• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Abarth gaat ook aan Alfa’s sleutelen

Auteur: CasperH, gepost 29 juni 2010 om 17:52 – 69 Reacties

Alfa Romeo Abarth


De Fiat veredelaar ziet schijnbaar wel brood in het sportiever maken van een Giulietta, Brera of 159. En ondergetekende eigenlijk ook wel.

Antonino Labate, de grote baas van Abarth is lekker bezig. Kondigde hij vorige week al aan dat er een eigen sportwagen komt in de klasse van de MX5, nu vertelt hij het Engelse Autocar dat Abarth in de toekomst een aantal Alfa Romeo’s onder handen wil nemen. De MiTo komt -helaas?- niet in aanmerking maar er zijn vele andere mogelijkheden, aldus Labate.

Persoonlijk zou ik graag een Abarth-versie van de 159 Sportwagon zien op basis van de 3.2 V6. Welke Alfa mag er van jullie als eerste langs het Abarth kuuroord? Wellicht dat een aantal suggesties de heer Labate kunnen aansporen hier zo snel mogelijk mee te beginnen!

Ook interessant!

  • Alfa Romeo gaat kneiterhete EV's bouwen
  • Bijzondere Abarth sportwagen
    Bijzondere Abarth sportwagen gaat WEL in productie
  • Video: Alfa Romeo Giulia GTAm doet 0-200 km/u
    Video: Alfa Romeo Giulia GTAm doet 0-200 km/u
  • 'Alfa Romeo gaat de GTV terugbrengen als EV'

Nieuwste artikelen

  • BREEK: BMW iX3 komt volgend jaar ook met echte premium
  • Biem! Hoe vaak crasht die Tesla Robotaxi nu eigenlijk?
  • Gespot – Heerlijke Lancia Delta restomod in goed gezelschap
  • Waarom Lando Norris geen straf kreeg bij het inhalen van Tsunoda
FacebookTweetPinLinkedIn

abarth, Alfa Romeo, tuning

Vorig bericht: « Voor de 599 GTO wannabe: California met gekleurd dak
Volgend bericht: Gespot: Lamborghini Gallardo LP550-2 Valentino Balboni »

Lees Interacties

Reacties

  1. Dinge zegt

    29 juni 2010 om 17:53

    De 159!

    Login om te reageren
  2. DutchSpike zegt

    29 juni 2010 om 17:54

    Hmmmm. Leuk, ben benieuwd! =]

    Login om te reageren
  3. KaCh1ng zegt

    29 juni 2010 om 17:54

    niet zo een goed idee, laat alfa een eigen ‘merk’ ontwikkelen..

    Login om te reageren
    • Roël zegt

      16 juli 2010 om 13:06

      @KaCh1ng: Abarth is onderdeel van Fiat group net zoals ALfa Romeo dat ook is dat ik denk dat het niet uitmaakt.

      Login om te reageren
  4. Gioor zegt

    29 juni 2010 om 17:54

    Alfa Spider mag wel wat meer pit krijgen van mij.
    Aan de slag mannen !:)

    Login om te reageren
    • Vanquish zegt

      29 juni 2010 om 19:07

      @Gioor: Mee eens!

      Login om te reageren
  5. G_deGroot zegt

    29 juni 2010 om 17:54

    Jammiejammiejammiejammie, Precies wat casper zegt, 159 Sportwagon Abarth! Als ze er ook nog RWD in kunnen klussen heb je geen enkele andere auto nodig.

    Login om te reageren
  6. pub zegt

    29 juni 2010 om 18:02

    brera

    Login om te reageren
  7. super458 zegt

    29 juni 2010 om 18:04

    Giulietta.

    Login om te reageren
  8. BmwMPower zegt

    29 juni 2010 om 18:08

    Is een 8C taboe?

    Login om te reageren
  9. robert-123 zegt

    29 juni 2010 om 18:12

    Laat alfa een eigen GTA-afdeling beginnen.
    Abarth is “van” Fiat.

    Login om te reageren
  10. marc zegt

    29 juni 2010 om 18:13

    Karrevrachten onderstuur dat is wat abarth ons heeft gebracht ohja en een hoop stickertuning.

