Egyptische baas geeft BMW 120d serieuze M3-power

Auteur: , 38 Reacties

Cool Bimmer bro. Deze E82 1 Serie begon zijn leven als 120d, maar heeft nu wat meer oempf. Wat heet: er ligt niets minder dan een dikke 4 liter V8 uit de huidige M3, met 420 peekaatjes, onder de kap. Nice!

Denk je aan Egypte dan denk je de laatste tijd vooral aan demonstraties op het Tahrirplein, of, als je wat minder politiek geïnteresserd bent, aan een all-inclusive, vijfsterren-volvreethel in Hurghada. Maar er is meer dan dat: het land kent ook zo zijn petrolheads. Petrolheads die ook nog eens aardig aan een auto kunnen schroeven.

Wat begon als een 120d werd meteen Full Monty doorgefokt naar wat we het beste een 1M met M3 Power kunnen noemen. Bet big, or get out. De V10 uit de vorige M5 zal wel niet passen, dus ik denk dat dit het maximaal haalbare is.

Deze knakker, die online door het leven gaat als ‘Hatem BMW’ (Hate M BMW, kan ‘ie ook niets aan doen, maar het is wel grappig), heeft op zijn youtubekanaal ook filmpjes met een E92 M3, dus het zou zomaar kunnen dat die als donor heeft gefungeerd voor deze niet alledaagse transplantatie. Mooi niet dus, dat was ooit een 316i.

Een bouwlog vind je in dit topic op 1addicts, waarop duidelijk wordt dat het niet even een kwestie is geweest van een andere motor er in lepelen. Maar dat had je waarschijnlijk al wel door. We sluiten af met wat (audio-)visueel geweld:



Met dank aan Kevin voor de tip!



38 reacties

Ondernemers hebben nooit autopech toch. of wel!?.
M5 V10 niet in de 1M passen? T was toch ook gelukt bij een Z3 ?
Arabische plaat mooi over de Engelse heen geplakt :P
Dat is meer regel dan uitzondering in Egypte. Hoewel het 99/100 keer een Franse plaat is. En een oude Peug.
@bozewolf: Afrikaanse plaat.. Egypte is geen Arabië….
@atakan: wist niet dat ze afrikaans spreken ik egypte
Dat is Gruwelijk. Respect! :D
Die gast is gek!!!
Op een goede manier
Misschien is het ook wel en verstandige keus geweest om de V8 te nemen in plaats van de V10.. niet bepaald een zwaar wagentje en met de 6 cil al een bommetje, zal wel goed vooruit willen dit ding, of niet.. door de wheelspin :lol:
1 voor deze knakker
Het nut ervan is dat je een kleinere auto hebt!
O nee, je mag bij zulke projecten niet over het nut van iets praten…
@Jokkebrok: mag wel, maar heeft geen nut :lol: zulke projecten worden namelijk niet gebouwd omdat het nut heeft, maar omdat het dikke lol is.. die knakker heeft vast wel een andere wagen, die wel ”nut” heeft..
@Jokkebrok: Dit blok is waarschijnlijk gewoon opgepikt van de sloop en hierin gelepeld. Niet van zijn andere M3.
120D motortje was kapot?
Wat was het, een 1.6 CRDi met 115 Koreaanse peekaatjes !? :-)
@norge: Gelukkig hadden ze nog een lekkere V8 liggen van BMW. :D
@sir_smokalot: “heeft op zijn youtubekanaal ook filmpjes met een E92 M3, dus het zou zomaar kunnen dat die als donor heeft gefungeerd voor deze niet alledaagse transplantatie.”
Als je zijn Youtube Kanaal checkt kan je bij deze video, blijkt dat deze M3 origineel een 316i (!) was! http://www.youtube.com/watch?v=oexX6-7gAwY

Met andere woorden, deze is ook omgebouwd zal dus zeker niet de donor zijn ;-). Deze kerel koopt volgens mij M3-wrakken met werkende motor op om deze dan ergens anders in te steken :-D
Lol! Ik snap het echter niet, je moet echt veel verstevigen en ombouwen. Waarom dan niet in de basis met een sterker chassis beginnen?
@sir_smokalot: Zoals? Een 316i heeft als het goed is het zelfde chassis als een 335i. Het enige chassis dat dan zou passen is een M3 chassis, maar dan schiet het niet op ;) Tenzij ik verkeerd zit over de sterkte van het chassis van minder potente modellen.
@sir_smokalot: Dat wat jzaero zegt, en : “in Egypt we pay 300% custom charges on imported vehicles above 2000 cc.”
@griffendahl: dank je, hoef ik zelf niet op te zoeken waarom.

Overigens lang niet de eerste transplantatie s65 => E8_, deze lijkt wel zeer goed uitgevoerd van buiten gezien dan…
@_Kristoff_:

Een nobel streven.
Respect voor deze man!
@_Kristoff_: Tjonge, wat heeeeeeeerlijk! En zo gaaf dat ie gewoon een BMW M blok in een minder potent autootje lepelt. Overigens is de 316i Coupé nooit geleverd in Nederland. Hier was 320i het kleinste wat je kon hebben. Toch wel leuk om een eigen M te bouwen op die manier.
james125 via iPhone app
Altijd leuk die prettig gestoorde mensen!
Mooi verhaal, alleen peter van der kolk reed er al mee in 2007
Van dat model 3 serie coupe is nooit een 316i geweest. Die 1 coupe is wel echt heel dik
@boonoman: in NL niet nee…
@boonoman: In andere landen wel
Die V10 stoot veel meer uit, he. Ook een beetje aan het milieu denken, he ;)
Power os leuk natuurlijk maar rijd een omgebouwde 120 zo goed als een echte 1m?
(of rijd een omgebouwde 316 > m3 zo goed als een echte m3)
@Donstil: Geeft een beetje het gevoel van Namaak horloges. Je kunt voor 800,- een niet van echt te onderscheiden audemars piguet kopen maar het blijft een nep klokkie.
@Donstil:

da,s treffend ..

belasting afdragen aan de Egyptische overheid .. anders is het “nep” ..
belasting afdragen aan Audemars Piguet .. anders is het “nep” ..
Hier de uitleg waarom hij dit heeft gedaan. En wij maar zeuren over de BPM (maar goed, wel terecht daar niet van)…

“complete mods cost around $45,000. in Egypt we pay 300% custom charges on imported vehicles above 2000 cc. which makes a 1m cost a fortune to buy here. (more than $150,000 custom charges+ original car price) so we had the idea of having a standard e82 and fitting it with a bigger engine.”
@Rick-dos: Zo zie je maar hoe corrupt Egypte is, door een simpele wet dat je motoren niet mag/kan veranderen zou deze belastingontduiking snel zijn opgelost.
Desalniettemin is dit een zeer leuk project ;)
ik ken een derde wereld land waar ze ouwe MB W124 omkatten uit belastingtechnische overwegingen ..
Wow! Ziek!
Heerlijk dat er dat soort mensen zijn :D
@pieter152:

Inderdaad! Prachtig. Ik vind het voornamelijk mooi hoe deze gast ook echt de auto heeft verbreed. Echt pet af daarvoor!
On-ge-loof-lijk dat M deze pareltjes naar de eeuwige jachtvelden stuurt ten favoure van de marketing en andere gebakken lucht boys..
Nog 1keer; bomen zetten CO2
Om in O2, zonder CO2 dus geen leven op aarde mogelijk..
Ik heb het over 6lijn, V8, V10 atmosferisch idd..
Shame on you BMW!
Droomde er altijd van om zoiets te doen.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).