• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

12 cilinder Volkswagen Lupo: kan het nog gekker?

Auteur: Dennis, gepost 21 juni 2007 om 13:37 – 66 Reacties

Volkswagen Lupo 12 cilinder


Met twaalf cilinders in een Golf heb ik totaal geen moeite. Maar 12 cilinders door een hobbyist in een Lupo geknutseld, is een absurd idee. En toch is dit precies wat er met deze Lupo is gebeurd. Op de afbeelding hierboven is het lieve Lupootje nog ongeschonden, maar dat duurt niet lang meer.

Hieronder het resultaat na de ingreep. De eigenaar van de Lupo had behoefte aan meer vermogen, hetgeen je je best kunt voorstellen bij een Volkswagen Lupo.

Om te beginnen lepelde hij een V6 uit de Golf onder de kap van de Lupo, monteerde 18 inch velgen en Porsche remmen. Al een heel verschil, maar toch was de beste man nog niet tevreden. Dan kun je verschillende dingen doen. Met dure turbo installaties aan de slag, of je lepelt er nog zo’n V6 bij. Hij koos voor het laatste.

Gewoon een kwestie van achterin een beetje ruimte maken en voor je het weet heb je een 12 cilinder Lupo. En nog een Lupo Quattro ook, want de eerste V6 drijft de voorwielen aan en de tweede V6 de achterwielen. De kooiconstructie is dan zeker geen overbodige luxe. Bizar, maar toch weer een grappig projectje.

Volkswagen Lupo 12 cilinder

Volkswagen Lupo 12 cilinder

Volkswagen Lupo 12 cilinder

Volkswagen Lupo 12 cilinder

Volkswagen Lupo 12 cilinder

Volkswagen Lupo 12 cilinder

Volkswagen Lupo 12 cilinder

Volkswagen Lupo 12 cilinder

Volkswagen Lupo 12 cilinder

Volkswagen Lupo 12 cilinder

Volkswagen Lupo 12 cilinder

Ook interessant!

  • Mijn Auto: Volkswagen Lupo GTI van Joost
    Mijn Auto: Volkswagen Lupo GTI van Joost
  • Volkswagen Tiguan (2021) rijtest
    Volkswagen Tiguan (2021) rijtest
  • Volkswagen-medewerkers verplicht met vakantie gestuurd
    Volkswagen-medewerkers verplicht met vakantie gestuurd
  • Video: Volkswagen-rijder doet het tegenovergestelde bij verkeerslicht

Nieuwste artikelen

  • Video: en daarom bezuinig je niet op banden en remmen
  • Deze optie heb je nog niet eerder gezien op een Porsche
  • Koop een Brabus SLS AMG op Marktplaats
  • Gespot – Deze Ferrari 512 TR is om te smullen
FacebookTweetPinLinkedIn

Funny, lupo, tuning, Volkswagen

Vorig bericht: « We have a winner! China grootste CO2 uitstoot ter wereld
Volgend bericht: In Duitsland 10.000 Mondeo’s verkocht bij introductie »

Lees Interacties

Reacties

  1. Toby zegt

    21 juni 2007 om 13:40

    hoe hard gaat dat ding? en hoeveel pk

    Login om te reageren
  2. Trobken zegt

    21 juni 2007 om 13:42

    De motorkap was blijkbaar beetje te laag?

    Login om te reageren
  3. Maik zegt

    21 juni 2007 om 13:42

    Ziek hoor, ben hem al op andere forums tegen gekomen maar het blijft leuk

    Login om te reageren
  4. vØlvØ frǽk zegt

    21 juni 2007 om 13:43

    en deze is ook goedgekeurd voor op de weg?

    als ik hem was zou ik toch nog op beide motoren een turbo plaatsen :-P dan heeft tie een echte veyron-killer

    Login om te reageren
  5. RScosworth zegt

    21 juni 2007 om 13:43

    Hij zal in ieder geval een stuk betrouwbaarder zijn dan alle andere hobbykitcar-achtigen. Bij motorpech heb je altijd nog een reserve ;)

