• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Alles wat je wilde weten van de Brabus Vanish

Auteur: Alwood, gepost 13 mei 2010 om 20:58 – 43 Reacties

Say Cheese!
Want hoe snel verdwijnt die über-Brabus dan eigenlijk uit het zicht? Hoe lang duurt het nu echt tot je de geluidsbarrière doorbroken hebt? Ontstaat er werkelijk een zwart gat als je gaspedaal tegen het schutbord zit?

Allemaal heel logische vragen als je aan de Brabus Vanish denkt. Een SL65 Black Series is absoluut geen kinderachtige auto, maar als Brabus er ‘vrij’ mee mag spelen ontstaan er onaardse machines. Jullie wisten al dat de V12 Biturbo 800pk produceert, nu is er bekend dat bij 2100tpm al ruim 1400Nm vrijkomt. Was het niet dat Brabus het max. koppel wederom begrensd heeft op 1100Nm.

Om de astronomische cijfers te behalen heeft Brabus speciale uitlaatspruitstukken ontworpen, met nieuwe turbo’s. Deze worden geassisteerd door 4 intercoolers! Natuurlijk zijn de uitlaten, katalysatoren en motor-elektronica ook aangepast.

De meerprijs van het Brabus-pakketje bedraagt ongeveer €80k. Daarvoor krijg je een SL die in 3,6 seconden naar de 100km/u sprint terwijl de hele stad in rubber-rook wordt gezet. De sprint van 0-200km/u duurt 9,8 seconden en de topsnelheid ligt ergens boven de 330km/u. Althans, als deze niet elektronisch afgeregeld wordt op 320.

Ook interessant!

  • Gespot - Mercedes-AMG GT Black Series met een F1-sausje
  • Gespot - AMG GT Black Series in een typisch Nederlands kleurtje
  • Mercedes-AMG GT Black Series stopt: eigenaren zitten op goud
    Mercedes-AMG GT Black Series stopt: eigenaren zitten op goud
  • De perfecte boot voor bij je AMG GT Black Series

Nieuwste artikelen

  • Deze iconische auto’s brachten dit weekend miljoenen op
  • Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Staat de toekomst van de eigen auto op het spel?
  • Max Verstappen staat er voortaan alleen voor
FacebookTweetPinLinkedIn

black-series, brabus, Mercedes, SL, sl65, tuning

Vorig bericht: « Altijd al een Veyron Pur Sang willen hebben? Dit is je kans
Volgend bericht: Vierkant is hot: Aston Martin Lagonda gespot »

Lees Interacties

Reacties

  1. R8 zegt

    13 mei 2010 om 21:05

    Niet de mooiste maar wel mooi…

    Login om te reageren
  2. R8 zegt

    13 mei 2010 om 21:06

    WOW! zit wel een motortje in zeg!

    Login om te reageren
  3. Markus zegt

    13 mei 2010 om 21:12

    Ik vind het concept van een SL met hard dak erg geslaagd. Alleen de wielkasten en luchthappers zijn buiten proporties. En 800pk is ook redelijk overdreven, lijkt me doodeng om in dat ding te rijden!

    Login om te reageren
  4. Benz.. zegt

    13 mei 2010 om 21:13

    Zo fout en nutteloos dat ik er graag eens een ritje mee wil maken..

    0-200km/u tijd is best indrukwekkend.. Ik ben benieuwd wat de werkelijke top is.

    Login om te reageren
  5. Relief zegt

    13 mei 2010 om 21:14

    Vanish Oxi Action

    Login om te reageren
    • Lucb zegt

      14 mei 2010 om 11:48

      @Relief: Daar dacht ik ook al aan

      Login om te reageren
      • misteralmostknowitall zegt

        3 december 2010 om 15:02

        @Lucb: boom en het vuil is weg:P

        Login om te reageren
  6. MJB zegt

    13 mei 2010 om 21:14

    Heel bruut apparaat, maar ik snap de meerwaarde ten opzichte van een SL65 Black Edition niet echt. Dat ding is ook al heel extreem en heeft al teveel vermogen wat dat ding niet heel goed kwijt kan. Dit is dan al helemaal extreem, ik betwijfel of-ie op een circuit echt veel sneller is dan een SL65…

    Login om te reageren
  7. R8 zegt

    13 mei 2010 om 21:14

    @markus
    800 paardjes is echt veel te veel voor zo’n klijn autotje wat geen kilo weegt!

    Login om te reageren
    • SimonMc zegt

      13 mei 2010 om 21:24

      @R8: LOL “klein autotje”

      Klein autotje weegt net geen 2 ton…

      Login om te reageren
  8. Bakpouwww zegt

    13 mei 2010 om 21:14

    diz wel een hardcore ding om mee te rijden

    Login om te reageren
  9. henk autofreak zegt

    13 mei 2010 om 21:16

    kvind 400 pk evo 8 rally al leuk
    kun je nagaan wat dit met je doet!

    Login om te reageren
    • Imba zegt

      14 mei 2010 om 12:33

      @henk autofreak: Een Evo 8 met 400pk is waarschijnlijk sneller op het circuit…

      Login om te reageren
  10. Sciurida zegt

    13 mei 2010 om 21:20

    Van zo’n monster verwacht ik het mooiste motorgebrul ooit!

    Login om te reageren
  11. Olleh zegt

    13 mei 2010 om 21:26

    Ben ik nou de enige die het nut van deze auto niet snapt? De vorige brabus SL kreeg je ook al niet van zijn plaats zonder eerst 4x je banden te verwisselen ivm strepen trekken..

