Gespot: de buitenbeentjes

Auteur: , 52 Reacties

Altijd al bang geweest te weinig aandacht te krijgen terwijl je best wat te vertellen hebt? Auto’s hebben soms ook emoties, en zeker de volgende auto’s, want het zijn allemaal een soort buitenbeentjes waar iedereen zijn wenkbrauw maar bij optrekt of geen idee heeft waar het over gaat. Ze zijn anders om op te vallen. Matzwart komt ook aan de orde omdat het op het moment nog een beetje vreemd is. Of… Terug is van weggeweest!

Audi Q7

Eigenlijk had ik auto’s als deze altijd willen vermijden, maar het kan even niet anders. Het ziet er apart uit, het valt in het oog, het is anders. En op een leuke manier. Fabrikanten doen er namelijk veel aan om hun auto’s te optimaliseren, als mensen er dan iets ‘speciaals’ mee doen wordt het er meestal alleen maar lelijker op. Matzwart houdt de vorm in stand en voegt toch iets speciaals toe. Nou is de Q7 juist weer een auto die wat extra vorm best kan gebruiken, dus het is een wat ongelukkig gekozen voorbeeld, maar het idee is duidelijk. Over de auto zelf heb ik eigenlijk weinig bijzonders te melden, ik vond het alleen een leuk voorbeeld om de spits mee af te bijten.

Audi Q7 - Foto Jim Appelmelk
Audi Q7 - Foto Jim Appelmelk


Ferrari 308 GT4 Dino

Een duidelijk voorbeeld van een buitenbeentje is de 308 GT4 Dino. De 208 GT4 Dino ook trouwens, die heeft ongeveer dezelfde body. Een body die niet van Pininfarina komt, maar van Bertone. Tegelijkertijd had Bertone een concurrent in de aanbieding met de naam Urraco, maar die haalde het natuurlijk nooit bij de Dino wat betreft verkoop. De auto had wat rare vormen aangenomen aangezien het een 2+2 met motor voor de achteras was geworden. Dit was een V8, destijds geheel nieuw voor Ferrari aangezien het voorheen alleen maar V12 motoren waren voor hun personenauto’s, en natuurlijk een V6 voor de 206/256 Dino.

Ferrari 308 GT4 Dino - Foto Jim Appelmelk
Ferrari 308 GT4 Dino - Foto Jim Appelmelk
Ferrari 308 GT4 Dino - Foto Jim Appelmelk
Ferrari 308 GT4 Dino - Foto Jim Appelmelk
Ferrari 308 GT4 Dino - Foto Jim Appelmelk


Fiat 500 ‘Topolino’

Wat is het schattigste autootje? De nieuwe 500? De ‘Nuova 500’ van een aantal decennia terug? Of is het misschien daar de voorganger weer van? De Topolino, ook wel gewoon ‘500’ en ‘500 B’ genoemd, solliciteert wat mij betreft wel naar een aai over zijn bolletje. Topolino staat voor ‘klein muisje’, en heeft er de aaibaarheidsfactor wel van. Er werden 122.213 500’s in deze vorm gemaakt, en nog eens 21.623 B’tjes met kopkleppen en wat meer vermogen. 16,5 pk in plaats van 13 scheelt een slok op een borrel. Tegenwoordig zijn het in Nederland erg zeldzame auto’s, waar de nieuwe 500’s steeds meer opduiken en een Nuova 500 nou ook niet echt moeilijk te vinden is. Wie op een zonnige middag in Laren is maakt kans dit wagentje tegen te komen. Op het Italiaanse platteland maak je ook een redelijke kans, naast een Lamborghini tractor…

Fiat 500 Topolino - Foto Jim Appelmelk
Fiat 500 Topolino - Foto Jim Appelmelk
Fiat 500 Topolino - Foto Jim Appelmelk
Fiat 500 Topolino - Foto Jim Appelmelk
Fiat 500 Topolino - Foto Jim Appelmelk


