• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Aanschaf politieauto’s onderzocht. Speelde PON vals?

Auteur: robbie, gepost 6 november 2011 om 21:10 – 118 Reacties

Volkswagen Touareg politie


Het blijft maar rommelen rondom de beslissing van de Nederlandse politie om al haar nieuwe auto’s voortaan bij Volkswagen importeur PON te kopen. Andere merken zouden geen enkele kans gemaakt hebben om auto’s te leveren omdat PON informatie had waar andere merken niet over beschikten. Minister Ivo Opstelten heeft nu aangekondigd dat er een onafhankelijk onderzoek gedaan zal worden.

Volgend jaar krijgt de Nederlandse politie de beschikking over 11.800 nieuwe Volkswagens (Golf, Touran en Transporter), maar over die beslissing is dus de nodige ophef ontstaan. We hoorden gisteren al dat de auto’s veel duurder zouden worden dan nodig en in het TV programma EenVandaag heeft Gerard van Hoeven van Tomar Europe ook nog even een boekje open gedaan. En zijn uitspraken zijn niet mis:

“Onze vragen over de aanbesteding werden niet goed beantwoord. Het bedrijf PON had wel alle juiste informatie. De overheid wilde die informatie niet delen met andere auto-importeurs. Er is bewust gekozen voor een strategie om PON in een bevoorrechte positie te brengen. PON heeft alles en dan krijg je de bijzondere situatie dat je leverancier bent, dat je je eigen facturen mag gaan beoordelen, je eigen garantie mag beoordelen. Populair gezegd keurt de slager zijn eigen vlees.”

En daar blijft het niet bij:

“De inkooporganisatie van de politie heeft namens de belastingbetaler een blanco cheque afgegeven aan autobedrijf PON. Dit terwijl er aanzienlijk en aantoonbaar betere spullen te verkrijgen zijn die ook nog goedkoper zijn. Tot op heden is er ondanks onze verzoeken geen serieus onderzoek gedaan naar de aanbesteding”

Het lijkt er dus op dat PON de zwarte Piet krijgt toegeschoven. Overigens hebben een aantal merken eerder dit jaar al een rechtzaak aangespannen om aan te tonen dat PON vals spel gespeeld zou hebben, maar de rechter besloot toen dat er niks raars gebeurd was. Ik ben dus zeer benieuwd wat er uit dit onafhankelijke onderzoek gaat komen. (via: eenvandaag.nl)

UPDATE 21-11 : Volgens de Telegrof was de politetop op de hoogte van het voortrekken van PON. Ja nogal wiedes, zij zijn degenen die er over gaan toch? De kritiek komt voornamelijk vanuit concurrerende autoleveranciers, die zeggen meermaals brandbrieven te hebben gestuurd over een oneerlijk verloop van de aanbesteding. Wordt vervolgd?

Ook interessant!

  • In deze video neemt Wouter plaats achter het stuur van de Porsche 911 992 Ben Jr. Ook gaan we even terug in de tijd met een Porsche 356!
    Met de meest exclusieve Porsche 992, de gelimiteerde Ben Pon Jr rijden
  • 2 poltieauto's
    Twee politieauto's in brand gestoken in Brabant
  • Genesis GV80 als statige politieauto
  • Ford Mustang Mach-E nu ook als politieauto
    Ford Mustang Mach-E nu ook als politieauto

Nieuwste artikelen

  • Elektrische 4 Serie troeft vanaf nu de M4 CS af
  • Van deze wegen hoef je voorlopig niet weg te blijven! Ik herhaal…
  • Dit is de meest waardevaste auto van Nederland
  • Mede hierom krijgen we nooit gepersonaliseerde kentekens
FacebookTweetPinLinkedIn

golf, politie, pon, touran, transporter, Volkswagen

Vorig bericht: « #FAIL Porsche 996 GT3 geparkeerd op vangrail
Volgend bericht: Ook Batman heeft wel eens een lekke band »

Lees Interacties

Reacties

  1. phantom95 zegt

    6 november 2011 om 21:11

    Mooie velgen onder die toeareg…

    Login om te reageren
    • Jantje_555 zegt

      6 november 2011 om 22:13

      @phantom95: robbie aan de pictuning!

      Login om te reageren
      • robbie zegt

        6 november 2011 om 22:26

        @Jantje_555: niks geen “pictuning”. Die Touareg’s van de politie hebben echt wieldoppen waar een afbeelding van een velg op geprint is.

