al met allerlei “dopes” teruggebracht tot het minimale. Daarom rijden sommige Formule-I wagens erop…

Vries :
1.Je moet zorgen dat je optimaal kunt mengen. Dus gooi de tank eerst half-vol, voeg aceton toe, en tank vervolgens af.
2.NIET doen. Ethanol trekt enorm veel water aan en doet niets aan de opp.spanning van benzine. Omdat je wel gewoon op pure ethanol kunt rijden en het goedkoper is dan benzine
haal je er op die manier voordeel uit.
Zowel aceton als ethanol toevoegen haalt volgens een aantal grafieken juist het effect van aceton helemaal weg !!

Groets, Jack
Heb het uitgeprobeerd,

en het scheelt bij mij gemiddeld ca 20%, en dan rij ik voornamelijk stadsritjes. me vader heeft het ook uitgeprobeerd en bij hem scheelt het ca 15% bij stadritjes en ca 20-25% bij autobaan.
Waar hij normaliter 1:17/18 reed op de autobaan met 100 km/h is dat nu 1:22. Bij stadsritjes normaliter 1:14 nu bijna 1:17.

Daarbij reageert de auto ook iets pittiger op het gas.
Kortom aceton aan de benzine toevoegen helpt!!

m.v.g. de Vries
Formule 1 auto’s voegen nitroglycerine toe en rijden dus niet op kerosine. Nitroglycerine is de basis voor dynamiet en oude mensen met hartproblemen slikken het om hun bloedvaten wijder te laten worden.
Het nadeel van aceton is dat het ook rubbers oplost, dus wat verniel je in je auto als je aceton in je tank gooit? Nitroglycerine is eenvoudig zelf te maken (recept bij menig “foute website” te vinden). Per tank heb je ook maar een heel klein beetje nodig. Ga er voorzichtig mee om, want het is ook een standaardmiddel voor bijvoorbeeld een autobom.

Zijn er nog meer dopes die iedereen thuis kan maken of gewoon kan kopen?
Wij gebruiken 2 takt buitenboord motoren voor onze speedboot. Weet iemand of het daar ook bij zou werken? Die motoren slurpen namelijk benzine.
Heb vanaf donderdag aceton bij mijn benzine gegooid en men mini draait veel beter en is pittiger. (zuiniger weet ik nog niet)Maar vraag mij af of het echt zo is dat er brandstofkabels weker worden of aangevreten worden?

Eigenlijk zou je dit eens moeten testen met gewone benzine, en benzine icm 0.2 % aceton (want zoveel is dat nu ook weer niet)

Wie heeft daar zin in om dit te testen om zijn er mensen die het al getest hebben?
Zijn je pakkingen nog niet gesmolten?
Ik zag het ook bij de Jakhalzen 0,20 % aceton op 70 liter benzine en ik ben van plan het ook te proberen bij mn benzine auto alleen ben verschrikkelijk slecht in rekenen maar ik kwam op het volgende: voor 10 liter benzine heb je dus 20 ml aceton nodig? Kan iemand dit bevestigen want straks heb ik de verkeerde verhouding in mn tank zitten. Alvast bedankt!
Ik heb ook nagellak remover (is trouwens goedkoper € 0,55 van europrofit) maar is het niet beter om gewoon zo’n flesje pure aceton (deze kost € 1,75) te kopen? Deze heb ik gezien van het merk Tendo’s in zo’n bruin flesje van glas met veiligheidsdop. Die gebruikten ze ook bij de Jakhalzen. In nagellakremover zit ook nog andere troep zoals lanoline of maakt dat niet uit.
Hoi Laura,

0,20% is inderdaad 20ml per 10 liter, als je het gaat proberen, probeer dan pure aceton. Je weet namelijk niet wat die andere ‘troep’ doet in je motor.

Niemand heeft trouwens een link geplaatst naar een wetenschappelijk resultaat: het is nog steeds een beetje tasten in het duister. Dus nogmaals:

Wat zijn de langetermijn gevolgen van aceton in de benzinetank? Is het realistisch om te denken dat de plastics in het benzine/diesel circuit naar de mallemoeren gaan?

Hoe zit het met water in de diesel? Ik heb ergens gelezen dat de aceton in de diesel er voor zorgt dat er een klein beetje water in de diesel kan oplossen. Hierdoor gaan je injectoren naar de maan. (=duur)
volgens http://www.hoosiertire.com/racedict.pdf komt de term dope uit de jaren twintig en dertig. Zelfs toen gebruikte mensen al allerlei brouwsels om hun auto sneller te laten rijden.
Behalve aceton moeten er waarschijnlijk nog vele andere zijn. Dus waarom is een regering of zo een groep freaks van Greenpeace nog nooit op zoek gegaan naar een “goede” dope? Er moet toch iets zijn dat brandstof bespaard en ook de motor niet sloopt.
Natuurlijk zijn er meer wegen naar Rome. Maar het is toch verkeerde zuinigheid om een produkt toe te voegen waar je niet eens van weet wat het doet. Zuinig rijden kunnen we met resprectabele auto allemaal, zeker beter dan de verbruikcijfers van de fabrikant, als je er goed op gaat letten. Ik denk dat het willen dat het werkt groter is dan het wetenschappelijke bewijs(placebo-effect)
Er zijn gelukkig genoeg produkten die een positief effect op verbruik en vermogen (check http://www.bardahl.nl) hebben en zijn ook door en door getest en hebben homologaties van diverse fabrikanten. Dan rij je toch met een veel lekkerder gevoel rond.
Of het waar is of niet wil ik even in het midden laten, maar hier worden een aantal zaken op een hoopje gegooid, die absoluut niet relevant of waar zijn.

1) F1 rijdt op “gewone” benzine. De benzinefabrikanten destileren deze appart, zodat ze beter weten wat de juiste samenstelling van deze benzines zijn. Het komt er gewoon op neer dat meten weten is. Ze rijden dus ook op 98.

2) Additieven zijn in de racerij al jaaaaren gekend, allemaal hebben ze hetzelfde doel : meer vermogen leveren.
“Allemaal” hebben ze hetzelfde resultaat : Ofwel is er een betere vermogensafgifte(en zal je motor dus sneller versleten zijn), ofwel geef je minder gas, maar ga je dus minder verbruiken bij eenzelfde snelheid. Vergeet niet het in de racerij niet altijd de snelste is die wint, maar die die eerst over de lijn komt (en da’s niet altijd hetzelfde).

3) Als ik op de site van TNO ga zoeken achter dit onderwerp is daar niets over te vinden. Wie spreekt mij tegen ?

4) 2 ml per liter : is dat niet heeeeel weinig om enig effect te hebben ? Het kan natuurlijk maar toch…. je moet al goede meetapparatuur hebben om juist af te meten. Als ik het goe versta is een beetje teveel al genoeg om het effect terug te doen verdwijnen. Zouden we niet over gram per kg moeten spreken, om korrekt te zijn. De ene benzine heeft niet dezelfde densiteit als de andere ? Vergeet dus maar dat je je tank kan vullen aan de pomp, en het er even kan bijgieten. De helft van je aceton is al verdampt, nog voor je hem hebt bijgegoten…. En hoe weet je hoeveel brandstof in je tank zit ? Of rijden jullie hem echt allemaal helemaal leeg ?

