Na het lekken van zowel de A5 als de S5 heeft Audi nu toch maar een persbericht vrijgegeven. Het goede nieuws: beide auto's kunnen besteld worden vanaf 6 maart aanstaande en de eerste leveringen zijn reeds in juni van dit jaar. Het duurt dus niet lang meer voordat we deze prachtige coupé op de weg kunnen bewonderen.
Audi A5 FSI
De A5 maakt gebruik van een 3.2-liter FSI met Audi valvelift, deze zorgt voor 265 pk 330 Nm koppel. De sprint naar de 100 gaat in 6,1 seconden, de topsnelheid is begrensd op 250 km/u. Er komt ook een 1,8 TFSI met 170 pk (vanaf herfst 2007).
Audi A5 TDI
Voor de dieselsletjes is er natuurlijk een V6 TDI. De 3.0-liter zorgt voor 240 pk en een max koppel van 500 Nm. De sprint naar de 100 gaat daarmee in 5,9 seconden, topsnelheid is wederom 250 km/u. De tweede TDI is een 2,7-liter V6 met 190 pk (topsnelheid 232 km/u en 7,6 seconden voor de sprint).
Audi S5 FSI
De S5 heeft een V8 met 354 pk, het max koppel is 440 Nm. De sprint naar de 100 gaat daarmee in 5,1 seconden.
Design
Als inspiratie voor de A5 is natuurlijk de Nuvolari Concept gebruikt.
113 reacties
Maar de V6 heeft wel veel meer koppel
Dat geldt ook voor Audi. Niet dattie lelijk is of zo, maar ik zie nog steeds niets verrassends aan deze kar, ondanks dat dit inmiddels de 7de(?) post is over de A5/S5. Audi wordt lui: ze denken dat ze kunnen gaan drijven op hun merknaam. We weten allemaal wat dat voor Mercedes heeft gedaan in de afgelopen 10 jaar…
Audi heeft goed werk gemaakt van de 3.0 TDI, met gelijkgebleven verbruikscijfers hebben ze het koppel met 10% weten op te trekken, het vermogen is maar een paar pk gestegen, dit lijkt me een duidelijke keuze voor meer nadruk op koppel dan op vermogen, ik denk dat audi zich hier van bmw onderscheidt of in ieder geval probeert te onderscheiden, hoewel BMW in dit segment met 286 pk en 580 Nm tegenover 240 pk en 500 Nm voor Audi duidelijk de performancekroon in handen heeft.
En ook al zegt 90% dat de auto saai en eenheidsworst is, bij mij mag je ‘m zo voor de deur komen parkeren!
en de motoren, waauuw !! Als dat waar is …
Maar ook voer voor de milieu-fanatici.
Diesel is een prachtige brandstof om economisch van A naar B te komen.
Nu is er een race gaande om diesel het verbruik van een doorsnee benzinemotor te geven om dan binnen 6 seconden naar de 100 te gaan.
Voordat iemand zich aangesproken voelt : ik weet dat benzine meer verbruikt om tot dezelfde resultaten teb komen, maar dat is en andere discussie.
Wel een mooie auto maar voor mij zal zo`n auto er nooit komen.
Klopt, ze komen hier voor het eerst mee met de 2.8 FSI, het opvullertje tussen de 2.4 en de 3.2.
http://static.blogo.it/autoblog/audi_28_fsi_valvelift_01.jpg
Wat DSG betreft heb je gelijk, Quattro zorgt alleen maar voor vertraging bij de start.
Alleszins, moest ik nu m’n coupé bestellen was de keuze alleszins HEEL moeilijk. Qua model vind ik de 3 coupé en de A5 aan elkaar gewaagd. Het interieur in het voordeel van de Audi zou ik zeggen, maar ik vraag me af hoe lang het gaat duren eer ik de 578 kopjes beu zou worden.
Al denk ik wel dat de rijeigenschappen en de motorisatie (in m’n geval de topdiesels) me toch terug richting BMW zouden duwen :)
Hoe kun je dat nou zeggen dat Quattro voor vertaging bij de start zorgt. Laat maar eens 500Nm los op de voorwielen, je zit de eerste 5 seconden te worstelen met doorspinnnende voorwielen. De Bugatti trekt niet voor niks in 2,5s naar de 100 ondanks z’n 2100kg. Dit is puur te danken aan de combinatie van DSG met 4Wd.
kunnen ze nu echt niks ander bedenken in duitsland, echt zielig hoor,
neusje dat we al allemaal kennen en ik ondertussen al echt wel beu ben met een achterkant die ze gekopieerd hebben van BMW en m.i. ook een beetje een Honda van vroeger (kan ni op het model komen).
Erg flauwe auto zonder enige emotie,
doe zo verder Audi, hopelijk koopt niemand dit
Maarja de kuddegeest zal er natuurlijk weer alles aan doen om met dezelfde auto van de buurman te rijden, die rijdt namelijk met een VW (ook met die lelijke gril)
ciao
Kijk maar eens naar de top gear vergelijking tussen de Pagani Zonda en de Lambo Murcielago, dan zie je wat ik bedoel. Vierwielaandrijving zorgt ook voor meer gewicht (3 differentielen nodig) wat een acceleratie-killer is.