    Login om te reageren
  6. Tenck zegt

    21 juni 2007 om 13:44

    Vooral het dashboard van deze lupo is erg fraai :)

    Login om te reageren
  7. DeAutogids.nl zegt

    21 juni 2007 om 13:47

    Doet me wat denken aan die 650pk Golf

    Login om te reageren
  8. Steven met de toogzweer zegt

    21 juni 2007 om 13:48

    Hobbyist, knutselaar, kennis van zaken (geloof me, je lepelt niet zomaar 2 (6cil.) in een auto en laat hem nog rijden ook (vraag me ook wel af hoe ‘ie rijdt…)), electronicus enz… Je gaat me niet horen zeggen dat dit het werk is van een tuner als Abt of Chip Foose maar gewoon: Origineel! Respect dude!

    Login om te reageren
  9. Beaten zegt

    21 juni 2007 om 13:50

    zo rijd er ook een Corsa A rond met 2 Calibra motoren [één voor en één achter] 700PK.. 0-100 in 2.9 sec, en een top over de 300km/h [in een CORSA :P]

    Is ook in engeland gekeurd om hem op de weg te kunnen krijgen.

    beter bekend als *Boost Beast*

    http://www.eds-motorsport.de/Boost-Beast/boost-beast-DE/index.htm

    er staan ook filmpjes van op internet

    Login om te reageren
  10. Hugo zegt

    21 juni 2007 om 13:51

    @DeAutogids.nl:
    Wow, heb je dit zelf bedacht?

    Login om te reageren
  11. vØlvØ frǽk zegt

    21 juni 2007 om 13:51

    @ autoblog
    waarom staat de foto niet erbij, met 2 toerentellers?

    echt vet! :-D

    -edit: stond er wel, maar er waren een paar foto’s weggevallen-

    Login om te reageren
  12. SugarFree zegt

    21 juni 2007 om 13:52

    w a t e e n o n z i n

    Snap niet dat iemand hieraan
    – de tijd
    – het geld
    – de moeite
    spendeert.

    Als het menneke er zelf blij mee is, is het natuurlijk goed :)

    Login om te reageren
  13. Tom3500 zegt

    21 juni 2007 om 13:58

    t verbaast me dat ik de enige ben die het opvalt dat er geen 2 motoren in V vorm in lijken te liggen, maar in lijn… het kan gerust aan mioj liggen hoor, maar kan iemand beredeneren waarom dit een V motor zou zijn?
    wel een beetje zwakjes, als je na 2 van deze motoren geen luchtinlaat op je motorkap kan betalen, om dat gat een beetje mooier af te werken…
    die 2 toerentellers zijn wel gaaf, ik vraag me af hoe hij dit ooit naar een versnellingsbak geschakeld heeft…
    maar het blijft zo, orginaliteit ten top!
    leuk bedacht.

    Login om te reageren
  14. Oscar zegt

    21 juni 2007 om 14:00

    Goede gewichtsverdeling, beide blokken aan de rechter kant. Dan mag die gast zelf wel net zoveel wegen als twee blokken samen om de balans een beetje terug te krijgen. Verder zinloze aktie.

    Login om te reageren
  15. Tom3500 zegt

    21 juni 2007 om 14:00

    sorry, ik zie nu op de foto’s een kap met V6 erop staan…
    had ff betermoeten kijken, maar vind etnmog steeds lijken op een lijn 6…

    Login om te reageren
  16. CSL zegt

    21 juni 2007 om 14:04

    1 V6 twinturbo achterin was ook genoeg geweest. Nu zit je met onnodig gewicht.

    Login om te reageren
  17. Rene1980 zegt

    21 juni 2007 om 14:06

    iemand specs?????
    beetje over the top hoor en slecht afgewerkt;-)