5) ‘k heb hier nog enkele motors op overschot staan. ‘k zal het wel eens proberen…..
Ik ga het komend weekend ook eens proberen met mijn auto. Ik lees hier her en der dat aceton plastiek zou weken. Dit klopt wel, maar benzine doet juist het zelfde in principe, je tank en andere buisjes die het naar je motor leiden zijn hierop heus wel voorzien(op de bijtende werking van producten dus…). Aceton zit ook in nagellakverwijderaar. En nagellakverwijderaar word op zich weer bewaard in plastiek flesjes dus gaat dit geen probleem geven omdat je in je tank ook maar een kleine hoeveelheid aceton gaat gebruiken, de oplossing in zijn geheel zal de bijtkracht van aceton ook wel tegenwerken, waardoor het nog relatief veilig is voor je plastiek en rubber in je auto.
Het is ook algemeen bekent dat alcohol toevoegen aan je benzine. Het verbruik vermindert (meer vermogen bij verbranding) ik meen dat het in belgië al toegevoegd wordt standaart bij de benzines. Ook in andere delen van de wereld wordt dit gedaan, in combinatie met een kost opwekkende middel tegen alcohol verslaafden. Om er voor te zorgen dat men dit niet gaat drinken. Qua Methanol weet ik dat je veel meer zuurstof nodig bent om dit te verbranden, en ik weet niet precies of de boordcomputers van tegenwoordig die waardes aan kunnen passen. Ook verdampt methanol heel vlug (het voelt ook altijd koud aan, tot bevriezing toe) dus dat zal wel heel snel uit je benzine verdwenen zijn.
Ik heb het dus ook geprobeerd in mijn ALFA 156 2.4 JTD uit 2000 met ruin 180.000 km op de teller. Na drie tankbeurten kom ik uit op een besparing van 10 tot 15% Verder voel ik lichte vermogenstoename maar het grootste verschil is dat de auto bij het optrekken bijna niet meer rookt terwijl dit met pure diesel wel het geval was.
Ik verbeeld mij dat sinds een paar dagen de turbo meer lawaai maakt, maar volgens deskundigen komt dit doordat het uitlaatsysteem nu veel schoner is geworden en het geluid van de turbo niet meer door roet-vervuiling gedempt wordt. en het zou geen kwaad kunnen, sterker nog doordat er geen vervuiling meer aanwezig is zou de turbo vrijer kunnen draaien en daardoor minder slijten.
Ik ben ook niet bang voor het oplossen van de kunstof delen omdat 0.15% een dermate laag percentage is dat de oplossende werking teniet gedaan wordt.
Ik ben ook van menig dat de concentratie niet zo heel erg belangrijk is. Het is net zoals onkruidverdelger, het wel of niet aanwezig zijn van de aceton is veel belangrijker dan de hoeveelheid. Je moet natuurlijk niet overdrijven maar een paar cc verschil zal echt niet uit maken.
Ik ga er dan ook rustig mee door.
ik heb een bestuurbare auto die op benzine loopt ik ga het daar bij proberen of het werkt en meten of ie zuinger is met of zonder aceton. ik laat strax het resutaat zien
nou he het proef je gedaan mijn bestuurbaren auto haald met aceton 20 minuten en 12 min dus het gaat langer mee mijn bes haald ook 912 toeren per minnuut meer met aceton
Nou, ik heb het geprobeerd!
15 ml op 10 ltr. Auto: VW transporter 2,4 diesel (5 cyl.)
Volle tank verreden en wat blijkt !!!! gewoon 1 op 11
net als altijd. jammer maar waar.
Roel
Zie bericht van 10 nov jl.
Ik heb echter een twijfel hoe zal het gaan met de brandstofpomp? Deze wordt gesmeerd door de dieselolie zelf en wanneer ik aceton aan de diesel toevoeg verminder ik de smerende werking. Ik realiseer mij dat een toevoeging van 0.15% dermate gering is dat deze werking niet minder zou moeten worden maar daar staat tegenover dat de moderne common-rail motoren niet veel kunnen hebben op dit gebied. Ook zal het verschil maken of er een plunjerpomp toegepast is of dat er een ander systeem gebruikt is. (wat ik niet zo 123 weet)
Het is natuurlijk te gek dat wanneer je aan de ene kant een paar tientjes bespaard en aan de andere kant het risico loopt dat er dure reparatie’s uit voort komen.
Wie kan mij hier een zinnig antwoord op geven?
Wat doet dit percentage aceton met de smeereigenschappen van de dieselolie?

Gerkeboy
ik rij met een vw vento van 96 1.9Diesel heb vorige week 72 CC aceton toegevoegd en merk nu een stillere motor. op het verbruik zal ik deze week weten.mijn vrouw rijd met een bmw op benzine en indien mijn vw minder verbruikt zal ik het ook hier op testen. voor de rest een dikke proficiat aan iedereen die reageert en ook aan de makers van het programma.
hoi jongens, ik ben jan Penis, ik heb een vliegende schotel.
hij neemt 100L op 1km.
Als ik er nou gewoon 50% aceton in doe.
Dus 5oooL benzine en 5000L aceton.
Zou dat dan ook een grotere explosie geven als ik hem op Balkenende en de rest van die mongolen in Den Haag in vlieg??

Met Vriendelijke Groet,
De trotste nederlander “Jan Penis”
Die Jan die is me d’r eentje.
Ben benieuwd wat het vermogen is van die schotel.
nou, ik heb met die Penis meegevlogen en vonken vlogen er vanaf. we vlogen die Fisherprice (of was het Enterprice) er dik uit. wat wil je ook, we gingen met warp 20!!!!
Volvo 2.5TDI 175000km paar tankjes Ace-power verder. Vanaf dag 1 sterk het gevoel dat hij stiller is en iets meer vermogen heeft. Qua verbruik is het moeilijk te schatten. Weersomstandigheden, airo gebruik etc.. er zijn zoveel variabelen dat het moeilijk is dit na 2 tankjes al te mogen concluderen. Wel is het me duidelijk dat het geen 20% zal zijn maar eerder rond de 10%.
Aceton haal je gewoon bij de “Hornbach” boumarkt voor EUR3.50 per 1/2 liter.
wordt niet veel meer gereageerd. was toch wel benieuw of het wat zou uitmaken, dus eergister maar een flesje aceton gekocht en 50 ml in m’n tank gegoten. die was halfvol. nu afwachten.
haha, sterk dude. je was net iets eerder. denk inderdaad dat het ook afhangt van hoe je rijdt en wat je allemaal aanzet. ik gebruik mijn airco nooit (doet het trouwens toch niet) en verder rij ik eigenlijk altijd hetzelfde, dus moet ik hopelijk toch wel minstens 15 procent kunnen besparen, zoals werd gezegd.
Beste Mensen,

Het aceton bij de brandstof voegen spreekt blijkbaar veel mensen aan en er wordt op allerlei forums intensief over gesproken. Op het moment rijdt ik al zo’n drie weken op aceton. Het gaat om een MINI Red Hot 1.0 1988!

Mijn bevindingen:
– Meer vermogen (duidelijk merkbaar)
– Het motortje draait veel rustiger, voorheen met enkel benzine allerlei sputteringen door onvolledige verbranding, nu hoor ik dat ook bijna niet meer!
– Een besparing van ruim 28 % en dat in deze wintertijd, in de zomer is iedere auto uiteraard zuiniger dan in de winter, ik hoop dat iedereen dit begrijpt!

Wel is het oppassen geblazen bij het mengen, want je moet echt de juiste hoeveelheid aceton bijvoegen, anders heeft het weinig nut het gaat om de dampspanning eej mensen! Bij mij is dat 23 ml per 10 l,(benzine) dit meet ik af met maatcilinder bij de pomp.

Daarbij heeft een grote groep mensen het erover dat het je rubbers zou aantasten! Dit is complete waanzin, weet je wat benzine met plastic doet???? Indien je dit niet weet test het op een vleeswaren bakje! De brandstofslangen zijn materiaal gemaakt wat zelfs pure aceton kan verdragen, dit geld ook voor de pakkingen in de motor! (een litertje aceton zit ook in een plastic fles, wel een daarvoor geschikt soort plastic natuurlijk maar dit is idem bij de plastics voor in en naar de motor)

Dus kort samengevat aceton verminderd de dampspanning van de brandstof en verbrand de brandstof in de motor beter. Maar voeg echt heel precies de JUISTE HOEVEELHEID TOE!

Mocht je nog vragen of opmerkingen hebben op het bovenstaande mail me even!

mvg,
@D de Kok:
Hallo, ik wil ook aceton bij mijn benzine toevoegen,ik rijdt in een toyota corolla uit 1998.ik rijdt op BP Ultimate 98.hoeveel aceton moet ik erbij gooien op een volle tank van 40 liter ???

alvast bedankt!
nou dan gaat het calibra’tje er ook maar eens wat mee doen
eens kijken of er nog meer ps’jes uit geperst kunnen worden
en als ie dan ook nog eens zuiniger kan gaan draaien hmmmm lekker
en peppi? trouwens, zo heet mijn valkparkiet ook :-) heb je je Calibra al in tweeën getrokken, haha. ik heb het nu ook een paar keer gedaan, maar doordat je auto meer vermogen heeft en ik al een snelle auto heb, ga ik nog sneller accelleren en ja, dan verbruik ik alleen maar meer benzine. die aceton is geloof ik alleen bestemd voor mensen die zich aan de snelheid houden :-)) en in een “gewone” auto rijden.
Goed, na het een enige tijd gevolgd te hebben, ga ik het dan toch ook proberen. De AX van mijn vriendin rijdt ook al 50% op sla-olie, dus waarom mijn benzine slurpende Suzuki-Samurai / 2cv ook niet aan een test onderwerpen?
Bij zulke geringe hoeveelheden kan er volgens mij weinig misgaan en bovendien rijd ik met deze auto hooguit zo’n 5000 km per jaar. Ik hou jullie op de hoogte!
Voor het zeer exact toevoegen van de hoeveelheid aceton is een gebruikte injectiespuit(naald is niet nodig) van bvb 20 of 50 ml zeer handig !
volgens mij is aceton alweer uit, want ik hoor er weinig meer over. voor mij heeft het weinig zin, want door de ietwat meer vermogen, geef ik toch alleen maar meer gas en das niet bepaald benzine besparend, haha. ben benieuwd of er nog iemand is die nog stug door gaat met aceton toevoegen en zo ja of dat nog steeds voordelen heeft.
Nou ik heb het ook geprobeerd, ik heb een opel astra 2.0
turbo en laten kietelen tot 230 pk en dat ding lust wel
een slokje. ik heb een paar tanken met aceton gevuld
ik heb 0,23 perliter aan gehouden.en het werkt!!
Mijn auto reed op mijn boord computer +- 11,7 liter
per 100 km en nu 10,2 per 10km met de zelfde rijstijl.
ik heb de boord computer een paar keer gereset.
Ik ben echt overtuigd
He Geiz … als ik het zo lees , is je auto aanzienlijk meer gaan verbruiken… 100 km / 11,7 L = 1 op 8,5 en 10 km / 10,2 L = 1 op 0,98 … hahahahahaha
ja inderdaad

hahahahaha
hallo

Ik heb hert geexpirimeteerd maar heb geen goed nieuws.

