• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Alcoholcontroles nemen af door tekort aan vrijwilligers

Auteur: ricardo, gepost 28 juni 2011 om 12:01 – 57 Reacties

Alcoholcontroles

Wist u misschien niet, maar bij alcohol- en verkeerscontroles wordt er altijd een blik vrijwilligers in fluorescerende hesjes opengetrokken om de boel -soms letterlijk- in goede banen te leiden. Maar het aantal pliesie-vrijwilligers is in een rap tempo geslonken. Hierdoor wordt er mogelijk minder op alcoholmobilistjes gecontroleerd.

Volgens de richtlijnen zouden er 5.000 vrijwilligers moeten zijn die de sterke arm der wet ondersteunen bij evenementen en alcohol- en verkeerscontroles. Maar volgens de vakbond van de bromsnorren zit het aantal momenteel op 1.600, en daarom is de Landelijke organisatie van politievrijwilligers (LOPV) aan het huilen in de media om meer vrijwilligers te werven. En ze geven de politiekorpsen de schuld dat ze niet genoeg actie ondernemen om gratis-en-voor-niks-werkers binnen te halen.

In de uithoeken van Nederland (Friesland, Groningen, Limbabwe) zijn wel voldoende vrijwilligers en daarom ook meer alcoholcontroles dan in de rest van Nederland. Het is daarom ook uiterst vreemd dat er in de overige gebieden niet genoeg mensen te vinden zijn die eerst een politievrijwilligers-opleiding van drie jaar willen volgen om een baan naast hun reguliere baan te nemen waar ze geen cent voor krijgen. Oh, wacht…

Ook interessant!

  • Video: beschonken bestuurder spint tegen politie
  • Video: politie Limburg achtervolgt dikke Peugeots
  • Video: overige verkeer plaagt supercar
    Video: overige verkeer plaagt supercar
  • Video: Politie Aalsmeer achtervolgt gestolen voertuig
    Video: Politie Aalsmeer achtervolgt gestolen voertuig

Nieuwste artikelen

  • Is dit de lelijkste politieauto ter wereld?
  • Tesla eindigt onderaan in nieuw betrouwbaarheidsonderzoek
  • Nu officieel in beeld: de Koreaanse RS6-killer!
  • Hoonigan gaat ondersteboven in nieuwe Gymkhana
FacebookTweetPinLinkedIn

alcohol, politie, Verkeer

Vorig bericht: « Anderson 430 Scuderia Spider 16M is een fopmobiel
Volgend bericht: Nissan’s toekomstplannen & de Qashqai doet één miljoen »

Lees Interacties

Reacties

  1. Maartenb zegt

    28 juni 2011 om 12:04

    Ik wil best als vrijwilliger helpen.. waar meld ik me aan

    Login om te reageren
    • Benjamin1 zegt

      28 juni 2011 om 12:05

      @Maartenb: http://www.NSB.nl

      Login om te reageren
      • label89 zegt

        28 juni 2011 om 12:16

        @Benjamin1:

        Login om te reageren
        • label89 zegt

          28 juni 2011 om 12:16

          @label89: 1

          Login om te reageren
      • gt5guidenl zegt

        28 juni 2011 om 12:20

        @Benjamin1:
        Wat heeft de NSB te maken met het bekeuren van dronken bestuurders? Mij lijkt het wel relaxt als MaartenB kan voorkomen dat een dronken idioot iemand dood rijdt. Scheelt de gemeenschap ook weer een hoop geld.

        Login om te reageren
      • Maartenb zegt

        28 juni 2011 om 12:21

        @Benjamin1: Beetje jammer…

        Login om te reageren
        • Benjamin1 zegt

          28 juni 2011 om 12:37

          @Maartenb: Niet stiekem gaan flitsen he;)

          http://www.kombijdepolitie.nl/Soortenwerk/Vrijwilliger/Pages/default.aspx

          Login om te reageren
      • jelmer zegt

        28 juni 2011 om 16:33

        @Benjamin1: Mijn hemel wat een zielige reactie, maar helaas ben je niet de enige die zulke treurigheid er uit gooit. NSB? Wat is precies fascistisch aan het controleren op alcohol? Ik hoor vooral veel ontevredenheid er in door. Zie steeds meer van die types die maximale vrijheid voor zichzelf willen en alle tegenwerking daarvan met allerhande Godwins aanpakken, maar ondertussen ook maximale veiligheid willen. Dat kan niet tegelijk. Met zulke wensen blijf je ontevreden.