        Op autojunk kan je hier veel meer voorbeelden van vinden:
        http://www.autojunk.nl/tag/touareg+politie

        Login om te reageren
        • phantom95 zegt

          6 november 2011 om 23:27

          @robbie: dat is omdat ie gepanserd, achter die wieldoppen zitten massief stalen velgen ;

          Login om te reageren
          • robbie zegt

            6 november 2011 om 23:31

            @phantom95: duh! Dat hoef je mij niet uit te leggen hoor ;)

            Login om te reageren
          • Esprit_de_Flandre zegt

            7 november 2011 om 13:03

            @phantom95: Moeten ze daarvoor dan velgen erop drukken? bijzonder lelijk zo. Niets mis met een deftige wieldop…

            Login om te reageren
            • NLBUURMAN zegt

              7 november 2011 om 13:43

              @Esprit_de_Flandre: volgens mij zij iemand op ’t binnenhof in Den Haag (waar de topicfoto ook genomen is), dat ze van beton waren. ik heb ze gevoeld, weet niet meer of ’t staal was of beton, maar wel heel hard! en zeg nou zelf, wieldoppen op een touareg?

              Login om te reageren
              • Esprit_de_Flandre zegt

                7 november 2011 om 17:51

                @NLBUURMAN: Een wieldop hoeft niet lelijk te zijn. Nu zijn ze dat wel…

    • remkov zegt

      6 november 2011 om 22:17

      @phantom95:
      Die rijden letterlijk zo rond bij Schiphol. Geen photoshop dus.

      Login om te reageren
      • phantom95 zegt

        6 november 2011 om 23:25

        @remkov: ja dat weet ik daarom zei ik het ook

        Login om te reageren
  2. mbman zegt

    6 november 2011 om 21:12

    Pon wie anders?

    Login om te reageren
  3. maxx1 zegt

    6 november 2011 om 21:12

    oehhh, de NMa zal hier vast en zeker achter aan gaan.

    Login om te reageren
  4. Klassiekerrally zegt

    6 november 2011 om 21:14

    Ja, die wieldoppen vielen me in Den Haag al op tijdens Prinsjesdag, vorig jaar. Wat zijn het precies? Want het zijn geen gewone dopjes…

    Login om te reageren
    • maxx1 zegt

      6 november 2011 om 21:22

      @Klassiekerrally: zit iets van bepansering achter lijkt me. Versterkte velgen.

      Login om te reageren
  5. alcantara zegt

    6 november 2011 om 21:17

    Wieldoppen met een velg erop geprint of is iemand lelijk aan het photoshoppen geweest?

    Login om te reageren
    • bizkid zegt

      6 november 2011 om 21:22

      Een dikke photoshop fail! :D

      Login om te reageren
      • the-budel-guy zegt

        6 november 2011 om 22:00

        @bizkid: moeten we het nou wééér uitleggen —.—

        Login om te reageren
      • robbie zegt

        6 november 2011 om 22:47

        @bizkid: dit is géén photoshop.

        Login om te reageren
      • bizkid zegt

        7 november 2011 om 10:22

        My bad, was nog niet bekend met dit bizar “fenomeen”.

        Login om te reageren
  6. alcantara zegt

    6 november 2011 om 21:20

    WTF…
    <img src="http://static.autojunk.nl/pictures/2009/1015/233516/image_04.jpg&quot; width="450" /

    Login om te reageren
    • adyton zegt

      6 november 2011 om 21:22

      @alcantara:

      Login om te reageren
      • bigcar zegt

        6 november 2011 om 21:41

        @adyton: het lijkt maar zo :P haha echt mafkezen. als ze iets doen, moeten ze het ook goed doen.. denk dat dit zeker een goedkope versie was…

        Login om te reageren
        • jobh zegt

          6 november 2011 om 22:01

          @bigcar: dit is een gepanserde versie

          Login om te reageren
          • bigcar zegt

            19 november 2011 om 18:46

            @jobh: het mag wel gepantserd zijn, dat snap ik wel, maar dit is gwn belachtelijk.

            de gepantserde a8 W12, heeft ook gepantserde velgen en banden, maar dat ziet er toch echt wel beter uit:

            Login om te reageren
  7. bigcar zegt

    6 november 2011 om 21:20

    er is sowieso iets grandioos mis , aangezien de voorwaarden voor de aanbesteding op zo’n manier opgesteld waren dat allen dit amersfoortse bedrijf kans maakte.

    gewoon steekpenningen uitgegeven aan die corrupte ambtenaren om dit allemaal mogelijk te krijgen. wedden dat er gezegd zal worden door pon tegen de overheid dat deze order bindend was…

    d’r gaan wel ergens koppen rollen… ben benieuwd :P

    Login om te reageren
  8. alcantara zegt

    6 november 2011 om 21:21

    Login om te reageren
  9. rob5nismo zegt

    6 november 2011 om 21:21

    -edit: nutteloze bijdrage-

    Login om te reageren
  10. labrutabellezza zegt

    6 november 2011 om 21:22

    Wordt het nog saaier op de weg… Damn, gewoon bijna 12.000 van die VW’tjes :|

    Login om te reageren
    • alcantara zegt

      6 november 2011 om 21:24

      @labrutabellezza: Gelukkig zijn het geen Polo Bluemotions of andere brommobielen.