Glas 1300 GT

Eigenlijk was ik net op weg naar een tentaminering, maar ik kon het echt niet laten om voor deze auto terug te gaan voor een camera. Zo geweldig dan? Wat is het eigenlijk? Hans Glas was na de tweede wereldoorlog op het idee gekomen om scooters en kleine auto’s te gaan bouwen, wat hem geen windeieren legde. Eenmaal hoger op in het segment ging het hem minder goed af en werd zijn bedrijf om die reden in 1966 aan BMW verkocht. Auto’s van daarna zijn dus in wezen Glas/BMW’s, zoals de afgebeelde auto. Dit is een exemplaar uit 1968, maar het model werd in 1964 al geïntroduceerd, nog voor BMW aan de macht kwam. Officieel liep het model tot 1967 van de band, maar RDW gegevens wijzen uit dat deze nog net een paar maanden jonger is. De meeste 1300/1700 GT’s zijn als coupé geleverd, respectievelijk 3.760 en 1.802 exemplaren, maar die getallen omvatten ook 363 cabriolets, die zodoende twee keer zo veel waard zijn.

Glas 1300 GT - Foto Jim Appelmelk
Glas 1300 GT - Foto Jim Appelmelk
Glas 1300 GT - Foto Jim Appelmelk
Glas 1300 GT - Foto Jim Appelmelk
Glas 1300 GT - Foto Jim Appelmelk
Glas 1300 GT - Foto Jim Appelmelk
Glas 1300 GT - Foto Jim Appelmelk


Mercedes-Benz CLK DTM AMG Cabriolet

Ook wel apart is deze auto. Geen standaard CLK AMG DTM, maar een cabriolet, en daarmee een van de meest bestaansrechtloze auto’s (met alle respect). Wie dan nog steeds niet het idee heeft iets bijzonders in huis te hebben – er zijn er precies honderd van gemaakt – laat hem matzwart spuiten en je bent meteen de bom. De auto is wel eens te vinden in een zijstraatje van de Köningsallee, maar als je pech hebt tref je er gewoon een witte SLR aan, waarover over drie weken meer.

Voorin de CLK AMG DTM ligt de veelgebruikte 5.439 cc V8 met compressor, maar niet met een karige 476 pk. 582 maar liefst! Waar het uiterlijk een soort dieptepunt van design is, liegen de rijeigenschappen er niet om! De auto schijnt een afslankkuur te hebben gehad, maar weegt alsnog 1.640 kilo. En dat vind ik best veel. Maar niemand heeft er ooit over geklaagd, niets dan lof over de prestaties van deze auto, en het zou niet anders mogen zijn. Een kleine check op de RDW wijst namelijk uit dat er ongeveer 90 mille BPM overheen is gegaan. In een andere bron, Autoblog.nl, vind ik een prijs excl. BPM van 203.000 euro. Da’s makkelijk! Als je dat optelt kom je op 293 mille, en dat is erg veel geld voor een auto waarmee je compleet voor aap staat bij mensen die niet precies weten wat voor auto dit is. Of mag ik dat niet zeggen? Nou ja, ik ben er in ieder geval wel erg van onder de indruk, want ik heb er erg hard achter aan gerend… En vervolgens stond hij een uur geparkeerd.

Mercedes-Benz CLK DTM AMG Cabriolet - Foto Jim Appelmelk
Mercedes-Benz CLK DTM AMG Cabriolet - Foto Jim Appelmelk
Mercedes-Benz CLK DTM AMG Cabriolet - Foto Jim Appelmelk
Mercedes-Benz CLK DTM AMG Cabriolet - Foto Jim Appelmelk
Mercedes-Benz CLK DTM AMG Cabriolet - Foto Jim Appelmelk
Mercedes-Benz CLK DTM AMG Cabriolet - Foto Jim Appelmelk
Mercedes-Benz CLK DTM AMG Cabriolet - Foto Jim Appelmelk


