• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Acht dikke spots uit Japan – Deel 2

Auteur: ricardo, gepost 12 november 2014 om 21:15 – 26 Reacties

Mitsuoka Galue


Werp een blik op de goedgevulde straten van Tokio.

Spotter @ronald1 heeft ons onlangs voorzien in bergen fotomateriaal waarmee we een aardige indruk kregen van wat er in Tokio rondrijdt. Én van wat er bij de meer exclusieve autohandelaren staat. Nee, dit is niet het meest unieke dat Japan te bieden heeft op autocultuur. Dit is gewoon hoe de straten van de hoofdstad er anno 2014 uitzien. Hieronder een tweede selectie van zijn foto’s. Het eerste deel vind je hier.

Toyota Mark X
Toyota Mark X
Toyota zadelt de wereld op met de gezapige Camry, maar geeft thuisland Japan deze Mark X, met een V6 onder de kap (2.5 of 3.5, met respectievelijk 276 en 319 pk). Dit is daar de GS-versie van, met geen gebrek aan uiterlijke opsmuk.

Mercedes-Benz Carlsson S-klasse
Mercedes-Benz Carlsson S-klasse
Het wordt er niet mooier op met deze Carlsson-kit. Unieker wel, maar mooier, nee.

BMW 7 Serie die zich voordoet als Alpina B7
BMW 7 Serie die zich voordoet als Alpina B7
Valt dat ook te zeggen voor de Alpina B7? Die vinden we eigenlijk best dik.

Ferrari 288 GTO

In het centrum van Tokio stuitte @ronald1 in de hoek van een showroom op deze 288 GTO. Een auto die oorspronkelijk werd gemaakt voor Groep B-rally’s, maar maar daar nooit terecht kwam. 2855cc, 400 pk, 32 kleppen 8 cilinders en 2 turbo’s. Het maakt hem een vuurspuwer in optima forma.

RUF CTR2 Kleeblatt
RUF CTR2 Kleeblatt
Verderop stond deze RUF. Een 911 zoals je hem maar weinig ziet. Hij kreeg van RUF de bijnaam ‘Kleeblatt’ (klaver) en werd op bestelling gemaakt voor Ishida Engineering.

Rolls-Royce Ghost & Ferrari 458 Italia
Rolls-Royce Ghost & Ferrari 458 Italia
Een combo die laat zien dat zelfs de baby-Rolls enorm is.

Ferrari 430 Scuderia Spider
Ferrari 430 Scuderia Spider
Tegenover de Ghost & 458-combo stond de lekkerste cabrio die Ferrari tot dusver heeft gemaakt: een Scuderia Spider 16M.

Maybach 57 S
Maybach 57 S
De meest luxe Mercedes die geen Mercedes-badge draagt. Qua formaat is het de instapper van Maybach, maar het betreft wel een S-versie. Dus met 612 pk en 1000 Nm koppel in plaats van de 550 pk en 900 Nm uit de reguliere 57.

Foto bovenaan is de Mitsuoka Galue. Een Autoblog-favoriet.

Ook interessant!

  • Ferrari SP48 Unica wordt een unieke Ferrari
  • Ferrari Roma vast in nauw straatje
  • Video: Ferrari schrijft zich af in recordtijd
  • Rijden in een nieuwe Ferrari doe je zo
    Rijden in een nieuwe Ferrari doe je zo

Nieuwste artikelen

  • BREEK: BMW iX3 komt volgend jaar ook met echte premium
  • Biem! Hoe vaak crasht die Tesla Robotaxi nu eigenlijk?
  • Gespot – Heerlijke Lancia Delta restomod in goed gezelschap
  • Waarom Lando Norris geen straf kreeg bij het inhalen van Tsunoda
FacebookTweetPinLinkedIn

16m, 430, 458, 57S, alpina, b7, carlsson, ctr2, Ferrari, Gespot, ghost, italia, lijstjes, Maybach, Mercedes, Rolls-Royce, ruf, s-klasse, scuderia, spider, tuning

Vorig bericht: « Nederland heeft nu wegen die energie opwekken
Volgend bericht: Deze Amerikaanse wegraket is gebaseerd op een: »

Lees Interacties

Reacties

  1. lexussubarugtr zegt

    12 november 2014 om 21:26

    Heerlijk dikke Toyota Mark X wit met zwarte velgen is mooie combinatie.

    Login om te reageren
    • toyotafortuner zegt

      12 november 2014 om 21:41

      @lexussubarugtr: inderdaad! Die Mark X is heerlijk! Hoopte stiekem ook op een spot van een van zijn voorgangers. Maar het lijstje nu is ook totaal niet verkeerd. Zelfs de Mitsuoka kan ik wel waarderen!

      Login om te reageren
  2. tupperware zegt

    12 november 2014 om 21:31

    Bij een “dikke” Japanse spot denk ik eerder hieraan,

    Dan aan die overwegend Europese al dan niet verkrachtte meuk..

    De 288GTO uitgezonderd uiteraard..

    Login om te reageren
  3. mashell zegt

    12 november 2014 om 21:32

    Die Toyota Mark X is alleen leuk als je er ook een Opel Karl bij hebt. Maar ja dat kost je een kapitaal.

    Login om te reageren
    • moveyourmind zegt

      12 november 2014 om 21:40

      @mashell: Als het je niet zo voor de wind gaat koop je toch gewoon die Ruf en een T-Ford.

      Login om te reageren
  4. gtwillem zegt

    12 november 2014 om 21:37

    Zo’n RUF doet mij veel meer dan de Maybach/Phantom/458/7-serie/S-klasse. Kijk, een 458 is al zo vaak gespot, en het is een hele goede auto, maar het is niet meer zo heel bijzonder. In London struikel je erover op Kings Road.

