• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Alfa Romeo GT 3.2 V6

Auteur: RubenPriest, gepost 11 juni 2021 om 16:01 – 14 Reacties

collectables alfa romeo gt

Een heel toegankelijke manier om een Alfa Romeo V6 coupé te bezitten. Op papier in ieder geval, maar hoe bevalt deze Italiaanse op de weg? Wouter zoekt het voor je uit en neemt deze Alfa Romeo GT mee voor een video.

Alfa Romeo GT, verplicht op je bucket list!

Iedereen moet een keer een Alfa Romeo gehad hebben toch? Natuurlijk heb je het liefst een echte klassieker om het echte Dolce Vita, Carpe Diem etc. te ervaren. Maar de realiteit is dat niet iedereen een garage heeft om zijn auto te vertroetelen.

Een Alfa Romeo GT met een 3.2 V6 is misschien wel de perfecte ‘praktische’ Alfa. Absoluut meer bijzonder dan een 155, 156 of 159 door zijn coupé configuratie en uitgerust met die heerlijke Busso V6.

De historie van de GT begon in 2003 op de Autosalon van Genève waar de Italianen de gloednieuwe coupé voorstelden. In de basis technisch een 147 en 156, maar met design van Bertone. Zo ontstond een fraai gelijnde auto met een sportieve en chique uitstraling.

Hij oogt net wat ‘dikker’ dan hij in werkelijkheid is. Zoals het hoort bij een sportieve coupé. De neus heeft 147 trekjes, maar een andere voorbumper en spatschermen van de 147 GTA geeft de tweedeurs Alfa een eigen gezicht.

De ‘topversie’ kreeg de 3.2 liter Busso V6 met 240 pk en 300 Nm mee. De sprint naar de 100 ‘doet’ hij (ze?) in 6,7 seconden, en de coupé stopt pas bij 243 km/u met versnellen. In 2004, het jaar waarin de GT voor het eerst geleverd werd, niets om je voor te schamen. Ook nu zijn er meer dan genoeg auto’s die een GT 3.2 alleen van de achterkant zullen zien.

Wouter gaat in deze video op stap met een GT met de 3.2 V6.

collectables alfa romeo gt
collectables alfa romeo gt
collectables alfa romeo gt

Ook interessant!

  • The Collectables - Alfa Romeo SZ
    Alfa Romeo SZ
  • Alfa Romeo Giulietta Sprint
  • Alfa Romeo Giulia 'GT Junior' is niet speciaal, wél fraai
  • Mijn Auto: Alfa Romeo 156 2.5 V6 van Denian
    Mijn Auto: Alfa Romeo 156 2.5 V6 van Denian

Nieuwste artikelen

  • Laadpalen zorgen voor extra werk en een boel irritatie
  • motor-trip frankrijk
    Het wordt iets minder k*t om door Frankrijk te rijden
  • Je auto wassen gaf nog nooit zo’n voldaan gevoel
  • Volkswagen doet echt z’n best voor ons met een nieuwe extra hete GTI
FacebookTweetPinLinkedIn

Alfa Romeo, alfa-romeo-gt, gt, Video

Vorig bericht: « Zelfs Lamborghini gaat met de trein
Volgend bericht: De goedkoopste VW EV is terug en nog steeds relevant »

Lees Interacties

Reacties

  1. bernoulli zegt

    11 juni 2021 om 16:30

    Toen ze nog nieuw waren, heb ik een keer een lang weekend Zeeland de GT 2.0 JTS van een collega geleend. Met die vreselijke Selespeed-bak. Qua rijden was het helemaal geen bijzondere auto. Maar qua looks echt geweldig. Als ik motor en bak wegdenk en daar een Busso met handbak voor terugdenk, dan kan ik me voorstellen dat je hier een geweldige hobby-auto aan hebt.

    Login om te reageren
  2. Dutchdriftking zegt

    11 juni 2021 om 16:32

    Ja hij is heel erg fijn. Doodzonde dat dit blok nooit in de 159 geleverd is.

