• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Aixro XR50 kart door tuner RENNtech

Auteur: Dennis, gepost 10 november 2007 om 09:05 – 21 Reacties

RENNtech Aixro XR50 kart


Af en toe een keertje karten met vrienden is een aardige bezigheid, maar crossen in zo’n gemotoriseerde skelter is veel meer dan een leuke vrijetijdsbesteding. Het is een serieuze sport en bijna iedere Formule 1 coureur van tegenwoordig is ooit begonnen in een kart.

We zagen al vaker gemeen snelle karts voorbijkomen en ook RENNtech heeft nu een skeltertje gemaakt, gebaseerd op de Mercedes McLaren 722 SLR. Diezelfde 722 SLR kreeg eerder dit jaar van RENNtech ook daadwerkelijk 722 pk.

Hoewel we niet heel veel informatie over dit ideale kerstcadeautje hebben kunnen achterhalen, kunnen we je wel vertellen dat de wankelmotor goed is voor 50 pk en slechts 14 kilo weegt. Wanneer je deze twee gegevens bij elkaar optelt, is het niet moeilijk voor te stellen dat deze kart zich zeer vlotjes over het asfalt beweegt (via: motorpasion).

RENNtech Aixro XR50 kart

RENNtech Aixro XR50 kart

RENNtech Aixro XR50 kart

Ook interessant!

  • Alpine Ravage
    Alpine Ravage is heerlijke retro-tuning avant la lettre
  • Video: eerste onderdelen voor de Lamborghini Urus uitpakken
  • Video: Novitec make-over voor de Lamborghini Urus
    Video: Novitec make-over voor de Lamborghini Urus
  • Vet! In deze Porsche kart zit een motor van Honda

Nieuwste artikelen

  • BMW heeft voor iedere Nederlander een 3-Serie gemaakt
  • Mathieu van der Poel klaar voor het veldrijden met zijn Lamborghini Sterrato
  • Dit is de breedste Ferrari Purosangue van Nederland
  • Hoe je flinke korting kan scoren op deze BMW M5 Touring
FacebookTweetPinLinkedIn

karting, Racing, renntech, tuning

Vorig bericht: « AC Schnitzer M3 coupé
Volgend bericht: Column nu: Is TopGear nog houdbaar? »

Lees Interacties

Reacties

  1. Rick zegt

    10 november 2007 om 09:09

    Vet ding ziet er leuk uit! lang leven RENNtech!

    Login om te reageren
  2. dennism6 zegt

    10 november 2007 om 09:14

    haha, de slr trekt alsnog sneller:p

    Login om te reageren
  3. marcel zegt

    10 november 2007 om 09:38

    euhh 14 kg.
    volgens mij bedoelen ze daar enkel de motor mee??

    Login om te reageren
  4. DontKnow zegt

    10 november 2007 om 09:48

    Foto is genomen op Paul Ricard.. Soort uitje voor mercedes eigenaren of iets dergelijks :) Stonden meerdere Slr’s (Roadsters) om mee te rijden

    Login om te reageren
  5. Dennis zegt

    10 november 2007 om 09:48

    @marcel: 14 kilo is inderdaad erg licht, maar uit mijn Spaanse bron heb ik niet kunnen opmaken dat dit alleen het gewicht van de motor is. Ik heb te weinig verstand van karts om te kunnen beoordelen of dit realistisch is.

    Login om te reageren
  6. alfa zegt

    10 november 2007 om 09:54

    14 kilo?? is het misschien 114 kilo??

    Login om te reageren
  7. Enzo zegt

    10 november 2007 om 09:57

    14 kilo lijkt me niet erg realistisch als je ziet dat een vederlichte wielrenfiets makkelijk 6 a 7 kilo weegt.

    Login om te reageren
  8. Emmanuel zegt

    10 november 2007 om 10:07

    Het is inderdaad de wankelmotor die maar 14kg weegt, wat uitzonderlijk weinig is om toch 50pk te produceren. Een 250cc 4takt met 30pk weegt al gauw het dubbele.