Ten eerste start hij niet meer!

En toen hij starte was er een inmense rook ontwikkeling.

Wie heeft hier een antwoord op?

Groeten daan
je hebt toch geen alcohol-loze nagellakremover gebruikt?
nee heb gewoon aceton gebruikt!

Verder niks en nog minder dan zou moeten!

Enig iedee wat de oorzaak van dit is?

Heb het idee dat mijn koppakking eruit ligt kan dat?
Hallo,

ik heb ook aceton aangeschaft en wil het weleens proberen..

Ik rij in een opel astra 2.0i GSI van 1993 met 173000 op de teller.

Aan veel verhalen te zien heeft het echt effect en is het niet schadelijk voor de motor.

De tank heeft een inhoud van 50l, moet er dan 100 tot 115 ml bij een volle tank?

Hoe kan ik het het makkelijkste toevoegen zonder te morsen e.d?

ik hoor het wel!
je kan practisch alles dat ontbrandbaarder is dan benzine toevoegen
snap ik, maar hoeveel moet erbij en hoe dan? van aceton
2% per liter geloofde ik dus 1 liter is 1000 cc 1000 * 0,02 = 20 cc (als ik me niet vergis)
Sorry, volgens mij klopt m’n vorig bericht niet helemaal.

Het is namelijk 0,20% per liter ipv 2%

Het moet zo iets zijn:

0,002 ml / liter toevoegen.
weet het niet meer
hoi mensu ik heb een diesel astra van 95 1.7 en verbruikt op een volle tank 550 km zou dat goed zijn wat kan doen om het zuiniger te laten lopen.
Hallo,

Ik heb hier een tooltje waarmee je kunt uitrekenen de hoeveelheid aceton die je bij je getankte liters benzine/diesel kunt toevoegen :

http://www.hoanne.com/Programma's/Aceton%20Calculation%20Tool/
Op een of andere manier werkt de vorige link niet, daarom hier een nieuwe link :

Aceton Calculation Tool :

http://www.hoanne.com/Programmas/AcetonCalculationTool/
Wil jullie laten weten wat mijn ervaring met aceton toevoeging in mijn Alfa Romeo 156 1.8 16v twinspark is. In 1 woord “GRANDIOOS”!
Ik vind het minder belangrijk dat ik zuinig rij, maar dat ik duidelijk meer vermogen voel en een stillere motor heb, maakt me erg blij!
Heb inmiddels genoeg gelezen om er zeker van te zijn dat het echt geen kwaad kan voor je motor. Mijn eigen dealer rade het mij sterk af, maar moest bekennen dat dat had te maken met ongeloof en onwetendheid. Iemand van de ANWB wist mij te vertellen dat het totaal geen kwaad kan, volgens hem kan je alle vloeibare vluchtige stoffen toevoegen aan benzine. Maar geen enkel stofje heeft zo’n gunstig efect op je motor als aceton.
Hmm. Dat aceton verhaal klinkt gewelidg.. Wil ’t wel eens testen met me MAzda RX-7 uit 1984..
Loopt nu tussen de 1l op 8km en 1l op 9km… Ben benieuwd wat ie doet met een likje aceton…

Jack :
Mee eens.. Handhaving van de gevestigde orde.
Alles wat de inkomsten bronnen van de Regeringen en Oliemaatschappijen kan bedreigen, word ontmoedigd.. In sommige gevallen zwart gemaakt, in het ergste geval worden de ‘uitvinders/ontdekkers’ ervan afgekocht en verteld de mond dicht te houden en nooit meer het prohject waar ze aanwerkte opnieuw gaan opstarten, want anders gaan ze zeer waarschijnlijk 6 voet onder de grond. In krant staat dat er een bizar ongeluk is gebeurd.
Klinkt dit een beetje pessimistisch? Cynisch?
Misschien voor een wel, voor de andere niet… Kan me eigenlijk weinig schelen ook.
Er zit een kern van waarheid in, als men er dieper over na denkt en kijkt hoe “het systeem’ c.q. de maatschappij werkt..
Helaas zijn we allemaal gedwongen-vrijwillig om er aan mee te doen. Eruit stappen dan? Dan ben je strafbaar, omdat je bijvoorbeeld belastingen ontduikt (of iets dergelijks), terwijl je misschien op dat moment wel beter bezig dan de hele wereld aan regeringen bij elkaar. Regeringen claimen dan elke cm vanhun is, en jij als ‘burger’ moet er maar voor betalen als je ergens wil wonen.. De wereld is niet van hun; maar voor ons allemaal… Kwestie van leren delen zonder elkaar uit te buiten..
Maar de mens kennende, kunnen ze zelfs dat niet eens..

Regering en multinationals hebben ene monopoly positie, al laten ze dat niet zo snel merken… En zo graag willen ze geen schonere, betere wereld, anders hadden ze daar al 50 jaar terug al mee begonnen en waren we nu een heel stuk verder gekomen… Macht en Geld, daar gaat het om.. Alles wat dat ook maar enigsinds kan bedreigen, inclusief ideeën van mensen die naar het grote publiek komen die die machtpositie kan bedreigen, word hoe dan ook, op de een of andere manier de kop in gedruk…

Groetjes…
Tja ik weet wat aceton doet. Ik heb daar vroeger mee op brommers getest waarmee geraced werd. Dit werd alleen nogal schraal en slijte dus meer, omdat je bij2takt juist oppervlakte spanning wilt hebben. Ether werd even schraal maar daar liep het ding heel erg hard op. Bijkomend nadeel was oververhitting.

4takt daarentegen is een ander verhaal. het zoubest eens kunnen werken. Ik heb het voordeel dat ik wat mensen in de kunststof industrie ken, dus ik zal het eens navragen daarzo….
Zo bericht gehad van een aantal mensen. Benzinebestendig rubber en polyurethaan leent zich absoluut niet voor aceton. Maar daar moet bijgezegt worden dat dat alleen het geval is in pure vorm. In de concentraties waarin het gebruikt zou moeten worden kan het geen kwaad. We praten dan over slijtage die niet noemenswaardig is….
er klopt helemaal niets van. Heeft niemand hier mythbusters gezien??? dat zie je dat je zelfs meer benzine gebruikt met aceton. dus het is niet eens het proberen waard!
ej roland, wedden dat het wel helpt!

ik heb een opel astra F GSI 2.0, da ding verbruikt normaal erg veel, maar ik rij er nu bijna een half jaar mee, en het scheelt wel duidelijk!!

en zeker ook in de portemonnee, maar als je het niet geloofd moet je het zeker niet doen!
Lucky trucker
Ik zal het straks een proberen op mijne Scania V8 460 pk, … normaal verbruikt hij zo’n 30 tot 33 liter/100 km, 20% zuiniger stel u voor :-))

ik word nog rijk … lol!
en hoe zit het dan met alcohol? ik rijdt zelf een goed aangepaste mazda mx6 uit 92,
en zou er zelf eerder alcohol bij gooien dan aceton..

ook omdat mazda in “de mx6 folder” een stukje heb staan dat onze motoren geschikt zijn voor een benzine met een hoog alcohol gehalte..’

ik ben ook ven mening dat alcohol een beter resultaat gaat geven dan aceton, al kan ik dat niet weteschappelijk aangeven.
# Vries schrijft,
28 October 2005 om 13:52

Moet je de aceton toevoegen aan de benzine, of eerst aceton in de benzine doen en dan brandstof toevoegen?

Tweede vraag: ik lees ook dat ethanol brandstof bespaart, is het ook een optie om zowel aceton als ethanol toe te voegen aande benzine of anderserom?

Wie heeft ervaringen?

alvast bedankt!


1: Denk niet dat het uit maakt welke volgorde. Het mixt toch wel als je gaat rijden.
2: In Brazilie rijden ze al een eeuwigheid op alchol (ethanol = ondrinkbare, giftige alcohol en het is het hoofdbestandeel van spiritus. Methanol is de drinkbare variant), en dat werkt schijnbaar erg goed. Of het combineren van ethanol en aceton zin heeft weet ik niet. Volgens mij ligt de oppervlaktespanning van benzine en diesel hoger dan die van ethanol, en zal aceton weinig helpen om de oppervlakte spanning van alcohol nog een keer te breken. Ethanol vernevelt sowieso veel beter als benzine, dus het zal allicht van zichzelf al schoner verbranden.
Ik heb alle opmerkingen “even” gelezen en wil hier een paar kanttekeningen er bij zetten
1) als je 100 mensen iets op een niet-wetenschappelijke manier laat uitvoeren krijg je 100 verschillende antwoorden + het effect dat alle niet-gemeten zaken(o.a. slijtage: dus lange termijn kosten) niet in kaart brengt;
2) met waterinjectie voor motoren krijg je ook beduidend meer vermogen en bespaar je ook bandstof onder bepaalde omstandigheden;
3) als iemand opeens op een niet-wetenschappelijke manier een toevoeging aan brandstof gaat testen gaan ze onbewust geheel anders rijden, luisteren ze met een “ander oor” en ervare ze de beweging/acceleratie etc. van hun auto of motor geheel anders.