Dat van de Veyron heeft waarschijnlijk meer met de quad-charged W16 te maken dan met andere zaken
Ik ken die episode ook nog van Top Gear, maar Clarkson kan dat dus gewoon niet. Hieronder staat een filmpje hoe het moet, zeker weten dat deze Lambo sneller uit de startblokken is als de Pagani.
http://www.youtube.com/watch?v=AN91cy2s2Po
http://www.autoblog.nl/archive/2007/02/20/officiele-fotos-audi-a5#comments
Hier nog een vergelijking voor de liefhebbers:
http://www.motorpasion.com/images/2007/02/Audi_A5_BMW_Serie_3-2.jpg
http://www.motorpasion.com/images/2007/02/Audi_A5_BMW_Serie_3-1.jpg
Schoonheid is wel een subjectieve factor. Maar, om eerlijk te zijn, sommige commentaren zijn met de haren getrokken : elk merk dat zich respecteert, heeft duidelijke familietrekken in rooster of lijnenspel
– te kil
– teveel gebrek aan emotie
dit is echt de mooiste auto die ik ooit van audi heb gezien
Het is ook al vrijgegeven dat er achteraan een Torque Vectoring differentieel zit. Een soort actief differentieel dat net als ESP de wagen in een bocht kan recht trekken, maar dan zonder af te remmen.
Over de gelijkenis met de 3serie coupé:
1: Er reden al A5 prototypes rond wanneer de E92 werd ontsluierd.
2: Nog nooit een Sportback, A4, of Q7 gezien? Nog nooit een 3serie of een 5serie gezien? Het is BMW die de lichten van Audi heeft gecopieërd.
http://www.fourtitude.com/gallery/generated//Audi/A4-S4-RS4%20(B5,%20B6%20and%20B7)/RS4%20(B7)/Sedan%20-%20UK/008__scaled_600.jpg
http://www.mwerks.com/gallery/albums//BMW/3-Series/3%20Series%20(E90)/Sedan%20(E90)/007.jpg
Enkel de achterlichten hebben gelijkenissen, al zijn daar ook wel wat verschillen.
The new Audi A5 / Audi S5
Audi is launching a fascinating new model series for its entry into a highly emotionally charged segment of the market: the A5 successfully unites the acclaimed Audi design language and thrilling dynamic driving performance, and combines generous refinement with the brand’s characteristic quality and sophistication. Its progressive design gives the new coupé an appearance that is both elegant and dynamic. With its muscular FSI and TDI engines, its entirely newly developed high-precision running gear, and a raft of innovative, luxury-class equipment features, the Audi A5 has been crafted to be a modern grand tourer, a touring coupé in the best tradition.
The Audi S5 is an extra sporty offering to complete the new series. A powerful V8 FSI engine gives the S5 a dynamic edge, which underscores its athletically accentuated design. The A5 and S5 are available to order from 6 March 2007 with the first vehicles due for delivery from June.
The Nuvolari quattro concept car of 2003 gave a first taste of Audi’s vision for a powerful and expertly styled coupé with a high performance potential and a progressive, sophisticated design – a bold step into the future.
Many elements from the Nuvolari have been adopted in the Audi A5. The new coupé is a clear and unique statement of sportiness and elegance. At the same time, the A5 offers a driving experience characterised by exhilarating dynamic performance and excellent comfort over long distances.
With a length of 4.63 m, the Audi A5 clearly belongs to a superior class of coupé. Four comfortable seats and a load volume of 455 litres make this car a comfortable long-distance tourer. The dynamic performance is supplied by FSI and TDI engines with rated power ranging from 125 to 195 kW (170 to 265 bhp). All engines share highly eco-friendly and efficient characteristics.
The engines’ power can be transmitted by either front-wheel drive or quattro four-wheel drive and a six-speed manual or automatic gearbox. The running gear developed for the A5 is entirely new and combines agile handling with the utmost driving safety.
The design
Quite simply a desirable coupé
For coupé buyers, emotion plays a major role in their choice of car; the most important reason to buy, in the case of a sporty two-door car, is the design. And on that point the Audi A5 genuinely speaks for itself – its design takes Audi’s progressive and stylish design language to new heights. The sporty silhouette, the precisely drawn lines, which gracefully interplay with the powerful surfaces, the expressive front face, and the equally distinctive tail end yield a wholly desirable coupé. “The Audi A5 is the most beautiful car I have ever designed”, says Walter de’Silva, Head of Volkswagen Group Design, with absolute conviction.
Sportiness, elegance and dynamic performance are characteristics common to all of today’s Audi models. Naturally the A5 is particularly rich in these elements of the Audi “genetic code”, and the design makes that immediately clear: the coupé’s proportions, for instance, are characterised by a very wide and low stance, a short front overhang and a long, flowing transition from the C pillar to the tail end.
Lines and surfaces play with light and shadows
An expression of determination characterises the features of the front end: the face bears the hallmark of the new Audi in the form of the single-frame grille, and its right-angled headlights and large air inlets reinforce the architectural impression of breadth in the car’s face-on outline. The same holds true for the rear: the distinct horizontal lines and wide, powerfully styled tail lights, which seem to push outwards, underscore the sporting intent of the A5.
The side line is dominated by the mighty trapezoidal C pillar. This not only emphasises the car’s sporty appeal, but also creates a look reminiscent of the legendary Audi Ur-quattro.