Messerschmitt KR200

Waar Messerschmidt niet echt heel vriendelijk in de oren klinkt met betrekking tot het verleden van vliegtuigen, is de KR200 juist weer zo’n autootje met een zo mogelijk nog hogere aaibaarheidsfactor dan de Fiat Topolino. Fritz Fend was de vliegtuigconstructeur die na de tweede wereldoorlog op het idee kwam om een overdekte driewieler te voorzien van een motor, waarmee een 1 pk krachtig voertuig ontstond. Het concept sloeg aan, maar Fend had het geld niet uit te breiden en vond in Willy Messerschmitt zijn zakenpartner. Aan de behoefte aan een grotere versie, met twee achter elkaar geplaatste zitplaatsen, kon worden voldaan. Zo ontstond de ‘Kabinenroller’, een scooter met cabine. De eerste versie was de 175, met 174 cc eencilinder van 9 pk. De productie liep van 1953 tot en met 1955, waarna de auto werd vervangen door de FMR KR200. FMR wees op een soort overname. Willy Messerschmitt mocht na enkele jaren weer vliegtuigen gaan bouwen, na een tijdelijk verbod, en verliet Fend, die vervolgens zelf verder ging onder de naam FMR. De KR200 is afgebeeld. Er ligt een 191 cc motor in van 10 pk, en had nu een open dakje gekregen. Er werden er 41.190 van gebouwd.

Messerschmitt KR200 - Foto Jim Appelmelk
Messerschmitt KR200 - Foto Jim Appelmelk
Messerschmitt KR200 - Foto Jim Appelmelk
Messerschmitt KR200 - Foto Jim Appelmelk
Messerschmitt KR200 - Foto Jim Appelmelk
Messerschmitt KR200 - Foto Jim Appelmelk
Messerschmitt KR200 - Foto Jim Appelmelk


MK Indy

7-achtige creaties zijn er al decennia lang. Het begon bij Lotus, waar de VI het begin van een groots concept inluidde. Bij de VII, de ‘Seven’, kwam de productie pas echt op gang, hoewel van de originele Seven nog geen drieduizend exemplaren werden gebouwd. Het was ongeveer het simpelste, makkelijkste en goedkoopste concept voor een (snelle) auto. Chassis, wielen, motor, koets en transmissie in zijn simpelste vorm zorgden voor een erg laag wagengewicht. Voorin lag een viercilinder die voldoende vermogen kon leveren om de auto een sportief karakter te geven. Merken als Westfield, Caterham en Donkervoort zijn de belangrijkste fabrikanten van ‘replica’s’, en die zijn er in alle vormen en maten. Westfield kwam enkele jaren geleden met de ‘Megabusa’, een variant met bijna 200 pk uit de Suzuki Hayabusa. MK is ook een producent van dergelijke kitcars, tevens volges het ‘Locost’ principe. De auto wordt in Engeland gebouwd uit met name Ford onderdelen, maar een motorblok uit een motor wordt vaak genoeg gebruikt. Jaarlijks worden er 200 van gebouwd.

MK Indy - Foto Jim Appelmelk
MK Indy - Foto Jim Appelmelk
MK Indy - Foto Jim Appelmelk
MK Indy - Foto Jim Appelmelk
MK Indy - Foto Jim Appelmelk


Panther Kallista

Iets minder kaal maar alsnog enigszins de suggestie van kitcar wekkende kwam deze auto uit de schappen van Panther. Het merk bouwde nostalgisch ogende auto’s, zoals de J72 die op een (Jaguar) SS100 moest lijken, maar ook een Deville, die aan de Bugatti Royale moest doen denken en ook bijna net zo slecht werd verkocht. In 1979 werd het merk overgenomen door een Koreaan, de Kallista is het enige model dat daarna nog uitkwam, en wel in 1982. De auto werd tot 1990 gebouwd en sloeg stukken beter aan dan de andere modellen, het was het eerste model dat meer dan duizend keer werd gebouwd. 1.741 keer om precies te zijn, maar er was dan ook wat meer variatie mogelijk. Er was een versie met 1,6 viercilinder van 96 pk, maar ook was er een zescilinder beschikbaar van 2,8 liter en dat leverde een min-of-meer indrukwekkende 150 pk op. We praten hier natuurlijk wel over ongeveer duizend kilo. Er zijn er de laatste tijd meerdere gesignaleerd in Londen, waar juist dit model eigenlijk niet echt Brits meer was.

