• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Alfa Romeo 2000 GTV op 2.400 meter hoogte

Auteur: Dennis, gepost 19 mei 2011 om 08:51 – 33 Reacties

Alfa Romeo 2000 GTV

Je hoeft geen liefhebber van klassiekers te zijn. Evenmin hoef je een Alfa Romeo fan te zijn. Toch is de kans groot dat je met mij eens zult zijn dat deze Alfa Romeo 2000 GTV uit 1972 een tamelijk tijdloos design heeft.

Deze ouwe coupé met 4-pitter onder de kap, werd door z’n eigenaar meegenomen voor een ritje door de bergen. De Zwitserse Gotthardpas, 2.400 meter hoogte, een zonnetje, blauwe lucht en besneeuwde bergen, vormen het decor voor een paar strakke foto’s. Je checkt ze op Autojunk.

Ook interessant!

  • 'Alfa Romeo gaat de GTV terugbrengen als EV'
  • Video: Alfa Romeo Giulia GTAm doet 0-200 km/u
    Video: Alfa Romeo Giulia GTAm doet 0-200 km/u
  • Alfa Romeo draait de boel om met de C41
  • collectables alfa romeo gt
    Alfa Romeo GT 3.2 V6

Nieuwste artikelen

  • Autoblog-lezer showt z’n dikke Fiesta
  • Video: BMW X5 koppen voelt zo
  • Deze Bentley is de beste wintersportbeuker, hier is het bewijs
  • Europese specs Tesla Model Y L bekend, dit moet je weten
FacebookTweetPinLinkedIn

Alfa Romeo, gtv, Klassiekers

Vorig bericht: « BMW: We denken na over een 1M CSL
Volgend bericht: Video: 500+ supercars in beweging [updated] »

Lees Interacties

Reacties

  1. Simpson zegt

    19 mei 2011 om 09:01

    links is zijn goeie kant? :mrgreen:

    prachtige auto, net als bijvoorbeeld een gt junior, of zelfs een peugeot, de 504 coupe.

    zo zouden ze ze …*vul hier uw ouwelullenreactie in*

    Login om te reageren
    • Vanquish zegt

      19 mei 2011 om 09:09

      @Simpson: … *nog steeds moeten maken!*

      OT: Mooooooooie auto!

      Login om te reageren
  2. Johan-SV zegt

    19 mei 2011 om 09:10

    prachtig, maar in het rood is die mooier

    Login om te reageren
  3. 288gto zegt

    19 mei 2011 om 09:15

    Ik zou er de Lancia Fulvia aan toe willen voegen ;)

    Login om te reageren
  4. halfzuiver zegt

    19 mei 2011 om 09:20

    Prachtige klassieker

    Login om te reageren
  5. peter1963 zegt

    19 mei 2011 om 09:26

    De berg zelf is misschien wel zo’n 2400 meter, de pas in ieder geval niet (zo’n 2.100mtr). Ik heb hem vaak gedaan. Als peuter met familie in een DKW (en continu ingehaald worden door Supertjes) en later zelf met Giulia en Spider (vorig jaar nog!). De oude route (er zijn 2 opties) met kasseien is de mooiste. Ook mooi is de (oude) route er naar toe vanaf Luzern, langs het meer. Qua bergpas is dit overigens niet de meest uitdagende, er zijn er vele nog steilere en hogere.

    Login om te reageren
  6. pjotr zegt

    19 mei 2011 om 09:34

    Droomauto! Ooit bijna gekocht, nog steeds spijt van dat ik het niet gedaan heb :(

    Login om te reageren
  7. desjonnies zegt

    19 mei 2011 om 09:36

    ’t is maar goed dat ze niet meer worden gemaakt, nu waarderen we ze veel meer als klassieker !
    En ja, hier is zo’n GTV in zijn element, lekkere berg geitjes zoals de meeste Italianen

    Login om te reageren
  8. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    19 mei 2011 om 09:42

    Bella! Jammer van de matige foto’s maar wat een schitterende auto is dit toch.

    Login om te reageren
  9. henkbobsjon zegt

    19 mei 2011 om 09:45

    Lelijk. Als er oude auto’s mooi zijn dan is het een ’67 Mustang fastback. Hier kan je toch echt niet spreken van mooi

    Login om te reageren
    • desjonnies zegt

      19 mei 2011 om 09:48

      @henkbobsjon:
      Yes een 67’er Mustang, die rij ik in de bergen met een Renaultje 4 nog het snot voor de ogen weg.

      Login om te reageren
    • jack_abarth zegt

      19 mei 2011 om 10:07

      @henkbobsjon:

      De ’67 mustang is pas bekend geworden toen Gone in 60 seconds uit kwam.
      De meesten vinden dan ook Eleanor mooi en niet een standaard ’67 fastback.