A second stylistic tribute to Audi’s four-wheel drive pioneer model can be found in the marked outline of the wheel arches, with their curving contours drawn into the wide shoulder line. The lines and surfaces of the Audi A5 play with light and shadows, bringing its shape to life and endowing the body with the sculpted intensity that makes Audi design unique.
Audi’s customary devotion to detail is particularly evident in the headlights: their elaborate styling perfectly reflects precision and high-tech engineering. The daytime running lights, comprising a strip of eight LEDs on each side, make the A5’s xenon plus headlights absolutely unmistakeable.
The interior
The luxurious perfection of an Audi
The interior, the interface between person and vehicle, is characterised by ergonomic design and functionality, and equally by the exclusiveness of the materials selected and Audi’s typically superb build quality. An atmosphere in which you feel perfectly at ease, even on long journeys – that is the key feature of the A5 interior.
Making interior design a high-quality tactile experience
The entire cockpit architecture is clearly focused on the driver and brings together the instruments and the centre console to form one unit. The animated shapes, the precision of the workmanship, and the sophisticated design of the controls – these represent a visual delight that is also a joy to touch. The interior design provides a high-quality tactile experience each time you drive the Audi A5. One example of the all-encompassing design approach can be found in the door panel trim, where the controls, inlays, armrest and stowage compartment combine to form one visually harmonious unit.
The instrument panel, with the characteristic droplet-shaped surrounds for the speedometer and rev counter, does feature typical Audi styling elements, but in all its details has been developed as a new design.
The A5 also has the screen of the MMI operating system positioned at an ergonomically perfect high position in the cockpit. A new advanced version of the acclaimed intuitive MMI operating logic makes the wide range of functions easy to understand.
Key with a sharp memory
The new key is another design item that also provides sophisticated functionality. With its soft contours and pleasant surfaces it sits beautifully in the hand. But above all, the innovative key dispenses with the conventional key bit. This is possible because it communicates electronically with the vehicle’s electrical system as soon as it is inserted into the cockpit. It can also store important information, such as the vehicle’s current mileage or warning messages from the Audi A5’s driver information system. The data are always up-to-date and available to allow after-sales staff at a dealership to receive the vehicle for servicing quickly and easily.
The engines
For powerful driving pleasure
A coupé with a distinctly sporty character requires powerful and highly efficient engines. For the Audi A5, power is provided by innovative technologies across the board. All engines supplied for the new model series feature direct fuel injection, for which the petrol engines employ the FSI concept and the diesels are equipped with common rail TDI. This gives all engines a thrilling free-revving character, allowing them to effortlessly unwind their generous torque with optimum energy efficiency. The refined TDI engines with their outstanding sporting talents suit the A5 just as well as the petrol units. Which type to go for is entirely a question of the driver’s personal preference. All of the engines impressively demonstrate that efficiency and driving pleasure are by no means mutually exclusive.
FSI – The high-tech engine with variable valve lift
The top-of-the-range petrol engine in the Audi A5 is a new 3.2-litre FSI with innovative valve gear comprising the Audi valvelift system. This innovation varies the valve lift between two levels. To achieve this, sets of sliding cams are mounted directly on the intake camshafts. These feature two sets of adjacent cam contours for small and large valve lift. Which cam is used to open the intake valves depends on the power demand at any one time.
The effect is an appreciable increase in engine efficiency. The driver benefits from greater power and improved driveability, while enjoying a marked reduction in fuel consumption. At the wheel of an Audi A5 3.2 FSI there is a whole 195 kW (265 bhp) of power output available and a superb torque of 330 Nm in a broad rev band of 3,000 to 5,000 rpm, ensuring blistering acceleration at all times. Within 6.1 seconds the 3.2 FSI quattro with manual six-speed gearbox sprints from 0 to 100 km/h. The top speed is limited to 250 km/h. Despite this thrilling performance potential the car’s fuel consumption is only 8.7 litres per 100 kilometers (3.2 FSI multitronic).
The all-new high-tech four-cylinder unit in the Audi A5 also does full justice to Audi’s reputation for leading engine technology. The 1.8 TFSI, delivering 125 kW (170 bhp), will be available from autumn 2007. It combines turbocharger technology with petrol direct injection and provides a burst of acceleration and pulling power unrivalled in its class from virtually every rev band. Just as it did with its TDI engines, Audi has accomplished a pioneering feat of engineering with its turbocharged petrol units, taking spark-ignition engines to a new dimension in fuel consumption and driveability.
Thanks to a whole raft of technical innovations in the petrol engines, their fuel economy has been significantly improved, thus yielding a marked reduction in CO2 emissions.
TDI – Impressive performance combined with exemplary eco-friendliness
The V6 TDI units from Audi set the standards in their segment. Their copious torque and outstanding fuel economy accompanied by superb refinement mean that they score highly on all counts. In addition to all this, they offer eco-friendly performance that is hard to beat. The TDI engines fitted in the Audi A5, for instance, are equipped with a diesel particulate filter as standard.
The sporty top-of-the-range TDI in the new Audi coupé is the thoroughly revised 3.0-litre engine. It now delivers a power output of 176 kW (240 bhp) and its maximum torque is an immense 500 Nm. But that is not all: with its supreme 0 to 100 km/h acceleration time of 5.9 seconds and a top speed of 250 km/h, the Audi A5 3.0 TDI quattro is one of the sportiest vehicles of its kind. Added to this, it also offers an average fuel consumption of just 7.2 litres per 100 km!