      Login om te reageren
      • robbie zegt

        6 november 2011 om 21:34

        @alcantara: of juist jammer ;) Het zou natuurlijk ideaal zijn als de Nederlandse politie alleen maar rond zou rijden in Polo Slowmotions.

        Login om te reageren
  11. labrutabellezza zegt

    6 november 2011 om 21:22

    hahaha, die wieldopvelgen! :P

    Login om te reageren
  12. Northwestern zegt

    6 november 2011 om 21:25

    Ik wil niet dat er van mijn belastingcenten Volkswagens gekocht worden.

    Login om te reageren
    • bigcar zegt

      6 november 2011 om 21:34

      @Northwestern: idd, als ze me dan toch een keer oppakken, dan wil ik in stijl afgevoerd worden! :P

      Login om te reageren
      • Northwestern zegt

        6 november 2011 om 21:58

        @bigcar: In Engeland, Duitsland en Frankrijk hebben ze het wel aardig voor elkaar. Zelfs in Polen.

        Login om te reageren
        • betonstaal zegt

          6 november 2011 om 22:34

          @Northwestern: voor het gemiddelde politiewerk is een Volkswagen Golf prima.

          Login om te reageren
          • Northwestern zegt

            7 november 2011 om 07:42

            @betonstaal: En veel te duur.

            Login om te reageren
        • sdk16420 zegt

          7 november 2011 om 08:52

          @Northwestern:

          Login om te reageren
    • betonstaal zegt

      6 november 2011 om 22:42

      @Northwestern: wat dan Opels? (oh nee niet weer deze discussie)

      Login om te reageren
      • Northwestern zegt

        7 november 2011 om 07:44

        @betonstaal: Als een Slopel goedkoper is vind ik het niet zo boeiend, maar ik vind dat ze niet bij een leverancier voor auto’s moeten gaan shoppen. Ze kunnen ook wel een paar Opels, Fords, Mazdas, Toyotas, Renaults en Peugeots nemen bijvoorbeeld. Profiteren meerdere importeurs er ook nog van.

        Login om te reageren
      • timberleek zegt

        7 november 2011 om 20:30

        @betonstaal:

        waarom niet.

        ik heb zo even gekeken.
        bijvoorbeeld de golf (5d), de megane (hatchback) en de astra (5d) zijn op het eerste gezicht redelijk gelijkwaardig. ik had nu bijvoorbeeld alle 3 met een (ongeveer) 110pk diesel. dan zijn ze allen zo rond de 25k. dan heb ik alleen nog niet gekeken naar verdere uitrusting etc.

        En ik heb zo het voorgevoel dat de golf een stukje duurder uit gaat komen met uitrusting etc.

        Maar zelfs dan. waarom zou er maar 1 auto hoeven rijden.
        misschien is de touareg een perfecte keuze voor de politie, dan haal je die bij vw, maar misschien wint de astra het als ‘standaard’ politie auto. en bijvoorbeeld een v50 voor de snelweg.

        waarom wedden op 1 paard als dat niet hoeft.

        Login om te reageren
  13. audicoupe84 zegt

    6 november 2011 om 21:30

    Dit soort contracten worden op de golfbaan geregeld. Ik geloof niets van die aanbesteding. Er zal best een vriendschappelijk dan wel zakelijk contact zijn tussen een hoge ambtenaar en iemand bij Pon.

    Login om te reageren
    • Svenska_Aeroplan_AB zegt

      7 november 2011 om 09:24

      @audicoupe84: Klopt. Zo doet Kon dat. Wist je dat ze een eigen cruise schip hebben? Inkopers van de overheid erop, paar dames van plezier, champagne, en op naar Monaco! Welkom in de wereld van aanbestedingen…

      Login om te reageren
  14. mrbones zegt

    6 november 2011 om 21:31

    Kort gezegd: Ja.

    Login om te reageren
  15. Megakix zegt

    6 november 2011 om 21:32

    Overheid = misselijkmakend dure organisatie, waar geen enkele ‘hond’ iets afweet van aanbestedingen. Het IS dat wij Willem-Alexander hebben…..hahahaha, zal ze leren ! FTW

    Login om te reageren
    • betonstaal zegt

      6 november 2011 om 22:38

      @Megakix: vriendin van mijn werkt als freelancer voor de overheid. Als je haar verhalen hoort. Veel mensen die daar werken zijn helemaal ingedut. Als ze moeten verhuizen van afdeling, zijn ze daar weken van overstuur. Freelancers doen het werk, die kunnen in twee dagen waar een ambtenaar twee weken over doet.

      I kid you not.