Panther Kallista - Foto Jim Appelmelk
Panther Kallista - Foto Jim Appelmelk
Panther Kallista - Foto Jim Appelmelk
Panther Kallista - Foto Jim Appelmelk
Panther Kallista - Foto Jim Appelmelk


Porsche 997 Turbo

Porsche hier, Porsche daar… Van Düsseldorf wordt je opeens erg selectief wat betreft Porsches, want van die dertien-in-een-dozijn sportwagens rijden er gewoon veel te veel rond. Alleen de echt bijzondere haal je er nog tussenuit, maar ook dan heb je nog genoeg te doen. Veel GT3’s en GT3 RS’en, wat klassiekers, en natuurlijk ook rare kleuren. Een matzwarte 997 Turbo met vier uitlaten en een spoiler kwam een parkeergarage uitgerold, en vlak daarna nog een DB9 Volante. Onder de grond is redelijk veel moois te vinden, maar stel dat er op het moment een Miura over de Kö rijdt, dan hoor je dat later pas van je vriendjes. Zoals anderhalve week geleden. Beetje jammer. Maar in dit geval werden we beloond met een ondergrondse CL 65 AMG, die in verband met verkopen misschien toch wel vóór de CL 63 AMG had moeten worden geïntroduceerd. Tot zover alles behalve de afgebeelde auto – ik ging een beetje offtopic -, die erg goed aanslaat bij de net-dat-beetje-extra crew, en bij de mensen die kicken op turbo’s, zoals Jan Stuivenberg. Die rijdt in een witte, als minst excentrieke auto uit zijn collectie.

Porsche 997 Turbo - Foto Jim Appelmelk
Porsche 997 Turbo - Foto Jim Appelmelk
Porsche 997 Turbo - Foto Jim Appelmelk
Porsche 997 Turbo - Foto Jim Appelmelk


Reliant Scimitar GTC

Twaalf jaar na de introductie van de Reliant Scimitar uit 1968 kwam er een open versie uit. De GTC was een cabrio met nogal ontsierende rolbeugel, en bood ruim plaats aan vier personen. De ietwat alternatieve auto bleef echter een zeldzaamheid, waarschijnlijk omdat de nogal curieuze auto al wat verouderd was en hoog aan de prijs zat. De XJS ‘Cabriolet’ uit die tijd zat er natuurlijk nog wel een stuk boven, maar volgde wel hetzelfde concept, zei het royaler aangekleed. Het onderhoud aan de auto was echter wel vrij makkelijk te doen, aangezien de motor en versnellingsbak van de Ford Capri afkomstig waren. In de eerste helft van de jaren tachtig werden er maar 443 van gebouwd, en dan is het ook nog eens zo’n auto die de oversteek naar het continent maar zelden maakt. De afgebeelde auto is ruim drie jaar geleden ingevoerd.

Reliant Scimitar GTC - Foto Jim Appelmelk
Reliant Scimitar GTC - Foto Jim Appelmelk
Reliant Scimitar GTC - Foto Jim Appelmelk


Would-Be Mitsuoka Galue Drophead Coupé

Bij het zien van deze vierwieler was de Rolls DC Design het eerste dat in me op kwam. Maar dit is… Zo mogelijk nog erger! Het idee achter de auto is me niet geheel duidelijk, maar de juiste omschrijving zou zijn: een kitscherige replica van een niet bestaand model van een Japans merk, met als basis een Ford Mustang Convertible, aangevuld met een soort Cadillac-achtige kont. Dat is een wel erg lange beschrijving he? Het is ook zo’n veelzijdige auto, hoe verzin je het? Het kenmerkt de rijke Arabieren dat ze koste wat het kost iets willen rijden dat anderen niet hebben. Een LP640 Hamann, een Rinspeed Chopster -nee, geen Veyron, dan ben je niet origineel!- maar deze auto verdient wel echt een originaliteitsprijs!