The second TDI engine in the Audi A5 range offers even better fuel economy. The 2.7-litre V6 engine delivers 140 kW (190 bhp) and is an ideal complement to the multitronic gearbox for the comfort-minded coupé driver. Nevertheless, its performance figures are more than impressive: it offers a top speed of 232 km/h with an average fuel economy of 6.7 litres per 100 km. On top of that, its acceleration time of just 7.6 seconds confirms the sporty credentials of this version of the Audi A5.
The Audi A5 2.7 TDI multitronic is equipped with front-wheel drive, while the 3-litre TDI with manual gearbox constantly supplies power to all four wheels. As in numerous other Audi models, the quattro permanent four-wheel drive in the Audi A5 enhances driving dynamics by distributing 40 percent of engine power to the front axle and 60 percent to the rear axle at its basic setting. The system adjusts the power distribution depending on the situation and road surface grip.
multitronic with eight forward gears and sport mode
In the standard specification, the Audi A5 powertrain features a six-speed manual gearbox with sporty ratios. This gearbox offers uniform short gear lever travel and smooth, easy gear changes.
The continuously variable multitronic automatic gearbox, which offers unparalleled power transmission comfort, is available in conjunction with the 3.2 FSI and the 2.7 TDI engines. At the same time its high efficiency and tall maximum transmission ratio make it very economical on fuel, since it operates in the most efficient range at all times. Whenever the driver prefers a more sporty driving style, the gearbox can be switched to a manual mode with eight set speeds.
The running gear
Precise instruments for agile handling
Even when stationary, the Audi A5 makes a dynamic impression: the wide track, large wheels and short overhangs not only characterise its muscular appearance, they also form part of the formula that produces its peerless active driving feel. The Audi A5 coupé defines the new standard in its class for precise steering response, outstanding directional stability and superb agility, while also offering first-class ride comfort.
The Audi engineers have achieved this with a completely new design of running gear: the front wheels are located by a five-link suspension arrangement with upper and lower wishbones. The wishbones are mounted on a subframe, which is firmly bolted to the body for high rigidity. Another completely reengineered component is the rack and pinion steering. It is located in front of the front axle close to the wheel centre line, and enhances the car’s very agile handling by its direct transmission of the steering forces.
Long wheelbase, short overhang
Overall, the front axle is located a long way forward for a longitudinal engine configuration with front- and four-wheel drive. This new vehicle architecture makes it possible to have a long wheelbase with a short front overhang, and to optimise the axle load distribution. These are all additional elements that enhance the supreme handling qualities of the new Audi A5. To accomplish this special design, the engineers used a trick adopted from the Audi A8: the front axle differential is located in front of the clutch.
A key element of the rear running gear is its trapezoidal-link rear suspension with completely new kinematics. It provides a high degree of ride comfort combined with excellent directional stability. At both the front and rear, the main components of the suspension are made of aluminium. The generous dimensions of the brakes are designed to match the car’s high performance ratings. The braking force can be precisely modulated and the kinematics of the new rear suspension significantly reduce the so-called braking dive effect.
The standard electromechanical parking brake, familiar from the A8 and A6, is activated via a button next to the gear lever. The A5 is also available with the option of Audi hold assist: this ensures that the car cannot accidentally roll back after stopping on a hill.
The body
Generous and superlatively solid
The Audi A5 is nothing if not generous to its driver and passengers. Its generosity begins with its luxurious spaciousness – not just for the front row. On the rear seats, too, the A5 is a full-size touring car. Likewise, with a luggage compartment volume of 455 litres, there is always space left over for a bit of extra shopping, even on a long tour. The loading width of one metre allows easy stowage of large items of luggage, and even well-filled golf bags will fit widthways into the Audi A5 boot. The rear seat folds in two separate sections, and can be released conveniently from the boot.
The extremely high bodyshell rigidity, typical of an Audi, provides the basis both for the car’s crisp handling and its agreeable feeling of solidness and comfort. In the development of the A5 the engineers have successfully combined supreme sporty performance and agility with outstanding vibrational comfort. Its lightweight body construction was achieved using the latest technologies, such as metal plates with varying wall thicknesses (tailored blanks), combined spot welded and bonded joints, and the use of aluminium, for example, in the front wings.
The smooth surfaces of the additional underbody panel enhance the Audi A5’s inherently good aerodynamics. One small but typical example of the extensive high-precision work carried out in the wind tunnel can be seen in the spoilers moulded into the sides of the tail lights.
The equipment
Luxury class high-tech features
Where equipment is concerned, the Audi A5 is characterised by a comprehensive standard specification. This includes 17-inch alloy wheels along with automatic air conditioning, the MMI information and operating system, an audio system with CD player and separate screen, and the automatically opening boot lid. The new comfort key and the electromechanical parking brake are also among the items included in the standard package.
The list of options offers even more luxury class high-tech: Audi adaptive light combines bi-xenon headlights with the dynamic cornering light system and the LED strip of daytime running lights. Keyless access for the doors and boot and keyless engine starting are all features of the advanced key system. The deluxe automatic air conditioning system with three temperature zones allows the passengers to adjust the climate for their individual comfort. The extra-large panoramic tilting roof lends the A5 an especially generous feeling of open space. The Audi parking system advanced features a rearview camera, helping to make tricky parking in cramped multi-storeys easily negotiable.