    Login om te reageren
  9. FOne zegt

    10 november 2007 om 10:47

    Kart weegt absoluut meer dan 14kg

    Login om te reageren
  10. Dennis zegt

    10 november 2007 om 10:57

    Ik ben overtuigd. Laten we het erop houden dat de motor 14 kilo weegt. Ik heb het bericht aangepast.

    Login om te reageren
  11. Scar zegt

    10 november 2007 om 11:36

    Kzou wel graag eens met die kart rijden :) zal wel niet te vergelijken zijn met de doordeweekse prul dat ze verhuren op indoorbanen.

    Login om te reageren
  12. jos zegt

    10 november 2007 om 11:38

    als we nou toch aannemen dat het waar is……dan heb je een pk-gewichtverhouding van maarliefst 3571pk/ton!!!!!!!!! moet wel vooruit gaan

    Login om te reageren
  13. PieterA zegt

    10 november 2007 om 11:45

    Had het ding nu road legal geweest was het helemaal leuk geweest.

    Login om te reageren
  14. BWM M8 zegt

    10 november 2007 om 12:04

    Ik vermoed dat zo’n kart toch al snel 40 kg zal wegen. Met een pluimgewichtje van 60 kg erop zou men dan tot een pk/gewicht verhouding van 0,5 pk/kg komen. Dat is ongeveer hetzelfde als een Veyron… ;)

    Login om te reageren
  15. Adriaan zegt

    10 november 2007 om 12:18

    ik heb vroeger wel eens met 2-takt karts gereden (30-40 pk) en die wogen rond de 50 kilo incl alles.

    dus het blok is wsl 14 kilo en het totaalplaatje zal dan rond de 40-50 kilo uitkomen

    @scar

    Dat is inderdaad troep, maar das ook 4-takt heh.. wat moet je nou met viertakt onder de 500cc…

    Login om te reageren
  16. Ary zegt

    10 november 2007 om 13:01

    Ik heb een Pro kart (met 2 Honda motoren) en die weegt ong. 100 kg.
    Dus ik schat dat deze kart ongeveer 80 kg weegt. Maar met 50 PK en een kart met bestuurder (80 kg) is totaal 160 kg.
    Als je het vergelijkt met een auto van 1600 kg (10 x 160) moet deze laatste dus vergelijkbaar 500 PK (10 x 50) hebben.
    Dus jullie begrijpen dat dit echt leuk is.

    Login om te reageren
  17. RenesisHP zegt

    10 november 2007 om 13:20

    Dan blijft het maar de vraag wie er sneller is in het begin, de kart of de SLR.

    Login om te reageren
  18. Jan D zegt

    10 november 2007 om 17:45

    Het frame is iig niet van RENNtech want er zit een Swiss Hutless stuur op

    Login om te reageren
  19. phil zegt

    10 november 2007 om 18:04

    cool, mss kunnen ze ineens ook nog een vliegtuig tunen??

    Login om te reageren
  20. Sven zegt

    10 november 2007 om 18:53

    In een van de antwoorden op de spaanse site staat dat de motor exact 17 kilo weegt. +chassis zou het naar 100-105kg gaan. Maar hoe betrouwbaar is dit? En hoe betrouwbaar is mijn spaans :-D

    Login om te reageren
  21. Marc zegt

    12 november 2007 om 10:27

    ik kan bevestigen dat deze motor daadwerkelijk 14kg weegt en even groot is als een Comer/Parilla 60/80cc motor die in de Karting Mini reeksen wordt gebruikt.
    Het gebruike Frame is een ICC frame dat normaliter uitgerust wordt met 125cc sckakelmotoren.
    Motor + frame = 100Kg
    Op ons circuit: http://www.kartingcampillos.com , heeft men proefgereden met deze motor gemonteerd op een CRG ICC frame, maar de motor is stukgelopen na 30 minuten.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North