En zo kunnen er wel 100 andere factoren bij genoemd worden waardoor op het onderwerp “aceton toevoeging” door particulieren er geen zoden aan de dijk gezet worden.

Om toevoeging van aceton wetenschappelijk voor motoren te gaan onderzoeken met je in elk geval een miljoenen budget hebben en alles onder strakke controle uitvoeren (al gedaan met veel producten). Om het als een toevoeging aan de pomp goedgekeurd te krijgen moeten in elk geval alle motoren fabrikanten er mee akkoord gaan om garantie op hun producten te handhaven of te kunnen aanpassen. . .kan wel 20 jaar onderzoek vergen.

Ik zal het verhaal over stookgasproductie uit hout en het gebruik in benzinemotoren aanhalen: haast iedereen kan het doen en in WWII deed men dit ook, maar elke zoveel km moest men de teeraanslag uit de motor en inlaat elementen verwijderen. . .een belangrijke factor in rendement is onderhoud en slijtage.

Al jarenlang is er een grote beweging om biomassa te vergassen en het gas te gaan gebruiken in gasmotoren die nu op aardgas draaien (aangepaste diesels) voor o.a. de Warmte Kracht toepassing(motoren in de megawatt cateorie). Alle grote motoren fabrikanten zijn hier mee bezig maar om een garantiehandhaving te verkrijgen voor het gebruik van niet-standaard biogas, stookgas of zelfs niet-standaard aardgas. . . .aardgas met een toevoeging. . . moet je gas kwaliteit keihard aan bepaalde eisen kunnen voldoen die vanwege jarenlang testen door onafhankelijke instanties. . .bijvoorbeeld Gastech BV. . .vastgesteld zijn. . .heeft niets te maken met idiote complot theorieën maar louter met garantievoorwaarden. Met een oude motor kan iedereen rotzooien wat ze maar willen als de uitstoot maar niet te ver uitloopt.

Ik heb in mijn oude Mercedes in Zimbabwe in de jaren 80-tig 20 %. . .ja twintig procent. . . diesel bij de benzine gegooid en het ding liep zonder problemen. . .diesel was minder dan de helft van de prijs. Als je de motor goed heet laat open door lange ritten te rijden is er op korte termijn niets aan de hand. . .in elk geval merkte ik niets en met starten had ik ook geen probleem. . . .het was er uiteraard ook nooit erg koud. Ik heb de 20% diesel in de benzine niet uitputtend getest maar van een ander rijgedrag merkte ik ook niets.

Zoals al eerder op dit forum gemeld is kan je elke brandbare rotzooi in je benzine gooien als het maar mengt en zo lang het geen zware teren zijn verbrand het wel. Er zijn duizenden koolwaterstoffen die je kan gaan testen. Het een zal misschien helpen en het ander niet maar om er echt profijt van te hebben moet je grondige lange termijn testen gaan uitvoeren om een waardevolle conclusies er uit te kunnen gaan trekken. Doe je dat niet dan zijn kreten als 30% zuiniger rijden volstrekt betekenisloos. . .met “zuinig rijden” kan je ook zeer veel geld besparen zonder zelfs een cent aan toevoegingen te verspillen. . .voornamelijk door besparingen op minder motorslijtage op de lange termijn. . .als je wilt kan je auto het 100 jaar uithouden en een miljoen km afleggen.. . .reken eens uit wat je dan bespaard.
Ik heb een oud brommertje die op 2 takt rijd, is het verstandig om het daarbij ook is te proberen om er aceton in te doen? m.v.g. Frank
Nee, absoluut niet doen bij een 2 takt. je spreekt dan van een oppervlakkige verbranding…
http://www.wetenschapsforum.nl geen geintje volgens mij weten ze waar het over gaat want het gaat mijn petje te boven
@ Conrad (4 May 2007 om 12:08 )

in het begin van je verhaal staat dat mensen anders gaan rijden doordat ze aceton in hun brandstof doen, maar maakt dat wat uit? het resultaat is dat “men” zuinigerrijd
ga naar http://www.kipkay.com
je moet meer doen, dan aceton in je auto stopen.
Net m’n rijbewijs gehaald,
Dus de 22 jaar oude Mazda 323 (automaat) van m’n ma gehad, ding trok voor geen meter en dronk als een alcoholist.

Nu is het uitkijken met parkeren, kleinbeetje gas en hij vliegt al!

Tering hij trekt echt als een raket! (Poor man’s NITRO)

Dus in theorie ook zuiniger, Aceton is een oplos/verdunnings middel. Als je benzine verdunt vernevelt/verdampt het beter omdat moleculen verder uit elkaar staan. Ergo, een hardere knal met meer zuurstof en minder benzine.

Het klinkt zo logisch, dus het werkt ook ;-)!! Zou eigenlijk verplicht in benzine moeten zitten dan reduceren we CO2 met 20% (en de staats kas ook weer met 20%, laten ze de belasting op wijn maar wat verder verhogen dan PRIMA, das toch niet te zuipen)

Vandaag flink mee gereden, en redelijk hard! (nu kan die wagen opeens hard!)

Toch heb ik maar heel weinig benzine verstookt. OPVALLEND!

Ik rijd noooit meer zonder een scheutje in m’n wagen te mikken voor het tanken!

Benzine verdunnen, ik had het zelf bedacht (weet scheikunde) toen vond ik de sites want ik wilde de goede verhouding niet zellf uitzoeken. Het werkt geen twijfel mogenlijk!

Feit: Aceton verdunt benzine
Feit: dunne vloeistof is beter vernevel baar
Feit: dunnere vloeistof verdampt sneller.

nu ff logisch denken, en dan kom je ook tot de conclusie dat het moet werken, aceton tast auto niet aan word verkocht in plastic PET fles. (Zelfde plastic als benzine resistant plastic, je auto kan er niet van stuk, geen enkel risico!)

Geloof de bla bla van shell niet dat toch al 98% verbrand, dat doe het wel. Maar als het in je uitlaat bocht verbrand heb je er niets aan.
Tis leuker als alles nog verbrand voor dat de zuiger geheel is teruggeslagen, dan heb je wat aan de verbranding, anders is het rook/vervuiling voor niets!

Ik weet dat het moet werken, de feiten spreken voor zich!
P.S.
Juiste verhouding is 0,2 a 0,3%
Dat is ongeveer op 50 liter 100 a 150 ml. Aceton Zo nauw luistert het niet, teveel werkt averechts, aceton brand langer en langzamer als benzine, maar puur ter verdunning van benzine is dat wat je wilt!! Zeker omdat octaan iets word verhoogd (meer dan verbrandingssnelheid verlaagd)

Aceton is Octaan 150. “High Octane!” (leuk house nummer)

Die Aceton van de Hubo werkt prima, zag net een reactie van iemand, z’n wagen liep nog steeds gelijk tja DUH….

met 15ml op 80 Liter benzine….

Probeerde hij zeker homeopatisch Aceton te rijden…..
Probeer het nog eens 10 keer zoveel dan! Wedden! Doe rustig 220 a 275 ml. bij die 80 liter benzine WEDDEN! Krijgt je wagen tubo boost van!
Echt vandaag van m’n baas getankt nie vooruit te branden die wagen nooit meer zonder Aceton! Toch weer er bij gedaan en toen ging ie weer als een raket!
Hallo,