    Ik was zelf wat meer benieuwd naar de wat obscuurdere Japanse auto’s, eigenlijk. Het begon zo goed met de eerste foto…

    Login om te reageren
  5. E34M5Touring zegt

    12 november 2014 om 21:43

    Als die vent die Veyron nog wil verkopen zou ik die 288GTO ergens anders neer zetten… Zo is het no contest…

    Login om te reageren
  6. tupperware zegt

    12 november 2014 om 21:47

    Niet dik maar wel een erg geinig voorbeeld van de soms knotsgekke Japanse autocultuur..

    Login om te reageren
  7. st33fie zegt

    12 november 2014 om 21:47

    Gewoon een heuurlijke WTF situatie

    Login om te reageren
  8. MaartenD zegt

    12 november 2014 om 22:23

    Die 288 gto is echt geweldig maar wist niet dat die auto zo veel kost. Voor de prijs van 1 288 gto kan je minimaal 2x F40 kopen.

    http://suchen.mobile.de/auto-inserat/ferrari-288-hyogo/201012351.html?lang=de&pageNumber=1&__lp=1&scopeId=C&sortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro&makeModelVariant1.makeId=8600&makeModelVariant1.modelId=8&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&negativeFeatures=EXPORT&noec=1

    Login om te reageren
    • tupperware zegt

      12 november 2014 om 22:29

      @maarten020:
      Niet zo heel gek als je bedenkt dat een 288GTO vele malen zeldzamer is dan een F40.
      272 GTO’s tegen 1337 F40’s

      Login om te reageren
      • MaartenD zegt

        13 november 2014 om 07:57

        @tupperware: dat is bekend. .maar dat het prijsverschil zo groot is…van een f50 zijn er ook een stuk minder gemaakt dan een f40 maar qua prijs ontlopen die elkaar amper

        Login om te reageren
        • tupperware zegt

          13 november 2014 om 08:40

          @maarten020:
          Yep, alleen wil iedereen een 288GTO en geen hond een F50.
          Wat mij betreft is de F50 een zwaar onderschatte auto trouwens, mooi kan ik hem echter niet noemen.

          Login om te reageren
          • MaartenD zegt

            13 november 2014 om 09:51

            @tupperware: als jij em niet wil dan wil ik de f50 wel ;-) maar ik ben het met je eens.Overigens vind ik de F50 wel weer mooier dan de Enzo, daar heb ik niets mee. En ik mis eigenlijk gewoon die belachelijke achterspoiler die je op de F40 en F50 wel had.

            Login om te reageren
      • gregorius zegt

        13 november 2014 om 09:30

        @tupperware: Voorop de 288 zit een Ferrari logo dat erg doet denken aan een Porsche logo (gespiegeld, maar grotendeels zelfde kleuren). Weet je / weet iemand hier de historie van?

        Login om te reageren
  9. dl658 zegt

    12 november 2014 om 22:25

    1000nm daarmee verzet je wel al iets denk ik

    Login om te reageren
  10. redbeams zegt

    12 november 2014 om 22:47

    Dikke bak die mark X!!!
    Snap wel dat ze al het lekkers daar houden.

    Login om te reageren
    • 3246cm252kw zegt

      12 november 2014 om 23:04

      Ps lees weer te snel :-)

      Login om te reageren
  11. 3246cm252kw zegt

    12 november 2014 om 23:03

    Die Alpina B7 is geen echte! Ps had k ook al gepost onder de spot. Gewoon een 740i/d of 750i/d…..

    Login om te reageren
  12. carmasterr zegt

    12 november 2014 om 23:19

    De 288 GTO was niet bedoeld voor Group B rally’s, maar voor Group B sportscar racen, de subcategorie van Group C.
    Hij was bedoeld om te concurreren met modellen als de Porsche 961 (road race versie van de 959). Toevallig zijn de 288 GTO en de 961 ook dan de enige Group B sports prototypes ooit gemaakt. de klasse sloeg namelijk niet aan op de verharde circuits.
    Group C2 vervulde de rol als supportklasse eigenlijk al, en de rallies trokken meer publiek.

    Login om te reageren
  13. Willempie zegt

    13 november 2014 om 00:01

    De Maybach is een 62 en geen 57s :)

    Login om te reageren
    • sir_smokalot zegt

      13 november 2014 om 08:22

      @Willempie: Hoe onderscheid je de twee van elkaar?

      Login om te reageren
      • tupperware zegt

        13 november 2014 om 08:38

        @sir_smokalot:
        De achterdeuren van een 62 zijn van het formaat garagedeur..

        Login om te reageren
        • Willempie zegt

          13 november 2014 om 21:08

          @tupperware:

          En als het gaat om de S en niet S variant, de S heeft minder spijlen in de gril, en de S heeft zichtbare eindstukken. :)

          Login om te reageren
  14. mazdarx zegt

    13 november 2014 om 08:23

    Die Ferrari GTO is mijn nr 1 favoriete auto tot nu toe. Wat een ding,… Verder wel leuke spots maar (zoals ook al in het artikel staat) weinig echt “Japans”. Als ik in Japan ging spotten zou ik zoeken naar de Japanse pareltjes die je hier in Europa niet of nauwelijks ziet zoals de Mazda Cosmo L10A / L10B, Eunos Cosmo, Nissan Skyline GT-R KPGC10, Toyota 2000GT, Honda NSX Type R enz. De duitse meuk kan ik hier in Europa ook wel vinden al zou ik er niet eens een foto van maken.

    Login om te reageren
  15. Regenpijp zegt

    13 november 2014 om 09:24

    Check even de vooraad van bingo sports japan…

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North