Would-Be Mitsuoka Galue Drophead Coupé - Foto Jim Appelmelk
Would-Be Mitsuoka Galue Drophead Coupé - Foto Jim Appelmelk
Would-Be Mitsuoka Galue Drophead Coupé - Foto Jim Appelmelk
Would-Be Mitsuoka Galue Drophead Coupé - Foto Jim Appelmelk

Wie nog vragen en/of suggesties heeft, dan wel een foto graag op groter formaat wil zien, kan mij hiervoor bereiken via de mail.



52 reacties

Die laatste is wel gek!
Kwil nou niets zeggen hoor, maar zover ik weet is het wel Caterham die nu al ettelijke jaren de “officiele” productie van de “Seven” in handen heeft.. ;)

Wel weer leuke spots, kijk altijd met plezier naar deze artikels!
lekker weer! En bijna 3ton voor een CLK is toch wel érg veel geld vind ik..
Die 997 staat samen met een Audi R8 op de foto. :) Al vind ik de R8 tien keer mooier en specialer!
Die clk oogt zeker wel apart in dat matte kleurtje.Die q7 lijkt wel een oorlogsvoertuig.
Die matzwarte Q7 is echt spuuglelijk! Net of hij uit een container vol as komt gereden… Net zoals die CLK DTM AMG! De matzwarte Porsche turbo is dan wel weer mooi, wss door zijn niet-meegekleurde velgen.
Die laatste vind ik wel mooi, is een zeer geslaagde ombouw;)
En de oudjes die zijn ook leuk om is te zien, veel kende ik uberhaupt niet.
Nog nooit van het merk Glas gehoord, maar het is wel een mooi ding diegene die afgebeeld staat;)
die MK indy rijd volledig op stroom ik heb een tijd geleden gepraat met degene die hem gebuwd heeft
is die laatste niet in de laatste aflevering van topgear door james gereden in tokyo?
inderdaad, die laatste was afgelopen Topgear in aktie (2 weken geleden)
Veel Mat zwarte autos daar in Duitsland… wel cool… en die laatste bak is die auto waar James mee aan het rijden was in de laatste Top Gear… Lachen man… Leuke spots!
appeltje + 308 + tram = prachtige foto
@Appeltje, dit is nou een leuke gespot, zo zou ik ze vaker willen zien.

Bijzondere auto’s die een eigen verhaal hebben is leuker dan de zoveelste supercar die nu bij de dealers te koop zijn.
Er reed gisteren een dichte CLK DTM AMG met een taxibord(reclame) op het dak dwars door Rotterdam heen. Dit zijn altijd de momenten dat ik geen camera bij mij heb. :(
Die ongebouwde Mustang ziet er helemaal niet lelijk uit eigenlijk, hij kan mij wel bekoren.
Ik heb een zwak voor de 308 GT 4, net als voor de drie liter Urraco overigens…
De Glas met z’n Frua koetswerk is natuurlijk een prachtige exoot.
En het kenteken van die walgelijke matzwarte Merc is geweldig! D RK 1. Dark One! Hoe cool is dat!? :twisted:
Verder is de Reliant een leuke spot. Zelf speel ik regelmatig met de gedachte een gesloten versie aan te schaffen. Kosten (bijna) geen drol, maar je hebt wel een V6 met 140 pk in een stijlvolle shooting-brake achtige auto. Lekker Brits! :)
Die Messerschmitt is ge-ni-aal!