        Login om te reageren
    • BMW330Ci zegt

      28 juni 2011 om 17:47

      @Maartenb: niet.

      Login om te reageren
  2. Alwood zegt

    28 juni 2011 om 12:05

    goh, imagoprobleempje misschien? van alle politie taken is een alcoholcontrole nog vrij nobel…

    Zou het helpen als ze zichzelf minder kansloos opstellen bij snelheidscontroles en stadspatrouilles? Vraag me ook af wat de vrijwilligers als tegenprestatie krijgen… Als ze er uberhaupt iets voor krijgen.

    Login om te reageren
    • anuspraeternaturalis zegt

      28 juni 2011 om 13:42

      @Alwood: Onkostenvergoeding.

      Login om te reageren
    • bassie zegt

      28 juni 2011 om 13:50

      @Alwood: 5 euro per uur onkostenvergoeding, en nog wat andere vergoedingen..
      Dus dat is max 50 euro per dag aan kosten, en dat tegenover al die inkomsten aan bekeuringen…

      Login om te reageren
    • jelmer zegt

      28 juni 2011 om 16:35

      @Alwood: Hoe bedoel je, minder kansloos? Er wordt massaal geroepen om zero-tolerance. Dat wordt bij snelheid niet eens echt toegepast, met alle ijk-afwijkingen die ruim gecompenseerd worden. Je moet je gewoon aan de wet houden. Kijk, als je nou stelt dat de wet met betrekking tot hoe hard je mag wat overdreven is op sommige wegen dan heb je wat mij betreft wel gelijk.

      Login om te reageren
      • gregorius zegt

        28 juni 2011 om 16:41

        @jelmer: Zeg Jelmer, je was zeker altijd het braafste jongetje van de klas. Als een ‘wet’ zo massaal wordt overtreden (check eens snelheid in de nacht op een mooie 6-baans snelweg); dan zou het kunnen dat de wet misschien niet echt goed is… En begin nou niet over die pakweg 6 130km zones, want die 10 km maar geen verschil!
        En over je zero-tolerance beleid: mensen roepen om zero-tolerance voor misdaden; niet voor overtredingen.

        Login om te reageren
        • Arnoud zegt

          28 juni 2011 om 18:16

          @gregorius:
          Als de wet niet goed is moet je niet over de politie zitten zeuren maar over de beleidsmakers. En dat zijn de mensen in Den Haag. Maar per wiens gratie zitten die daar? Juist! Per gratie van ons stemgerechtigde Nederlanders. Als je het niet eens bent met het beleid, stem op een partij met een ander beleid of richt er een op. Zoniet, accepteer dan het gevoerde beleid..

          Login om te reageren
          • gregorius zegt

            29 juni 2011 om 09:21

            @Original_Arnoud: ik stem ook, maar ben het totaal niet met een hoop beleid eens. “Richt zelf een partij op”; nee, ik ben iets te direct en niet politiek genoeg. Daarnaast doe ik ook niet aan aarslikken, wat wel nodig is in Den Haag. Enige andere oplossing: emigreer. Gedaan! Maar natuurlijk gaat het me nog wel aan het hart om te zien waar het allemaal mis gaat!
            en @Jelmer hier beneden: ja, gedoog het maar op snelwegen waar het makkelijk kan!

            Login om te reageren
        • jelmer zegt

          28 juni 2011 om 18:21

          @gregorius: Ik ben het met je eens dat er harder gereden zou kunnen worden. Maar dat mag niet. Dus wordt er beboet. Of ben je voor gedoogbeleid?

