Porsche maakt productieversie Cayenne S Transsyberia

Auteur: , 16 Reacties

En waarom ook niet? Hij ziet er stoer uit, je kunt er serieus mee offroad, en hij krijgt hetzelfde 4.8 V8-blok als de Cayenne GTS.

Tot nu toe werden deze Cayennes alleen gebouwd voor de Transsyberia rally, een barre tocht van ruim 6000 km door Rusland en Mongolië (waarvan de afgelopen editie een leuk programma op de Duitse RTL is geweest).

Dit heeft misschien de kopers geprikkeld, of Porsche kwam er achter dat er ook nog wel andere mensen dan verveelde trofeënvrouwen in de Cayenne rijden.
De ruige Cayenne is in Parijs te zien, en hij wordt in de eerste helft van 2009 in de VS en Europa verkocht. De prijs in de States is $70,800, dus dan kan je ongeveer inschatten wat hij in Nederland gaat doen. (hint: meer dan een ton)

Hij zal worden uitgerust met een Tiptronic S zestraps automaat met een eindoverbrenging van 4.11:1. Elke Cayenne S Transsyberia krijgt luchtvering en Porsches Active Suspension Management (PASM). Een permanente AWD verdeelt het koppel tussen de voor- en achteras, waarbij 62% naar achteren gaat.

De koper kan uit 4 kleuren kiezen: zwart, silver metallic, zwart met ‘meteor grey’ accenten, en ‘meteor grey’ met silver accenten.

Voor de ruige terreinrijder komt er een off-road package met een variabele achterdifferentieel met sperwerking, en een hoop extra versteviging/bescherming op de zwakke plekken.



16 reacties

“Voor de ruige terreinrijder komt er een off-road package met een variabele achterdifferentieel met sperwerking, en een hoop extra versteviging/bescherming op de zwakke plekken.”

Ik dacht dat deze Porsche zowieso al voor de ‘ruige terreinrijder’ was bedoeld :P

Wat maakt dat dan van de standaart versie? Alsnog een PC-Hoofdstraat paradewagen? :P
+ 4 lompe lampen op het dak….
Goh, zetten ze nog 4 van die lelijke lampen op het dak. Ziet er helemaal niet uit :P Maar, ik vind het niet echt een auto voor de Rally…..
@ Gek: Dan heb jij de Transsyberia rally niet gevolgd, de Dakar is er niets bij!!
Wel gaaf dat de Cayenne zich toch nog in het echte terrein kan laten gelden. Is het dus toch geen complete grap. Then again, misschien kan je een Citroen CX zover verbouwen dat je ermee het terrein in kan.
@Jos CX? Dat is geen enkel probleem:

http://www.citroen.mb.ca/cItROeNeT/sport/cx-sport.html
Een Allroad versie van een Allroad auto, is het dan niet een Sport versie van een Range Rover? Het moet niet gekker worden.

Dat syberie is trouwens best te berijden, een kennis van me is van hier naar Singapore gereden in een klassieke MG via die route, geen enkel probleem. De russen zelf rijden er in Lada’s, niet eens de Niva versie.

Eigenlijk moet een standaard Porsche dan wel een extreem waardeloze terreinauto zijn, als een Lada al OK is.
ziet er ongelooflijk stom uit in het echt volgens mij
Hij ziet er serieus terreinvaardig (en stoer) uit, maar dat was de Cayenne Turbo (S) ook al.
Ben benieuwd hoe hij het doet naast een Land Rover Defender, Range Rover (eventueel Supercharged) of Mercedes G(55 AMG).
@Davidov; Dat zijn helemaal geen terreinwagens. Die wagens moet je vergelijken met de Cayenne GTS of zelfs de Turbo. Deze Transsyberia zal veel zwaarder zijn door de verschillende verstevigingen. Maar op het terrein is snelheid niet van belang.
ik vind hem wel schattig… extra lampjes erop zijn handig, kunnen de voetbalvrouwtjes ZIEN waar ze tegenop rijden tijdens met manoeuvreren :)
ik vind die cayenne steeds ordinairder worden…. zou m zelf niet meer gaan rijden…
Véééét! Daar heb je in ieder geval nog iets aan. Als ik het geld zou hebben, en in die prijs kategorie voor een SUV zou moeten shoppen, dan zou ik dit beest kiezen. Geen weg te veel… geen heuvel te steil… en geen winkelstraat te ver. De P.C. van Ulanbator (Mongolië) zou dus mijn bestemming zijn.
Zow die lampjes zijn echt gay!
mn reactie is weggehaald :s

en waarom altijd zo negatief over porsche…
het is ook nooit goed wat ze doen. of wel ?

Vind dir gewoon een super mooie auto, die als eerbetoon aan die transsyberia rally in een gelimiteerde oplage op de markt komt
Pfff, ik sta 100.000 keer liever met een Land Rover Defender of Toyota Land Cruiser in Siberie dan met zo’n wannabe Porsche.

Daarbij: als iemand de reeks ‘Terug naar Siberië” heeft gezien weet je dat je met een gewone auto of busje ook dwars door Siberia kunt rijden…

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).