Niet kapot te krijgen: Mercedes 190

Auteur: , 23 Reacties

De een vindt het helemaal niets, de ander wordt er (terecht!) héél blij van: de Mercedes-Benz 190. Wat in elk geval als een paal boven water staat: betrouwbaar waren ze wel, de eerste baby-Benzen. Ze blijven rijden, ook al bestook je ze dag-in-dag-uit met duizenden golfballetjes.

Als je niks met golf hebt, dan kun je het nog steeds leuk vinden om naar de driving range te gaan. Gewoon, lekker balletjes wegmeppen en kijken op hoeveel meter je ze kunt leggen. De balletjes komen uit een automaat en die moeten soms bijgevuld worden. Eén iemand is dan dus de Sjaak en die moet met een autootje de ballen gaan rapen. De greenkeeper van de golfbaan in Duitsland waar we deze foto namen, heeft het goed bekeken: hij heeft zijn Mercedes 190 bepantserd en kachelt lekker met een oud premiumproduct tussen de langsscherende balletjes door. Einfach genial! Deze man heeft een topbaan (in twee opzichten ;-)).

Honderd punten voor degene die zo goed kan mikken dat ‘ie de ster eraf krijgt…



23 reacties

Zal vast lekker rijden met dat geval voorop…
@Jokkebrok:

Duhhh, dit ding blijft alleen maar op de golfbaan, daarnaast zit er helemaal voorop een zwenkwiel… zal wel mee vallen dus…. de rollers lopen maar heel licht over het gras, ze pakken de golf ballen op en gooien ze in de mandjes…
Is niet alleen een mooie maar ook een heel degelijke en leuke wagen. Alleen wat aan de zware kant en de leuke motors zijn meestal afgetrapt of niet te betalen.
@Hupke: Aan de zware kant??Jij noemt 1140 kg zwaar?

Jarenlang hebben we een 190E gehad ( 2.0 benzine ).

In die 20 jaar heb ik er nooit iets aan weten mankeren.
Nuja verander die niet te betalen door te duur voor wat is, en wat je anders voor die prijs krijgen kan.
Vraag me af hoe die rollen juist de ballen oppakken. Eens moeten opzoeken.
@Esprit_de_Flandre: Je rijdt over veld heen en die schijven op die rollen zijn precies breed genoeg om over een bal heen te gaan. maar je moet wel rustig rijden om die ballen te pakken.En dan vallen ze in die mandjes die kunt zien. Heb dat werk vier jaar met een tractor gedaan en daarna met zo’n golfkarretje.
De Mercedes 190? Alle bakkers wilden er 1 in de jaren 1980.
De Audi A5? Alle bakkers wilden er 1 in de jaren 2010.

Tot op de golfbaan, Audi, in de jaren 2040
Ah, de Mercedes 190. Topauto! ;-)
*kijkt tevreden uit het raam*
Een VW golf gebruiken zou logischer zijn. Doet de naam meer eer aan.
@snelste: doen ze dan ook waar ik golf. Wel een mkII uiteraard :D
integralechubasco
@(db)
lol correct… :)
liever een ster…

ojee nu krijg ik vast fanboys op mijn dak
Ik heb nog een 190 Diesel 2,5 met 620.000km en draait nog zéér goed. Héél sterke motor !
Kwaliteit,dat zie je wel weer.
Ik heb de 2.5 gehad van de 190E wat een top wagen.
Hij was al wat ouder toen ik hem onder handen kreeg maar wat een leuk speelgoed was dat.
Alleen in de winter was het wat minder.
190 is een geniale wagen, visueel kloppen de verhoudingen perfect (vooral bij de 2.3 of 2.5 benzine) ook de 2.5 turbodiesel had een geniaal blok. Enja dan natuurlijk die onversluitbaarheid, bijna alle 190’s (en je komt er toch nog heel wat tegen meer dan E30’s!) zien er nog perfect uit. Heb niets met Mercedes maar wel met de 190!
Qua ontwerp de best geslaagde Baby-Benz ooit.
Goede proporties, alleen sommige versies waren wel erg karig uitgerust en ondergemotoriseerd.
Bij de Diesels had je echt de 2.5 nodig om lekker te kunnen rijden.
Ik vond dat kontje altijd mooi van de 190, dat zachtjes toeliep.
Ik wil ook zo’n auto kopen^^
Hele goeie auto’s. Mn vader had er jarenlang 1, mankeerde helemaal niets aan! Top!
heb een 300E diesel met 926.000 op de teller en hij loopt nog als een zonnetje weinig manke menten
De W201. Onverwoestbaar. Veilig. Comfortabel. Compact. Één van de beste Mercedessen ooit gebouwd. Wat meer achtergrondinfo ? Heb er ooit een persoonlijke site over gemaakt (www.bestofbenz.nl), waar o.a. leuke en leerzame filmpjes op staan. Van een liefhebber, voor alle andere liefhebbers !
Ik ben nou aan me 16de 190 bezig:) en het is een 2,3-16v

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).