Acht dikke spots uit Japan – Deel 2

Auteur: , 26 Reacties

Werp een blik op de goedgevulde straten van Tokio.

Mitsuoka Galue

Spotter @ronald1 heeft ons onlangs voorzien in bergen fotomateriaal waarmee we een aardige indruk kregen van wat er in Tokio rondrijdt. √Čn van wat er bij de meer exclusieve autohandelaren staat. Nee, dit is niet het meest unieke dat Japan te bieden heeft op autocultuur. Dit is gewoon hoe de straten van de hoofdstad er anno 2014 uitzien. Hieronder een tweede selectie van zijn foto’s. Het eerste deel vind je hier.

Toyota Mark X
Toyota Mark X
Toyota zadelt de wereld op met de gezapige Camry, maar geeft thuisland Japan deze Mark X, met een V6 onder de kap (2.5 of 3.5, met respectievelijk 276 en 319 pk). Dit is daar de GS-versie van, met geen gebrek aan uiterlijke opsmuk.

Mercedes-Benz Carlsson S-klasse
Mercedes-Benz Carlsson S-klasse
Het wordt er niet mooier op met deze Carlsson-kit. Unieker wel, maar mooier, nee.

BMW 7 Serie die zich voordoet als Alpina B7
BMW 7 Serie die zich voordoet als Alpina B7
Valt dat ook te zeggen voor de Alpina B7? Die vinden we eigenlijk best dik.

Ferrari 288 GTO

In het centrum van Tokio stuitte @ronald1 in de hoek van een showroom op deze 288 GTO. Een auto die oorspronkelijk werd gemaakt voor Groep B-rally’s, maar maar daar nooit terecht kwam. 2855cc, 400 pk, 32 kleppen 8 cilinders en 2 turbo’s. Het maakt hem een vuurspuwer in optima forma.

RUF CTR2 Kleeblatt
RUF CTR2 Kleeblatt
Verderop stond deze RUF. Een 911 zoals je hem maar weinig ziet. Hij kreeg van RUF de bijnaam ‘Kleeblatt’ (klaver) en werd op bestelling gemaakt voor Ishida Engineering.

Rolls-Royce Ghost & Ferrari 458 Italia
Rolls-Royce Ghost & Ferrari 458 Italia
Een combo die laat zien dat zelfs de baby-Rolls enorm is.

Ferrari 430 Scuderia Spider
Ferrari 430 Scuderia Spider
Tegenover de Ghost & 458-combo stond de lekkerste cabrio die Ferrari tot dusver heeft gemaakt: een Scuderia Spider 16M.

Maybach 57 S
Maybach 57 S
De meest luxe Mercedes die geen Mercedes-badge draagt. Qua formaat is het de instapper van Maybach, maar het betreft wel een S-versie. Dus met 612 pk en 1000 Nm koppel in plaats van de 550 pk en 900 Nm uit de reguliere 57.

Foto bovenaan is de Mitsuoka Galue. Een Autoblog-favoriet.



26 reacties

Heerlijk dikke Toyota Mark X wit met zwarte velgen is mooie combinatie.
@lexussubarugtr: inderdaad! Die Mark X is heerlijk! Hoopte stiekem ook op een spot van een van zijn voorgangers. Maar het lijstje nu is ook totaal niet verkeerd. Zelfs de Mitsuoka kan ik wel waarderen!
Bij een “dikke” Japanse spot denk ik eerder hieraan,
https://encrypted-tbn2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQnL_Dp4x7s0z8Vj_wfU27V46VHLRVbg1KYMiry0aKTSuQI8LMQ
Dan aan die overwegend Europese al dan niet verkrachtte meuk..

De 288GTO uitgezonderd uiteraard..
Die Toyota Mark X is alleen leuk als je er ook een Opel Karl bij hebt. Maar ja dat kost je een kapitaal.
@mashell: Als het je niet zo voor de wind gaat koop je toch gewoon die Ruf en een T-Ford.
Zo’n RUF doet mij veel meer dan de Maybach/Phantom/458/7-serie/S-klasse. Kijk, een 458 is al zo vaak gespot, en het is een hele goede auto, maar het is niet meer zo heel bijzonder. In London struikel je erover op Kings Road.