      Login om te reageren
    • six-trey zegt

      19 mei 2011 om 22:03

      @henkbobsjon:
      de eerste generatie Mustang is één van de mooiste amerikaanse design wagens ooit gemaakt feit. maar de de 64-66 Mustangs hebben echt een mooier design, meer details dan een 67, en een fastback is op foto misschien mooier. maar geloof mij ze zijn onhandig en de meerwaarde t.o.v een coupe niet waard.

      Ik ben een grote muscle car liefhebber, maar vind deze alfa echt prachtig, die vormen, die neus, vergelijk dit eens met het huidig design van auto’s

      Login om te reageren
  10. desjonnies zegt

    19 mei 2011 om 09:46

    Voor bij de koffie, ff genieten van een man waarvan “me wou dat ik U was ” de echte Italian Job, niet dat slappe US aftreksel……..
    http://www.youtube.com/watch?v=_z8aLdIejPs

    Login om te reageren
  11. rotarypowah zegt

    19 mei 2011 om 09:54

    Ik vind het een geweldige auto. Het word nog geweldiger in een andere kleur, met andere wielen.
    Die foto’s zijn het woord fotoshoot niet waard overigens.

    Login om te reageren
    • rotarypowah zegt

      19 mei 2011 om 09:57

      @rotarypowah:

      Het is haast cliché.

      Login om te reageren
      • rotarypowah zegt

        19 mei 2011 om 10:00

        @rotarypowah:

        Login om te reageren
        • Pressman zegt

          19 mei 2011 om 10:57

          @rotarypowah: nice one! _0_

          Login om te reageren
        • wimmm zegt

          19 mei 2011 om 13:26

          @rotarypowah: wauw, dat blauw misstaat ‘m eigenlijk helemaal niet!

          Login om te reageren
  12. themenace zegt

    19 mei 2011 om 10:22

    Vroeger was toch alles beter ….

    Login om te reageren
    • rotarypowah zegt

      19 mei 2011 om 10:31

      @themenace: Tijd bestaat niet.. Nu is ook alles goed.

      Login om te reageren
  13. vincenzo zegt

    19 mei 2011 om 10:40

    De meesten moeten zich wel realiseren dat niet alles ergonomisch geplaatst is en er een kraakje in het dashboard kan zitten. Maar ja, je kunt niet alles hebben.

    Login om te reageren
  14. Robbet zegt

    19 mei 2011 om 11:35

    Mooie wagen!! vooral die kleur ;)
    Het heeft wel af en toe wat onderhoud nodig ja. Maar goed daar is het een italiaan voor toch?!
    Hier staat het paard op stal.

    Mijn pa en ik zijn ook op die pas geweest met de Healey. Het was zeker een mooie berg! vaker gereden s’winter’s en zomers. En in de oldtimer is het een genot!

    Login om te reageren
  15. blag zegt

    19 mei 2011 om 11:35

    Inderdaad, een mooie auto … en elegant, en sportief.

    Login om te reageren
  16. Robbet zegt

    19 mei 2011 om 11:37

    Login om te reageren
    • midasracer zegt

      19 mei 2011 om 11:43

      @Robbet: Wauw, helemaal te gek. Prachtige 100 serie. Veel beter dan de latere 3000 serie.

      Login om te reageren
  17. DonEmilio zegt

    19 mei 2011 om 12:45

    Zeker niet lelijk, maar toch liever een BMW 3.0cs

    Login om te reageren
    • agera zegt

      19 mei 2011 om 15:04

      @DonEmilio: Ik wilde hetzelfde gaan typen, geen lelijke auto de Alfa maar veel liever de BMW 3.0cs

      Login om te reageren
  18. viking_aero zegt

    19 mei 2011 om 15:58

    8 mei jl, ’n 30tal Zweedse Alfisten op de Gotthard, op weg naar de Mille Miglia.
    [img]http://www.flickr.com/photos/30779362@N08/5736428505/sizes/l/in/photostream/[/img]

    Login om te reageren
  19. cerra zegt

    19 mei 2011 om 16:29

    Mooi ding hoor, ik zou hem wel willen!

    Login om te reageren
  20. KD-Producties zegt

    19 mei 2011 om 18:05

    Was btw ook maar een mini shoot dus sorry voor die titel ! had mini voor gemoeten ! maar tnx voor de goeie reacties en even goed voor de slechte . al vind ik deze iets te :P ( Die foto’s zijn het woord fotoshoot niet waard overigens. ) Gr kend

    Login om te reageren
  21. PeugeotGTI zegt

    19 mei 2011 om 21:07

    Schitterende klassieker en gebruikt zoals ie bedoeld is.

    Login om te reageren
  22. spiderman zegt

    19 mei 2011 om 23:35

    Hij blijft om op te eten die ouwe GTV. Maar de eerste serie ‘brievenbusjes’ was eigenlijk nog mooier om te zien.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North