even mijn ervaringen: ik heb ca 125 ml in volle tank diesel gedaan (tdi 105 pk) hij rijdt nog zuiniger (1:20) en geloof me ik rij fors door.
en vooral lachen als een 530d of 270cdi naast me staat. hehehehehe. je kan me dagelijks zien op de a4 en a13.
Ik lees het allemaal wel zo? Ik heb een tdi 90 pk met tank inhoud van 55 l hoeveel aceton of nagellakremover moet ik erin doen dan? Ben benieuwd of het gaat werken?
angel,
gooi 125-150 ml aceton erin (eerst aceton dan tanken)
doe ook een powerstekker in je blok (35 euro) heb je 120+ pk.
groet
Dit is wat ik heb ondervonden na het toevoegen van aceton! Ik rij met een citroen XM2.1Td, 15jaar oud en 470.000Km op de teller.Pomp en verstuivers zijn nog nooit vernieuwd, waardoor de wagen voor het acetonverhaal ruim 7,5l/100Km verbruikt, koudstart zeer moeilijk ondanks nieuwe gloeikaarsen, aan de lichten dierf ik zeker niet meer in de linkse file plaatsnemen, bij poging om snel te accellereren zag ik het achteropkomend verkeer even wat minder ten gevolge van zwarte rookwolk!In vijfde versnelling accellereren was zo goed als onmogelijk. Tot ik gelezen had van het effekt van aceton !
Vorige zondag ben ik naar Engeland gereden, en dat vond ik een uitstekende test! De avond voor vertrek nog even volgetankt, en op basis v/e volle tank = 90ltr. heb ik 0,15% = 135ml aceton toegevoegd. Eerst de aceton, en dan de diesel, kwestie van goed te mengen. Ik heb de hoeveelheid ” PRECIES ” afgemeten met een injectienaald. Van het benzinestation tot bij mij thuis is maar enkele Km, dus nog geen resultaat merkbaar.Toen ik ’s morgens vertrok, en na enkele Km’s op de grote baan kwam het resultaat opeens te voorschijn! De motor reageerde plots veel vlugger en vooral vinniger op het minste v/h gaspedaal! Ik was zo verbaasd, dat ik opzettelijk wat sneller ben gaan rijden, ik had net het gevoel dat er een nieuwe motor onder de kap zat? Bij snel accellereren, regelmatig in de achteruitkijkspiegel gelet, maar geen zwarte rook meer te zien? Dan ook enkele keren geprobeerd vanuit viijfde, en een lage snelheid, op te halen zonder lager te schakelen, en waarachtig, zelfs vanaf 60Km/u, ging die zéér vlot naar 120 en meer !!! Daar momenteel de kabel v/d kilometerteller defekt is kan ik niet juist zeggen hoeveel het verbruik is, maar toen ik weer thuis kwam, had ik volgens de GPS ruim 850Km gereden. En de tankmeter stond juist op de helft! En dat heb ik nog nooit meegemaakt, vanaf een volle tank, (en ik tank steeds vol tot de rand!) zoveel Km’s met een halve tank! Ik ben gewend dat die na + – 700Km de helft aanwijst. Deze week ga ik een nieuwe kabel plaatsen, en dan kan ik het verbruik zéér precies uitrekenen. Wat ik ook nog ga doen, om het verbruik te optimaliseren, id de verstuivers demonteren, en na kontrole, de juiste openingsdruk weer op 140/145 Kg afstellen!
Het is ongelooflijk wat een effekt die aceton heeft op m’n oude XM, ik ka&n iedereen garanderen, dat dat goedje dus echt resultaat heeft! Wanneer ik meer preciese gegevens heb, zal ik ze zeker hier deponeren.
hoi walter,
heb sinds gisteren ook aceton/synthetische 5W40 aan mijn diesel toegevoegd en vanmorgen na enkel 50km gisteren startte hij al beter.
ben benieuwd wat hij doet als ik naar het werk rij straks
(oh ja Walter, ik kon gisteren niet voor de deur parkeren omdat er zo’n grote groene XM geparkeerd was )

nu ga ik verder met mijn waterstofcel en zou graag mijn volvo 2400tdi beneden de 5 liter op 100km krijgen

iemand die wil reageren in verband met “waterstof op vraag” (hydrogen on demand) ik sta er al redelijk ver mee , ga het volgende week inbouwen

groetjes Sam
Dag Sam, tracht vooral het verbruik in ’t oog te houden! En de hernemingen, bvb: in vijfde tegen 70 en dan optrekken naar…… en kijk of er nog zwarte rookpluimen achter U volgen!
Ik ben zéér benieuwd naar de inbouw met waterstof, heb via internet reeds heel wat info gevonden, maar het zullen weer enkel de creatievelingen zijn die het doen!
Je kan me ook rechtstreeks mailen ; walterdekunst@skynet.be
Oh ja, en deze middag kon ik weer makkelijk parkeren voor Uw deur, da klein rood voitureke stond er niet!
Ik ben benieuwd of het ook effect zou hebben in mijn oude Pontiac Transporter.
Ik ben net voor de APK keuring geweest en mijn co2 gehalte is tehoog nu heb zo’n flesje bij de BP gekocht wat ook vanalles zou moeten schoonmaken en dat in de tank gegooid.
Zou ik daar ongestrafd aceton bij kunnen gooien?
Hallo Wilco, ik vermoed dat Uw pontiac transporter een benzine uitvoering is, daar U over Co2 spreekt. Als ik U was zou ik het wel proberen. Naar verluid zijn al die additieven, om roet en dergelijke naar beneden te halen, allen op basis van aceton gemaakt. Maar dan wel een kleine concentratie, anders zou het effekt van minder verbruik aan het licht komen door een ” gerenomeerd ” produkt! En dat willen die bedrijven zeker niet. Met een benzine (injectie?) is het natuurlijk ook belangrijk dat alle componenten goed werken, als er een injecteur een beetje blijft hangen, kan dat al een hogere Co2 tot gevolg hebben. Er vanuit gaand dat het flesje van BP dient om de verbrandingsruimte, kleppen, en injecteurs te reinigen, kan je zeker nog aceton toevoegen. Aceton heeft enkel tot gevolg dat het gasmengsel in de cylinder beter verbrand. Het is zeker geen toverprodukt, maar wat ik biij mijn wagen heb ondervonden, kan enkel komen door een veel hoger percentage van verbranding. Om goed te zijn, zou je voor je het erin gooit, even in een garage moeten langsgaan, en de Co2 laten meten, en nadat je de aceton hebt toegevoegd, nog eens langsgaan, wel eerst een 50-tal Km rijden, en dan de nieuwe Co2 waarde vergelijken! Zeg nooit tegen een garagist dat je er aceton aan toevoegt, meestal verklaren ze U voor gek en gevaarlijk! Als U in een garage moest langsgaan voor een Co2 meting, vraag dan ook om de Co en de HC meting te noteren. Normaal is er nog een vierde gas dat men meet, maar dat ken ik zo niet. De HC zijn bvb. de onverbrande gassen, als je een redelijke garagist hebt, zal die je graag enkele woorden uitleg geven wat die vier gassen betekenen. En dat is dan een goeie indicator voor het effekt van aceton! Maar nog eens, zeg nooit aan een garagist dat je er aceton gaat bijvoegen, tenzij hij naderhand het resultaat verbluffend mocht vinden!
Een andere methode die ik vroeger ook gebruikte voor een diesel, was de diesel in het filter langs een sterke magneet laten passeren, dat gaf eveneens een verbetering i.v.m. de roetmeting. Ik heb uiteraard geen ervaring wat het effekt is van een magneet op benzine. Wat wel een feit is, het magnetisch veld verandert enigzinds de moleculaire struktuur van een vloeistof, waardoor je ook tot een betere verbranding komt, maar nog eens, het effekt hiervan op benzine ken ik niet.
Laat eens weten wat je precies gedaan hebt, en wat de resultaten zijn!
We zijn benieuwd! Succes zou ik zeggen!
zo .. die technisch praat geprobeert te begrijpen ..
net een jerrycan aceton gekocht en ga morgen een diesel en een bezine auto afvullen en aceton bijvoegen ..
hou jullie op de hoogte ..
@lincoln: weet je wel wat de juiste verhoudingen zijn? Niet teveel gebruiken anders kunnen plastic onderdelen “smelten” en die kleverige smurrie die dan ontstaat kan alles verstoppen….
Lincoln, da’s goed dat ge een diesel en een benzine gaat uitproberen, ik weet niet wat ge bedoelt met ” een jerrycan aceton….” Het gaat echt om milliliters hoor, om U een idee te geven, voor een diesel met een tankinhoud van 50l, heb je maar 75ml nodig!
Dat is ongeveer een halve koffietas! Ik zou je aanraden om een injectiespuit aan te schaffen, daar staan exact milliliters op aangeduid! Succes ermee, en schrik niet v/h resultaat, het zal je verbazen!
heb alles gelezen, kwam toevallig op dit forum terecht. moet morgen toch tanken met mijn boxer 2.5 td, ga het maar eens proberen. heb altijd wel aceton bij me dus das makkelijk. ik doe altijd tussen de 530km en 560km op een tank(70L) al 5 jaar dus ben benieuwd.
@Walter ..
@wOoOdy ..
dieseltje 1.9 jtd en ben een halve tank verder 80cc op 55 liter ..
loopt soepeler stationair .. trekt veel rapper op onder in de toeren ..
en het verbruik in stadsverkeer is nu 1 op 19 ..
van de bezine heb ik nog te weinig duidelijke info ..

hou jullie op de hoogte ..
Ik heb vorig weekend een oude citroen BX 1400cc met carburator, ook de aceton behandeling gegeven. De dame die ermee rondrijdt, zei me de dag nadien, dat ze bijna niet aan het gaspedaal hoeft te komen! Die rijdt als vanzelf! Het verbruik kennen we nog niet, maar dat wordt genoteerd en zal ik een dezer dagen hier vermelden.
dieseltje kan je als ie lekker warm is in zijn 3 wegrijden zonder horten of stoten .. heb zojuist de binnenkant van de uitlaat (eindstuk) schoongemaakt zodat ik kan zien of ie ook minder roet uitblaast ..

