• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Egyptische baas geeft BMW 120d serieuze M3-power

Auteur: sir_smokalot, gepost 23 maart 2012 om 18:06 – 38 Reacties

Drive like an Egyptian


Cool Bimmer bro. Deze E82 1 Serie begon zijn leven als 120d, maar heeft nu wat meer oempf. Wat heet: er ligt niets minder dan een dikke 4 liter V8 uit de huidige M3, met 420 peekaatjes, onder de kap. Nice!

Denk je aan Egypte dan denk je de laatste tijd vooral aan demonstraties op het Tahrirplein, of, als je wat minder politiek geïnteresserd bent, aan een all-inclusive, vijfsterren-volvreethel in Hurghada. Maar er is meer dan dat: het land kent ook zo zijn petrolheads. Petrolheads die ook nog eens aardig aan een auto kunnen schroeven.

Wat begon als een 120d werd meteen Full Monty doorgefokt naar wat we het beste een 1M met M3 Power kunnen noemen. Bet big, or get out. De V10 uit de vorige M5 zal wel niet passen, dus ik denk dat dit het maximaal haalbare is.

Deze knakker, die online door het leven gaat als ‘Hatem BMW’ (Hate M BMW, kan ‘ie ook niets aan doen, maar het is wel grappig), heeft op zijn youtubekanaal ook filmpjes met een E92 M3, dus het zou zomaar kunnen dat die als donor heeft gefungeerd voor deze niet alledaagse transplantatie. Mooi niet dus, dat was ooit een 316i.

Een bouwlog vind je in dit topic op 1addicts, waarop duidelijk wordt dat het niet even een kwestie is geweest van een andere motor er in lepelen. Maar dat had je waarschijnlijk al wel door. We sluiten af met wat (audio-)visueel geweld:



Met dank aan Kevin voor de tip!

Ook interessant!

  • BMW M3 CS gesnapt in Oostenrijk
    Video: BMW M3 CS gesnapt in Oostenrijk
  • Video: BMW M3 G80 lezersvragen beantwoord!
    Video: BMW M3 G80 lezersvragen beantwoord!
  • Video: BMW M3 Touring op bewegend beeld vastgelegd
    Video: BMW M3 Touring op bewegend beeld vastgelegd
  • Video: politie houdt niet van revvende M3's

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Een lekker gekke TVR op Nederlands kenteken
  • Audi RS6 met 1.100 pk is hypercar voor het hele gezin
  • Video: je auto verliezen door een dom ongeluk
  • Nieuwe wankelmotor komt uit onverwachte hoek
FacebookTweetPinLinkedIn

1-serie, BMW, Coupe, e82, M3, sound, Video

Vorig bericht: « BMW toont DNA van de 3-serie op Techno Classica
Volgend bericht: Adembenemend: circuit in de krater van een vulkaan »

Lees Interacties

Reacties

  1. RubenPriest zegt

    23 maart 2012 om 18:15

    M5 V10 niet in de 1M passen? T was toch ook gelukt bij een Z3 ?

    Login om te reageren
  2. bozewolf zegt

    23 maart 2012 om 18:15

    Arabische plaat mooi over de Engelse heen geplakt :P

    Login om te reageren
    • sir_smokalot zegt

      23 maart 2012 om 18:52

      Dat is meer regel dan uitzondering in Egypte. Hoewel het 99/100 keer een Franse plaat is. En een oude Peug.

      Login om te reageren
    • atakan zegt

      24 maart 2012 om 22:49

      @bozewolf: Afrikaanse plaat.. Egypte is geen Arabië….

