• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Alfa Romeo GTV Evoluzione

Auteur: sir_smokalot, gepost 11 november 2007 om 12:43 – 47 Reacties

Alfa Romeo GTV Evoluzione by Racer X Design


Van de hand van de mannen van Racer X Design komt deze Alfa met Amerikaanse looks. Ze namen een Alfa Romeo GTV uit 1979 en bouwden deze flink uit. Na 3 jaar werk is dit het resultaat.

De auto viel in de smaak op de XLR8 Modified Car Show, waar hij tot ‘best modified classic’ werd gekroond. De hardcore-Alfisten zullen waarschijnlijk niet zo blij zijn met de toevoeging van de Muscle-genen, maar het is wel duidelijk te zien dat er veel werk in zit.

Onder de motorkap van het twee meter brede gevaarte ligt een modern 3.0 liter V6 Alfa Romeo-blok zodat de prestaties ook nog van deze tijd zijn.

Afbeeldingen van de Alfa en een ander project zijn te vinden in de Racer X design gallery. Met dank aan Joris voor de tip!

The star of the XLR-8 motor show in Europe, and winner of the best modified classic on show, the GTV Evoluzione was the creation of the racerxdesign team in Malta (a small island in the Mediterranean).

The design is the work of Reuben Zammit and was aimed to incorporate the classic looks of the original Alfa Romeo GTV of the late 70�s, together with a more menacing muscle car touch.

The car was built by hand using only sheet metal by Jean Paul Pisani, and using a scrapped 1979 GTV as a base car. Both the front end and the back end were completely cut off and re-built from scratch, the track was widened by 8″ on the front and 9″ on the back, using one off wheels designed in-house!

The drive train was replaced by a 3.0 V6 24v last generation Alfa Unit, giving the car a more suitable power output. Brakes were also up rated to 4 pot Brembo calipers and 300mm vented discs, so were the suspension system and chassis in general.

This is not the first award winning creation by this group and it won’t be the last. “We did not want the Evoluzione to be the fashion of the moment. The aim was to keep it looking an Alfa, full of passion” says Reuben “Years will pass and this car will still look stunning.”

Alfa Romeo GTV Evoluzione by Racer X Design

Alfa Romeo GTV Evoluzione by Racer X Design

Alfa Romeo GTV Evoluzione by Racer X Design

Alfa Romeo GTV Evoluzione by Racer X Design

Alfa Romeo GTV Evoluzione by Racer X Design

Ook interessant!

  • The Collectables - Alfa Romeo SZ
    Alfa Romeo SZ
  • collectables alfa romeo gt
    Alfa Romeo GT 3.2 V6
  • Alfa Romeo Giulietta Sprint
  • 'Alfa Romeo gaat de GTV terugbrengen als EV'

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Zeldzame Aston Martin met een 1.3
  • Nissan heeft een nieuwe strategie: twee keer zoveel Nismo’s!
  • Video: tof doen met de motorfiets
  • Nürburgring Touristenfahrten 2026: de prijzen en veranderingen!
FacebookTweetPinLinkedIn

Alfa Romeo

Vorig bericht: « Precisie-parkeren in Zuid-Korea
Volgend bericht: Reminder: Vanavond 21.00, TopGear, BBC2, afl. 5 »

Lees Interacties

Reacties

  1. W1CK3D zegt

    11 november 2007 om 12:45

    hmmm riiighttt… okeej dan…

    Login om te reageren
  2. vla zegt

    11 november 2007 om 12:45

    nee dus!
    voor al dat hard labeur moet je respect hebben maar doe mij maar de oude

    Login om te reageren
  3. Nick_BE zegt

    11 november 2007 om 12:49

    Als project, heel netjes gedaan en zeker geslaagd.

    Als alfa en auto, lelijk hok

    Login om te reageren
  4. Chip zegt

    11 november 2007 om 12:50

    Iets te vierkant…

    Login om te reageren
  5. Jasper zegt

    11 november 2007 om 12:51

    Ñee man dit ziet er niet uit! Veel te hoekig en de voorkant te plat!
    De oude is inderdaad mooier!

    Login om te reageren
  6. dikke richard zegt

    11 november 2007 om 12:54

    doe mij het origineel maar.

    Login om te reageren
  7. Luc zegt

    11 november 2007 om 12:57

    origineel is stukken maar dan ook echt stukken beter

    Login om te reageren
  8. Joske zegt

    11 november 2007 om 13:00

    Beetje heel erg vierkant.

    Login om te reageren
  9. Alwood zegt

    11 november 2007 om 13:02

    nou ik vind em der stiekem wel lekker uit zien! heel mooi afgewerkt ook :) alleen de striping ben ik niet zo’n fan van. En voor de verandering zitten er eens (heel grote) mooie velgen op! Ook weer leuker als ze minder glimmend zijn maar de velgen staan hier ontzettend goed.

    ik zeg meer vierkante auto’s in het straatbeeld!

