• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

VW Scirocco komt terug

Auteur: Wouter, gepost 27 september 2005 om 17:21 – 19 Reacties

VW Scirocco

Volkswagen is hard bezig oude namen af te stoffen. Na het rijtje Jetta-Vento-Bora-Jetta zal nu de naam Scirocco weer gelanceerd worden. De “legendarische” naam uit het verleden was al een keer gedumpt voor de naam Corrado. Die Corrado is overigens al 10 jaar uit productie en een opvolger is er nooit gekomen.


Volgens AMS zal de nieuwe Scirocco worden gebaseerd op het huidige Golf platform. De 2+2 zitter wordt circa 4.20m lang en wordt in eerste instantie aangedreven door de 170 pk sterke 1.4 met turbo en kompressor.

Ook interessant!

  • De Volkswagen e-Up komt terug!
    De Volkswagen e-Up komt terug!
  • Volkswagen heeft bekendgemaakt wanneer de ID.5 komt
  • Volkswagen Taigo
    Officieel: Volkswagen Taigo komt je misschien bekend voor
  • Volkswagen Tiguan Allspace is officieel terug

Nieuwste artikelen

  • Koop de Nederlandse voorloper van de Porsche 911 Dakar [video]
  • Kerstspecial: de geschiedenis van de Pausmobiel
  • Dit waren de dikste spots van 2025!
  • Video: Zijn Golf-rijders over de hele wereld hetzelfde?
FacebookTweetPinLinkedIn

scirocco, spyshot, Volkswagen

Vorig bericht: « FEM Business Executive Car of the Year
Volgend bericht: Chiptuning is uit, nagellak remover is in! »

Lees Interacties

Reacties

  1. Johan zegt

    30 september 2005 om 17:42

    Ziet er wel geil uit, vind die achterkant wel erg veel weg hebben van de corrado maar t ziet er zo op t eerste gezicht wel gelikt uit

    Login om te reageren
  2. Eddy zegt

    31 oktober 2005 om 09:05

    Tja, beetje jammer van het vermogen. Heb zelf een ouwe uit ’87 met 150pk. Had minimaal 2.0 ltr motor verwacht in een nieuw model!!

    Login om te reageren
  3. stefan zegt

    5 november 2005 om 12:19

    gave bak. Maar inderdaad jammer van het overmogen ik heb er 1 uit 1986 type 2. maar die heeft maar 95pk.

    Login om te reageren
  4. Eddy zegt

    7 november 2005 om 11:55

    Oververmogen?

    Login om te reageren
  5. Erwin Kroeze zegt

    2 december 2005 om 19:58

    ik vind het een zupermooje auto. heeft inderdaad veel van de Corrado weg, maar heeft iemand een Wallpaper voor me??? Ik wil hem elke dag kunnen zien…

    Login om te reageren
  6. Erik zegt

    4 december 2005 om 20:25

    Ja, mooie bak enne…hopen dat de VW kwaliteit met de nieuwe VW directeur inderdaad weer terugkomt, want ik als VWman die dagelijks met die wagens in aanraking kom weet dat de kwaliteit de laatste jaren te wensen overliet bij VW,maar ook bij Audi. Maar ook ik moet wennen aan die nieuwe motoren, 1400 CC in een racebak??? Ja, echt waar…is alleen maar wennen denk ik, rij zelf in een 2.0 liter GTI (type 3) en die motoren zijn zo lekker soepel en overbemeten ( kan veel meer uitgehaald worden)en dan straks allemaal 1400 CC motoren, is gewoon ff wennen.

    Login om te reageren
  7. dirk zegt

    5 december 2005 om 00:01

    hey allemaal niet treuren over t vermogen de prrat gaat al rond dat hij ook geleverd gaat worden met een 2.0 rsi die rond de 300 pk moet gaan leveren dus er blijft hoop voor deze super gave vw classic

    Login om te reageren
  8. Max zegt

    14 december 2005 om 17:45

    Wat een superzet van VW om de scirocco weer terug te halen.
    Het model vind ik echt strak, en om de pk’s maak ik me echt niet druk.
    Eerst fixen we een paar testritten in alle modellen, en als me dat niet zint,…nou dan wachten we toch gewoon tot 2009.
    Dan komt er een VR6 uitvoering uit…Hmmm..R32 ???
    Dat is toch anders guys, dan een opgefokte 1.4 of een 2.0.
    In ieder geval kijk naar dit model uit.

