Naast BMW’s en supercar-merken zoals Lamborgini en Ferrari heeft Hamann nu ook een Fiat onder handen genomen. Het gaat om de kleine 500, welke zowel optisch als motorisch is aangepast.
De Fiat 500 is lager gezet (30mm) en er zijn matzwarte 17-inchers onder gezet. Het sportieve uiterlijk wordt bijgestaan door de sportuitlaat van Hamann, het geluid uit die 1,4 liter benzine moet werkelijk fantastisch zijn… De dikke muffler heeft twee stalen pijpjes als uitlaat (70mm diameter).
Met een herprogrammering van de ECU biedt de 1,3 Multijet diesel van Hamann zo’n 90 pk (standaard 75 pk), het koppel stijgt van 145 Nm naar 230 Nm.
koppel van die diesel van 145 Nm naar 230 Nm? woow! knap gedaan….kan de versnellingsbak dat ook aan?
Als je je die lelijke Hamann logo’s weghaald, en hem wit spuit mag hij op de oprit komen. Doe mij er maar 1! :D
Of 2.
ziet er wel heel gruwelijk uit . de diesel was al een stoplicht trekkertje maar nu zeker. en de 1.4 is al perfect. aleen nu nog me pa over halen dat hij ook zo een pakketje op 1 van zijn 500 zet
@Trobken: Ja kan.
wat zijn eigenlijk de prijzen van dit grapje ???
ben hem al wat beu gezien om eerlijk te zijn
@Jonas: nu pas?
echt erg… die wielen… dit had zo mooi kunnen zijn maar dan die velgen… echt geen oog voor detail.
kan je er niet beter een vette 150 pk > plus in zetten… dit schiet kwa vermogen natuurlijk niet op!
wel een leuk klein ding. maar het komt toch niet in de buurt van een Mini cooper… en al zeker niet de S
Het koppel stijgt met meer dan 50%? Ik dacht dat er een verband was tussen het toerental, het koppel en het vermogen? Kan dat dan wel?
@yannick Sinds wanneer is er een Cooper S van de Mini diesel? De 500 D van Hamann zal niet veel onderdoen voor de Mini Cooper D denk ik (minder PK, minder koppel, maar ook minder gewicht)
Geweldig bakkie, verveelt mij totaal niet ook al rijden er al heel wat rond.
Ze hebben leuke auto’s te koop staan bij Hamann. Helaas zijn de prijzen van deze 500 niet te vinden (of de losse accesoires om hem er zou uit te laten zien en te laten rijden).
Ehmm konden ze niet beter de 100pk versie opkietelen?? Iemand die wat pit in z’n 500 wil, koopt dan de 100 pk versie lijkt me.
Of deze van Hamann moet zoveel goedkoper zijn.
En binnenkort (?) de 500 Abarth met nog meer vermogen, dus denk dat het tegen zal vallen qua verkoop.
Wel geinig hoor, daar niet van :)
Zozoooo lekker :D
Motore turbo da 1368 centimetri cubici, 4 cilindri, 16 valvole, 135 cavalli, coppia massima 206 Nm a 3.000 rpm in modalità Sport e… uno Scorpione sotto il cofano.
Abarth = 206nm vanaf 3.000 rpm + 135 pk 1.4 turbo bezine
————————————————————————————-
1.3 Multijet 16V Diesel Basis 75 PS / 55 kW
Leistungssteigerung auf bis zu 90 PS / 66 kW
bei 4000 U/min.
Max. Drehmoment 230 Nm bei 1.750 U/min.
Hamann diesel = 230nm vanaf 1.750 rpm + 90 pk = 1.3 diesel
waar zou jullie keus naar uit gaan ? :P
@berbertje .. hamann dieseltje .. zuinig en ultra lui schakelen ..
Mooi… Maar wanneer zetten ze er eens een echt brute motor in, eentje van meer dan 110 pk ofzo?
Ik blijf hem wel koddig vinden dit beestje. Hoewel geel met groene karootjes misschien niet het meest geschikt is voor hem. Gewoon wit met It. tricolore blijft beste hoor.
Ik vind het maar een lelijk autootje,
het ziet er gewoon op de weg niet uit, het is net een Daihatsu…
Crap, er zullen zich vast andere tuners zich voor de 500 melden. 90pk maar voor de tuning set kan je volgens mij beter een ouwe CRX voor kopen. ;)