      Daarom als Pon langskomt met een kant en klaar voorstel voor aanbesteding, zijn ze lui genoeg dat zo over te nemen. Snel klaar, verder krant lezen of naar buiten kijken.

      Login om te reageren
  16. Megakix zegt

    6 november 2011 om 21:34

    BTW; Pon speelde niet vals, alleen lachen ze zich de krullen in hun lul vanwege de eenvoudig te pownen ambtenaartjes…

    Login om te reageren
    • 406_v6 zegt

      6 november 2011 om 22:23

      @Megakix: Heb voor de bewuste firma gewerkt, die weten écht wel wat valsspelen is….

      1 voorbeeld: Stel jouw VAG produkt wordt áf fabriek geleverd op bandenmerk X (bijv Michelin), daar heeft de VAG constructeur door de bewuste bandenfirma een iets ander profiel of eigenschappen meegegeven, specifiek ten behoeve van jouw VAG product. Dat kan zijn vanwege stuureigenschappen, comfort o.i.d.
      Komt jouw VAG product Nederland binnen, gaat ie rechtstreeks naar Barneveld, daar staat de wisseltruc eh.. hal van Pon (Continental Banden). Jouw VAG-je met z’n áf fabriek Michelins wordt vakkundig ontdaan van z’n slofjes, krijgt nieuwe Conti’s eronder en zo gaat ie op weg naar jou.
      Wil jij als VAG klant nu wél die specifieke banden die er áf fabriek onder zaten, dan is dat uiteraard mogelijk… kost je wel extra euri’s…. oftewel don’t screw us, we’ll screw you…

      Login om te reageren
      • Megakix zegt

        6 november 2011 om 22:31

        @406_v6: tering…da’s net zo erg als een hongerig kind een brood voorhouden en het dan zelf opknagen…maarreh…waarom is dit nooit wereldkundig gemaakt dan ?

        Login om te reageren
        • betonstaal zegt

          6 november 2011 om 22:39

          @Megakix: dat hoeven ze toch niet: ‘vrije markt’

          Login om te reageren
          • kempenaer zegt

            7 november 2011 om 08:12

            @betonstaal:
            Wat heeft de vrije markt daar nu mee te maken??? Eerder een gebrek aan vrije markt…

            Login om te reageren
        • robbie zegt

          6 november 2011 om 23:07

          @Megakix: is volgens mij algemeen bekend. Ik wist het in elk geval ;)

          Login om te reageren
          • Megakix zegt

            7 november 2011 om 10:00

            @robbie: grappig als dat algemeen bekend zou zijn…ik woon in Leusden en heb ‘van hoog naar laag’ diverse kennissen daar werken..maar niemand heeft mij hierover ‘geboerd’. Ooit hebben ze wel de Passat met een 8V geleverd ipv 16V…

            Login om te reageren
        • 406_v6 zegt

          6 november 2011 om 23:23

          @Megakix: Heeft vlg mij ooit eens een artikel in -ik meen Autovisie- gestaan……

          Login om te reageren
      • TSI-tje zegt

        7 november 2011 om 00:07

        @406_v6: Net zo makkelijk, bestel je VAG product naar keuze, laat de dealer de hele offerte invoeren, dan krijg je een kopie om alles te checken en dan zeg je; “oh ja, ik wil wel dat -mijn- auto op Michelin’s (of Bridgestone of wat dan ook ) geleverd word” Er is géén dealer die je dan de winkel uit laat lopen zonder de habdtekening op het bestel formulier. Mijn Passat staat ook al gewoon (vanaf nieuw) op Michelin’s. Ik hoef geen conti’s op ‘mijn’ auto’s.

        Login om te reageren
        • TSI-tje zegt

          7 november 2011 om 00:24

          @406_v6: Ow, en kosteloos kan ik je melden. Of de dealer hier meer voor heeft moeten betalen dat weet ik niet, boeid me niet ook. Ons kostte het geen dub meer..

          Login om te reageren
      • ramshoek zegt

        7 november 2011 om 11:46

        @406_v6:
        Twee reacties.
        Ten eerste vind ik dit geen erg zinnig voorbeeld van vals spelen. Pon is naast VW importeur ook Conti importeur. Wanneer een VW af dealer op Conti’s staat is de kans het grootst dat ook bij vervanging voor conti wordt gekozen. Toyota importeur Louwman is ook Yokohama importeur en doet waarschijnlijk hetzelfde trucje. Zolang je merkbanden vervangt door merkbanden is er wat mij betreft niks aan de hand.

