De grote muil van de nieuwe Chevrolet Captiva beleeft vandaag in Parijs z'n werelddebuut. Naast een nieuwe smoel ook verbeteringen in het interieur, nieuwe motoren en transmissies.
Als we het persbericht lezen, dan heeft Chevrolet de Captiva naar eigen zeggen een nog atletischer en praktischer uiterlijk willen geven. Misschien heeft men gedacht dat het in deze tijd vooral goed is om een zo groot mogelijke muil te hebben.
De dynamiek van de Captiva is ook opgewaardeerd met verbeteringen aan het chassis voor een betere wegligging en handling. Standaard zijn zaken als Electronic Stability Control, Traction Control (TCS) en Brake Assist (BAS).
Nieuw is de 3,0 liter 258 pk sterke V6 benzinemotor met directe brandstofinjectie en variabele kleptiming. Ook nieuw zijn twee 2,2 liter common-rail turbodieselmotoren beschikbaar met vermogens van 163 en 184 pk. Een 2.4-liter benzinemotor met dubbele bovenliggende nokkenassen en een vermogen van 171 pk rond het motorenpallet af.
In het interieur heeft de Captiva vernieuwde stoelbekleding en afwerk-accenten. Tevens is de akoestiek verbeterd om rij- en windgeluiden terug te dringen, waardoor de inzittenden beter kunnen genieten van het vernieuwde audiosysteem.
22 reacties
sneller typen Dennis!!
Overigens ben ik het eens met JP dat het net een Mitsu lijkt..
weet niet og het noi positive verandering is, hij is misschien iets te lomp…
noi = niet
sorry was te snel.
Niet normaal, hebben ze dat zelf nou niet door?
Chevrolet is op de weg terug…
Geforceerd ook, die nieuwe smoel