          Login om te reageren
      • timberleek zegt

        28 juni 2011 om 20:04

        @jelmer:

        laat ze eerst eens beginnen met belangrijke zaken.

        nu zijn ze een beetje aan het laseren. laat ze eens prioriteiten leggen bij dingen als die alcoholcontroles en het vangen van boeven.

        vroeger was de politie de burgervriend en de misdadigersvijand.
        nu is het zo’n beetje andersom.

        Login om te reageren
  3. Benjamin1 zegt

    28 juni 2011 om 12:06

    Blijkt maar weer wat belangrijker is. Doe die flitsagenten eens inzetten als alcoholcontroleurs!!!

    Login om te reageren
    • Benjamin1 zegt

      28 juni 2011 om 12:08

      @Benjamin1: blijkbaar heeft 5 km te hard rijden prioriteit boven dronken rijden ( met alle mogelijke gevolgen van dien)

      Login om te reageren
      • bempi zegt

        28 juni 2011 om 12:26

        @Benjamin1:

        Pak kans met hardrijders is aanzienlijk groter dan dronken bestuurders. Of je kiest voor een grootschalig opzet met tal van agenten die op een avond 10 dronken bestuurders pakt of 1 agent die honderden bestuurders flits. Tel uit je winst.

        Heeft niks te maken met de veiligheid, behalve voor de verzekerde staatskas. ;)

        Login om te reageren
        • Benjamin1 zegt

          28 juni 2011 om 12:35

          @bempi: he! Captain Obvious!

          Login om te reageren
        • gregorius zegt

          28 juni 2011 om 16:23

          @bempi: en daar gaat het dus mis. Het imagoprobleem is al duidelijk. Zolang ze flitsen nog alleen voor de centen doen, is het daar bij de politie goed mis. Net zoals de bonnen-schrijf quota.
          Maar als ze bijvoorbeeld vrijwilligers inzetten om ‘in burger’ vandalen, (geweldadige)hanggroepjongeren, drugsdealers en illegale pooiers ’te localiseren’; dan wil ik best een paar avonden per jaar gaan NSB-en. Maar om nou een halve nacht met een lichtgevend bordje bestuurders de weg te wijzen (voor 50 euro; waarschijnlijk in de kou of regen); geef mijn portie maar aan Vicky!

          Login om te reageren
          • gregorius zegt

            28 juni 2011 om 16:23

            @gregorius: en als we dan toch bezig zijn: ik begin pas als alle woonwagenkampen in NL gechecked en zwart-geld-vrij zijn.

            Login om te reageren
          • jelmer zegt

            28 juni 2011 om 16:39

            @gregorius: Het flitsen gebeurt niet voor de centen. Er worden gewoon overtredingen beboet. Je zult je nog verbazen hoeveel draagvlak er buiten dit soort fora is. Bovendien kost het geen politiecapaciteit (het zijn BOA’s), en de benodigde ambtenaren verdienen zich wel terug.

            Login om te reageren
            • gregorius zegt

              28 juni 2011 om 16:53

              @jelmer: flitsen gebeurt niet voor de centen… Niet mee eens.
              Anders zouden die palen groen-geel-roze-paars zijn, en op de onveilige plaatsen staan! In dat geval is het resultaat direct: je ziet ze –> je gaan langzamer rijden.
              Nee; nu maken we ze kleiner en zetten we mobiele flitsers achter een viaduct om een mooie rechte snelweg! Met het resultaat dat er een grote groep mensen zijn die meer op de berm letten dan op het verkeer voor hun!

              Login om te reageren
            • ricardo zegt

              28 juni 2011 om 18:38

              @jelmer: “Het flitsen gebeurt niet voor de centen” Helemaal mee eens. Op zondagochtend op snelheid controleren op een vijfbaans A2 waar de snelheidslimiet is verlaagd naar 100 km/u wordt inderdaad puur & alleen gedaan voor de veiligheid van weggebruikers.

              Serieus, ben je nu echt zo overheidsgezind dat je zelfs in die stelling geloofd?

              Login om te reageren
            • timberleek zegt

              28 juni 2011 om 20:14

              @jelmer:

              als dat zo is zouden ze moeten flitsen op andere plaatsen.

              iemand die 140 rijdt op de snelweg is een stuk minder gevaarlijk als iemand die 50 rijd in een woonwijk.

              of iemand die door een centrum of bij een school voorbij jakkert.