wat ik gezien heb is al een stuk minder .. maar er zit nu ook weinig vocht in de lucht ..
hou jullie op de hoogte ..
2 dagen met de bezine auto gereden 0.2% aceton ..
maar merk geen verschil mede dat het een zware auto betreft ..
wel heb ik een hogere stationair loop en moet de rem er meer op in de D stand ..
morgen moet ik een km of 100 afleggen .. dan weet ik meer ..
Gisteren kwam ik iets interressant tegen; een vriend van me werkt op de gemeente, hij werd aangesproken door een brandstofverdeler (die in de omtrek een 10-tal benzinestations heeft ) en deze vroeg om met enkele wagens van de gemeente, die daar een klanten-tankkaart hebben, de nieuwe diesel ” G ” Power eens uit te proberen! Die man heeft dat dan ook gedaan, en zijn bevinding was, dat de motor iets meer power had en ja, ook iets minder verbruikte. Die brandstofverdeler had wel verteld dat hij ” een ” produkt aan de diesel had toegevoegd! Op de vraag welk produkt, mocht hij niet antwoorden, maar hij gaf wel prijs dat het iets met adhesie en cohesie te maken had!
Deze man moet uiteraard met de concurrentie mee van shell, total, en esso. Ze zijn het vindingrijkst in het vinden van leuke namen; V Power, Excellium, Premium en nog van die dingen. De verdeler uit m’n buurt heeft ” zijn ” brandstof dan maar ” G ” Power genoemd. Maar evenals de grote merken moet je er wel + – 12 eurocent / liter voor bijbetalen! Dat is meer dan wat U er als klant minder door verbruikt!
Ik heb tegen die persoon gezegd, doe er zelf je aceton in, en steek de winst in eigen zak!
De grote brandstofverdelers hun winst was nog niet groot genoeg, dat ze een zeer klein percentage aceton aan de pomp gingen toevoegen, juist voldoende zodat de verbruiker het effekt enkel maar ” gewaar ” wordt. Je merkt ook het verschil in verbruik, + – 50Km / volle tank meer! En dan is de domme klant weer blij, want hij heeft toch profijt gedaan! Ja, maar dan heeft hij voor die volle tank van gemiddeld 50L toch ongeveer ” 5 EURO ” meer betaald! En dat is beduidend meer dan het profijt dat je’r uithaalt. De groten der oliebronnen hebben ons dus 2X bij ons kl……..eurpotloden! Je betaalt niet extra voor hun additief zoals zij beweren, want het kost hun eigenlijk niks, maar je betaalt hun rijkelijk voor die enkele druppels die ze aan U minder kunnen leveren!
Dus, zelf je aceton bijvoegen met de juiste, correkte verhouding, da’s sparen voor jezelf, terwijl je ook nog aan het milieu denkt!
@Walter .. goed betoog van je .. ik blijf dit lezen en mijn bevindingen neerpennen ..

de diesel loopt prettiger koud .. en hangt heerlijk aan het gas ..
de benzine .. loopt duidelijk stiller ..

van het weekend de ouwe jag erop uitproberen ..
hou jullie op de hoogte ..
Ik zou graag eens willen weten hoe ik de verhouding moet bepalen, wij hebben een 15 jaar oude camper met een 2,5 TD diesel ik heb een 70 liter tank warvan als we tanken meestal er 60 liter in gaat , hoeveel ACETON moet ik dan toevoegen??? of bijvoorbeeld als er maar 50 liter in gaar hoeveel moet ik dan toevoegen om het beste resultaat te bereiken.
Groet hans
hansschotpoort@home.nl
Wacht met spanning op de reacties.
Ik geloof best dat aceton werkt
maar min vraag is word de verbranding niet veel heter dan normaal
waardoor je motor onderdelen sneller slijten of vraag ik nu iets raars
Aceton (let wel op dat ’t puur is) toevoegen doe ik nu 3 maanden. Bij m’n Mazda DiTD (100PK, ongetuned) haal ik nu gemiddeld 75 – 100 KM méér uit een volle tank. Ik zie ook totaal geen roetpluim meer achter me. M’n gevoel zegt me dat het beste resultaat behaald wordt op lange ritten: de aceton verdampt anders in de tank en geeft na enkele dagen geen rendement meer (maar bijvullen in de juiste verhoudingen kan niet meer) Als voorbeeld: normaal haal ik 660 – 690 KM uit een tank. Op een rit naar Polen (en in Duitsland dus 140 – 170 KM/U!) was de tank “al” na 770KM leeg.

Maar…. Exacte berekeningen lijken me moeilijk: wind tegen of mee, welke windkracht, raampje(s) (deels?) open of dicht, type banden, bandenmaat, kwaliteit wegdek (rolweerstand), airco, koud of warm weer, luchtdruk, auto schoon/in de was…. er zijn zoveel variabelen dat je nooit twee keer PRECIES dezelfde rit maakt. Maar of ik nou 5%, 10% of 15% bespaar, ik *bespaar!*
Ferry , je hoeft je zeker geen zorgen te maken om een hogere verbrandingstemperatuur ! De verhouding van aceton / diesel is zo klein, dat het geen effect heeft op de verbrandingstemperatuur. Ik heb in mijn wagen een tweevoudige temperatuurmeter in de cilinderkop zitten, en ik zie geen enkel verschil met vroeger. Ik rij soms lange (en zeer snelle) trajecten, en mocht het een verschil geven zou ik het daar zeker moeten zien!
Fastbreak , ik ben er niet zeker van dat de aceton in je tank na ” enige ” tijd verdampt, en er daardoor geen effect meer is. In je brandstoftank is steeds een bepaalde druk aanwezig van de aanwezige fossiele brandstof. Bij diesel zal dat zeer gering zijn, maar de aceton mengt zich ( lost op is) zeer goed in diesel. Je moet eens proberen, in een glazen fles, een kleine hoeveelheid aceton te laten staan, hoelang dat erin blijft, en dat is dan puur!
Volgens mij komt het mindere voordeel bij kortere ritten door het feit, dat misschien de verstuivers niet zo best meer zijn! Deze mogen pas openen vanaf een bepaalde druk, +- 125bar. Na verloop van tijd kunnen de veren in de verstuivers wat zwak worden, waardoor ze misschien reeds aan 115 bar openen, waardoor je meer brandstof in de cilinders spuit. Eigenlijk zou je de verstuivers eens kunnen laten testen op druk en patroon. Ik heb dat bij mijn auto ook gedaan, en ben tot de vaststelling gekomen, dat ze wel op de juiste druk opengaan, maar een fout patroon verstuiven, er is er zelfs een bij die niet meer afsluit! Dan mag je aceton toevoegen zoveel je wil, je zit als het ware met een ” inwendig diesellek” ! Eigenlijk zouden de verstuivers elke keer wanneer de distributie-riem wordt vervangen, moeten gedemonteerd worden en getest! Nieuwe kosten wel tamelijk duur! Zo weet je precies wat en hoe de brandstof in de cilinder wordt verneveld!
“Quote”
Hoanne schrijft,
26 September 2006 om 23:04

Op een of andere manier werkt de vorige link niet, daarom hier een nieuwe link :
Aceton Calculation Tool :
http://www.hoanne.com/Programmas/AcetonC
“Quote”

Heeft iemand dit tooltje nog ?
Misschien wil ik dit met de tijd ook wel een proberen, maar ben geen held in wiskunde :-)

greetzzz
ik heb onlangs 80 ml aceton gedaan in een volle tank diesel. zie filmpje.
ik heb een 1.9 tdi.
@gulsever: Heb jij de plastic lens van je telefoon soms ook even met aceton schoongemaakt? Er is geen bal van te zien.
@beem bip bop: nee ik heb een slokje genomen. ik plaats wel een betere binnenkort. ik wacht nog op aceton. grt
Ging jij er ook harder van lopen?
Ik heb een peugeot 307 sw 110 pk diesel(hdi)verbruik ongeveer 1:16 tank inhoud 65 liter hoeveel acceton moet ik toevoegen ik wil het ook wel eens proberen.
alvast bedankt
haaksma, voor een diesel moet je 0,15% aceton toevoegen aan je diesel. Als je volledige tankinhoud 65l bedraagt, wil dat zeggen dat je 65liter X 0,15%, dus 97,5mll aceton. Voor alle gemak, neem dus 100mll aceton, dat is ongeveer een half glas cola! Dit om U een idee te geven hoe klein de hoeveelheid aceton is die je moet toevoegen. Soms verward men mll met cl, vandaar. Ik vermoed dat Uw peugeot een 1600HDI motor heeft, verwacht nu geen spectaculaire verbruiksvermindering, daar een onder hoge druk ingespoten diesel reeds optimaal rendeert. Maar de verbranding in je cilinders zal er alleen maar door verbeteren. En een betere verbranding v/d diesel betekent ook langere levensduur voor de katalisator en eventuele roetfilter.
Veel succes!
ik ben nog steeds een tevreden gebruiker ..
vooral in de diesel .. weet nog steeds niet of ie zuiniger is ..
maar wel vloeiender .. en veeeeeel stiller ..
Kan terpetine dan ook?…
o nee, dan gaan alle plastic onderdelen eraan…
@Emile Benz .. ik kan twee dingen doen ..
of een ja/nee antwoord geven ..
of zeggen dat je de comments maar moet gaan lezen ..

die laatste is een aanrader .. niet allemaal hoor .. de laatste helft ..
Ik heb een Mercedes S320 en zit eraan te denken om het trucje met aceton op deze auto toe te passen. Hij heeft een benzinemotor en heeft een 88 liter tank (ik tank meestal 78 liter).