    Login om te reageren
  18. Karel zegt

    21 juni 2007 om 14:07

    Photoshop?? Er kloppen toch een aantal dingen niet voor mijn gevoel zitten op alle foto’s de wielen er onder geplakt, kijk naar schittering en passing van de velgen, ding kan niet rijden zonder aan te lopen. Ben ook benieuw welke achteras meneer wil gebruiken, Golf synchro past niet namelijk. Motorbalk van de achterste motor, bij de voorste motorsteun ziet er ook nogal zwak uit en tevens mis ik daar een motorsteun of ligt dat blok koud op het staal geschroefd? Bij de voorste motor waar heeft meneer de radiateur gelaten de motor ligt ongeveer voorbij de koplampen, tevens zie ik geen nieuwe bevestiging voor de motorkap vergrendeling terwijl die weg geslepen zou moeten zijn volgens de foto. Als je het mij vraagt dus dikke kul. Deze foto’s

    Login om te reageren
  19. DRU zegt

    21 juni 2007 om 14:11

    LOL @ Oscar!

    En die 2 toerentellers… GE-NIE-AAL!
    Ik wil toch specs lezen hoor autoblog.

    Login om te reageren
  20. Arie Nap zegt

    21 juni 2007 om 14:16

    @ tom3500

    VW gebruikt nog steeds VR6 motoren maar noemt ze gewoon V6, uiteindelijk is het gewoon een 6 in lijn blok waarbij de cilinders niet perfect in een lijn staan maar waardoor ze het blok wel smaller kunnen maken

    Login om te reageren
  21. Stephan zegt

    21 juni 2007 om 14:22

    VR6 is onder een hoek van 15 graden, dus eigenlijk een v motor alleen met relatief kleine hoek. Normaal is 60 graden of 80 of 90.

    Login om te reageren
  22. Philip zegt

    21 juni 2007 om 14:29

    Crazy shit zeg :O

    Login om te reageren
  23. Marc zegt

    21 juni 2007 om 14:34

    Ik zou het al stoer vinden om zo’n VR6 motor gewoon al in een Lupo te lepelen.. Maar 2 :| …

    Ik vraag mij ook af net als vele anderen.. Hoe heeft hij het geregeld met de versnellingsbak e.d.?
    Voor de rest.. humor en petje af

    Login om te reageren
  24. aston martin zegt

    21 juni 2007 om 14:39

    ik wil heeeeeeeel snel specs:P

    Login om te reageren
  25. Ruben zegt

    21 juni 2007 om 14:39

    @karel:
    Het is geen photoshop hoor, dit project staat hier http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=2970226

    De auto is trouwens nog niet af, dus die details worden wss nog aangepast. Eveneens dacht hij er aan om er turbo’s op te plaatsen.

    Login om te reageren
  26. dennism6 zegt

    21 juni 2007 om 14:45

    hahahaha
    2 motoren, 2 kilometer teller/toeren
    heb je danoook 2 versnellingsbakken nodig?:D

    Login om te reageren
  27. Stephan zegt

    21 juni 2007 om 14:51

    Goed gezien ja, 2 versnellingsbakken en moeten ook nog eens exact dezelfde zijn.

    Login om te reageren
  28. ingvar zegt

    21 juni 2007 om 14:52

    rare jongens, die Kroaten…
    Maar ja, de wegen zijn daar zo link dat er nog wel eens een VW V6’je wil sneuvelen. Hij kan vast goedkoop aan onderdelen komen ;)

    Login om te reageren
  29. Stoere Sjoerd zegt

    21 juni 2007 om 14:53

    poepiewoep dat wil ik ook wel! ik ga denk ik een aygo kopen en dan een veyron, en dan van motor wisselen. Jaaah!!!! Dan moet ik denk ik op het dak gaan zitten, of een andere aygo erbij kopen.
    Hihi wat een rare kerel.

    Login om te reageren
  30. michiel zegt

    21 juni 2007 om 14:58

    Wel echt heel sick dit. Maar goed vraag me af of de engineers van de lupo het dingetje ook stevig genoeg gebouwd hebben om 12 cilinders te kunnen handelen. En hoe dat dan met de versnellingsbak en alles!!. in ieder geval respect als het ding rijdt, voorzover je ermee gaat rijden, ik zou het eerder als een soort mobiele zelfmoordcabine omschrijven!