Echt bizarre spot.
En een geweldig leuk ermmmmmmm… ding!
LOL
@Spul, jup, alleen had May de 4-deurs met dak, dit is een drophead coupé :P
@ Klassiekerrally: Oder der Kerl heißt einfag Dirk…
@ rikkon: ganz gut möglich, aber DARK ONE ist doch viel cooler wie DIRK EINS, findest du nicht auch? ;)
Die open Galue wordt gewoon door Mitsuoka Motors zelf gemaakt.
Het was eenvoudiger om een bestaande cabriolet te gebruiken dan de Infinity M35 – de basis van de Galue – te scalperen, vandaar.
ik vind die Porche niet slecht hoor (9)
Maarten Overgaauw
Apart…

Apart wil helaas nog niet zeggen mooi. Voor geen van deze vehikels zal ooit ook maar een euro van mijn rekening afgeschreven worden… Dat er mensen zijn die dit mooi vinden alá, maar je parkeert hem wel een eindje verder als je langskomt.
Maarten Overgaauw
Apart…

Apart wil helaas nog niet zeggen mooi. Voor geen van deze vehikels zal ooit ook maar een euro van mijn rekening afgeschreven worden… Dat er mensen zijn die dit mooi vinden alá, maar je parkeert hem wel een eindje verder als je langskomt.
Ik weet niet wat het is met dat mat-zwart, bij de ene wagen draagt het echt bij aan de auto de andere keer slaat ’t totaal de plank mis. Bij die Q7 gaat het helemaal nergens over, maar die Porsche staat ’t super op.. (naar mijn mening dan..) Twee stappen naar links en dan hadden ze die mooie zwarte R8 ook nog een keer in kunnen koppen.
Wie wil nu een matzwarte 997 Turbo…

IK IK IK IK IK IK IK IK!!!!
Die laatste lijkt wel erg op de killer-auto uit de film The Car. Had Toyota voor een jaar of wat geleden niet een concept auto die er ook wel wat op lijkt?
met mat ben je niet echt bijzonder meer.
Zie je wel erg veel laatste tijd

Dat 3wiel ding is wel erg vet trouwens
Toopjuuuhh! :D Cool ding. De 500C is ook leuk.
En die Messer tussen de X3 en de Range Rover. Kon niet mooier. Nou ja, een H1 en een LM002 dan, maar dat is een beetje moeilijk…
Wat maakte Panther belachelijke auto’s zeg. Deze is nog het meest geslaagd, maar dat Royale-ding is echt heel erg…
En die Mitsuoka-Caddillac-Ford is eng. Eng. Eng.

Leuke serie appeltje. Lekker afwisselend.
Ik weet niet of dit al is gezegd (heb geen zin om al die reacties te lezen:-)), maar die laatste was volgens mij in top gear (op BBC).
Het zou een soort semi-luxe nep-Rolls van ±40.000 zijn, James May was er wel te spreken over.
(ik niet)
Eigenlijk is Mitsuoka best groot hoor. Ze hebben meer dan 7 modellen en eigenlijk zijn ze allemaal even lelijk. In Top Gear heeft May met de Orochi en de Galue gereden. De gespotte auto is een conversie van Mitsuoka op een Mustang GT Convertible, met de voorkant van de Galue en eigelijk ook een beetje de achterkant. Je kan het zo gek niet bedenken of Mitsuoka maakt het…
Glas 1300 GT is een hele mooie auto…die Messerschmitt lijkt wel gewoon een cockpit op wielen.
@klassiekerrally

heeft elke scimitar maar 140PK???want iemand uit de buurt hier heeft er een (eigenlijk een stuk of 5)en kan daar gerust streepjes mee trekken of is 140 pk genoeg om streepjes te trekken???
@ MATSS: euh… Elke Scimitar weet ik niet… Maar het zijn lichte auto’s en dan is 140 pk wel voldoende :)
Er zijn exemplaren met veel meer vermogen, maar daar is dan vaak een andere motor ingelepeld, of de Ford V6 is stevig gekieteld…