The infotainment system is a special highlight of the options range. Alongside the navigation system with DVD including MMI, DAB digital radio reception and DVB TV reception, this system also offers pure delight for the ears: the premium sound system for the Audi A5 is supplied by the Danish hi-fi specialist Bang & Olufsen. It comprises 14 speakers, 500 watts of music output, surround sound, active driving noise compensation and, above all, the expertise of a worldwide renowned specialist for high-end audio equipment, making every drive in the Audi A5 a delightful acoustic experience.
Customisation
A made-to-measure coupé
The decision to drive a coupé is always a very emotional one. That makes it all the more important for a coupé to reflect the personal wishes and express the ideas of it owner. If any coupé can fulfil special requests, it is the Audi A5: how about seat side sections in stone blue Valcona leather, accompanied by seat centre sections in star silver leather, with matching interior headlining also in star silver? To go with that, you can add aluminium hologram inlays or maybe rather laurel wood? The customer has the choice: in terms of design variety, the Audi A5 is luxury class in the full sense of the word, with two types of cloth, two leather varieties, the combination of leather and Alcantara, five different inlays and a wide range of interior colour schemes. Above and beyond that, the Audi exclusive programme from quattro GmbH can fulfil virtually every individual wish.
For those looking for an even stronger sporting intent in the A5, the Audi S line offers an extra-dynamic look. The S line exterior package comprises, for example, more distinctive bumpers at the front and rear. The S line sports package includes items such as sports seats, steering wheel and gear lever in perforated leather, black headlining, and special inlays. Even here, there is scope for individual choice between matt aluminium, piano finish black or Vavona wood assam grey. The 18-inch alloy wheels and exclusive paint finishes underscore the look of the S line sports package, while the sports suspension provides a distinct driving feel.
In a league of its own
The Audi S5
The Audi S5 is a unique competitor among high-performance coupés, thanks to its combination of V8 FSI technology and quattro permanent four-wheel drive. The eight-cylinder engine with its superb power delivery has worthy counterparts in the specially tuned sports suspension and high-performance brakes. Subtle, but clear design elements inside and out serve to distinguish this coupé as a high performance athlete in a league of its own. The Audi S5 goes on sale with the launch of the Audi A5 series.
Engine and running gear
Fascination no figures can express
The figures alone are fascinating enough, but they only hint at the impressive driving experience the S5 offers. The eight-cylinder engine has a rated power output of 260 kW (354 bhp). Its peak torque is 440 Nm, which it already delivers at 3,500 rpm. Within just 5.1 seconds the Audi S5 can sprint to 100 km/h. But no figures can adequately describe the supreme free-revving character, the spontaneous response, the continuous power build-up, or the thrilling sound of this eight-cylinder engine. The V8 naturally derives its enormous power potential from the innovative FSI direct injection technology with high compression and optimum fuel mixture formation.
The six-speed manual gearbox with its very precise guiding of the gear lever and short throw action makes every gear change a pleasure. The quattro permanent four-wheel drive of course provides perfect traction with variable torque distribution from its basic setting of 40 percent to the front and 60 percent to the rear axle. Within a fraction of a second, the dynamic drivetrain system adapts to the current driving conditions and constantly delivers the ideal distribution of drive torque.
The Audi S5’s sports suspension is tuned to enhance the coupé’s performance with particularly dynamic handling. The special high-performance brakes, recognisable by their black painted brake calipers, always ensure precise deceleration. And finally, the ESP electronic stabilisation programme can be deactivated in two stages whenever the driver wishes to exploit the potential of the Audi S5 to the full on a suitable stretch of road.
Design and interiors
Sporty aesthetics with clear functionality
While the design of the Audi A5 forms a balanced synthesis of sportiness and elegance, the Audi S5 displays the more vigorous features of a powerfully built athlete: the radiator grille possesses the specific look of an Audi S model – painted in platinum grey and fitted with vertical chrome inlays. The front and rear bumpers have a more pronounced outline and the air inlet grilles are more striking. The aluminium-look exterior mirror housings make an overtly sporty impression, as do the colour-keyed door sill trim and the dual-branch exhaust system with four oval tailpipes. Nevertheless, the model’s sporty attributes always have a functional aspect: for instance, the more pronounced spoiler in the boot lid yields additional aerodynamic downforce.
However, true strength comes from within and the interior design of the Audi A5 thoroughly underscores its athletic character. The sports seats, sports steering wheel, instruments with grey dials and aluminium door sill plates provide a dynamic and refined atmosphere. The programme does, of course, provide ample scope to fulfil individual interior design wishes: the inlays are one example – here the choice is between carbon, aluminium, stainless steel or wood. After all, the Audi S5 should perfectly match its owner’s individual ideas and expectations.
Alongside the coupé’s 18-inch wheels with the new S design and 245/40 R 18 tyres, the standard equipment specification for the S5 features items such as xenon plus headlights with impressive daytime running lights in the form of an LED light strip, or sports seats with electronic adjustment.
Als je ze naast elkaar zet, lijkt de achterkant van de BMW zo ouderwets …
Kun je ruimte niet beter gebruiken voor echt nieuws over de aldi? Mocht er tenminste nog nieuws over te vertellen zijn.