Ik was zelf wat meer benieuwd naar de wat obscuurdere Japanse auto’s, eigenlijk. Het begon zo goed met de eerste foto…
Als die vent die Veyron nog wil verkopen zou ik die 288GTO ergens anders neer zetten… Zo is het no contest…
Niet dik maar wel een erg geinig voorbeeld van de soms knotsgekke Japanse autocultuur..
http://www.fcautosource.com/car_images/336-Sambar%20VW%20(2).JPG
Gewoon een heuurlijke WTF situatie
Die 288 gto is echt geweldig maar wist niet dat die auto zo veel kost. Voor de prijs van 1 288 gto kan je minimaal 2x F40 kopen.

http://suchen.mobile.de/auto-inserat/ferrari-288-hyogo/201012351.html?lang=de&pageNumber=1&__lp=1&scopeId=C&sortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro&makeModelVariant1.makeId=8600&makeModelVariant1.modelId=8&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&negativeFeatures=EXPORT&noec=1
@maarten020:
Niet zo heel gek als je bedenkt dat een 288GTO vele malen zeldzamer is dan een F40.
272 GTO’s tegen 1337 F40’s
@tupperware: dat is bekend. .maar dat het prijsverschil zo groot is…van een f50 zijn er ook een stuk minder gemaakt dan een f40 maar qua prijs ontlopen die elkaar amper
@maarten020:
Yep, alleen wil iedereen een 288GTO en geen hond een F50.
Wat mij betreft is de F50 een zwaar onderschatte auto trouwens, mooi kan ik hem echter niet noemen.
@tupperware: als jij em niet wil dan wil ik de f50 wel ;-) maar ik ben het met je eens.Overigens vind ik de F50 wel weer mooier dan de Enzo, daar heb ik niets mee. En ik mis eigenlijk gewoon die belachelijke achterspoiler die je op de F40 en F50 wel had.
@tupperware: Voorop de 288 zit een Ferrari logo dat erg doet denken aan een Porsche logo (gespiegeld, maar grotendeels zelfde kleuren). Weet je / weet iemand hier de historie van?
1000nm daarmee verzet je wel al iets denk ik
Dikke bak die mark X!!!
Snap wel dat ze al het lekkers daar houden.
Ps lees weer te snel :-)
Die Alpina B7 is geen echte! Ps had k ook al gepost onder de spot. Gewoon een 740i/d of 750i/d…..
De 288 GTO was niet bedoeld voor Group B rally’s, maar voor Group B sportscar racen, de subcategorie van Group C.
Hij was bedoeld om te concurreren met modellen als de Porsche 961 (road race versie van de 959). Toevallig zijn de 288 GTO en de 961 ook dan de enige Group B sports prototypes ooit gemaakt. de klasse sloeg namelijk niet aan op de verharde circuits.
Group C2 vervulde de rol als supportklasse eigenlijk al, en de rallies trokken meer publiek.
De Maybach is een 62 en geen 57s :)
@Willempie: Hoe onderscheid je de twee van elkaar?
@sir_smokalot:
De achterdeuren van een 62 zijn van het formaat garagedeur..
@tupperware:

En als het gaat om de S en niet S variant, de S heeft minder spijlen in de gril, en de S heeft zichtbare eindstukken. :)
Die Ferrari GTO is mijn nr 1 favoriete auto tot nu toe. Wat een ding,… Verder wel leuke spots maar (zoals ook al in het artikel staat) weinig echt “Japans”. Als ik in Japan ging spotten zou ik zoeken naar de Japanse pareltjes die je hier in Europa niet of nauwelijks ziet zoals de Mazda Cosmo L10A / L10B, Eunos Cosmo, Nissan Skyline GT-R KPGC10, Toyota 2000GT, Honda NSX Type R enz. De duitse meuk kan ik hier in Europa ook wel vinden al zou ik er niet eens een foto van maken.
Check even de vooraad van bingo sports japan…

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).