    Login om te reageren
    • alfamannetje zegt

      29 juni 2010 om 19:45

      @marc: je weet wat onderstuur is ?( behoudens het napraten van ondergetende.)

      Login om te reageren
  11. Citrofiel zegt

    29 juni 2010 om 18:15

    Of je laat ze gewoon voor zowel Fiat als Alfa ontwikkelen door één afdeling en je noemt het bij Fiat Abarth en bij Alfa GTA. :twisted:

    Login om te reageren
  12. astonfreak zegt

    29 juni 2010 om 18:16

    DOE DE 8C COMPETIONE!!

    Login om te reageren
  13. jack_abarth zegt

    29 juni 2010 om 18:18

    Ik ben het met robert eens, alfa moet gewoon aan de slag onder de naam GTA.
    En of alfa dat nu doet of het Abarth gedeelte maakt niet uit. Maar het lijkt me verstandiger om het sowieso onder GTA weg te zetten.

    @Marc,

    Valt reuze mee wanneer je het gas doseert en niet in één keer op de bodem trapt bij het uitacceleren.

    Login om te reageren
  14. bpc zegt

    29 juni 2010 om 18:18

    alfa 8c maakt een beetje weinig geluid en is traag …
    ow wacht toch niet , neem dan maar de gt

    Login om te reageren
  15. jack_abarth zegt

    29 juni 2010 om 18:19

    hmm, heb last van splaakbeblek.
    Het moet uiteraard uitaccelereren zijn.

    Login om te reageren
  16. FungHo zegt

    29 juni 2010 om 18:19

    De Alfa 147 GTA Abarth EsseEsse?!

    Login om te reageren
  17. Esprit_de_Flandre zegt

    29 juni 2010 om 18:22

    @BmwMPower: JA!

    Wat dan met GTA? Komen de GTA-lijn en de Abarth-lijn naast elkaar, of valt GTA weg?

    Login om te reageren
    • BmwMPower zegt

      29 juni 2010 om 18:24

      @Esprit_de_Flandre: Dat is dan duidelijke taal!

      Login om te reageren
  18. Henk_he zegt

    29 juni 2010 om 18:23

    GTA? Waarom niet Quadrifoglio?

    Login om te reageren
  19. Sracerr zegt

    29 juni 2010 om 18:35

    ziel;ig hoor een station wagen gebruiken als sportwagen, je hinkt op 2 gedachten. koop er dan ook 2!.

    Login om te reageren
  20. Sracerr zegt

    29 juni 2010 om 18:37

    Bravo Abarth, waar blijft deze dan?.
    Abarth hoort toch niet bij Alfa?
    Grote misser van Fiat dat ze de Bravo niet in Abarth trim uitbrengen.

    Login om te reageren
  21. jack_abarth zegt

    29 juni 2010 om 18:40

    @Sracerr,

    Hoe kijk je dan tegen deze wagens aan:

    -M3
    -M5
    -M5 station
    -RS4
    -RS4 Avant
    -RS6
    -RS6 Avant
    -C 63 AMG
    -C 63 AMG Combi
    -E 63 AMG
    -E 63 AMG Combi??

    Login om te reageren
  22. Lucb zegt

    29 juni 2010 om 18:47

    En wanneer gaan ze aan Maserati’s sleutelen?

    Login om te reageren
  23. AlfaGTV zegt

    29 juni 2010 om 18:53

    Ik zou niet graag een Alfa Abarth willen hebben. Abarth hoort bij Fiat. Zoals eerder gezegd; geef Alfa gewoon een GTA afdeling, zoals het hoort.

    Login om te reageren
  24. RSX zegt

    29 juni 2010 om 18:54

    Van Maserati mogen ze mooi afblijven met hun sticker tjoening …

    Login om te reageren
  25. northspotting zegt

    29 juni 2010 om 18:56

    Doe maar op basis van een 1750, dat scheelt gewicht in de neus! Wel de 159 ja, allebei dan kunnen we nog kiezen :D

    Login om te reageren
    • Megakix zegt

      29 juni 2010 om 21:30

      @northspotting: eens ! Dacht ook direkt aan deze motor, schijnt erg goed te zijn (al) en kan volgens mij nog veel meer ‘aan’. Gewicht is dan ook heel belangrijk, omdat een te ‘zware loopneus’ nu eenmaal niet perse beter presteert in bochtenwerk.

