Gespot: Kolonisten van Qatar (2010)

Auteur: , 58 Reacties

De laatste jaren is het steeds weer raak: langzaam maar zeker doemen er steeds meer auto's uit Arabische landen op. Nieuwe auto's. Bijzondere auto's. Snelle auto's. En vooral: extreme auto's. Het zijn de Kolonisten van Qatar. Dit is het belangrijkste emiraat als het gaat om de Londense supercarvoorziening. Hier is alvast een deel van de aanwezigen.

Dodge Viper SRT-10 Coupe 2008

Deze Amerikaanse krachtpatser met 8,4 liter V10 en een dikke 600 pk is meteen één van de meest bijzondere modellen die uit Arabistan zijn ingevlogen. Veelal zijn het Italiaanse sportauto’s en “Dropheads”. Iets Amerikaans is minder gebruikelijk, er reed nog een handje vol Challengers rond, maar dan was het wel gedaan met auto’s uit de States. Afgezien van Zweden zijn er maar weinig grootverbruikers van Amerikaanse supercars. De Viper zelf is trouwens niet zo’n grootverbruiker, als je het internet. Hij is zuiniger dan zijn voorloper, die bovendien maar een magere 510 pk in het vooronder had. 1:5,4 in de stad zou mogelijk moeten zijn, en 1:9,3 is de gegeven waarde voor op de snelweg. Misschien redt hij dat net as hij op een aanhanger staat. Anderzijds zullen er maar weinig mensen geweest zijn die het daadwerkelijk gemeten hebben, aangezien het niet zo doorslaggevend is voor het werven van klanten. In Nederland is een Viper SRT-10 eveneens een zeldzaamheid, de coupé des te meer. In alle hectiek heb ik helaas niet veel meer dan deze foto’s.

Dodge Viper SRT-10 Coupe 2008 - Foto Jim Appelmelk
Dodge Viper SRT-10 Coupe 2008 - Foto Jim Appelmelk
Dodge Viper SRT-10 Coupe 2008 - Foto Jim Appelmelk
Dodge Viper SRT-10 Coupe 2008 - Foto Jim Appelmelk


Ferrari 458 Italia

Één van de jongste telgen uit de “Scuderia Ferrari” is de 458 Italia. Zodra de auto werd geïntroduceerd lag het er al dik bovenop dat het een verkoopsucces zou gaan worden. Nu, precies een jaar nadat de eerste beelden werden vrijgegeven, rijden er zelfs al enkele gele rond. Geel is immers geen heel gebruikelijke kleur voor Ferrari’s, ondanks het feit dat het oorspronkelijk DE racekleur van het Modenese merk was. Door het gebrek aan zeldzaamheid ben je niet snel geneigd stil te staan bij de waanzinnige prestaties die de auto levert. De 4,5 liter V8 is redelijk rijk aan koppel voor het feit dat het vermogen piekt bij maar liefst 9.000 toeren per minuut. 325 km/u zou haalbaar moeten zijn, en dan is dat nog maar een minimum-maximumsnelheid (is dat te volgen?) volgens de fabriek. 0-100 kost de auto maar 3,4 seconde, in wezen een waardeloos gegeven aangezien snelheid in de praktijk aan komt op wegligging en tussenacceleraties.

Ferrari 458 Italia - Foto Jim Appelmelk
Ferrari 458 Italia - Foto Jim Appelmelk
Ferrari 458 Italia - Foto Jim Appelmelk
Ferrari 458 Italia - Foto Jim Appelmelk
Ferrari 458 Italia - Foto Jim Appelmelk


Lamborghini Murciélago LP670/4 SV #087/350

Hij is vrij zeldzaam, zou je denken. Het is namelijk een gelimiteerde oplage van 350 stuks. Van zowel de LP640, als van de originele 6.2 zijn er aanzienlijk veel meer gemaakt. Niets is minder waar dan dat je lang moet zoeken naar een LP670. Sterker nog: het is de meest gebruikelijke versie! Bovendien hebben ze elk een bizarre kleur. Rijke Arabieren kopen precies datgene waarvan veel autoliefhebbers dromen: het allernieuwste, snelste, en duurste, en bovendien in heel opvallende tinten. De lak en remblokken van het afgebeelde exemplaar hebben een enigszins lastig te omschrijven kleur. Het zit ergens tussen rood en roze in, met een zweempje blauw. Discussiëren jullie maar verder over wat voor kleur het precies is. De andere exemplaren hadden eveneens opvallende kleuren, geel was eigenlijk nog de meest normale. Dat wil zeggen: Godzijdank geen zwart of zilver! Qatar, bedankt!