        Ten tweede. Fabrikanten hebben wel altijd mooie praatjes over speciaal voor hun wagen ontwikkelde banden, maar waar het op neer komt is dat ze gewoon een mooi dealtje sluiten met bandenleveranciers. Het ene jaar komt zo’n Polo de fabriek uitrollen op bijvoorbeeld Dunlops, het jaar erop zijn het Goodyears. Een paar jaar geleden had VW een lekkere deal gesloten met Kumho (kan ook Hankook zijn geweest). 70% van de Duitse Polo kopers eiste vervolgens bij de dealer een setje van een ander merk…

        Login om te reageren
  17. bozewolf zegt

    6 november 2011 om 21:36

    -edit: check!-

    Login om te reageren
  18. bentley1969 zegt

    6 november 2011 om 21:43

    Wel vreemd dat de politie voor maar één automerk kiest (mag kiezen) …alsof er geen concurrentie is?

    Login om te reageren
    • betonstaal zegt

      6 november 2011 om 22:27

      @bentley1969: doe nog eens opnieuw het stuk lezen!

      Login om te reageren
  19. Jesper zegt

    6 november 2011 om 21:45

    Ik zie die Touaregs met rare doppen iedere dag rond Schiphol, kan iemand vertellen hoe en wat?? Ik heb me altijd al afgevraagd waarom dat is zoals het is.

    OnT: Ik mag hopen dat hier koppen voor gaan rollen. Als de bedragen uit het vorige topic kloppen (75-90k) dan kopen ze dus 1 VW voor het geld van 3 Toyota’s of Fords of voor mijn part Skoda’s. Je zou denken dat je bij een enorme bestelling als deze fikse korting krijgt, maar aangezien het een overheidsaankoop is hebben ze de prijs ff flink verhoogt lijkt het wel…

    Wat Northwestern zegt; van mijn geld mogen geen VW’s worden gekocht!! :evil:

    Login om te reageren
    • RickB zegt

      6 november 2011 om 21:52

      @Jesper: Gepantserde Touareg…

      Login om te reageren
  20. RickB zegt

    6 november 2011 om 22:00

    Vind dit stukje een beetje geschreven met een haat gevoel richting PON… Jullie vragen jezelf af of PON valsspeelde? Nee, ik haal uit de quote op dat de overheid juist PON de informatie gaf zodat zij weer leuk en makkelijk terug konden spelen naar de overheid…

    Nu de vraag nog: Waarom in vredesnaam alleen Volkswagen, Skoda is more car for your bug, zelfde techniek en motoren, alleen ruimer en voordeliger!

    Maar om nou als bedrijf met PON in zee te gaan… De NS probeert ook aan alle kanten van ze af te komen, lukt ze alleen niet zo!

    Login om te reageren
    • Megakix zegt

      6 november 2011 om 22:33

      @RickB: ‘buck’ (als je dan toch verengelst wilt zijn…)

      Login om te reageren
      • betonstaal zegt

        6 november 2011 om 22:41

        @Megakix: maar dit is wel een Bug:

        Login om te reageren
        • Megakix zegt

          7 november 2011 om 10:01

          @betonstaal: hoooo’es…jouw vriendin ?

          Login om te reageren
          • betonstaal zegt

            8 november 2011 om 23:42

            @Megakix: ik zou mijn vriendin niet BUG willen noemen

            Login om te reageren
            • Megakix zegt

              9 november 2011 om 09:30

              @betonstaal: nee…dan is het ‘buk !’ toch ? :lol:

              Login om te reageren
    • robbie zegt

      6 november 2011 om 23:03

      @RickB: haat richting PON? Volgens mij lees je mijn artikel dan echt verkeerd.

      Login om te reageren
      • RickB zegt

        7 november 2011 om 12:24

        @robbie: Hoezo?

        Er staat toch dit:
        “Er is bewust gekozen voor een strategie om PON in een bevoorrechte positie te brengen. PON heeft alles en dan krijg je de bijzondere situatie dat je leverancier bent” Waarom speelt PON dan vals? Nee! Zet het dan ook niet in de titel, lijkt net een roddelblad man…

        Login om te reageren
    • timberleek zegt

      7 november 2011 om 12:11

      @RickB:

      ik denk dat VAG skoda niet mee laat doen. dan schieten ze zichzelf in de voeten

      Login om te reageren
      • RickB zegt

        7 november 2011 om 14:19

        @timberleek: We hebben het hier over PON, niet over VAG…

        Login om te reageren
        • timberleek zegt

          7 november 2011 om 16:25

          @RickB:

          je hebt gelijk, maar voor pon zal hetzelfde gelden (gezien ze beide leveren).
          een vw zal meer opbrengen als een skoda vermoed ik

          Login om te reageren
  21. toyotafortuner zegt

    6 november 2011 om 22:13

    Nou da’s toch veel mooier een politie Touareg :)

    Login om te reageren
  22. norge zegt

    6 november 2011 om 22:23

    PON valsspelen , hoe zouden ze anders zo groot geworden zijn? Echt niet door hun goede service ;)

    Login om te reageren
    • RickB zegt

      7 november 2011 om 12:24

      @norge: Geen goede service? Leg eens uit!