              Login om te reageren
              • Benjamin1 zegt

                2 juli 2011 om 00:19

                @timberleek: +1. Leg dat maar eens uit @Gregorius en @Jelmer.

                Toevallig pappie agentje? Dat maakte indruk op de basisschool, nu maakt dat je tot een paria.

    • jelmer zegt

      28 juni 2011 om 16:36

      @Benjamin1: Er is niet zoiets als flitsagenten. Ik heb het gecheckt, en zo goed als alle flitscontroles worden uitgevoerd door BOA’s (google dat maar). Er komt geen agent aan te pas.

      Login om te reageren
      • gregorius zegt

        28 juni 2011 om 16:45

        @jelmer: Benjamin, samen met een gedeelte van NL ziet geen verschil tussen een agent en een BOA. En zodra ze weten wat het verschil is, zullen ze waarschijnlijk van mening zijn dat deze BOA’s maar gewoon agenten moeten worden en misdaad gaan aanpakken (boeven pakken).

        Login om te reageren
        • jelmer zegt

          28 juni 2011 om 18:24

          @gregorius: Dat zou dan een mening zijn die financieel niet haalbaar is, tenzij de politie (veel) meer geld kreeg. Ben ik wel voor, maar met deze bezuinigingsregering zie ik het niet gebeuren.

          Login om te reageren
        • Benjamin1 zegt

          2 juli 2011 om 00:18

          @gregorius: Ha, en als jij je iets verder had verdiept dan had je geweten dat een BOA een gespecialiseerde agent is. Opgeleid per deelgebied van de politie. Die gasten waren te dom om boeven te vangen, vandaar dat ze zich volvreten langs de snelweg aan de vieze donuts en lauwe oploskoffie terwijl de ”overtredingen” vanzelf geconstateerd worden. Efficient geregeld hoor! Uiteraard weten BOA’s niet hoe je met een wapen om moet gaan. Daar zijn ze per slot van rekening te dom voor. Desondanks blijven het wel agenten.

          Login om te reageren
  4. Dennis zegt

    28 juni 2011 om 12:07

    Ik wil graag bij het KLPD als vrijwilliger aan de slag om snelheidsovertreders aan de kant te zetten. Met een lichtkrantje op de hoedenplank vol gas achter die asociale wegmisbruikers aan. Maar dan eerst nog even mijn auto laten chippen. :twisted:

    Login om te reageren
    • blo3to3t zegt

      28 juni 2011 om 12:14

      @dennis: dat kan inderdaad wel hoor, er is een radioDJ die dit doet.. ik weet alleen zijn naam even niet maar dit is een keer bij Blik op de Weg geweest.
      chippen van je eigen auto is btw niet nodig, je krijgt een T5 van de zaak mee.

      Login om te reageren
      • Vreddy_B zegt

        28 juni 2011 om 12:23

        @blo3to3t:

        Dit is een politie agent van de KLPD, die toevallig ook bij de radio werkt ;-). Je kunt je echt niet vrijwillig zomaar aanmelden bij KLPD. Gaat overigens om Rob van Someren van Veronica.

        Login om te reageren
  5. Johnnnyboy15nl zegt

    28 juni 2011 om 12:39

    Laat de politie aub echt werk gaan doen zoals criminelen opsporen en arresteren, daar heeft de samenleving veel meer aan!

    Login om te reageren
    • bassie zegt

      28 juni 2011 om 13:52

      @Johnnnyboy15nl: dronken automobilisten plegen een crimineel vergrijp, dus dit is een van de weinige controles op de weg die ik meer dan terecht vind!