      Login om te reageren
      • 4991 zegt

        24 maart 2012 om 23:06

        @atakan: wist niet dat ze afrikaans spreken ik egypte

        Login om te reageren
  3. zakar36 zegt

    23 maart 2012 om 18:18

    Dat is Gruwelijk. Respect! :D

    Login om te reageren
  4. bonkers zegt

    23 maart 2012 om 18:22

    Die gast is gek!!!
    Op een goede manier

    Login om te reageren
  5. dennisr zegt

    23 maart 2012 om 18:32

    Misschien is het ook wel en verstandige keus geweest om de V8 te nemen in plaats van de V10.. niet bepaald een zwaar wagentje en met de 6 cil al een bommetje, zal wel goed vooruit willen dit ding, of niet.. door de wheelspin :lol:

    Login om te reageren
  6. rodger zegt

    23 maart 2012 om 18:34

    1 voor deze knakker

    Login om te reageren
  7. Jokkebrok zegt

    23 maart 2012 om 18:35

    Het nut ervan is dat je een kleinere auto hebt!
    O nee, je mag bij zulke projecten niet over het nut van iets praten…

    Login om te reageren
    • dennisr zegt

      23 maart 2012 om 18:36

      @Jokkebrok: mag wel, maar heeft geen nut :lol: zulke projecten worden namelijk niet gebouwd omdat het nut heeft, maar omdat het dikke lol is.. die knakker heeft vast wel een andere wagen, die wel ”nut” heeft..

      Login om te reageren
    • jzaero zegt

      23 maart 2012 om 18:59

      @Jokkebrok: Dit blok is waarschijnlijk gewoon opgepikt van de sloop en hierin gelepeld. Niet van zijn andere M3.

      Login om te reageren
  8. norge zegt

    23 maart 2012 om 18:35

    120D motortje was kapot?

    Login om te reageren
    • rechercheur zegt

      23 maart 2012 om 22:21

      Wat was het, een 1.6 CRDi met 115 Koreaanse peekaatjes !? :-)

      Login om te reageren
    • Tommy2 zegt

      24 maart 2012 om 19:17

      @norge: Gelukkig hadden ze nog een lekkere V8 liggen van BMW. :D

      Login om te reageren
  9. _Kristoff_ zegt

    23 maart 2012 om 18:52

    @sir_smokalot: “heeft op zijn youtubekanaal ook filmpjes met een E92 M3, dus het zou zomaar kunnen dat die als donor heeft gefungeerd voor deze niet alledaagse transplantatie.”
    Als je zijn Youtube Kanaal checkt kan je bij deze video, blijkt dat deze M3 origineel een 316i (!) was! http://www.youtube.com/watch?v=oexX6-7gAwY

    Met andere woorden, deze is ook omgebouwd zal dus zeker niet de donor zijn ;-). Deze kerel koopt volgens mij M3-wrakken met werkende motor op om deze dan ergens anders in te steken :-D

    Login om te reageren
    • sir_smokalot zegt

      23 maart 2012 om 18:53

      Lol! Ik snap het echter niet, je moet echt veel verstevigen en ombouwen. Waarom dan niet in de basis met een sterker chassis beginnen?

      Login om te reageren
      • jzaero zegt

        23 maart 2012 om 18:59

        @sir_smokalot: Zoals? Een 316i heeft als het goed is het zelfde chassis als een 335i. Het enige chassis dat dan zou passen is een M3 chassis, maar dan schiet het niet op ;) Tenzij ik verkeerd zit over de sterkte van het chassis van minder potente modellen.

        Login om te reageren
      • griffendahl zegt

        23 maart 2012 om 19:21

        @sir_smokalot: Dat wat jzaero zegt, en : “in Egypt we pay 300% custom charges on imported vehicles above 2000 cc.”

        Login om te reageren
        • Onehp zegt

          23 maart 2012 om 19:40

          @griffendahl: dank je, hoef ik zelf niet op te zoeken waarom.

          Overigens lang niet de eerste transplantatie s65 => E8_, deze lijkt wel zeer goed uitgevoerd van buiten gezien dan…

          Login om te reageren
    • carmasterr zegt

      23 maart 2012 om 18:55

      @_Kristoff_:

      Een nobel streven.
      Respect voor deze man!

      Login om te reageren
    • jzaero zegt

      23 maart 2012 om 18:57

      @_Kristoff_: Tjonge, wat heeeeeeeerlijk! En zo gaaf dat ie gewoon een BMW M blok in een minder potent autootje lepelt. Overigens is de 316i Coupé nooit geleverd in Nederland. Hier was 320i het kleinste wat je kon hebben. Toch wel leuk om een eigen M te bouwen op die manier.

