Composite Worx maakt een lichtgewicht V8-monster

Auteur: , 25 Reacties

Composite Worx, normaal houden ze zich met autostoelen bezig, maar omdat zittend werk ook maar gaat vervelen richtten ze zich op de bouw van een leuk pk-speeltje. Een Lotus Exige stond aan de basis van deze Extrema, en we weten allemaal dat je daar leuke dingen mee kunt doen.

De Italiaanse firma nam echter geen genoegen met de standaard Toyota-aandrijflijn en koos voor de bekendste V8-optie denkbaar; een achtcilinder van General Motors. De LS9 V8 uit het Corvette-magazijn levert in de Extrema 657 pk af, waarmee de tweezitter in 2,9 tellen op de 96 km/u zit. Dat zeggen ze althans zelf. Klinkt mogelijk, want het wagengewicht ligt op een schamele 970 kg dankzij een volledige koolstofvezel body. Dat wil het aantal kilo’s nog wel eens drukken ja.

Een verkoopprijs of introductiedatum noemt stoelenboer Composite Worx niet, wel claimen ze alvast een topsnelheid van 320 km/u. Dat smaakt naar meer! Mocht je een licht-versie van de Hennessey Venom GT zoeken, dan is dit een kanshebber. (via GTspirit)



25 reacties

hennessey venom gt?
@imdoctorbob: Oja nu weet ik het weer. Het verschil is dat Hennessey de Exige flink heeft verbouwd om het vermogen aan te kunnen. De wielbasis lijkt hier niet echt veranderd dus of dit nu zo leuk is om te rijden…
Je zou niet zeggen dat er een exige aan de basis van dit project stond
@ferrariaron: Is een S1 motorklep, S1 side intakes maar S2 achterkant.
En geen foto’s van de motor installatie…?! Hmm, enige innoverende wat die club doet en juist daar zijn geen fotos van. Zeker dat dit geen claim is? Is niet veel ruimte achterin en die V8 is aardig groot, eerst zien dan geloven.
Tzal nu wel net zo rijden als een steen in een sok (bij wijze van spreke).
Denk dat het gewicht aardig wat roet in het stuurgedrag van deze Lotus gooit.
..Als je gaat relativeren natuurlijk, 2,9 sec naar de 100 is natuurlijk “soooo like totally awesome you know..!”
@kaasboerin: Van het gewicht zal wel meevallen, ze zeggen hier 970 kg. De 2009 modellen wogen ook rond 920-940 kg. De exige v6 weegt zelfs meer als een ton.
@imdoctorbob: Ik refereer meer naar de verdeling, het totale gewicht klinkt idd goed.
@kaasboerin: Ja, ik ben het met je eens dat Hennessey het waarschijnlijk toch beter heeft gedaan.
@kaasboerin: het gewicht is wel iets hoger maar zoveel is het ook niet. Daarnaast is een Chevy V8 vrij laag dus zal het zwaartepunt wellicht nog wel iets lager kunnen zijn dan origineel…
Die stoelen zullen niet echt chill zitten denk ik voor dagelijks gebruik.
@jordy14: Lijkt me niet dat je zo’n auto koopt voor dagelijks gebruik. ;)
@jordy14: is ook duidelijk voor dagelijks naar je werk deze kar…
Wow, revolutionair! Een verkorte Hennessey Venom GT!
-t gruwel
http://www.youtube.com/watch?v=HmscSzFurwg

Ook zo’n geweldig omgebouwde lotus, maar dan met de standaard motor erin.
@JamesBond007: idd ruim 600pk in een extra brede superen turbocharged Exige.

http://www.youtube.com/watch?v=HmscSzFurwg&hd=1
@w0o0dy: hmm embedden doen we niet meer? Weird.
@w0o0dy: Bijna 700 man! 680 op de achterwielen gemeten. Das een stuk beter dan menig supercar!

Idd.. had al hetzelfde.
Ik zou er drempel vrees mee hebben, wat zeg ik ? Lijkt mij dat je al vast komt te zitten op een doorgetrokken streep…
Leuk beest met lelijke velgen..
In principe zou het tof moeten zijn maar ik geloof er niet de hele volle 100% in.

Verder vind ik het altijd zonde als er een te zware motor in de lotus ligt.
Sneller dan die nieuwe exige V6 mag je volgens mij niet gaan. (als is dat ding wel een stuk zwaarder dan dit)
Te veel vermogen kan net zo goed een wagen verpesten als te weinig.
Laat ze die V8 ( + aandrijflijn ) maar naar mij opsturen, weet ik veel leuker project voor………

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).