    Login om te reageren
  31. Thomaz zegt

    21 juni 2007 om 15:02

    @ ingvar:

    Je haalt me de woorden uit de mond!

    Zeker als het heerlijk geregend willen de wegen daar nog wel eens spekglad zijn ja. Zal van de zomer eens kijken of ik deze über Lupo tegen kom, want aan het kenteken te zien komt hij uit de buurt van Pula, in ieder geval Istrië.

    Login om te reageren
  32. Italian Car Driver zegt

    21 juni 2007 om 15:03

    De afwerking mag dan niet zo super zijn, maar r e s p e c t! Prachtig gewoon!

    Login om te reageren
  33. jelle zegt

    21 juni 2007 om 15:05

    zijn er dan ook twee gaspedalen? hoe wordt ervoor gezorgd dat de voorwielen even rap rijden als de achterste? dat zal anders serieus wat banden verslijten.

    Login om te reageren
  34. Karel zegt

    21 juni 2007 om 15:10

    Een ware beunklus als ik het zo bekijk, sorry maar ik vind het niks, waar laat die gast ooit zijn radiateurs? Ding zal nooit normaal rijden motor ligt zo ver naar voren toe. Achter wordt er gewerkt met de fusees van voren met draagarmen zal lekker rijden, twee voorwielophangingen waarvan er dan een gefixeeert zit (achter). Idd geen fotoshop zo te zien wel een groot project uitgevoerd door een creatieveling die volgens mij een horde te ver heeft genomen.

    Login om te reageren
  35. Chief_S5 zegt

    21 juni 2007 om 15:16

    Hoe gek moet je zijn om dit te doen? Ohja, voor wat meer info over VR-Motoren: http://nl.wikipedia.org/wiki/Volkswagen_VR_en_W_motoren

    Login om te reageren
  36. PeterVanHteV zegt

    21 juni 2007 om 15:17

    Onzinnig, mag niet de weg op voor een totale keuring heeft plaats gehad. Zijn ook geen raceklasse voor, anders dan de “polloBimotto” vrijdagavond races in Staphorst. Timming is ook goed, gezien de co2 discussie en de huidige benzineprijzen, ga toch krassen man.

    Login om te reageren
  37. Citrofiel zegt

    21 juni 2007 om 15:37

    Stoer! Gewoon schijt aan het imago en uiterlijk, maar gewoon een leuk projectje starten.

    Login om te reageren
  38. Jan zegt

    21 juni 2007 om 15:43

    Geweldig ook hoe praktisch het is gedaan- Wat nou netjes, wat nou geld of tijd aan afwerking- Gewoon de slijptol gepakt, het las apparaat, de voorhamer en een bussie witte spuitlak, waarschijnlijk een hoop bier of sterke drank voor de smering tijdens het noeste werk en Hatseklats- 12 cillinders verspreid door die auto- Wegligging? Stijfheid? Lawaai? Vergassen tijdens het …rijden…? Boeie!?! Moest je hier 1s proberen op de weg te krijgen met onze regeltjes…! :-D

    Login om te reageren
  39. LeeJon zegt

    21 juni 2007 om 15:46

    Geweldig!! Gewoon lekker een gat in je motorkap zagen (H) hahahahaha

    Login om te reageren
  40. Bart v K zegt

    21 juni 2007 om 15:49

    hee dat is grappig! Het stadje waar deze auto geregistreerd is ben ik onlangs op vakantie geweest. Pula Kroatie

    Login om te reageren
  41. mike zegt

    21 juni 2007 om 16:10

    ik begrijp nu dat je zegmaar moet rijden.. 2 koppelingen in moet trappen.. 2 keer in de 2 moet zetten en dan als je schakelt de versnelling voorin de auto en achterin de auto tegelijk moet gebruiken?

    klinkt wel cool ja

    Login om te reageren
  42. Thomaz zegt

    21 juni 2007 om 16:14

    @ Bart v K

    Dat de auto PU op z’n kenteken heeft wil niet zeggen dat ie ook uit Pula komt… Heel Istrië rijdt namelijk met PU op het kenteken.