      Login om te reageren
  26. Bob zegt

    29 juni 2010 om 18:56

    Klinkt erg gek een Alfa Abarth, beetje teveel logo’s achterop ook.

    Login om te reageren
  27. Edge zegt

    29 juni 2010 om 19:09

    Zolang ze er maar niet van die Abarth-badges op gaan plakken, dat past gewoonweg niet bij een Alfa.

    Login om te reageren
  28. alfa159TI zegt

    29 juni 2010 om 19:09

    nou ze mogen onze 159 sedan wel even wat laten afslanken, en wat meer vermogen, uiterlijk is al geweldig met die 19″!

    Login om te reageren
  29. DanielAKAjacK zegt

    29 juni 2010 om 19:13

    niet doen dan verneuk je HET merk ALFA ROMEO!!!! Laat ze met AUTODELTA dan iets samen doen zoals vroeger!!

    Login om te reageren
  30. AlfaRomeo8c zegt

    29 juni 2010 om 19:32

    Giulietta en spider/brera

    Login om te reageren
  31. AlfaRomeo8c zegt

    29 juni 2010 om 19:33

    @fungho: is/gaat binnenkort toch uit productie

    Login om te reageren
  32. paulusrx7 zegt

    29 juni 2010 om 19:41

    een breda natuurlijk ik zeg awd en een hele hoop van dat overgewicht eraf v6je voorin en gaan met die banaan!! maar voor de 159, de spider en de giulietta kan i ook alleen maar toe juigen eindelijk weer echte snelle alfa’s!!

    Login om te reageren
  33. Benjamin1 zegt

    29 juni 2010 om 20:00

    Bravo Abarth for starters,

    daarna een 159 GTA, powered by Abarth en een Giulietta Abarth met gekieteld 1750 TB blokje.

    In racing we trust. Abarth.

    Login om te reageren
  34. marc zegt

    29 juni 2010 om 20:21

    Alfavrouwtje jij weet wat lezen is ? Zou je vaker moeten dan en je niet beperken tot het selectief lezen van 1 blad. Er gaat een wereld voor je op die ‘objectief’ heet. Maar Abarth was toch goed in een 500 bouwen die niet meer geschikt is voor de openbare weg volgens jou blad en Peter K :) De tuning waar de zogenaamde Petjes op worden afgerekend (te lage harde vering,stickers,chiptuning turbo upgrades en een zogenaamd sportief geluid uit een te kleine motor is iets waar Abarth nogal in uitblinkt. Een R afrekenen in een duel met een auto met cup-understel gebouwd voor 1 doel is onzinnig. Jos Verstappen heeft trouwens nog gewoon een Audi hoor, sterker nog in zijn droomgarage in een recent interview staat een Audi, precies.. Audi geen Fiat geen Renault maar een Audi met 4wd.

    Login om te reageren
    • alfamannetje zegt

      30 juni 2010 om 10:15

      @marc: kijk eens aan : oud zeer komt boven:).
      Je weet dus wat onderstuur is en dat dit vooral komt door 4 wd, het meest onzinnige voor een straat auto. alleen…de sjonnies willen pk”s en daar kan VW aan voldoen.
      De echte liefhebbers zien pk”s als bijzaak en willen zeker geen onderstuur bakje. Net als de Audis , die hebben een van nature verkeerde aandrijfconfuguratie. Maar dat interesseert niemand.
      En ja , verstappen heeft een Audi RS6 , maar niet bepaald voor de rijeiegenschappen hoor……
      groet

      Login om te reageren
  35. marc zegt

    29 juni 2010 om 20:23

    Weet je trouwens uberhaupt wat een stuur is behoudens die op je skelter ?

    Login om te reageren
  36. Dimglor zegt

    29 juni 2010 om 20:24

    Waarom Abarth? Er bestaat toch al de GTA bij Alfa…. Zie niet in waarom Abarth het dan moet doen…

    Login om te reageren
  37. GWBoes zegt

    29 juni 2010 om 20:24

    Geen goed idee, ontwikkelen ok, maar plak er dan een GTA of QV badge op. Een alfa abarth is alleen maar verwarrend, historisch incorrect (en daar zijn ze trots op) en schopt de “fanboys” waarschijnlijk tegen het verkeerde been.