Hoeveel aceton moet ik er dan in doen? En ik heb begrepen dat pure aceton het beste is?

Hm..ik neem wel aan dat dit hoogst illegaal is? Hij moet binnenkort gekeurd worden bij officiele MBdealer en heb geen zin in gezeik. Mischien handiger om de aceton na de keuring toe te voegen? ;) Hoop dat iemand mij wijzer kan maken
Aceton toedienen is niet illegaal.
MB dealer zal dit nooit merken..

Bij 88 liter benzine moet je 175ml pure aceton toevoegen..

88×0,02 procent – 176ml aceton
Beste MBfreak, zoals je hier reeds kon lezen, dien je bij een eerste tankbeurt 175ml zuivere aceton bij te voegen. Tracht deze hoeveelheid “exact” af te meten. Bij je volgende tankbeurten zal je moeten inschatten hoeveel liter je dan gaat tanken. Zo kan je steeds een flesje met bepaalde hoeveelheid aceton in de wagen hebben. Het ogenblik wanneer je de aceton toevoegt is ok belangrijk; laat eerst enkele liters benzine door de vulpijp v/d tank lopen. Neem het tankpistool even uit de vulopening en giet de aceton erin. Daarna onmiddellijk weer benzine laten lopen, zo ben je zeker dat “al” de aceton in de benzine gaat. Zuivere aceton heeft de eigenschap, wanneer je het uitgiet op een vlak, zeer snel te verdampen! Door de vulpijp van je tank reeds v/e deel benzine te voorzien, zal deze door de afkoeling en de vochtigheid het verdampen v/d aceton tegengaan. Dat is wel belangrijk om zo te weten dat je de juiste hoeveelheid aceton in je benzine mengt! Eens beide vloeistoffen goed gemengd zijn, blijft de aceton goed z’n werk doen tot aan je volgende tankbeurt! Persoonlijk gebruik ik een flesje van fanta-frisdrank, volledige inhoud = 200ml. en er past perfekt een kurken stop op van een portofles! Het is ook zeer handig om het flesje te ledigen met de lange fleshals! Om de maat te nemen zou je best met de spuit v/e injectienaald de juiste hoeveelheid afmeten, je zet daarna een merkteken op de buitenkant van de fles en zo werk je nog makkelijk ook.
ZEG NOOIT, MAAR DAN OOK NOOIT!!! tegen je autodealer of garae, dat je aceton toevoegt aan je benzine! Het is niet illegaal, en het kan geen kwaad vooe je motor! Integendeel, door de betere verbranding verbruik je niet enkel minder…je bewijst het milieu ook nog een dienst. Doordat je brandstof ” vollediger ” gaat ” opbranden ” krijg je minder ” onverbrande ” uitlaatgassen, dat komt ook nog eens de katalysator ten goede! Hoe minder onverbrande gassen die moet verwerken, hoe langer die meegaat!!! Mocht je ooit met je wagen een of ander probleem hebben, dat totaal niets te maken heeft met je brandstof, zou de dealer dit kunnen aanwenden om je extra kosten aan te rekenen!!! Of om een garantie te weigeren!!! En eigenaardig genoeg, verkopen ze het soms zelf als injectie-reiniger, of brandstofsysteem-reiniger! Je moet ook eens kijken als je nog eens een tankstation van shell passeert, de meesten verkopen gewone diesel maar ook V-POWER diesel. Deze V-POWER doet je wagen dus echt beter riijden, en hij zal ook iets minder verbruiken, gewoon omdat zij er ook reeds een deel aceton bijvoegen! Bekijk dan ook eens het prijsverschil van brandstof mét en zonder V-POWER!!! Je kan maar één ding vaststellen; dat het dieven zijn!
Men rekent al gauw tot 15 eurocent/liter voor die toevoeging!
Spaar het milieu en je geldbeugel zelf! En je motor gaat er ook nog eens langer van mee!
Je kan ook nog de moleculaire structuur en het octaangehalte van je benzine verbeteren, maar als je dat wil weten, moet je me maar even mailen;
walterdekunst@skynet.be
Succes!
PS; tracht zeker je verbruik te meten ” VOOR ” en ” NA ” de aceton, dat is pas plezierig om weten! Hou ook de prijs van aceton in ’t oog, bij ons in Vlaanderen betaal ik ongeveer 11 euro voor 5 liter.
groetjes
Bedankt Damien en Walter voor jullie reactie! Goeie uitleg waar ik echt wat mee kan.

Ik rij eerst mijn halve tank nu leeg en zal daarna het gebruik van aceton toepassen. Uiteraard zal ik mijn bevindingen op dit forum kenbaar maken. Mijn auto heeft een nauwkeurige boordcomputer met brandstofmeting, dus ik denk dat ik vrij nauwkeurig vast kan stellen of dit trucje bij mij werkt. Zou niet verkeerd zijn daar ik gemiddeld zo’n 13L/100km rij, waarnaast ik zeer regelmatig mn bandenspanning controleer.
Ik zou nog even terugkomen op mijn ervaringen met aceton in mijn octavia tdi
je zou het haast niet geloven maar ook in nieuwere auto’s werkt het.
hij is stuk zuiniger. normaal 1:18 nu 1:19,6 (volgens boordpc). maar nu komt het mooiste. lijkt of de auto sneller optrekt. http://nl.youtube.com/watch?v=knhAh52ylwc
mede-acetonsnuivers ..

wederom (in de naam van het vergelijkend waren onderzoek) weer eens een tankbeurt overgeslagen ..

conclusie .. aceton heerst ..
gewoon net wat meer duidelijk voelbare souplesse ..
Bedankt heren (?) voor jullie bijdagen . De VW Lupo 3L rijdt nu – op winterbanden ! – 1 : 30,65 . Was 1 : 27 .
:) Vr Gr jApi
Ik ga ook proberen. Ik doe 1op13, 1op14 met mijn berlingo… 253000 km en het rijt als een zonnetje, 160 km/uur was de top (iets hooger misschien, 162 of zo…)!
Beste ka100 , ik kan niet uitmaken of U met een diesel of een benzine rijdt, ……een berlingo met 253.000Km, dat zal wel een diesel zijn! Tracht zeker te weten wat Uw berlingo juist verbruikt voor de aceton kuur, zodat je ook weet wat het verschil is wanneer je er aceton gaat aan toevoegen! Als je berlingo uitgerust is met een HDI- motor, zal je waarschijnlijk geen verschil voelen aan het vermogen van de motor, maar het verbruik zal zeker verbeteren, alsook en vooral de roetuitstoot! Wat ook weer resulteert in een langere levensduur voor de katalysator!Tracht zeker voor de eerste keer als U aceton gaat toevoegen, er rekening mee te hoeden, dat U de tank ” vol ” doet , en dan op basis van de volle tankinhoud aceton toe te voegen, omdat U niet precies kan weten hoeveel brandstof er nog in zit. Nadien kan U ongeveer inschatten of U nu 30l of bvb: 40l gaat tanken, dan kan U steeds de juiste hoeveelheid aceton voorzien voor de volgende tankbeurt.
Ik wens U veel succes, en laat vooral hier op dit forum weten wat de resultaten zijn!
Ik wou bij deze de poster van dit artikel MEGA BEDANKEN!!!!
Ik ben de trotse eigenaar van een Chrysler Neon uit 1999 met een 2.0injectie blok.

Ik ben altijd al helemaal in too amerikaanse auto’s alleen staan ze ook bekend als benzine slurpers

Mijn verbruik in de stad groningen was 1 op 10/11 en op de snelweg naar bv. Oldenburg(duitsland) 1 op 14/15 bij 120 km per uur en 1 op 11/12 bij een snelheid van ongeveer 170/180km per uur (op de vrije autobahn niet in nederland dus!!!)

Nu dat ik aceton er in heb gegooid (80ml bij 40 liter) is mijn auto ten eerste VELEN MALEN stiller!!!!

Hij was altijd al stil bij het optrekken want voor die tijd klonk het net alsof er een vliegtuig motor in zat als ik van 0 naar 30 ging (bebouwde kom)

Maar nu klinkt hij net alsof het een Jaguar is met een V8 blok wat dus absoluut niet verkeerd klinkt!!!! :D

Verder is mijn verbruik ook heel erg omlaag gegaan.
Mijn boord computer geeft aan dat ik in de stad 1 op 14/15 doe en op de snelweg (120km)1 op 17/18 doe!!!!