    Login om te reageren
  43. Timmie zegt

    21 juni 2007 om 16:20

    Nu nog effe een isolatieplaat achter de voorstoelen plaatsen, want met die VR6 zo net achter je rug geeft dat wel wat lawaai…

    Login om te reageren
  44. Poekie Lauda zegt

    21 juni 2007 om 16:32

    Het is wel een grappig idee :) , maar het eerste V6 blok hangt helemaal voor de vooras! :s dat kan niet veel goeds betekenen voor de wegligging ;)

    Login om te reageren
  45. Silverarrow zegt

    21 juni 2007 om 16:36

    Op zich een leuk idee, ik vraag me alleen af hoe die motoren op elkaar afgesteld zijn.

    Een andere manier om meer pk’s uit je auto te halen:

    Login om te reageren
  46. Stephan zegt

    21 juni 2007 om 16:38

    Mike, dat soort zaken kan je aan elkaar koppelen hoor. Ooit van een hydraulische koppeling gehoord? En schakelmechanisme kan ook wel worden aangepast dat hij 2 bakken schakelt.

    Login om te reageren
  47. bartholomeo zegt

    21 juni 2007 om 17:01

    de ultieme DSG bak ( 2 koppelingen, 2 motoren :D )

    Login om te reageren
  48. lincoln zegt

    21 juni 2007 om 17:04

    degene die dit geflikt heeft MOET gewoon een grappige kwibus zijn .. dit verzinnen kan elke aap …. maar voor de uitvoering moet je echt humor bezitten.

    Login om te reageren
  49. Autofreak zegt

    21 juni 2007 om 18:16

    hij heeft wel radiatoren kijk hier maar: http://i104.photobucket.com/albums/m167/TASV6/P5260019.jpg
    Het lijkt wel een scooter project ofzo een beetje opvoeren met eerst 1 vr6(je) daarna nog een 2e, dalijk komen dan de turbo’s :P het is trouwens wel een erg ziek project :)

    Login om te reageren
  50. GeeJee zegt

    21 juni 2007 om 18:18

    Haha wel vet!

    Twee VR6-motoren in een VW doet me denken aan onderstaand filmpje:

    http://www.youtube.com/watch?v=Y5MbJ6sL-84

    Login om te reageren
  51. El Loco zegt

    21 juni 2007 om 18:34

    quattro met moet met kleine letters Autoblog! ;)

    Login om te reageren
  52. Jan zegt

    21 juni 2007 om 18:44

    Wel een beetje stom dat die motorkap niet dicht kan he, dan had hij er gewone bandjes met wieldoppen op kunnen zetten en dan bij ieder licht naast een Porsche hem eraf rijden.

    Login om te reageren
  53. Sander zegt

    21 juni 2007 om 19:49

    Wel grappig bedacht… als je geld over hebt
    Alleen dat gat in de motorkap is een beetje jammer.

    @Silverarrow: Dies ook wel apart :P Maar toch minder practisch voor dagelijks gebruik hè ;)

    Login om te reageren
  54. CLK 63 AMG Black Series zegt

    21 juni 2007 om 20:01

    op dat gat in die motorkap moet je een luchthapper zetter, ziet er nog stoer uit ok nog.

    Login om te reageren
  55. Robert zegt

    22 juni 2007 om 01:30

    volgens mij is ie nog niet klaar, gezien zijn forumtopic?

    Login om te reageren
  56. Bram zegt

    22 juni 2007 om 03:02

    Voor hetzelfde geld, gooi je het in de afvalbak…

    Login om te reageren
  57. Jetta 245 HP zegt

    25 juni 2007 om 17:44

    -edit: ip-ban-

    Login om te reageren
  58. Hilgert zegt

    11 juli 2007 om 12:52

    Beetje jammer van de motorkap, maar verder een leuk project. Overigens rijdt er hier in NL ook een Lupo VR6 rond. Die heeft het wel netjes passend onder de kap liggen.