      Login om te reageren
  23. betonstaal zegt

    6 november 2011 om 22:33

    PON levert al jaren lang Volkswagens aan de Politie.

    Login om te reageren
  24. labrutabellezza zegt

    6 november 2011 om 22:40

    @betonstaal ze kunnen beter op die koe rondrijden. Dan krijgen ze vast meer respect.

    Login om te reageren
    • bruinbeer zegt

      6 november 2011 om 22:50

      @labrutabellezza: inkoppertje

      Login om te reageren
  25. betonstaal zegt

    6 november 2011 om 22:43

    Maar goed, het gaat om veel geld, dus de concurrentie zal er alles aan doen om mee te mogen doen. #valsspel

    Login om te reageren
  26. Tommy2 zegt

    6 november 2011 om 22:44

    Gewoon bij verschillende gaan merken shoppen, houd de concurentie scherp.

    Login om te reageren
  27. alcantara zegt

    6 november 2011 om 22:45

    Vroeger leverde PON nog leuke wagens af:


    Login om te reageren
    • bruinbeer zegt

      6 november 2011 om 22:53

      @alcantara: als je nu in een 911 gaat rijden met die politiestickers, valt dat te veel op. dat willen ze niet.

      ow jah, ze zijn ook ietsjepietsje duurder dan een Golfje.

      Login om te reageren
  28. featherlight zegt

    6 november 2011 om 22:55

    Doe mij deze maar :

    Login om te reageren
  29. Griffin zegt

    6 november 2011 om 23:08

    Tsja, die PON kantoorverhuizing van Hoevelaken naar Amersfoort moet toch ergens van betaald worden…

    Login om te reageren
  30. Maurice16 zegt

    6 november 2011 om 23:46

    Naast Golfjes en Tourans hebben ze ook heel wat nieuwe Polo’s bij de politie toch? Zie die al geregeld rijden..
    Tijdje geleden ook een Insignia Sports Tourer in politie-outfit zien rijden, ook niet verkeerd!

    Login om te reageren
  31. mattraket zegt

    7 november 2011 om 00:04

    Zo kan het ook:

    Login om te reageren
  32. phaeton zegt

    7 november 2011 om 00:08

    Wat een bullshit weer om die politie-auto’s uit het buitenland… Denk je echt dat voor iedere dorpspopo een nieuwe 5 Touring (/Megane RS, Impreza STi) aangeschaft wordt in Duitsland?? Die zijn alleen voor de snelwegpolitie, of een afdeling die soortgelijke taken uitvoert. De Nederlandse snelwegpolitie heeft toch ook Volvo V70’s in bezit met dikke 5 en 6-cilinders? Maar iedereen heeft het altijd over Tourans 1.6 tdi’s… De afdelingen die het speciale vervoer van de rechtbank etc. doen (geen idee hoe het heet), hebben toch ook recente 5- en 7-series? Nou dan. Niet zo interessant lopen doen met z’n allen dat we een suf volk zijn en het gras bij de buren groener is, kom op.

    Login om te reageren
    • TSI-tje zegt

      7 november 2011 om 00:28

      @phaeton: IDD in de U.K. rijd de “dorpshermandad” gewoon met Vauxhal Astra Diesel, en Focus diesels. In Duistland zie ik ook Astra’s, Golfjes etc. In Frankrijk veel Clio’s, en zelfs Kangoos. In Polen, geen idee, daar kom ik liever niet. En de US… naja daar spoort men sowieso niet. “Downsizen” doen ze daar door de Crown Vic in te ruilen voor een Carbon Motors voorzien van een BMW 3.5L 6 Cilinder Turbo Diesel. Rare jongens die yanken.. :P

      Login om te reageren
      • speedlimit zegt

        7 november 2011 om 23:41

        @TSI-tje:

        Waar ligt DuisTland?

        Login om te reageren
    • TSI-tje zegt

      7 november 2011 om 00:31

      @phaeton: Carbon Motors E7 Police Cruiser

      Login om te reageren
    • TSI-tje zegt

      7 november 2011 om 00:34

      @phaeton: Sorry deze dus :

      Login om te reageren
      • featherlight zegt

        7 november 2011 om 02:02

        @TSI-tje: Ja, maar in de VS rijdt de gemiddelde persoon ook niet in een Polo BlueMotion of iets vergelijkbaars, dus dat de politie ook wat power onder de motor kap moet hebben is wel duidelijk.
        En voor zover ik weet is die E7 niet aangenomen als universele dienst auto in de VS. Heb hem zelf maar 1 keertje gezien en dat was toen hij op toer was bij verschillende politie afdelingen; maar nog nergens als dienst auto.
        En dat 3.5L is nog steeds downsizen want in de Crown Vic zit een 4.6L acht cilinder. Wil je het hebben over “downsizen” kijk dan maar naar de Caprice PPV , 355 HP 6.0L V8 (en hij begint vanaf $31,495).