    Login om te reageren
  10. ZOEF zegt

    11 november 2007 om 13:12

    Mooi hoor, maar de klasseloze comicstripcultuuramerikanen zijn er toch in geslaagd om de stijlvolle tijdloze lijnen van het kunstobject dat de GTV toch was, te verstripverhalen tot een soort Steve Warson versie. Toch verdienstelijk desondanks.

    Login om te reageren
  11. w0o0dy zegt

    11 november 2007 om 13:16

    Doet me wel een beetje denken aan de SZ en dat is op zich goede zaak.

    Zie de auto echter liever origineel.

    Login om te reageren
  12. jamesBrown zegt

    11 november 2007 om 13:23

    De voorkant is best mooi, en dan maken ze van de achterkant zo’n gedrocht.

    Doe mij maar een 8C dan

    Login om te reageren
  13. Tim (de Hummergek) zegt

    11 november 2007 om 13:30

    Die achterkant lijkt nogal op die vage auto die laatst in Dubaï was gespot: http://www.autoblog.nl/archive/2007/11/08/gespot-in-dubai-maar-wat-is-het#post-11968

    Login om te reageren
  14. Mr. Marteen zegt

    11 november 2007 om 13:32

    Eigenlijk is bijna iedere wijziging aan een originele Alfa , een verkrachting van elegantie.

    Login om te reageren
  15. Turbopaultje zegt

    11 november 2007 om 13:33

    Als hardcore racer bedoeld zeg ik: cool. Echter is de auto als showauto bedoeld en verdienen de bouwers hiervoor de hoogst mogelijke straf:

    Terugbouwen naar origineel en verplicht levenslang in een orginele
    Arna rondrijden.

    Login om te reageren
  16. marijn zegt

    11 november 2007 om 13:34

    vierkant, vierkanter, vierkantst, en dan dit

    Login om te reageren
  17. Tinos zegt

    11 november 2007 om 13:35

    Jammer dat die wielen niet ook een beetje in de stijl van 1979 zijn, is nu wel een beetje te bling. Op zich goed gedaan, maar toch is het zonde. Hadden ze beter de GTV uit de jaren 90 aan kunnen pakken.

    Login om te reageren
  18. lincoln zegt

    11 november 2007 om 13:41

    wij als europeese snobs snappen dit niet ..
    en bovendien .. zo heeft alfa romeo het niet bedoeld ..
    en als het niet hapklaar uit de fabriek komt .. kan het nooit goed zijn ..

    en die holbewoners in amerika ons maar een tunnelvision syndroom aanpraten.

    nee hoor .. wij zijn beter .. en dat weten we .

    Login om te reageren
  19. Jerudo zegt

    11 november 2007 om 13:49

    Wat is nu het verschil met dit: http://www.autoblog.nl/archive/2007/10/29/audi-tt-voor-weinig#post-11801

    Het ergste is dat hier in oorsprong nog een mooie wagen gebruikt is.

    Login om te reageren
  20. Mpower zegt

    11 november 2007 om 13:54

    ontworpen met een geodriehoek

    Login om te reageren
  21. Fiat Coupe 20v turbo zegt

    11 november 2007 om 13:59

    Respect voor de bouwer!

    Maar mijn smaak is het niet, ik had liever de orginele vorm van de auto iets meer behouden gezien. En dan bijvoorbeeld de wielkasten iets in de richting van deze vorm aanpassen.

    @ Lincoln:

    Deze tunert komt van Malta… Dus waar jij je verhaaltje over Amerika vandaan haalt snap ik niet helemaal. Er wordt alleen gesproken over Amerikaanse looks, that´s it.

    Login om te reageren
  22. lincoln zegt

    11 november 2007 om 14:10

    oeps .. wat een blunder van mij .. maarja .. amerikaanse looks vind ik al demoniserend genoeg .. (ja . langa tenen .ja)

    Login om te reageren
  23. Racer X zegt

    11 november 2007 om 14:43

    Ik vind ‘m heel erg dik.

    Login om te reageren
  24. Phoxx zegt

    11 november 2007 om 14:50

    De koplampen zijn Angel Eye koplampen voor bmw e30…

    Login om te reageren
  25. sebastian zegt

    11 november 2007 om 14:58

    amerikanen ?

    Login om te reageren
  26. Pizza zegt

    11 november 2007 om 15:02

    Jeetje, wat lelijk :)

    Login om te reageren
  27. Karaya zegt

    11 november 2007 om 15:21

    @Phox

    Ik dacht al, wat is er mis met die auto. ;)

    Login om te reageren
  28. Davidov zegt

    11 november 2007 om 15:29

    Dikke achterkant wel :)

    Login om te reageren
  29. RenesisHP zegt

    11 november 2007 om 15:32

    Hoe maak ik van een auto uit de jaren 70 een auto uit de jaren 80.