Op de autobahn heb ik nog niet geprobeerd maar dat komt aankomend weekend wel…

Tevens omdat ik een Chrysler heb heeft de auto ook een automaat met natuurlijk een Kickdown.

Die gebruik ik van tijd tot tijd wel s als de stoplichten op oranje gaan en ik niet op de volgende ronde wil wachten.

Ook hier lijkt het net alsof er een turbo actief komt.
Normaal sprint ik in een paar tellen naar de 70 als ik 50 rijd en ga versnellen maar het lijkt net alsof ik 1x knipper met mijn ogen en hij is al voorbij de 70km per uur.

Al met al zeg ik niet dat het een race monster is of dat ik rijd alsof ik The Stig ben uit topgear maar ik voel wel de pittigere rijgedrag en wegligging met mijn auto en natuurlijk de zuinigheid!!!!

Dus dit is een absolute aanrader voor iedereen die gewoon niet zijn zuur verdiende centjes snel aan Shell etc.. wil afstaan!!!!!!!!


vanf 1:26 (BUSTED!)
Het filmpje komt er niet bij, dus even de link…

http://www.youtube.com/watch/v/YKR22vKZPTY
de myth-busters zijn cool ..
en zullen zeker niet jokken ..

maar toch .. mijn ervaring vertrouw ik meer ..
kom nooit boven 20% brandstof winst daar niet van hoor ..
maar mijn motortje loopt duidelijk soepeler ..
en zeker veel stiller ..
en kan zonder horten of stoten in zijn 3 wegrijden ..
Beste Allemaal,

Ik lees hier alles over de mooie voordelen van Aceton, maar ik heb sinds kort een SUPERTECH Eco Fuel Saver in mijn brandstoftank zitten.

Dit product zorgt ervoor dat de koolwaterstof moleculen tijdens het rijden gaan bewegen en dat de moleculen dus loskomen van elkaar

Doordat de moleculen continu bewegen net als bij LPG, kan de brandstof veel beter en sneller vernevelen en wordt elke brandstofcel in de cilinders optimaal verbrandt, waardoor je dus zuiniger en ook schoner gaat rijden.(Optimale verbranding zorgt gewoon voor minder schadelijke uitstoot van uitlaatgassen)

Ik rijd nu al een aantal maanden met het product en merk een enorm verschil tijdens het rijden.

1) Motor loopt veel lekkerder
2) Meer power en veel pittiger tijdens optrekken.
3) Brandstofbesparing met kleine ritjes: 10% tot 15%
4) Brandstofbesparing grote ritten: 20% tot 25%

Op lange ritten rijd ik altijd met Cruise Control en dan kan ik met een 55L tank rond de 870km rijden.

Ik heb een Altea XL 1.4 TSI motor en voor Supertech had ik een gemiddeld verbruik van 8.1L/100km en die is nu naar 7.3L/100km gegaan…en bij lange ritten wordt dat 6.7L/100km.

http://www.greeninnovations.nl is de site waar je meer informatie kunt vinden omtrent het product….maar ik weet wel dat het echt werkt en dat de brandstof zonder enige toevoeging van vloeistoffen wordt geoptimaliseerd en dat was voor mij een belangrijke reden om dit eens uit te proberen.

Ik heb ook voor een na plaasting van Supertech een 4gas emissietest laten uitvoeren en tijdens de 2de test stonden alle waardes op 0, met uitzondering van de CO2 waarde natuurlijk ;-)

Het garagebedrijf die het product ook heeft geplaatst in de tank…die had zulke mooi resultaten niet eerder gezien…dus weet ik ook dat mijn auto ook echt schoner is geworden.
franklin, dit is gewoon een ordinair dealer reclame van jou. je kan van alles wijsmaken. kom met gevalideerde testmetingen….volgens mij werk je bij het bedrijf. allemaal zo mooi en rooskleurig… alles wat nieuw op de markt is word te mooi naar buiten gebracht….bah bah bah.
Roland, het is heel eenvoudig! Voor benzinemotoren geld de verhouding van 0,2%. Op 40l benzine is dat omgerekend 80millilter aceton! Geen 80cl, om U een idee te geven wat 80ml is, een plastieken drankbekertje heeft een inhoud van 200ml. Dus iets minder dan zo’n half bekertje. Een leuke tip is, om de aceton in te doen, je neemt zo’n klein flesje van coca-cola in PET-fles.Daar kan je steeds aceton in bewaren en ergens in je auto leggen zodat je het steeds bij de hand hebt. Je kan op dat flesje met een stift of plakband op één of andere manier een merkteken aanbrengen wanneer er 80ml inzit.Zo moet je achteraf niet steeds opnieuw in detail gaan afmeten. Giet de aceton in je tank juist voor de benzine eringaat, zodat alles goed gemengd is. Je zal aardig verrast zijn v/h resultaat, zeker als je nog nooit met aceton in de benzine geëxperimenteerd hebt! Ik weet niet, maar vermoed dat een corolla uit 98 reeds met injectie is uitgerust. Mocht het nog met een carburator zijn, dan kan je nog hetvolgende doen, nmlk. een kleine neodimium-magneet op de bodem v/d vlotterkamer installeren, zodat de benzine, zo kort mogelijk voor het vergassen, gemagnetiseerd wordt. Zo worden alle moleculen in éénzelfde richting gelegd of geordend, wat zorgt voor een nog betere verbranding. Dit resultaat kom je maar eerst te weten als je voor en na bvb. een 4-gas analyse laat uitvoeren.Dat magneet-systeem is wat hier enkele items terug door een zekere franklin wordt vermeld a/d hand van een of ander apparaat, dat in de brandstoftank wordt geplaatst, en daar zorgt voor een elektromagnetisch veld. Als je geen carburatorversie hebt, dus een monopoint- of multipoint injectiesysteem, dan kan je eventueel een benzinefiltertje tussen het systeem monteren, waar rond je dan de magneten kan plakken. De magneten uit afgedankte harde schijven van je PC zijn de beste én goedkoopste magneten hiervoor!
Ik zou zeggen, proberen en ervaar waar anderen reeds jaren van genieten.
Roland, wat ik even ben vergeten te vermelden, dat kleine PET flesje van coca-cola, is dus het allerkleinste formaat, 25cl ! Niet de 33cl, of de halve literflessen, daar heb ik geen ervaring mee!
walter, je bent geniaal!!!ik heb in de 2.5td omega eveneens aceton bijgevoed. hij werd gek… hehe. maar wat doe je precies in een 70 ltr diesel tank???
Gulsever, of ik geniaal ben weet ik niet, maar ik weet van mezelf dat ik wel gedreven ben, en vooral dat ik gans de energiesektor zie als dieven t.o.v. van de werkman!
Wat betreft die 70liter dieseltank, voor een diesel wordt de verhouding genomen op 0,15%. Als je 0,15% neemt van 70 liter kom je uit op 105ml. Als je dat vergelijkt met een plastieken drinkbekertje, is dat ruim halfvol! Zo krijg je het beste inzicht hoe “weinig” 105ml is! Ik heb al vragen gekregen van; moet ik er dan anderhalve fles aceton ingooien?
Wat zeer interressant is bij een diesel, is om neodimium-magneten te monteren rond de leidingen die v/d dieselpomp naar de verstuivers gaan. Qua vermogen of verbruik zal je niet zozeer iets merken, maar wat betreft emissienormen die gemeten worden op de technische keuring is dat zeer lonend! Bijna NUL!!! En dat voor een diesel, mag zelfs een zeer oude zijn met veel Km’s. En om de verstuivers van je diesel in topkonditie te houden, gebruik ik C2I diesel van marly. Dat is een smeerprodukt dat op hoge verbrandingstemperatuur nog blijft smeren, zo voorkom je dat de verstuivers goed los blijven zitten, en op die manier ook goed ” afsluiten ” na hun inspuitmoment, wat uiteraard zééér effektief is naar het verbruik toe.
En als je dit allemaal hebt toegepast, dan zou je nadien nog vortexen kunnen plaatsen in het luchtkanaal naar je inlaatspruitstuk. Bij m’n citroen XM 2.1Td heb ik hier reeds uitvoerig mee geëxperimenteerd, en wat een resultaat; die rijdt nu echt als een zes-cylinder! Maar als je daar meer wil over weten, neem dan even kontakt met me via m’n Email : walterdekunst@skynet.be
Veel succes, en denk eraan, het is veel leuker te konsuminderen i.p.v. te konsumeren!
Ik rijd al jaren op kraanwater (omgebouwde diesel motor) google maar eens op “rijden op water” lekker goedkoop en sta nooit bij de pomp
@walter

Magneten en vortexen, allebij getest en dikke onzin daarnaast moet je eens een natuurkunde boek lezen want als je zegt “Zo worden alle moleculen in éénzelfde richting gelegd of geordend, wat zorgt voor een nog betere verbranding” dan weet je echt niet waar je het over hebt.
Ohh lol zie nu pas dat dit topic uit 2009 komt

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).