Waar is trouwens ‘in de buurt’? Ben best nieuwsgierig hoe zo’n Scimitar nou eigenlijk rijdt…
@klassiekerrally

ik zal het hem eens vragen welke motor het is en in de buurt is 2 straten verder of bedoel je waar???das Brugge
Ah… Helaas is Brugge niet bij mij in de buurt ;)
Mijn vader heeft vroeger 2 Reliant Scimitars gehad ( en ook 2 Reliant Kittens maar die wil je niet kennen). Een had een origiele motor. Maar hij had ook een met een 3 liter ford motor en die trok toch goed door (tot mijn lullige broer hem plat heeft gereden). Zeldzaam dat wel maar ze hebben die samen verkocht met héél veel onderdelen voor amper 2500€.
@ Supermug: ze leveren echt geen drol op he… Moet je eens op ebay.co.uk kijken. Het is dat ik even geen budget voor auto’s heb (home improvement gaat voor :roll: ), maar anders…
Whehe die Messerschmidt tussen 2 PCH Tractoren in
Wat betreft al die replica Seven’s en licenties: zover ik begrepen heb (als t fout is hoor ik t graag), was het zo, dat wanneer iemand er wat aan veranderde (bv een betere wielophaning), dat het dan een andere merknaam mocht hebben (Ruijter is/was ook zo een).

Staat me iets van bij dat je dan je naam eraan mocht verbinden, vandaar dat Donkervoort en Caterham etc de auto’s onder hun eigen naam verkopen.
Simpel gezegd is alleen het koetswerk nog een Seven, maar de rest niet meer.

Wanneer iemand hier meer over weet, zou ik er wel meer over willen weten, want als al die fabrikanten geld moeten afdragen aan Lotus voor het gebruik, dan is dat lekker geld verdienen…
Volgens mij is die CLK de meest gespotte buitenlandse auto hier… :P
@klassiekerrally

ah maar hij heeft ook ooit gezegd dat als je met zoiets rijdt je nooit meer met iets anders wilt rijden
@ MX5/RX8 Owner, dat zal wel de CLK DTM met de safety car look zijn die was die dag daarvoor nog bij Maarten Memorial.
Overigens die 4de foto van de CLK DTM Cabrio lijkt het wel alsof het achterwiel van de fiets wordt doorgetrokken in de lijn van de bumper. Ziet er echt vaag uit :P
Glas noemen, Messerschmitt en ik zie geen Goggomobil… :(
Die laatste is vet!!
Nette jongen die CLK bestuurder…
Vouwt keurig netjes zn kleertjes op alvorens hij deze op het stoffen dak deponeert….


Leuke gespot!

Ga zo door!

CM.
“Over de auto zelf heb ik eigenlijk weinig bijzonders te melden, ik vond het alleen een leuk voorbeeld om de spits mee af te bijten.”

Het is “het spits” afbijten. Veel gemaakte fout en is ook niet storend, maar ik had verwacht dat een journalist dit wel zou weten!
zon reliant scimitar in coupe uitvoering staat bij mij in de buurt geparkeerd :D

vind het zelf een prachtige verschijning, die carroserievorm zie je niet meer vaak, of je moet bij de bmw z/m3 coupe zijn ;)
ik heb vorige week in Ruinerwold op de oldtimerdag daar een stuk of 5 panthers gezien! ze waren wel mooi om te zien! alleen het waren niet dit type, maar lager.
verder: mooie foto’s!
Dag Appel,


Ik sprak je op Het Loo, afgelopen week-end. Om nog even je vergelijk compleet te maken. Op het moment dat de Dino en Urraco leverbaar waren, was er ook de Maserati Merak. Al deze drie auto’s vallen m.i. in dezelfde klasse.

Of ben ik verkeerd?

Hoe vond je Het Loo trouwens? Ik heb nog geen plaatjes van je gezien.
TodayTommorrow
Ik ga toch voor de porsche

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).