        Login om te reageren
        • TSI-tje zegt

          7 november 2011 om 15:38

          @featherlight: Ik vind die E7 een dik ding, begrijp me niet verkeerd. En van een “petrol V8” naar een Diesel L6 is downsizen dat is waar. Moet je eens zien hoe snel men ook daar ook Polo’s rijd als men de benzine prijs naar “ons niveau” hijst. En “power onder de kap”? Als je de berichten mag geloven rijd half Amerika met priussen in de rondte, daar het je geen power voor nodig.

          Login om te reageren
          • featherlight zegt

            8 november 2011 om 03:24

            @TSI-tje :
            Hahahaha… 50% Prius?
            Hmmm… wacht eens even, dat is geen slecht idee, maar dan ben ik wel liever deel van de “1%” dan de “99%” :p
            Laat dat redden van het milieu maar over aan betere mensen. :p

            Login om te reageren
  33. TSI-tje zegt

    7 november 2011 om 00:16

    Het is allemaal zo betrekkelijk;
    “Het bedrijf PON had wel alle juiste informatie. De overheid wilde die informatie niet delen met andere auto-importeurs.”
    Dat kan je ook uitleggen dat PON hun zaakjes beter voor elkaar hadden dan de andere kandidaten. En als hier iemand
    de schuld in heeft is het wel de overheid zelf.

    “Overigens hebben een aantal merken eerder dit jaar al een rechtzaak aangespannen om aan te tonen dat PON vals spel gespeeld zou hebben, maar de rechter besloot toen dat er niks raars gebeurd was.”
    Dus er is al onderzoek naar geweest en de klagers hebben “bot gevangen” en nu gaat meneer Gerard van Hoeven van Tomar Europe (google maar eens en dan zal je zien dat hij gewoon één van de concurenten was bij deze aanbesteding)een beetje gal spuwen bij één vandaag en volgt er een nieuw onderzoek…. De uitkomst zal wel duidlijk zijn. Weer vele Euro’s weggepleurd aan een onderzoek geleid door hele dure BoBo’s en niets opgeschoten, dát is pas verspilling !!
    Een tip voor de concurentie: Doe de volgende keer je huiswerk en probeer je klant te werven in plaats van een arrogante “ze komen wel naar ons” houding aan te nemen.

    Login om te reageren
    • speedlimit zegt

      7 november 2011 om 01:02

      @TSI-tje:

      Grappig dat jij nu al over “inside information” beschikt.
      Laten we eerst maar eens t onderzoek afwachten ipv jouw fanboy reactie te moeten geloven.

      Login om te reageren
      • TSI-tje zegt

        7 november 2011 om 15:33

        @speedlimit: “inside information”? Fanboy?….
        De quotes zijn rechtstreeks uit het bovenstaande stuk gekopieerd… Waar heb je het over ? Lees eerst zelf het artikel eens en trek dan pas je conclusies. Als ik een “Fanboy” zou ziujn, dan ben jij zéker een “anti-fan-boy”..

        Login om te reageren
        • rechercheur zegt

          7 november 2011 om 19:16

          @TSI-tje:

          Laat maar waaien, joh, zonde van je tijd.

          Speedlimit is zelf anti-VAG en betaalt graag de hoofdprijs aan onderhoud om in een lelijk Aziatisch koekblikje te kunnen rijden. Dus daarom niet al te serieus nemen ….

          Login om te reageren
          • speedlimit zegt

            7 november 2011 om 19:59

            @rechercheur:

            Hey heb je pipo de clown met n neus a la pinokkio :)
            Jij weet t verschil tussen n golf en golf plus niet eens mwahaha: http://www.autoblog.nl/foutje-bedankt-politieautos-iets-duurder-dan-gedacht#post-46785

            Daar ben je dus alweer flink op je plaat gegaan GTR.
            En by the way…hoe koekblik is n tundra?

            Login om te reageren
        • speedlimit zegt

          7 november 2011 om 19:52

          @TSI-tje:

          “Dat kan je ook uitleggen dat PON hun zaakjes beter voor elkaar hadden dan de andere kandidaten. En als hier iemand
          de schuld in heeft is het wel de overheid zelf.”

          Daar heb ik ’t dus over en dat staat nergens in ’t artikel.

          Login om te reageren
  34. euro95 zegt

    7 november 2011 om 00:16

    Grappig om te zien hoe de landen om ons heen, duurdere overheid auto’s heeft dan wij..