    Login om te reageren
  38. maartenooms zegt

    29 juni 2010 om 20:33

    Als Alfa zelf de 3.2 v6 eens 200 kilo lichter maakt is dat waarschijnlijk beter dan een beetje vermogensupgrade

    Login om te reageren
  39. w0o0dy zegt

    29 juni 2010 om 21:01

    Misschien kunnen ze de naam Squadra of Savali opkopen ;-)… of ander idd GTA (maar da’s meer een uitvoering dan een merk)

    Misschien is Alfa Romeo Jano wel een idee… vol van historische betekenis en klinkt volgens mij uitstekend in het Italiaans. Bovendien is het DE naam die past bij de huidige Fiat-familiebanden…

    You’ve heard it here first ;-)

    Login om te reageren
  40. Freewarefreak zegt

    29 juni 2010 om 21:26

    Doe mij maar de Giulietta 1750 of die dan Abarth of GTA heet maakt mij niet zoveel uit, als die maar vet getuned is.

    Login om te reageren
  41. RND zegt

    29 juni 2010 om 21:40

    hmm een slang kruisen met een schorpioen.. dat wordt vast een giftig karretje.

    wat zou dat doen met een raspaard?…nee

    Login om te reageren
  42. AMG Powerrr zegt

    29 juni 2010 om 21:41

    een 159 GT Abarth of een Giulietta GT Abarth lijken mij inderdaad wel wat!!

    Login om te reageren
  43. AudiQuatro zegt

    29 juni 2010 om 22:08

    Deze zijn al eerder genoemd maar ik zie graag een Abarth Brera. Op basis van de 1750TBI met niet meer vermogen maar gewichtsbesparing. Ook de Guiletta en e 159 mogen natuurlijk worden aangepast. De 3.2 is wel leuk, maar ook erg zwaar. Die variatie moet dus behoorlijk in gewicht omlaag om bijv. van de 159 een R36 killer te maken. By the way kan daar toevallig een keer een rij impressie van komen?

    Login om te reageren
  44. doba95 zegt

    29 juni 2010 om 22:37

    Doe maar een Giulietta Q4 met aangepaste (ca. 300pk) 1750TBI motor van Abarth. Dank u.

    Login om te reageren
  45. niemand zegt

    29 juni 2010 om 22:43

    Strak plan……

    Login om te reageren
  46. gregoryke zegt

    29 juni 2010 om 22:57

    das kei zalig …

    Login om te reageren
  47. Cantago zegt

    30 juni 2010 om 00:09

    159 graag! En de Brera Spyder! Eens kijken wat ze er voor iets leuks van kunnen maken;)

    Login om te reageren
  48. Bert zegt

    30 juni 2010 om 00:10

    Abarth moet maar geen Alfa onder handen nemen.
    Daar hebben ze nog een mooie naam voor op de plank liggen “Autodelta”

    Met de 3.2 valt niks te doen, die heeft zon lange slag die motor.
    De 1750 heeft meer potentie, maak ze lekker hoogtoerig en gaan.

    Onderstuur valt heel erg mee in de 159 met goede demping btw.

    Login om te reageren
  49. Hans75 zegt

    30 juni 2010 om 08:18

    ik ben met bert hierboven…
    GTA is geen afdeling maar een modeluitvoering… net als Quadrifoglio d’Oro (luxer) of Quadrifoglio Verde.. (snel),

    Autodelta is en was altijd de officiele tuningsafdeling van Alfa.. en bestaat bij mijn weten nog steeds. Abarth heeft met Alfa niets te zoeken.., leuk speelgoed.. maar wel op basis van fiat

    Login om te reageren
  50. Jochempie zegt

    30 juni 2010 om 08:29

    @Hans75: sinds 1987 is AutoDelta niet méér verbonden aan Alfa Romeo dan bijvoorbeeld Novitec..

    Ik vind dat Abarth gewoon de Mito GTA maar moet gaan bouwen, als Alfa Romeo dat zelf niet wil.

    Login om te reageren
  51. de sjonnies zegt

    30 juni 2010 om 09:10

    Niet doen, het waren juist aartsrivalen van elkaar, bij snelle Alfa uitvoeringen of GTA voor de extreme hardcore versies en Quadrifoglio verde voor de ‘opgeleukte’ seriemodellen.
    Kijk naar Renault, die zijn ook weer terug bij hun huistjoenert Gordini.