    Login om te reageren
  9. Serge zegt

    18 december 2005 om 21:27

    Wooow echt super gewoon. en zeker als ze idd de naam Scirocco weer gaan gebruiken. Anders gaat die naam voor goed de oude doos in. deze moete ze zeker uitbrengen joh

    Login om te reageren
  10. John zegt

    29 december 2005 om 10:32

    Kijken hoelang zo’n 1.4 turbo compressor mee gaat, ik denk niet zolang als het vertrouwde 1.8 blokje.
    Denk aan de G60 !!

    Login om te reageren
  11. John zegt

    29 december 2005 om 10:40

    Erik, ik ben benieuwd waneer je de eerste turbo van de nieuwe generatie gaat vervangen.
    Laat het ze dan toch maar op een 2.8 24V houden of een 6 cil. 2.2, 2.0 24v of iets in die aard.
    Maar alstublieft geen turbo’s

    Login om te reageren
  12. mitchell corrado vr6 zegt

    1 januari 2006 om 18:16

    Ernstig mooie bak,maar inderdaad heel jammer van het vermogen.De eigenaar zou het jammer vinden als ik bij het stoplicht naast hem sta met mn corrado uit 93 met 220pk!ha ha.Maar het model is subliem

    Login om te reageren
  13. Dennis zegt

    8 januari 2006 om 20:37

    http://www.corrado-club.nl/index.php?actie=doc&id=38

    “Verder komt de 2.0 T FSI uit de GTI aan bod. Die levert 200 pk en dieselaars komen aan hun trekken met de 170 pk sterke 2.0 TDI. Overigens zal dat de laatste pompverstuiverdiesel van Volkswagen zijn. Insiders melden dat het concern zal overstappen op de door bijna iedereen gebruikte common-railtechniek. In 2009 wil Volkswagen de 3.2 VR6 gaan inzetten in de Scirocco, de krachtpatser met 255 pk. Al kan het merk ook nog kiezen voor een 280 pk sterke 3,6-litervariant van de zespitter. Of er ook een hitsige R-versie komt, is nog niet besloten. Onze Duitse bron meldt dat het zou gaan om een R20, een opgefokte 2.0 FSI Turbo met 300 pk. Kopers van een Scirocco kunnen kiezen uit een handge-schakelde zesversnellingsbak of een DSG.”

    Login om te reageren
  14. autoblogger zegt

    13 januari 2006 om 09:50

    Images: http://livinghot.com/forum/viewtopic.php?t=10713

    Login om te reageren
  15. jacky zegt

    19 maart 2006 om 20:51

    Wel een mooi bakkie… maar toch zou ik mijn sciroccootje uit 88 er echt nooit op inruilen.

    Login om te reageren
  16. aaron zegt

    16 oktober 2006 om 22:31

    ja, mooie auto,
    maar in welk opzicht lijkt hij nog op de scirocco????
    ik kan geen 1 vergelijkenis vinden.
    zo kunnen ze elke auto wel een scirocco gaan noemen, toch?
    doe mij dan toch maar een oude scirocco.

    Login om te reageren
  17. Henk zegt

    2 november 2006 om 16:41

    Wat zit iedereen te zeuren over het vermogen!!
    170 Pk waar lullen we nog over, je mag toch niet harder dan 120 kmpu
    170 Pk uit een 1.4 met een turbo, echt super vet wat een prestatie!!
    Nou doe mij die maar!!

    Login om te reageren
  18. patrick zegt

    10 augustus 2008 om 15:08

    Ik sluit me aan bij de rest en vind een sportwagen met een 1.4 motortje een lachertje,dit zal een negatieve stempel drukken, ook al is de techniek schitterend, klanten die voor vermogen gaan zullen voor een serieuze motor gaan lijkt mij met inhoud, vind het model te veel op de corrado lijken en daar ben ik ook niet kapot van is om die reden ook geflopt. ben ook benieuwd hoelang zo,n 1.4 blokkie het volhoudt. geef mij maar een dikke golf met 250 pk, kun je tenminste normaal in zitten en rijdt die scirocco rijder het snot voor de ogen

    Login om te reageren
  19. RenesisHP zegt

    10 augustus 2008 om 15:23

    @patrick.

    En ik klop die Golf met mijn 1.3 motortje. :P

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North