Al dagen gaat het over niets anders dan de audi a5
@alfa156: Echt weer een onzinnige opmerking dat mensen die VW of audi rijden kuddedieren zijn. Als mensen een auto mooi vinden, dan vinden ze hem mooi. En niet omdat de rest van Nederland hem mooi schijnt te vinden. Maar wederom een eindeloze discussie.
Los ballos
je verhaal klopt niet helemaal.
Vooral de stylinggevoelige delen wijzigen gedurende de hele ontwikkelingsfase.
Pas op het laatste moment, als de hardtools vrijgegeven moeten worden, wordt het design bevroren.
Maar zelfs dan worden er nog wijzigingen gedaan in het gereedschap.
Kijki maar naar de Twingo. Deze was vrig jaar helemaal klaar, maar de nieuwe baas vond de neus niet mooi. Dus terug naar de tekentafel en opnieuw beginnen.
5.9 sec, die acceleratie heeft hij te danken aan die 500Nm en 500 Nm is echt niet niks hoor! :D dus het kan zelfs zeer goed!
Daarnaast moet je goed met de koppeling overweg kunnen gaan, ik heb gehoord dat een LP640 op 100 kan zitten in 2,9 seconden zonder de koppeling te verbranden.
Mooie auto met leuke specs, en het interieur mag er ook wel wezen.
Audi’s A4 3.0 TDI is ook geen snelheidsmonster vergeleken met een BMW 330d. Dan zou de A5 nu ineens een seconde sneller zijn. Het blijft skeptisch.
Wat betreft 3-coupe vs. A5…DSG zou mij voor de A5 kunnen laten kiezen, mits die dynamisch op gelijke hoogte staat als de BMW, wat heel moeilijk zal zijn.
“Dan zou de A5 nu ineens een seconde sneller zijn. Het blijft skeptisch.” Bedoel je de A5 in vergelijkking met de A4 ?
De 3 liter levert in de A4 max. 233 pk en 450Nm, in de A5 240 en 500Nm… als je daar die factoren kijkt kan er best een seconden verschil tussen zitten. ;) maar ik begrijp je reactie.
A4 3.0 tdi = 7.2 sec
A5 3.0 tdi = 5.9 sec
je hebt zeker een punt frank, het scheelt 1,3 sec… is wel veel ja, maar ze zullen wel zien, we wachten wel af ;)
Dan ben je wel een prutser als je dat in je design hebt zitten.
Matrijzen zijn kostbaar, dat klopt. Daarom wachten ze zo lang mogelijk met vrijgave van de hardtooling.
Maar een misser in design waardoor bijvoorbeeld een detail wel erg gaat lijken op een design van de concurrent is stukken kostbaarder.
Een tool wijzigen ben je misschien een miljoen kwijt, maar dat verdien je snel terug door hogere autoverkopen.
Dat is ook de reden dat er vaak een facelift komt direct na release van de auto.
Want het blijft een beetje gokken hoe de markt reageert en als er veel negatieve geluiden komen na het voorstellen aan de pers worden er enkele retouches aan het design gegeven.
Ehh, deze A5 is natuurlijk niet dit jaar ontworpen. Dat zal eerder 2004 geweest zijn, toen was Waltertje nog gewoon bij Audi. Je hebt natuurlijk wel gelijk dat de A5 een stukkie conservatiever is dan de Nuvolari concept. Dat was echter een concept car voor de A6 en de A5 is de voorloper en coupe veriant van de nieuwe Audi A4. Trouwens er zit behoorlijk wat van de Nuvolari styling in de huidige TT.
echter word ik steeds misselijker van het gejammer dat de achterkant van de bmw gejat is, de audi nuvolari heeft bijna net zon achterkant als de a5, en die nuvolari was er toch wel ff iets eerder als de 3er.
dat bmw nou geen normaal ontwerp team heeft, hoeft er toch niet gezegd te worden dat audi veel jat van bmw. Bmw jat juist zo veel dingen van audi’s concepten.
ik denk trouwens dat het niet de 1.8 turbo wordt maar gewoon de 2.0.tfsi
Ice.
Ik denk dat mijn vorige post overzien is, want er word nog steeds gezaagd over de E92. Ik zal het nog eens proberen duidelijk te maken. Hopelijk werken de foto’s dit maal.