Lamborghini Murcielago LP670/4 SV #087/350 - Foto Jim Appelmelk
Lamborghini Murcielago LP670/4 SV #087/350 - Foto Jim Appelmelk
Lamborghini Murcielago LP670/4 SV #087/350 - Foto Jim Appelmelk
Lamborghini Murcielago LP670/4 SV #087/350 - Foto Jim Appelmelk
Lamborghini Murcielago LP670/4 SV #087/350 - Foto Jim Appelmelk
Lamborghini Murcielago LP670/4 SV #087/350 - Foto Jim Appelmelk
Lamborghini Murcielago LP670/4 SV #087/350 - Foto Jim Appelmelk


Mercedes-Benz SLR McLaren 722S Roadster

Alsof het niets is, rijden er momenteel ten minste twee van deze machines rond. Het is nog nèt niet het neusje van de zalm, genaamd SLR Stirling Moss, maar is natuurlijk wel de duurste uit het rijtje SLR – SLR Roadster – SLR 722 – SLR 722S Roadster. 722 staat niet voor het vermogen in pk’s, dat de achterwielen te verwerken hebben. Dat getal staat voor het startnummer – en dus ook de starttijd – van de Mercedes-Benz 300 SLR waarmee Stirling Moss in 1955 de Mille Miglia reed. Zijn illustere naam werd vervolgens gebruikt voor de meest extreme versie uit de SLR-familie, de SLR Stirling Moss. Om terug ontopic te komen: de SLR McLaren 722S Roadster is een heerlijke auto om mee door het zonnige Londen te cruizen, maar wellicht heeft de eigenaar uit Qatar in zijn vakantie even geen behoefte aan een zonnetje, eerder aan de airco. Het dak bleef er op.

Mercedes-Benz SLR McLaren 722S Roadster - Foto Jim Appelmelk
Mercedes-Benz SLR McLaren 722S Roadster - Foto Jim Appelmelk
Mercedes-Benz SLR McLaren 722S Roadster - Foto Jim Appelmelk
Mercedes-Benz SLR McLaren 722S Roadster - Foto Jim Appelmelk
Mercedes-Benz SLR McLaren 722S Roadster - Foto Jim Appelmelk


Mercedes-Benz SLS AMG

Ik zie de SLS AMG als een moderne SLR Light, en dan doe je hem met die naam eigenlijk nog te kort. Het is geen erg groot wonder dat het nu al een redelijk groot succes is onder de Rich Few, want er zijn ongetwijfeld talloze mensen die wel een SLR hadden willen hebben maar het een beetje zonde vinden om er een half miljoen voor neer te leggen voor snelheid die je elders veel goedkoper krijgt. De SLS is niet, zoals de SLR, van koolstofvezel gemaakt, maar van het veel goedkopere aluminium. Voor tweeëneenhalf ton heb je hem al, inclusief twee herkenbare gele platen. De SLS AMG is in wezen een veel betere reïncarnatie van de 300 SL Gullwing, gezien de constructie van de deuren en de lijnen van de auto. Er staan ongeveer vijfduizend exemplaren per jaar in de planning, gedurende een jaar of zes. Er rijden nu al ongeveer tien exemplaren rond in Nederland, waar de aanzienlijk duurdere, maar niet veel snellere SLR dat aantal pas na vele jaren haalde. Er komt ook een elektrisch aangedreven versie, genaamd de SLS AMG E-Cell, voor mensen die niets moeten hebben van de woest hamerende V8.

Mercedes-Benz SLS AMG - Foto Jim Appelmelk
Mercedes-Benz SLS AMG - Foto Jim Appelmelk
Mercedes-Benz SLS AMG - Foto Jim Appelmelk
Mercedes-Benz SLS AMG - Foto Jim Appelmelk
Mercedes-Benz SLS AMG - Foto Jim Appelmelk
Mercedes-Benz SLS AMG - Foto Jim Appelmelk