    Login om te reageren
    • kennone zegt

      12 juni 2021 om 08:10

      @dutchdriftking: eens en oneens, want idd en super mooi blok om naar te luisteren en te kijken, maar dan was de 159 wel nog trager geweest

      Login om te reageren
  3. thearchitect zegt

    11 juni 2021 om 17:01

    -edit: dank u, is inmiddels gefixt-

    Login om te reageren
  4. kniesoor zegt

    11 juni 2021 om 17:37

    Mooi exemplaar, kennelijk goed bijgehouden/verzorgd de afgelopen jaren. Hoop, dat-ie een nieuw baasje vindt, dat er even zuinig op is.

    Zo’n ding heeft maar één echt nadeel : aandrijving op de voorwielen. Om die reden ben ik na een ruim assorti Alfa’s (waaronder één FWD) overgestapt.

    Login om te reageren
    • vaakbenjetebang zegt

      11 juni 2021 om 17:58

      @amghans: O zo herkenbaar. Heb me een keer aan een 156 gewaagd met een 3.0 V6 daarin getransplanteerd, maar ik werd er gewoon niet blij genoeg van. Daarom houd ik het maar bij de oudere Alfaatjes voor de hobby. Daily is hier inmiddels ook wat anders (zij het ook niet al te nieuw omdat ik altijd minder geld dan ambitie heb). FWD hoeft geen absolute dealbreaker te zijn (hallo RenaultSport!) maar helaas heeft Alfa dat kunstje nooit geheel onder de knie gekregen.

      Login om te reageren
    • volvo480gtt zegt

      12 juni 2021 om 23:12

      @amghans: niet dat ik de ervaring heb maar het schijnt zo te zijn dat ze met het Q2 diff wel een stuk beter rijden.

      Login om te reageren
  5. tinnemans zegt

    11 juni 2021 om 17:46

    Je hoeft niet perse een Alfa te hebben gehad hoor; ik heb een Jeep Cherokee XJ gehad en ik heb nog nooit zo snel een chef werkplaats getutoyeerd.

    Login om te reageren
    • Ilquadrifoglio zegt

      11 juni 2021 om 20:39

      Je slechte opvoeding is je vergeven 👍

      Login om te reageren
  6. MarcoM zegt

    11 juni 2021 om 19:06

    Geweldige motor met een heerlijke sound, alleen daarvoor al zou je zoiets kopen.

    Login om te reageren
  7. bfvo zegt

    11 juni 2021 om 20:09

    Zij!

    Login om te reageren
  8. dondeboer zegt

    11 juni 2021 om 21:53

    Er staat hier nu zes jaar een GT v6 voor de deur. Met handbak. Bordeauxrood (rosso brunello) met mooi cuoio leer. Met Eibach/Bilstein onderstel stuurt ie ook fijn. Ik start altijd met de deur open en ik zwaai m’n vrouw altijd buiten na, om de Busso te horen zingen. En ik kijk altijd even achterom als ik ‘r achterlaat. En ze is ook nog verrassend praktisch, er passen twee volwassenen achterin (tot 1.85), en redelijk wat kofferruimte. Elk jaar even huilen na het achterlaten van m’n vakantiegeld bij de specialist, en daarna weer genieten.

    Login om te reageren
  9. ralfast zegt

    11 juni 2021 om 23:08

    Bij de zoektocht voor een daily, zocht ik naar een auto die goed op gas kan. Niet te groot en zwaar, er staat immers ook een lease auto van mijn vrouw voor de kindertjes. Oh, ja. Beetje leuk ogen is ook wel wat. Dan kom je op een shortlist met een GT V6, C30 5cyl en een Focus 5 cyl. Laat ik nou net voor de leuk een ’85 GTV6 hebben, dus de keuze was zo gemaakt. Wat een genot om te rijden, en de looks blijven boeiend.

    Login om te reageren
  10. Paul58 zegt

    12 juni 2021 om 11:55

    Prachtige auto. Zelf 2 jaar lang met een rode 1.9 JTD gereden. Q2 diff erop gezet en andere software. Echt een heerlijke comfortabele (en snelle!) diesel met +/-200 pk en 410nm. Was een heerlijke km vreter, nu minder km’s en diesel weggedaan. Geluid alleen jammer bij zo’n JTD.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North