Dit is de sedan versie van de A5:
http://www.fourtitude.com/gallery/generated//Audi/A4-S4-RS4%20(B5,%20B6%20and%20B7)/RS4%20(B7)/Sedan%20-%20UK/008__scaled_600.jpg
Dit is de sedan versie van de E92:
http://www.mwerks.com/gallery/albums//BMW/3-Series/3%20Series%20(E90)/Sedan%20(E90)/007.jpg
http://www.fourtitude.com/gallery/generated//Audi/80-90-s2-rs2%20(b3%20and%20b4)/Coupe%20quattro%20-%2090%20Coupe/Coupe%20-%20EU/003__scaled_600.jpg
http://www.mwerks.com/gallery/albums//BMW/3-Series/3%20Series%20(E21)/3%20Series%20Coupe/002.jpg
http://www.fourtitude.com/gallery/generated//Audi/100-200-s4%20(C1,%20C2,%20C3%20and%20C4)/100%20Coupe%20S%20(C1)%20-%20EU/001__scaled_600.jpg
http://www.mwerks.com/gallery/albums//BMW/3-Series/3%20Series%20(E30)/3er%20Coupe%20and%20Sedan/012.jpg
http://www.fourtitude.com/gallery/generated//Audi/80-90-4000-Coupe-Coupe%20GT%20(b1%20and%20b2)/Coupe%20-%20EU/GL/002__scaled_600.jpg
http://www.mwerks.com/gallery/albums//BMW/3-Series/3%20Series%20(E46)/Coupe/002.jpg
http://www.fourtitude.com/gallery/generated//Audi/Q7/S-line/004__scaled_600.jpg
http://www.mwerks.com/gallery/generated//BMW/1-Series/5-Door/015__scaled_600.jpg
http://www.fourtitude.com/gallery/generated//Audi/A3-S3/A3%20(A5)/Sportback/Aftermarket/SportWheels/004__scaled_600.jpg
http://www.mwerks.com/gallery/albums//BMW/Z%20Coupe%20and=Roadsters/Z4%20(E85)/Roadster%20Exterior/024.jpg
http://www.fourtitude.com/gallery/generated//Audi/A6-S6-RS6%20(C4,%20C5,%20C6)/S6%20Avant%20(C6)/Exterior%20-%20EU/006__scaled_600.jpg
http://www.mwerks.com/gallery/albums//BMW/5-Series/5%20Series%20(E60)/5er%20Sedan/017.jpg
http://www.fourtitude.com/gallery/generated//Audi/A8-S8-V8%20(D1,%20D2%20and%20D3)/A8%20-%20D3/2005%20Facelift/004__scaled_600.jpg
http://www.mwerks.com/gallery/albums//BMW/Sport%20Activity=Vehicles/X3%20(E83)/X3%20Exterior/004.jpg
http://www.motorpasion.com/images/2007/02/Audi_A5_BMW_Serie_3-2.jpg
Wie heeft er van wie gestolen? Audi heeft de stijl voortgezet die ze al jaren evolueren, terwijl BMW net een ommedraai maakt van hun geometrische lichten, en de afgeronde lichten van een Audi heeft geïnstalleerd.
Ik heb het al gezegd. Ik rij met een 5serie, maar de volgende word zeker een Audi. Er is geen enkele Audi post op het hele internet dat niet verpest moet worden door de BMWisten en hun minderwaardigheids complex. Ze komen zelfs op Audi fora wat ambetant doen. Ik wil er niets meer mee te maken hebben.
http://home.swipnet.se/~w-27507/850alp3.jpg
De A5 is wel een fraaie auto, maar ook een beetje safe qua ontwerp. Dat Audi en BMW naar elkaar kijken is niet zo gek. Bepaalde styling elementen zijn hip en binnen een paar jaar doet iedereen zijn eigen variatie op zo’n idee, dus heb je ook overeenkomsten: het basis idee was immers hetzelfde… Is het erg? Ik vind van niet, de A5 en de 3 serie coupe zullen maar weinig mensen door elkaar halen. Dat er een aantal dingen op elkaar lijken… tja, het zijn allebei auto’s dus de meeste dingen hebben ze allebei ;)
Ik denk dat vooral de ingebouwde “ducktale” bij Audi doet denken aan een BMW. Eerdere coupés van Audi hadden een apparte ducktale vleugel. Het is een aerodynamische vormgeving waar je als designer moeilijk rond kunt.
Nog een paar E92 copies:
http://www.thecarlounge.net/gallery/albums//Marques/Jaguar/2007/Jaguar%20XK/101.jpg
http://www.thecarlounge.net/gallery/generated//Marques/Maserati/2008/GranTurismo/003__scaled_600.jpg
http://www.thecarlounge.net/gallery/albums//Marques/Aston%20Martin/2007/Vanquish%20S/019.jpg
http://www.hot.ee/ztest1/aston_martin_db7_gt_2003_01_b.jpg
eerlijk gezegd een beetje teleurgesteld over de voor en achterkant.
Ik was er vanuit gegaan dat ie heel erg op de bloedmooie Nuvolari zou gaan
lijken. Nu ik er weer naar kijk vind ik hem steeds mooier worden al had van mij
de koplamppartij wat meer eigen karakter mogen hebben. De nieuwe 3 serie
van BMW vond ik in het begin ook teleurstellend. Nu hij weer een tijdje in het straatbeeld rond rijdt vind ik hem prachtig, zeker met een paar dikke velgen.
Mooi aan de A5 is de korte overhang en de glooiende rand over de lengte
van de auto die voor een mooie slagschaduw zorgt.
@ Pieter-Jan ik denk eerder dat dit een 2 deurs variant is van de A6.
PFFFFFFF nog niet je BMW verkocht , we weten het nu wel hoor!
De Audi A5 is zeker vet , maar ik hoop dat er een RS5 komt!!! Mischien doe ik dat hetzelfde als PIETER-JAN! :D
Misschien heeft het ook wel te maken met mijn houding tov audi. Vind het namelijk maar een stel veel te dure Skodahokken!! En deze A5 is daar opzich wel een leuke aanvulling op.
waar slaat deze reactie op?
skodahokken? Link Skoda en A5 is volgens mijn mening ver te zoeken.