      Login om te reageren
  10. james125 zegt

    23 maart 2012 om 20:29

    Altijd leuk die prettig gestoorde mensen!

    Login om te reageren
  11. HANS007 zegt

    23 maart 2012 om 20:40

    Mooi verhaal, alleen peter van der kolk reed er al mee in 2007

    Login om te reageren
  12. boonoman zegt

    23 maart 2012 om 22:24

    Van dat model 3 serie coupe is nooit een 316i geweest. Die 1 coupe is wel echt heel dik

    Login om te reageren
    • RuVi zegt

      23 maart 2012 om 23:43

      @boonoman: in NL niet nee…

      Login om te reageren
    • jzaero zegt

      24 maart 2012 om 15:22

      @boonoman: In andere landen wel

      Login om te reageren
  13. meneersander zegt

    23 maart 2012 om 22:39

    Die V10 stoot veel meer uit, he. Ook een beetje aan het milieu denken, he ;)

    Login om te reageren
  14. Donstil zegt

    24 maart 2012 om 00:18

    Power os leuk natuurlijk maar rijd een omgebouwde 120 zo goed als een echte 1m?
    (of rijd een omgebouwde 316 > m3 zo goed als een echte m3)

    Login om te reageren
    • Donstil zegt

      24 maart 2012 om 00:20

      @Donstil: Geeft een beetje het gevoel van Namaak horloges. Je kunt voor 800,- een niet van echt te onderscheiden audemars piguet kopen maar het blijft een nep klokkie.

      Login om te reageren
      • lincoln zegt

        24 maart 2012 om 07:11

        @Donstil:

        da,s treffend ..

        belasting afdragen aan de Egyptische overheid .. anders is het “nep” ..
        belasting afdragen aan Audemars Piguet .. anders is het “nep” ..

        Login om te reageren
  15. Rick-dos zegt

    24 maart 2012 om 01:00

    Hier de uitleg waarom hij dit heeft gedaan. En wij maar zeuren over de BPM (maar goed, wel terecht daar niet van)…

    “complete mods cost around $45,000. in Egypt we pay 300% custom charges on imported vehicles above 2000 cc. which makes a 1m cost a fortune to buy here. (more than $150,000 custom charges+ original car price) so we had the idea of having a standard e82 and fitting it with a bigger engine.”

    Login om te reageren
    • XiPHiAS zegt

      24 maart 2012 om 10:52

      @Rick-dos: Zo zie je maar hoe corrupt Egypte is, door een simpele wet dat je motoren niet mag/kan veranderen zou deze belastingontduiking snel zijn opgelost.
      Desalniettemin is dit een zeer leuk project ;)

      Login om te reageren
  16. lincoln zegt

    24 maart 2012 om 07:01

    ik ken een derde wereld land waar ze ouwe MB W124 omkatten uit belastingtechnische overwegingen ..

    Login om te reageren
  17. pieter152 zegt

    24 maart 2012 om 10:49

    Wow! Ziek!
    Heerlijk dat er dat soort mensen zijn :D

    Login om te reageren
    • GTR zegt

      24 maart 2012 om 12:04

      @pieter152:

      Inderdaad! Prachtig. Ik vind het voornamelijk mooi hoe deze gast ook echt de auto heeft verbreed. Echt pet af daarvoor!

      Login om te reageren
  18. spylegion zegt

    24 maart 2012 om 18:47

    On-ge-loof-lijk dat M deze pareltjes naar de eeuwige jachtvelden stuurt ten favoure van de marketing en andere gebakken lucht boys..
    Nog 1keer; bomen zetten CO2
    Om in O2, zonder CO2 dus geen leven op aarde mogelijk..
    Ik heb het over 6lijn, V8, V10 atmosferisch idd..
    Shame on you BMW!

    Login om te reageren
  19. 4991 zegt

    24 maart 2012 om 23:08

    Droomde er altijd van om zoiets te doen.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North