Nissan GTR R35

Wie niet tegen Japanse vormgeving heeft, geen probleem maakt van het feit dat een Micra ook een Nissan is, liever rijdt dan aan de kant van de weg staat, en bovendien graag geld in zijn zak wil houden voor ander speelgoed, zou wel eens aangewezen kunnen zijn op een Nissan GTR. Deze Playstation-auto maakt gehakt van auto’s die net zo veel kosten als een Nissan GTR èn een fatsoenlijk huis samen. Gigantische motoren heb je helemaal niet nodig, dat is alleen maar marketing. Heel erg veel vermogen is ook niet per se nodig. Net zo veel als, om maar iets willekeurigs te noemen, een good-old Diablo van twintig jaar geleden, rond de 490 pk dus, moet voldoende zijn. Resultaat: je SLR verandert in heerlijk gehakt. Of in ieder geval wordt het een stipje in de binnenspiegel. Voor honderdtwintig mille heb je een leuke, enigszins alternatieve supercar, waar iedereen wel even naar om kijkt. In goede zin, dan wel in slechte zin.

Nissan GTR R35 - Foto Jim Appelmelk
Nissan GTR R35 - Foto Jim Appelmelk
Nissan GTR R35 - Foto Jim Appelmelk
Nissan GTR R35 - Foto Jim Appelmelk


Porsche 997 GT3 RS MkII

Eigenlijk begon het met een teleurstelling. The Dorchester. Combo hotel bij uitstek. Maandagochtend hadden we de verre reis vanuit Amsterdam gemaakt om een week lang naar al dit heerlijke blikwerk te turen, en een serie vakantiekiekjes mee naar huis te nemen. Eerste stop vanuit ons hostel in het verre noorden (afgezien van de Gallardo en Ford GT onderweg…): The Dorchester. Te hoge verwachtingen stelden ons teleur, want stiekem is een Porsche toch nog steeds een Porsche. Het is geen verkeerde auto hoor! Maar de …, …, en … die er later die week stonden maakten dit tot een boodschappenautootje. Verklapte ik het bijna? Een jaar geleden zat de “617” trouwens nog op een matzwarte LP640. In 2006 zaten de platen op een Gallardo SE.

Eigenlijk is de 997 GT3 RS MkII zo gek nog niet. De 3,6 liter zescilinder uit de eerste serie werd vervangen voor een 3,8 liter motor, wat op enkele plaatsen op de auto vermeld staat. Dat is een historische referentie naar de 964 en 993 Carrera RS van bijna twintig jaar geleden. Toen was 3,8 liter 300 pk waard, inmiddels is dat bijna anderhalf keer zo hoog geworden, en uiteraard atmosferisch. De achterwielen hebben 435 pk te verwerken, 20 pk meer dan de vorige versie.

Porsche 997 GT3 RS MkII - Foto Jim Appelmelk
Porsche 997 GT3 RS MkII - Foto Jim Appelmelk
Porsche 997 GT3 RS MkII - Foto Jim Appelmelk
Porsche 997 GT3 RS MkII - Foto Jim Appelmelk
Porsche 997 GT3 RS MkII - Foto Jim Appelmelk
Porsche 997 GT3 RS MkII - Foto Jim Appelmelk
Porsche 997 GT3 RS MkII - Foto Jim Appelmelk


Rolls-Royce Phantom Drophead Coupe “Bespoke”

Rolls-Royce is veel veranderd in de laatste jaren. Of eigenlijk in de laatste acht jaar, want toen liep de productie in Crewe ten einde; het verhuisde naar Goodwood. Nog steeds is Rolls-Royce echter een merk dat heel veel te bieden heeft als het gaat om personalisatie. Men noemt dit het “Bespoke” programma, net zoiets als het Mulliner programma van Bentley. Prijzig, maar wel heel erg origineel, is de lichtgevende Emily van polycarbonaat. De Spirit of Extacy is dan gemaakt van kunststof dat van binnenuit te verlichten is. Uiteraard staat deze lang niet altijd te pronken op de “radiator” (in feite staat ze niet op de radiator, maar op een aparte strip), maar verblijft ze, wanneer de auto geparkeerd staat, veilig in haar huisje, om diefstal te voorkomen. Haar eigenaar heeft namelijk bijna tien mille voor haar neer gelegd. Ondanks mijn antipathie naar de BMW-generatie moet ik het nieuwe Rolls-Royce nageven dat dit een heel erg leuke optie is, en bovendien is het compacter dan de complete auto die je voor dat geld aan zou kunnen schaffen.