      Login om te reageren
    • jelmer zegt

      28 juni 2011 om 16:40

      @Johnnnyboy15nl: Dronken rijden is een misdrijf, geen overtreding. Het is dus crimineel. Als je denkt dat de politie niet achter (niet-wegrelateerde) criminaliteit aanzit heb je het goed mis. Maar je kunt vast met wat bronnen het tegendeel bewijzen…

      Login om te reageren
  6. Jokkebrok zegt

    28 juni 2011 om 12:47

    Een maat van mij werd laats staande gehouden, vroeg meneer de agent: ”Wilt u meewerken aan een alcohol controle?” ”Ja hoor, hebben jullie een hesje en zo’n apparaatje voor mij?” :lol:

    Login om te reageren
    • Dennis zegt

      28 juni 2011 om 13:04

      @Jokkebrok: Een beetje in de trend van…
      Agent: “Meneer heeft u alcohol gedronken?”
      Automobilist: “Jazeker!”
      Agent: “Wilt u dan even blazen?”
      Automobilist: “Hoezo, geloof je me niet?”

      Login om te reageren
      • Jokkebrok zegt

        28 juni 2011 om 15:00

        @dennis: @mout: :lol:

        Login om te reageren
    • mout zegt

      28 juni 2011 om 14:31

      @Jokkebrok: Ik werd een jaartje terug aan de kant gezet. Heeft u gedronken, meneer? Jazeker, heel wat – ik kom net bij een bruiloft vandaan.
      Na blaastest (niks aan de hand): Wat heeft u dan gedronken, meneer? Koffie en bitter lemon – ik moest immers nog rijden.

      Login om te reageren
      • E320cdi zegt

        28 juni 2011 om 15:04

        @mout: Geweldig die verhalen :-D

        Login om te reageren
  7. Stender zegt

    28 juni 2011 om 12:49

    Er wordt op de site wel gesproken over een geldelijke vergoeding.

    Login om te reageren
  8. midasracer zegt

    28 juni 2011 om 15:13

    Inderdaad imagoprobleem. Je ben echt een komplete loser, dombo en uniformgeil als je vrijwilliger wordt bij de politie. Ik heb wel eens met dat soort volk een gesprekje gehad. Ze werden helemaal hitsig met de gedachte harder te mogen rijden dan iedereen omdat ze in een politieauto zaten. Wat een zielige figuren. En dan lekker flitsen natuurlijk als onder-boa.

    Login om te reageren
    • jelmer zegt

      28 juni 2011 om 16:42

      @midasracer: Ah, je spreekt er een paar en weet meteen hoe ze alle 1600 zijn. Om ze vervolgens allemaal maar uit te schelden. Het zijn mensen die wat doen voor de maatschappij, door voor meer veiligheid te gaan in hun vrije tijd. Maar dat levert blijkbaar geen waardering meer op. Treurig hoor.

      Login om te reageren
      • gregorius zegt

        28 juni 2011 om 16:49

        @jelmer: ik ben ook tegen alcohol in het verkeer; maar kom op: hoe de politiek en alle ja-knikkers de term veiligheid misbruiken…. houdt daar eens mee op.
        Veiligheid is door een wijk kunnen lopen zonder je hand op je geld of zonder de straat over te steken omdat er een groepje hangjongeren staan!

        Login om te reageren
        • jelmer zegt

          28 juni 2011 om 18:33

          @gregorius: Als dat je definitie van veiligheid is wel, ja. Als je de realiteit als uitgangspunt neemt niet. Er komen per jaar meer dan zevenhonderd mensen om in het verkeerd, een (behoorlijk) groot deel (afhankelijk van het onderzoek) niet door eigen schuld. Alcohol speelt daarin een belangrijke rol. Dit kan en is door controles minder geworden. Het aantal verkeersdoden is nog steeds meer dan door criminaliteit. Ik heb liever dat mijn vriendin of vader niet doodgereden wordt, of neergeknald. Beide dingen moet dan ook wat tegen gedaan worden. Wat dat misbruik van het woord veiligheid te maken heeft ontgaat me volledig.

          Login om te reageren
          • gregorius zegt

            29 juni 2011 om 09:17

            @jelmer: inderdaad: er gaan meer mensen dood door verkeersongelukken. Wat verwacht je als je zeg 5 miljoen mensen hebt die auto rijden. Maar als je van die 700 nou eerst even alle doden eraf haalt waar er weinig aan was te doen en alleen de mensen overhoudt die door anderen omkomen waar de veroozaker het toch anders had moeten doen…..
            en dat vervolgens vergelijkt met je moorden, maar ook overvallers, asocialen (tegen buschauffeuren/ambulance mederwerkers) en bedreigingen van hanggroepjongeren; dat zijn die cijfers heel anders.