    Login om te reageren
  52. §tekel zegt

    30 juni 2010 om 09:38

    en kunnen we niet gewoon een savali uitvoering maken, houden we het ook nog een beetje dicht bij huis!

    Login om te reageren
  53. John zegt

    30 juni 2010 om 09:53

    Zo`n 500 Abarth is toch echt van het merk abarth? Dat is toch geen Fiat 500 Abarth?! Zelfde als Alpina zeg maar. Met andere woorden, ze gaan dus Alfa’s modellen ombouwen tot Abarth ipv een leuke Abarth uitvoering te maken. Dit nieuws neemt dus niet weg dat er uiteindelijk een GTA kan komen..

    Login om te reageren
  54. GWBoes zegt

    30 juni 2010 om 10:12

    Ik ben meer voor het starten van een lijn “tunings”onderdelen. Dus zoals Abarth vroeger (jaren 60-70) groot is geworden.
    Toen had elke dealer wel een paar abarth uitlaten op voorraad liggen en het plaatsen van een wilder nokkenasje was ook niet zo moeilijk.
    En dan kan dit best ook voor een Alfa gemaakt worden maar een volledig abarth model lijkt me toch iets te ver gaan.

    Login om te reageren
  55. CC zegt

    30 juni 2010 om 12:25

    Even iets voor de webdesigners:

    als je klikt op het videolinkje, dan verschijnt vervolgens de ‘multiscope’ enquete door het videotje heen. Je kunt echter niet klikken op ‘niet meedoen’, omdat daar net het video’tje overheen loopt. Dit gebeurt in Chrome.

    Login om te reageren
  56. Imom zegt

    30 juni 2010 om 12:57

    Zoals al éérder gezegd Abarth hoort bij Fiat,vroeger had je ook de Autobianci Abarth dit paste al evenmin.
    Alfa heeft een rijk sportief verleden daar liggen mogelijkheden genoeg om een naam te zoeken.

    Login om te reageren
  57. Timo zegt

    30 juni 2010 om 13:02

    Alfa doet het zelf goed tegenwoordig, heb dit weekend de 159 2.0 jtdm 170 getest…was onder de indruk , en ik rij zelf met een GT 150 wat dus niet echt een trage auto is…
    Abarth is traditie , Carlo Abarth hield zich met Fiatjes bezig ,dus uit respect daarvoor zeg ik ,nee !

    Login om te reageren
  58. alfamannetje zegt

    30 juni 2010 om 13:19

    Alfa heeft in het verleden zeker een band gehad met abarth , helemaal vreemd is het dus niet . De naam zal dan wel achterwege blijven , de ontwikkeling dus.

    Login om te reageren
  59. trambel zegt

    30 juni 2010 om 19:14

    wat een gezeik hier, laat ze lekker die alfa’s upgraden, ken mij het nou schelen wat voor badge erop staat als het technisch goed uitgevoerd is…

    Login om te reageren
  60. Sander zegt

    1 juli 2010 om 11:20

    Alfa zelf heeft er klaarblijkelijk problemen mee om zelf zulke modellen weer te gaan produceren, dus dan lijkt het me een goed idee:) die de 8c eerst maar om te kijken of ze het echt kunnen.

    Login om te reageren
  61. thijs zegt

    2 juli 2010 om 19:12

    ik vind het een slecht idee omdat abarth van oudsher een merk is wat op basis van fiats hun eigen sportwagens maken (denk aan de oude 500 abarth) laat alfa romeo hun eigen sportieve merk verzinnen (misschien met quadrivolio verde of GTA o.i.d) de naam abarth misbruiken voor alfa is alleen maar een afbreuk voor de merken fiat en abarth

    Login om te reageren
  62. hape zegt

    5 juli 2010 om 22:48

    Als het dan toch moet… waarom niet gewoon Alfa’s eigen race afdeling??? Alfa Corse dus.

    Login om te reageren
  63. Timmie zegt

    23 november 2010 om 16:16

    Wederom de expansiedrang van tuners. Gelukkig hebben ze nog geen toestmming…

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North