    Login om te reageren
  59. Martin zegt

    18 juli 2007 om 14:13

    Dit is op zich niets nieuws. Een jaar of tien geleden las ik in Max Power magazine over een jongeman uit GB die in een lichtblauwe VW Golf Mk2 Rally carrosserie ook al twee VR6 blokken had gelepeld. Het versnellingsbakverhaal had deze heer opgelost door de blokkken plus bakken beide dwars in serie (eentje en eentje in de kofferbak) voor te plaatsen zodat twee versnellingsbakken met één tussenliggende stang bediend konden worden. Er werd ook op twee blokken evenveel gas gegeven en tegelijkertijd gekoppeld. Het fijne weet ik er niet van. Maar het reed wel. Het vermogen was 2 x 174 PK. En dat was 10 jaar geleden ongehoord voor een Golf van krap 1.100 kilo

    Login om te reageren
  60. -how2doit.com- zegt

    11 oktober 2007 om 09:56

    Hydrolische koppeling werkt via splitter, heel makkelijk.

    Gashuis wordt gestuurt door zgn Fly-By-Wire, ook makkelijk om met splitter te koppelen.

    Tja, geen motor heeft precies dezelfde power-curve, dat is het enige wat niet in de hand te houden is. De een zal soms tegen werken…

    Wel mooi project. C U at VW Blazen

    Login om te reageren
  61. Jay zegt

    20 juni 2008 om 16:00

    Tom3500 schrijft,

    21 June 2007 om 13:58
    t verbaast me dat ik de enige ben die het opvalt dat er geen 2 motoren in V vorm in lijken te liggen, maar in lijn… het kan gerust aan mioj liggen hoor, maar kan iemand beredeneren waarom dit een V motor zou zijn?
    wel een beetje zwakjes, als je na 2 van deze motoren geen luchtinlaat op je motorkap kan betalen, om dat gat een beetje mooier af te werken…
    die 2 toerentellers zijn wel gaaf, ik vraag me af hoe hij dit ooit naar een versnellingsbak geschakeld heeft…
    maar het blijft zo, orginaliteit ten top!
    leuk bedacht.

    Zeikerd..

    Login om te reageren
  62. Julian zegt

    20 juni 2008 om 16:39

    @jay.. t is een vr6 ligt onder een kleinere hoek dan een V motor.. Dus vandaar..

    en 420 pk in een fucking lupo ! Als dat je dood niet word ;)

    Login om te reageren
  63. Klaas zegt

    2 oktober 2008 om 19:26

    # Hilgert schrijft,
    11 July 2007 om 12:52

    Beetje jammer van de motorkap, maar verder een leuk project. Overigens rijdt er hier in NL ook een Lupo VR6 rond. Die heeft het wel netjes passend onder de kap liggen.

    Dan mag jij me wel eens vertellen waar, en laat maar eens foto´s zien.
    Er rijden in NL wel enkele Lupo´s met een 1.8T rond, maar een VR6…no way!

    In Engeland reed er een aantal jaar geleden al wel iemand rond met een VR6 Lupo.

    Login om te reageren
  64. Vinny_93 zegt

    26 februari 2009 om 19:00

    Huh, dus hij loopt op de W12, maar ook op de 4-cylinder? dat is raar. Hoe dan ook GESTOORD!

    Login om te reageren
  65. Klaas zegt

    26 februari 2009 om 20:50

    Nee Vinny,

    Er zijn 2 6 cilinders geplaatst. Er zit dus geen 4 cilinder in, en het is ook geen W12.

    Login om te reageren
  66. Jim zegt

    10 augustus 2009 om 19:58

    Porsche Remmen zijn de Beste Remmen die je maar kunt vinden

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North