    Login om te reageren
  30. RA999 zegt

    11 november 2007 om 15:41

    Van de voorkant valt het nog wel mee. Maar dan zie je de rest en dan vraag je je toch weer af hoe het komt dat Amerikanen zo’n oog hebben voor het verneuken van auto’s…

    Login om te reageren
  31. rs zegt

    11 november 2007 om 16:15

    Kzie mij al racen op de beat’s van Mr. Flagio:p

    Login om te reageren
  32. Klassiekerrally zegt

    11 november 2007 om 16:43

    Als ik zou zeggen dat ik ‘m mooi vind, zou ik liegen…

    Login om te reageren
  33. 360driver zegt

    11 november 2007 om 17:11

    -edit: nutteloze opmerking en ga Nederlands leren-

    Login om te reageren
  34. Phoxx zegt

    11 november 2007 om 17:20

    @ Karaya

    Nou de orginele koplampen op een BMW e30 type 2 zijn de mooiste die er zijn (de zgn “kattenogen”). Ik wens alle sjonnies die deze vervangen door bovenstaande angel eye exemplaren dan ook een vreselijke ziekte toe… ;)

    Maareh ff back-on-topic: ik vind het front wel geslaagd (vooral de grill), maar wie heeft bedacht het wiel in het spatbord te monteren? Buig het terug!

    Login om te reageren
  35. dekster (Union Fait La Force) zegt

    11 november 2007 om 17:20

    Mooi vind ik het niet, maar het is wel ongelooflijk “cool” :P

    Login om te reageren
  36. LC zegt

    11 november 2007 om 17:42

    Dit is werkeklijk om te janken. Ze hadden dus 3 jaar nodig en niemand besefte dat ze een misdaad begaan. *U%&$#$Achterlijke tuners!

    Login om te reageren
  37. BART! zegt

    11 november 2007 om 18:16

    Kijkend naar de impressie (eerste foto in gallery) die ze duidelijk voor de verbouwing gemaakt hebben kan ik me niet helemaal ontrekken aan het idee dat er in de vertaling van tekening naar metaal het een en ander veranderd is.
    En dat is jammer want op die tekening ziet’ie er duidelijk strakker uit en is er meer aandacht besteed aan de lijnen van de originele auto.

    Login om te reageren
  38. Tombnolz zegt

    11 november 2007 om 21:30

    3 jaar lang een klassieke Alfa slopen. 33 jaar isoleercel graag!

    Login om te reageren
  39. heidekonijn zegt

    11 november 2007 om 22:58

    Iedereen heeft het recht om mooi te vinden wat’ie wil.
    En er zijn mensen die zelfs een premium willen betalen voor een auto die er uit ziet als een mudskipper.

    Maar hoe ziek moet je zijn om dit te doen met een ‘fetta GTV?
    Het toppunt van tragiek is dan nog dat het nog (technisch) redelijk mooi is uitgevoerd ook. Ik bedoel, jongen toch, gebruik toch een nieuw design en bouw het op basis van een verongelukte 75 of zo..?

    Login om te reageren
  40. Ben zegt

    12 november 2007 om 07:19

    Wel leuk, maar iets te amerikaans..
    De lampen hebben wat weg van een Lancia Bèta

    Login om te reageren
  41. damster zegt

    12 november 2007 om 10:01

    Leuk idee. Geinig experiment. Verkeerde basisconstructie (respecteer ontwerplijnen en al helemaal chassislijnen). Armoedige uitvoering. Respectloze presentatie van historie.

    Hier, kijk dan:

    Doet me denken aan een plaatwerker op acid. Gaaf man!!!

    Tsssss…..

    Login om te reageren
  42. JOPHEIJ zegt

    12 november 2007 om 13:45

    De voorkant is nog niet eens zo verkeerd. Op het Alfa driehiekje na, is er weinig italiaans aan de wagen.
    Muscle car gehalte is erg hoog, maarja die achterkant he…

    Login om te reageren
  43. CCX zegt

    12 november 2007 om 18:52

    Begon goed, liep even mis, maar werd op de achterkant dan weer goedgemaakt !

    Login om te reageren
  44. S3rvo zegt

    12 november 2007 om 19:13

    3 jaar en dan dit??

    Login om te reageren
  45. Tombnolz zegt

    13 november 2007 om 10:48

    Oldtimers worden nooit nog nieuw gebouwd. Dus ga dan ook geen klassiekers bewust afbreken en ombouwen. Gebruik dan toch een nieuw (aangekocht of gesponsord) onderstel en stel daarop je bouwkunsten tentoon. Maar spaar die ouwe Alfaatjes toch!

    Login om te reageren
  46. AB zegt

    14 november 2007 om 17:37

    Wat een verkrachting van zo’n mooie auto :( BAH !!

    Login om te reageren
  47. rick zegt

    4 mei 2008 om 21:54

    sjesus!!!
    dit is als… een omgekeerde liposuctie bij doutzen kroes man

    what a waste

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North