Dan kan ik wel stellen stellen dat Skoda verfijndere modellen heeft dan grijze muizen zoals honda’s
dat is zeker een concurrent voor Bmw’s nieuwe 3 Coupe en Mercedes Clk
vind dat Audi de laatste jaren zeer mooie modellen op de markt breng, deze is weer een bewijs
moest ik het geld hebben , ja zou het moeilijk hebben om te kiezen
Wat betreft die 0-100 tijd van de 3.0 TDI. Dat is een fabeltje. Of een typfout. Ik denk eerder 6,9 sec. Zie het verschil in 0-100 tussen de BMW 325d Coupe en de A5 2.7 TDI. Dat verschil zal er tussen de 330d en 3.0 TDI zitten. En hij zal al helemaal niet sneller zijn dan een 335d Coupe, tenzij ie 300 kg lichter is, maar dat is niet zo…
nu ga je iets te kort door de bocht. Zijn mijns inziens beide schitterende auto’s. Qua motor zal BMW vermoedelijk wel nog beter scoren (tot testen anders zouden beweren). Wat de andere eigenschappen betreft, vind ik dat audi duidelijk een voorsprong heeft genomen op bmw. De rest is wishfull thinking !!!
Hoe verklaar jij dan dat de RS4 een M3 csl eruit trekt, dat ligt toch echt aan de 4wd die op alle 4 de wielen de tractie kwijt kan. De M3 heeft welliswaar launchcontrol waardoor hij geen spin heeft, maar de RS4 heeft op alle 4 de wielen aandrijving waardoor deze begrenzing om geen wheelspin te krijgen overbodig is en dus snellter optrekt. Dus ik volg je redenatie niet…
Moet jij eens opletten hoeveel spin jij krijgt als jij met launch control wegrijdt
als we het over een auto hebben zou het wellicht een goed idee zijn om verder te kijken als hoe ie eruit ziet en de kille pk en 0-100 cijfers
vormgeving blijft een kwestie van smaak en maakt een auto niet beter
het fundamentele verschil tussen audi en bmw is de aandrijving
een achterwiel aangedreven auto rijdt nu eenmaal anders dan een voor of 4 wiel aangedreven auto BMW blijft altijd achterwiel aangedreven en audi zal dat nooit overnemen
de verschillen tussen audi en bmw zijn groot op alle fronten, echter als we gaan kijken naar het niveau waarop zij auto`s maken staan zij beiden op eenzame hoogte, qua bouwkwaliteit is audi mischien nog wel iets beter zij het slechts marginaal
bmw beschikt over een zuiver DNA terwijl de historie van audi niet evenredig is met hun huidige auto`s, juist daarom is het zo knap van audi dat zij nu op gelijk niveau met bmw staan
de keuze voor een audi of bmw zit `m puur in het feit waar je voor kiest
een comfortable veilige top auto? ga voor de audi. u houdt van sportief rijden
maar wil niet te maken krijgen met gripverlies ga voor de audi
bent u meer van het type, gooi en smijt en is drift uw middle name
ga voor de bmw, overstuur is het mooiste wat mij is overkomen en daarom kies ik voor de bmw
tuurlijk veel bmw rijders kopen slechts een bmw vanwege de status die aan het merk vebonden is naar dat zijn er minder als dat je zou denken
maar had ik die keuze niet dan zou ik een audi rijden, puur en alleen vanwege de voortreffelijke bouwkwaliteit,en uitstekende handling en het goede gevoel wat ik krijg iedere keer als ik in een audi rij, maar steeds mis ik iets en dat iets dat ik mis heeft bmw wel. echter dit is persoonlijk, vormgeving is niet intressant
tenslotte is het geen kunstobject die we in de huiskamer zetten om er na te kijken
de basis funtie van een auto is nog altijd rijden en in mijn optiek zou dat altijd een zeer zware factor zijn om voor een bepaalde auto te kiezen
echter dit weer persoonlijk natuurlijk zijn er veel meer mensen die alleen kijken naar hoe die er uitziet en wat ie van 0 tot 100 doet en en de factor status(wat andere mensen van mij denken) als zwaarste laten wegen
het zij hun goed recht, maar audi met bmw vergelijken is niet reeel
en wat deze audi a5 in duitsland gaat kosten met de 1.8 of iets zwaarder tot de 2.5 bezinemotor en wat erbij het duitsetype audi a5 (basismodel) er allemaal op zit vergeleken met het nederlandse model
Daarnaast gaf audi voor de a6 3.0 tdi ok 7.3 seconden aan terwijl deze toch 1 seconden meer nodig heeft om aan de 100 te komen! Kortom audi schets met haar acceleratietijd vaak een heel positief beeld tegenover BMW die er slechts 1 of 2 tienden naast zit met bijv. de 535D.
Maargoed acceleratie is niet alles; alhoewel het wel verslavend is als je met zulke zware diesels rijd :D
Kan je zeker zeggen!
Als je een BWM mooier vindt dan koop je toch een BMW, moet je alleen niet zeuren als je wordt ingehaald door een Audi :).
Ik zie ook een hoop stoere praat maar 80% van jullie kunnen geen audi nog geen bmw van dit kaliber betalen…. hier val ik ook onder voordat iemand mij de loef wil afsteken.
Oh, voor de man die beweerde dat de Silva dit niet heeft ontworpen. Ik citeer de Silva;,, dit is het mooiste wat ik ooit heb getekend”.
Kortom chill, val elkaar niet zo aan met zinloze redenen.