Rolls-Royce Phantom Drophead Coupe Bespoke - Foto Jim Appelmelk
Rolls-Royce Phantom Drophead Coupe Bespoke - Foto Jim Appelmelk
Rolls-Royce Phantom Drophead Coupe Bespoke - Foto Jim Appelmelk
Rolls-Royce Phantom Drophead Coupe Bespoke - Foto Jim Appelmelk
Rolls-Royce Phantom Drophead Coupe Bespoke - Foto Jim Appelmelk
Rolls-Royce Phantom Drophead Coupe Bespoke - Foto Jim Appelmelk
Rolls-Royce Phantom Drophead Coupe Bespoke - Foto Jim Appelmelk
Rolls-Royce Phantom Drophead Coupe Bespoke - Foto Jim Appelmelk
Rolls-Royce Phantom Drophead Coupe Bespoke - Foto Jim Appelmelk
Rolls-Royce Phantom Drophead Coupe Bespoke - Foto Jim Appelmelk

Dit was natuurlijk nog lang niet alles uit Qatar, ik heb in Londen ten minste vijfentwintig auto’s uit dit emiraat geteld. Later zullen jullie ze wel zien verschijnen in andere afleveringen, zoals de onvermijdelijke “Colours of Londen” en “Supercars of Londen”. Er is deze week geen wallpaper, maar wie een van deze foto’s graag op een fatsoenlijk formaat wil, staat vrij om mij te mailen.



58 reacties

Fantastische autos……Ze hebben allemaal wel wat….
Staat bij de ge;e Ferrari nou “objects may appear closer etc.” in het arabisch op de buitenspiegel?

Lelijke striping op de SLR.
Allemaal top… maar die nissan hoort imho niet in dit rijtje thuis…
@911GT2: “Resultaat: je SLR 911GT2 verandert in heerlijk gehakt. Of in ieder geval wordt het een stipje in de binnenspiegel.”

Mooie plaatjes, maar één topic over die laatste twee Engelse drop auto’s was wat mij betreft meer dan genoeg. Ik ben echt strontjaloers op de jurk die in de matwitte SLS rijdt.
THX Mr. Appeltje,

VERY NICE AGAIN…..VERY NICE INDEED ;-):-D!!!!

Grtz, Ruud
De SLS is zoveel populairder dan de (terecht) wat ondergewaardeerde SLR. Boomerang back to sender (voor al die stinkende Arabieren)
SLS in het mat wit. Zalig en mijn favoriet van dit hoopje.
“De achterwielen hebben 435 pk te verwerken, 20 pk meer dan de vorige versie.”

De 997 GT3 mkii heeft 435pk, de(ze) 997 GT3 RS mkii heeft nóg meer vermogen, namelijk 450pk
Er gaan heel wat mensen hard lachen wanneer daar de olievoorraden op zijn!
Wat een droge titel van dit stuk geweldig.

Ik mis bij de viper de striping die er eigenlijk verplicht op hoort, het ziet er een beetje gek uit nu.
DonYannickova
die spirit of extacy in dat doorschijnend is kitsh… lijkt zon goedkoop ding van de krak…
Inderdaad Basabas. Bovendien had enkel de 964 3.8 RS beschikking over de 3.8 van 300 pk. De “standaard” 964 RS had een 3.6 van 260 pk. Alhoewel ook een enkeling de krachtigere motor heeft laten plaatsen.

En de Porsche 997 GT3 RS MkII een boodschappenwagentje noemen, shame on you! Is waarschijnlijk de leukst rijdende auto (en beste auto om te bezitten) van héél het rijtje…
de SLR blijft toch mn favoriet. “the king of the hypercars”
Wederom een toffe titel van dit topic wel!
@Appeltje,

Ik denk dat dat verbruik nog heel zo gek niet is. is het niet ook chrysler dat aan van die cilinder uitschakeling doet. en daarnaast heeft deze viper waarschijnlijk net zoals de meeste amerikanen (corvette bijvoorbeeld) een heel lange overdrive wat kan door het enorme koppel van de grote blok, maar dat maakt hem dan wel “vrij” zuinig op de snelweg.
@Timmie

Tegen de tijd dat het olie op is, hebben die Arabieren hun geld in zoveel bedrijven geinvesteerd en zoveel aandelen gekocht dat ze er niets meer van zullen merken.
@Pallas:

Ik denk dat daar “objects in mirror are much farther away when you’re done reading this” staat…
Holy Crap! Check die straat waar die GT3RS staat! er staan gewoon 3 SLR’s, waaronder een vern**kte mansory in 1 straat, met wat lambospul, porsche, verbouwde X6 etc. Damn!
op eeen van die foto’s met die porsche, daar staat nog een hoop mooi spul omheen( mercedes amg, weet het type even niet:$, en een x6 geloof ik, slr met een of andere vage bodykit?
volgens mij is dat een E-klasse amg of niet?
@Junkie: is een CL
@pallas: dát, of: If you see taillights, you’re on the wrong side of the road.
@Simpson: & @Baztrd: LOL! Of: In verleden behaalde rendementen bieden geen garantie voor de toekomst.
De lelijkste SLR ter wereld is ook vertegenwoordigd door onze “goede” vrienden van FAB Design zie ik!
@Timmie, ‘terecht ondergewaardeerd’? Kun je dat eens uitleggen?
@ Hatto –> mee eens!

Even voor de goede orde, “bruut” is niet hetzelfde als “mooi”. Zonder nu als snob over te komen zijn het toch wel stuk voor stuk schreeuwerige auto’s.
Ik bedoel van de 911 zijn de Sport Classic en de RSR vele malen stijlvoller en/of sneller.
Vervolgens Lamborghini, de Miura is gewoon kunst.
Bentley, ach alleen de W.O.’s aub meer wil ik hier niet over kwijt.
Dan de SLR, het is niet voor niets dat Gordon Murray zich hier iedere keer weer voor verontschuldigd.

Laten we eerlijk wezen, hier staat nieuw geld te schreeuwen, het oude gezegde “smaak is niet te koop” wordt hier weer subtiel benadrukt.
@frans, hij bedoelde waarschijnlijk dat ‘ie niet werd gewaardeerd en dat dat terecht was, zoals jij vast wel doorhad ;)
@jip, allicht had ik dat door:) Maar taalbewustzijn is geen slecht goed. Dat mag af en toe wat aangespoord worden.
Wat een gedrocht is die Ferrari 458 toch, verschrikkelijk.
Overigens verder mooie foto’s Appeltje, mijn dank :)
Die teksten in buitensppiegels staan in het Midden Oosten bijna op elke auto…elke 2e hands taxi en/of VW Golf.

Is geloof ik bedoeld als bescherming tijdens ’t rijden, zo’n soort tekst staat er in.
en de dikste bakken: Koenigsegg CCXR Special One; Pagani Zonda Cinque Roadster en de Veyrons worden vergeten…
Stukje even nalezen? Eerste deel: als je het internet. ? As ipv als..
Mother of God, dat zijn nog eens auto’s! Die murc is vet!
@Style ho ho, de veyron staat er wel op… 3e foto van de rooie Drophead, ff zoeken maar hij staat er echt!
Een uurtje in Knightsbridge in London gaan staan en je kunt ze allemaal bekijken;-)
Alfa Lima Foxtrot Alfa
@ Appeltje,

Leuk stukje alleen ik moet je op één punt verbeteren. Qatar is geen “emiraat”. Er zijn 7 emiraten die samen de UAE vormen,

Abu Dhabi,
Dubai
Fujeirah
Sjarjah
Ras al Kaimah
Ajman
Um Al nogiets..

Qatar is trouwens een K.U.T plaats, UAE en Bahrein is het veel beter toeven.. Koeweit is trouwens helemaal ruk
@Alfa Lima Foxtrot Alfa: Ehm, google nog even een keertje. Qatar is gewoon een Emiraat en wordt geregeerd door de Emir, Sheikh Hamad bin Khalifa Al Thani.

Zelf heb ik een tijdje in Qatar gewoond, en kan zeggen dat het geen “K.U.T” emiraat is. Gewoon een heerlijk land om te wonen :) De witte SLS is trouwens eigendom van iemand die bij mij op school zat. Rijke studentjes :p
Haha, hoe kon het ook anders, je vakantie ging naar Londen. ;) Leuke spots weer Jim.

@Style: Misschien dat er later deze week nog een special komt, dat deed appeltje vroeger wel vaker voor de toppers.

@Baztrd @Simpson: LOL. :D
@ALFA, zit de CIA ernaast dan?