            Login om te reageren
    • Arnoud zegt

      28 juni 2011 om 18:24

      @midasracer:
      You think you can do it better? :arrow: http://www.werkenbijhetklpd.nl/portal/page?_pageid=473,1766044&_dad=portal&_schema=PORTAL

      Login om te reageren
      • midasracer zegt

        29 juni 2011 om 00:03

        @Original_Arnoud: Zolang ik haar heb, geen haar op mijn hoofd. Vrijwilligerswerk prima, maar bij de politie word je misbruikt voor NSB klusjes. Dat hebben gelukkig steeds meer mensen door. Maar ach, er zullen altijd wel mensen zijn die wel te porren zijn:
        http://www.dumpert.nl/mediabase/708821/2e12861f/los_op_de_tomos.html

        Login om te reageren
        • Arnoud zegt

          29 juni 2011 om 08:14

          @midasracer:
          Wat is voor jou de definitie van NSB-klus? Want als je bedoelt dat je de politie helpt om drankrijders en hardrijders te pakken, dan ben je in mijn ogen juist de NSB-ers aan het pákken! Drankrijders en hardrijders zijn de echte verraders. Zij kiezen ervoor het verkeer onveilig te maken. Ik rij ook weleens te hard, en sommige keren wordt ik geflitst. Balen. Balen van mezelf. Weer effe op m’n plek gezet en de eerst komende tijd let ik dus weer wat meer op m’n snelheid.

          Login om te reageren
          • midasracer zegt

            29 juni 2011 om 09:06

            @Original_Arnoud: De poltie is de laatste 20 jaar met ongewone effort bezig geweest om het verkeer “veiliger” te maken. In werkelijkheid is dat niet zo, maar er komt een hoop geld binnen en daar gaat het om. Even voor de goede orde, ik fiets veel en het raakt me elke keer als een fietser door een aso wordt aan/doodgereden. Maar door heel veel mankracht hiervoor in te zetten, blijven mijn aangiftes in de la liggen en dan krijg ik weer van die kutsmoezen als ik bel om te vragen hoe het er mee staat. Dat is de dagelijkse gang van zaken van bestolen ondernemers en particulieren. En daar word ik ontzettend kwaad om.

            Login om te reageren
            • Arnoud zegt

              29 juni 2011 om 11:31

              @midasracer: Dat komt omdat de focus van het beleid ergens anders ligt. Dat kan je de politie niet kwalijk nemen. Er worden mensen weggetrokken (door beleidsmakers) bij de kleine (maar inderdaad o zo irritante) criminaliteit ten faveure van meer immateriële zaken.
              Ik ben het helemaal met je eens dat het anders moet, maar daarvoor moet je niet bij de politie zijn maar bij de politie + k, oftwel politiek. De heren en dames in de Tweede Kamer der Staten Generaal enz.

              Login om te reageren
              • midasracer zegt

                29 juni 2011 om 12:47

                @Original_Arnoud: En wat krijg je dan? Een incompetent korps (want wie steekt nog zijn nek uit voor 1500 in de maand, alleen -zoals ik al zei- de dombo’s) met teveel baasjes met strepen op de schouders, een onvoorstelbare bureaucratie, en een imagoprobleem. En dan vinden ze het gek dat er geen vrijwilligers meer te vinden zijn en poltiemensen letterlijk uitgelachen worden. Of erger gemolesteerd zodat ze ’s nachts helemaal hun bureau niet meer uitdurven. Koos Spee heeft meer kapot gemaakt dan hem lief is.

  9. phantom95 zegt

    28 juni 2011 om 18:34

    Waarom ga je ook bij deze belangrijke contoles vrijwilligers inzetten, er zijn weinig mensen die dit willen doen voor niks, ga ze ervoor betalen, of laat al die nutteloze flitsers helpen bij alcohol controles.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North