    Login om te reageren
    • timberleek zegt

      7 november 2011 om 13:08

      @euro95:

      dat valt wel mee. engeland heeft gewoon astra en focus diesels en duitsland oa ook golfjes.

      die bmw’s en subaru’s in engeland en die 5 series etc in duitsland zijn geen gewone politie maar bijvoorbeeld snelwegpolitie. of van die speciale achtervolg teams ( fast response team heette het geloof ik)

      die lui rijden hier ook in volvo’s met 5 en 6 cilinders.

      het gaat hier met name voor de ‘normale’ auto’s en daar gebruik je dingen als golfjes en tourans, maar er had wel een eerlijke vergelijking plaats mogen vinden met oa die astra’s focusjes etc.

      Login om te reageren
  35. besaram zegt

    7 november 2011 om 01:52

    corrupte boel.hier lkker buurmans economie bescHermen.

    Login om te reageren
  36. masterstig zegt

    7 november 2011 om 08:04

    Weg van PON zou goed zijn, PON heeft te veel macht gekregen.

    Login om te reageren
  37. kempenaer zegt

    7 november 2011 om 08:18

    Smeergeld, corrupte ambtenaren en PON. Zoiets?

    Login om te reageren
  38. kleinzoon zegt

    7 november 2011 om 09:01

    de politie gebruikt ook Golfjes R en R36 passatjes

    Login om te reageren
  39. Gideon zegt

    7 november 2011 om 09:44

    Onafhankelijk onderzoek? *proest*

    Login om te reageren
  40. cupsport zegt

    7 november 2011 om 11:58

    Volgens mij is dit een volstrekt normale gang van zaken in een corrupt apenland.

    Voorwaarden aanbesteding: Een auto die is geproduceerd door concern opgericht door een Nazi, met een fabriek in Wolfsburg en een logo op de motorkap of grill met een V en W.

    Vanzelfsprekend worden alle inzendingen van importeurs netjes op deze voorwaarden beoordeeld.

    Hier kan geen onderzoekscommissie een speld tussen krijgen hoor!

    Login om te reageren
    • JanC zegt

      7 november 2011 om 13:03

      @cupsport: Nee dat klinkt goed van iemand met een BMW-logo als avatar…

      Login om te reageren
  41. JanC zegt

    7 november 2011 om 13:04

    Zo nog een PON, danwel VAG bash-topic. En men gaat los…

    Login om te reageren
  42. the-budel-guy zegt

    7 november 2011 om 13:27

    en die snor-hoed combi maakt het helemaal een baas

    Login om te reageren
    • the-budel-guy zegt

      7 november 2011 om 13:28

      @the-budel-guy:

      Login om te reageren
  43. mercedesfan zegt

    7 november 2011 om 17:47

    Grappig, die Politie Touraeg heb ik dit weekend gezien toen ik op citytrip naar Den Haag ben geweest. Daar en in Amsterdam viel het me op dat de Nederlandse polite bijna alleen Volkswagens heeft.

    Login om te reageren
  44. trabbit zegt

    7 november 2011 om 18:43

    Ik ben niet thuis in de aanbestedingsregels van de EU, ik heb wel mijn bedenking over de keuze om 1 merk te verplichten. Als in de techniek van deze auto iets constructief niet klopt (bijvoorbeeld de TSI/TDI techniek), heeft de politie dadelijk voor een paar jaar een zeer onbetrouwbaar wagenparkt. Ik zou altijd mijn wagenpark over in ieder geval 2 merken willen spreiden, zeker als het gaat om auto’s die waarschijn afgeracht worden.

    Op dit moment rijden ze in omgeving Delft nog veel in Mercedes, maar zie ook steeds meer VW.

    Login om te reageren
  45. tarquesh zegt

    7 november 2011 om 21:06

    pon heeft op één of andere manier een monopolie. maar ik vindt hier de overheid de oorzaak dat pon auto’s aan de politie verkoopt. pon is niet schuldig en hebben een monopolie positie cadeau gekregen.

    Login om te reageren
  46. ivodeurne zegt

    8 november 2011 om 15:57

    Best policecar ever:

    http://youtu.be/hiNZbcEzogU

    http://youtu.be/P-4DTbJcQy4

    Hiermee krijg je denk ik ook iets meer respect mee dan met een Golfje…

    Login om te reageren
    • Megakix zegt

      9 november 2011 om 09:32

      @ivodeurne: nope…deze:

      http://www.youtube.com/watch?v=qAU9lFf6NfM

      Login om te reageren
  47. mellie zegt

    10 november 2011 om 11:30

    En het ergste vind ik ook nog dat ze voor dit mega bedrag maar een standaard auto hebben en dat terwijl er veel meer nodig is en de kosten dus gaan verdubbelen terwijl en ergens anders ook nog goedkoper had gekund dus ik vraag me af waarom je als overheid(die al zwaar moet bezuinigen)deze miskoop doet.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North