“Government type:
emirate”

Prutsers, moeten ze toch hun contacten nog eens tegen het licht houden.
Wat is eigenlijk de snelheidslimiet in Londen?
Zei het ook al bij het topic over de Nesselande meeting; zo’n SLS is wel echt heel gaaf.. maar je zal maar ineens een SLR tegenkomen ;)

Prachtig ook dat die GT-R, als een redelijk ingetogen vertoning in dit rijtje, zeker in dat grijs, gewoon het gros van die sportwagens zoek rijdt! Sta je dan met je bestickerde race kever incl taartschep…
Heerlijk die Viper en matte 722 S :)
LOL @ race kever xD
Jammer dat de 911 toch een beetje wordt afgekraakt…heb er afgelopen weekend even in mogen spelen en is gewoon een fantastische rijders auto…Geen elektrische poespas en allerlei hulpmiddelen, gewoon racen pur sang!
Mja die mannen zijn meestal gekend om hun redelijk bizarre creaties waar ze graag in rondrijden, maar op deze foto’s zijn het toch allemaal deftige wagens waar er toch niets (voor zover ik kan zien natuurlijk) aan verandert is…
Hoe zit dat eigenlijk met auto’s op een buitenlands kenteken in the UK? Een “buitenlander” kan gewoon met een niet uk kenteken op pad?
Donkerrode dakje van de SLR lijkt wel gephotoshopt
Staat wel stoer
weet je tenminste wat er van je tankgeld gekocht wordt. en ja, “kolonisten” is het juiste woord als je weet hoe gastarbeiders in het midden oosten behandeld worden.
@BasaBas
Oh ja, dankje! Klein foutje!

@StijnB
Achja, natuurlijk is een GT3 RS geen boodschappenwagentje, maar vergeleken met een …, …, en … is het opeens wisselgeld! Maar nog steeds wel heel erg snel…

@Ed
Ik vind de 458 ook onooglijk, maar dit is en blijft m’n werk, dus móet ik hem wel vastleggen :D

@Style
Niet ongeduldig worden! Er volgen meer artikelen. It’s just the beginning…

@Alfa Lima Foxtrot Alfa
Qatar is zeker een emiraat! Het wordt bestuurd door emir Hamad bin Khalifa Al Thani. Zelf rijdt hij o.a. een Veyron en een matpaarse SLS, kind-lief rijdt onder andere met die smurfblauwe CCXR.
Edit: ik zie net dat het al eerder werd gezegd…

Het is alleen geen Verenigd Arabisch Emiraat. Wat dat betreft heb je wel gelijk. Je ziet ook wel veel uit de V.A.E. in Londen, alleen uit Fujeirah heb ik nog nooit iets gezien. Uit de andere zes wel. Het meeste natuurlijk uit Dubai en Adu Dhabi.

@Citrofiel
Voor de kenners hier is het niet zo’n verrassing waar mijn vakantie heen gaat… Ik heb trouwens al een aflevering klassiekers voor je/jullie klaar staan!

@NM
Wat is afkraken? Het is eerder een geintje, juist omdat je voor tien keer zo veel geld iets veel exclusievers hebt, maar in wezen NIET iets dat veel sensationeler is. Wat dat betreft kun je je geld beter in zo’n 911 GT3 RS steken. Maar ik ben zelf natuurlijk op zoek naar het meest exclusieve. Totdat ik zelf in de buidel moet tasten natuurlijk!

Bedankt voor jullie leuke reacties! Volgende week dump ik weer een WoDaSpoDa.
@Appeltje: Yes! :D

@Style: Told you so. :P
Mooie kiekjes weer van Appeldinges ! ;-). Jammer dat de 722-SLR er tussen moet staan…nepding eerste orde ! Gewoon geen bijster interessante auto..verkeerde verhoudingen, rotgeluidje, te duur.
De tekst op de spiegel van de gele 458, kan ik alleen de laatste woorden lezen. er staat: “… … de foto in de spiegel is echt”
Ik heb je de grote foto gestuurd, ik ben benieuwd wat de hele zin is! Of eigenlijk… Is het wel te voorspellen…
Die lambo heeft ‘Candy Apple Red’ als kleur volgens mij, maarja.. Verder top dat je weer bezig bent appelje, zeker zo doorgaan!
@ Appeltje bedankt!

Edit:

De tekst van de gele 458 luidt als volgt: “Maten/afmetingen en afstanden van het beeld in de spiegel zijn niet echt”.
Ik en m’n vriendin Kathleen zijn sinds vorig jaar al bevriend met de Prinss-(zoon) van de Sheikh van Qatar. En noemt Ghassan.
Alsook zijn wij inmiddels al geruime tijd bekend en bevriend bij en met al de Sheikh’s.
Ik heb die 722 gezien en bij een van die foto’s bij die Porsche staat een matpaarse lamborghini die heb ik ook gezien

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).