• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Middle of the range M4 is op 1 na snelste ooit

Auteur: willeme, gepost 10 mei 2024 om 07:49 – 8 Reacties

middle of the range M4

Een gemiddelde middle of the range M4 is bijna het snelst van alle BMW’s.

Je gaat niet nar de BMW-showroom om ‘zomaar’ een BMW M3/4 te komen. De keuze is immers reuze. Ondergetekende zou gaan voor een handgeschakelde M3 sedan in het Sapphirschwarz met Merino Tartufo-interieur op de kleine wielen zonder het Drivers Package. Dat is dan ongeveer de langzaamst mogelijke configuratie.

De auto op de foto’s is juist een van de snelst mogelijke configuraties! Het is een BMW M4 CS. Dat is dan precies het smaakje tussen de M4 Competition en M4 CSL in. Het is dus op zich logisch dat de middelste van die twee qua prestaties ook daartussen zit. Wel is het zo dat de M4 CSL aanzienlijk extremer is, meer afgestemd op het ware circuit.

BMW M4 CS op de Nürburgring

De BMW M4 CS is een middel of the range M4 en heeft zeg maar de ‘enigszins betaalbare’ upgrades van de M4 CSL. Je zou dan ook verwachten dat de M4 CS qua prestaties dichter bij de gewone zou zitten dan de CSL. Maar wat blijkt: het scheelt bijna niets! BMW is namelijk even buiten wezen spelen met de M4 CS op de Nordschleife van de Nürburgring.

middle of the range M4

de rondetijd die de BMW M4 CS neerzette was een tijd van: 7:20.20. Dat is echt krankzinnig snel voor een relatief modale sportieve coupé met een paar upgrades. Om even een beeld te geven, de M4 CSL was slechts 1,80 seconden sneller! Dat verschil is kleiner dan de foutmarge die je kan aanhouden op het 20,8 kilometer lange circuit.

Middle of the range M4 gaat heel erg hard

Het lijkt er wel op dat er weinig ruimte voor verbetering is, want het gaat hard. Heel hard. Op het rechte stuk van Schwedenkreuz haalt de auto een snelheid van meer dan 278 km/u en op het rechte stuk vlak voor de Döttinger Hohe haalt ‘ie 301 km/u.

middle of the range M4

Hebben we dan nog iets aan te merken? Nou, ja, eigenlijk wel. Kijk, die coureur doet zijn best en lijkt dus heel erg bezig te zijn met een toptijd neer te zetten. Goed. Dat is lastig te dupliceren als je iets minder getalenteerd bent. Het probleem zit ‘m in de banden. De auto is voorzien van Michelin Pilot Sport Cup 2R-rubber. Dat ziet er niet standaard op. Dus een beetje mede dankzij Michelin is een middle of the range bijna de snelste BMW op de Nordschleife ooit gebouwd.

De rondetijd kun je hieronder bekijken:

Videocredits: BMW M

Meer lezen? Dit zijn de 22 lekkerste versies van de BMW M3!

Ook interessant!

  • BMW bevestigt het volgende CS model voor 2024
  • Video: BMW idioten crashen nieuwe M4
  • nieuwe BMW M4 CS
    Nieuwe BMW M4 CS maar heel kort te bestellen
  • Officieel: BMW M is niet meer exclusief

Nieuwste artikelen

  • Zwitserland geflitst
    Zwitserland flitst beruchte snelheidsduivel
  • Gratis Formule 1 kijken: er is één grote MAAR
  • Milltek haalt de nieuwe BMW M5 uit zijn kooi
    Milltek haalt de nieuwe BMW M5 uit zijn kooi
  • Oscar Gräper wil z'n auto's redden, maar krijgt pepperspray in gezicht
    Oscar Gräper wil auto’s redden, maar krijgt pepperspray in zijn gezicht
FacebookTweetPinLinkedIn

BMW, m4, m4-cs, nordschleife, nurburgring, Video

Vorig bericht: « Kamperen in Nederland is best goedkoop!
Volgend bericht: Lamborghini komt puristen tegemoet »

Lees Interacties

Reacties

  1. Johanneke zegt

    10 mei 2024 om 08:29

    Ben wel eens benieuwd hoe veel sneller oudere auto’s worden van moderne banden. Een 1999 pagani zonda bijvoorbeeld, hoeveel sneller is die met banden die 25 jaar moderner zijn.

    Login om te reageren
    • kniesoor zegt

      10 mei 2024 om 09:02

      Dat moet inderdaad verschil maken. Al zijn er ook andere factoren, zoals de afstemming van het onderstel. Een mooi voorbeeld daarvan is het verschil tussen een 991.1 GT3 RS en de .2-versie ervan. Die laatste is 14 (!) seconden sneller op de N’ring dan de mk1, voornamelijk door het zachter (!) afgestelde onderstel. Aerodynamisch en qua banden zit er vrijwel geen verschil tussen die twee. Misschien, dat er bij een Pagani op dat vlak ook nog winst te halen is.

      Login om te reageren
      • MrSkyline zegt

        10 mei 2024 om 11:20

        Een zachtere afstelling voor de ring is niet vreemd, de kans dat hij met een zachtere afstelling sneller is op strakke egale cirquits is dan weer een kleine kans. Auto’s met een te stijve afstelling gaan stuiteren op de ring en dan verlies je een hoop tijd. Als je een mooi strak stukje asfalt hebt dan stuiter je niet en dan zorgt een strakkere afstelling voor minder rol.

        Login om te reageren
        • kniesoor zegt

          10 mei 2024 om 12:02

          Dank voor je aanvulling, klinkt aannemelijk 👍

          Login om te reageren
    • Dutchdriftking zegt

      10 mei 2024 om 09:43

      En niet te vergeten, buitentemperatuur, aanpassing baan, en kwaliteit asfalt. Hoe dan ook, Het is een snel apparaat. Ondergetekende zou voor de alle langzaamste sportieve 3-serie gaan. Een Alpina B3 touring.

      Login om te reageren
  2. JelmerS zegt

    10 mei 2024 om 09:20

    Hmm, in het vorige artikel over de M4 CS stond anders dat de sportievere cup banden kosteloos geleverd kunnen worden. Is BMW van gedachten veranderd zodat er nog een artikel geplaatst kan worden met verder exact dezelfde info?

    Login om te reageren
  3. lekkerlinksrijden zegt

    10 mei 2024 om 10:20

    Een 340 voor dagelijks gebruik is prima hoor, geen M stickers en opsmuk nodig. Graag mooie diepe kleur blauw met donkerbruin interieur of diep groen met licht beige interieur. Mogen jullie de 530 meenemen

    Login om te reageren
    • baf07 zegt

      11 mei 2024 om 08:54

      Same here!

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North