    800pk en 1100nm en een sprint 0-100 in 3.6sec.. Getuigt niet echt van grip.. Porsche GT2, 530pk (270pk minder) = 3.7sec. En ook de top van 330 is nou niet astronomisch hoog voor dat soort vermogen..
    En ik denk dat je voor 486k (aanschaf) + 80k (brabus) = 566k euro’s toch wel wat leukers kan kopen dan een verpauperde mercedes?

    Login om te reageren
    • Megakix zegt

      14 mei 2010 om 08:40

      @Olleh: nee hoor…je bent niet de enige…;-). Een auto die niet van z’n plek kan komen is niet-begerenswaardig! Op bepaalde momenten MOET je over naar 4WD, laten we zeggen, boven de 500Pk (tot die tijd kan een launch-control de boel nog net houden).

      Grappig dat de automotive-industrie nog steeds geen ‘bak’ kan verzinnen die méér koppel kan opvangen. Ik bedoel, het blijft nu alleen bij sssspannend roepen…en dat is errug sneu hoor.

      Login om te reageren
    • rider zegt

      14 mei 2010 om 11:34

      @Olleh: aerodynamisch is deze benz een ramp. vandaar de relatief lage v/max.

      Login om te reageren
  12. willie zegt

    13 mei 2010 om 21:28

    hoe sneller deze penosebak uit het beeld verdwijnt, hoe beter

    Login om te reageren
  13. Dimglor zegt

    13 mei 2010 om 21:33

    Mja wel een forse meerprijs voor deze ombouw..
    Maarja dan rij je wel Brabus ;)
    Eigenlijk had ik maar 1 vraag willen stellen aan Brabus..: Waarom ze dat belachelijk lelijk plastic deksel op die motorkap hebben bevestigd ;)
    Ik weet dat het was omdat er niet genoeg plaats was onder de motorkap voor de motor, maar waren er geen optisch mooiere oplossingen ?

    Login om te reageren
  14. nike look A like zegt

    13 mei 2010 om 21:33

    mijn nike´s zijn ook rood met zwart

    Login om te reageren
  15. Tuned zegt

    13 mei 2010 om 21:53

    Erg strakke bak, alleen hoop ik wel dat het motorvermogen ook daadwerkelijk fatsoenlijk op het asfalt te krijgen is.

    Login om te reageren
  16. FuelMinded zegt

    13 mei 2010 om 22:20

    En toch heb ik liever een Brabus (misspelled) Bullit. :D En het aller allerliefst een Pagani Zonda F (in volledig dry carbonfibre met mat gouden velgen). :P

    Login om te reageren
  17. XRI6 zegt

    13 mei 2010 om 22:47

    Met dit soort zaken speelt het toch totaal niet of het nút heeft?! Brabus vindt het gewoon kicke om zoiets te bouwen. Netzoals mensen voor de lol schilderijen of muziek maken.

    En ik vind m gruwelijk! En raak steeds meer gewend aan die rare koplampen.

    Login om te reageren
  18. Stender zegt

    13 mei 2010 om 23:15

    @ Olleh

    Omdat het kan…

    Login om te reageren
  19. Cornelis zegt

    13 mei 2010 om 23:31

    Lelijke hood op de motorkap, de SL65 BS opzich kan nu al moeilijk overweg met het hoge PK getal op de achteras vooral in de bochten laat zich dat merken.
    Op het rechte stuk is hij wel goed.

    maar volgens topgear kan je beter op een hoop stenen gaan zitten wat betreft comfort binnenin. Vraag me af of barus daar iets aan verbeterd heeft voor die 80k euro?

    Voor mij? nee.

    Login om te reageren
  20. christiaan zegt

    13 mei 2010 om 23:38

    brabus, altijd dikke newton meters.

    Login om te reageren
  21. DavidZ zegt

    13 mei 2010 om 23:44

    4WD zou wel handig zijn met zoveel koppel…..

    Login om te reageren
    • SimonMc zegt

      14 mei 2010 om 03:22

      @DavidZ: En nog wat meer gewicht toevoegen aan deze -reeds- mastodont?

      Daarbij, het is niet omdat VW ( en alles van de VW groep ) alles boven de 250 pk vierwielaandrijving geeft, dat iedereen dat moet doen.Een beetje autobouwer krijgt elk vermogen alleen op de achterwielen.

      4-wiel aandrijving zuigt de fun uit alles, maar toegegeven, hierbij zou het geen overbodige luxe zijn, maar dat komt vooral door het veel te hoge koppel.

      Login om te reageren
  22. rotorhead zegt

    13 mei 2010 om 23:46

    (wijlen)Mike, het is geweldig!

    Login om te reageren
  23. BMWmannetje zegt

    13 mei 2010 om 23:57

    Leuk, maar grip is ver te zoeken. Bij het inhalen op de snelweg gaat er weer zo’n irritant lampje knipperen van de tractioncontrol. Maak dit ding gewoon lichter, dan haal je deze prestaties ook met gemak…

    Login om te reageren
  24. ShelbyGT500E zegt

    14 mei 2010 om 00:08

    kost een beetje wast een berg weg.

    Login om te reageren
  25. RenesisHP zegt

    14 mei 2010 om 00:14

    Mensen die hier over grip zeuren hebben zeker nog nooit een 55 of 65 AMG gereden. Zonder extra tuning lijkt het tractielampje al overuren te draaien.
    Dit is leuk speelgoed voor tussensprintjes en burnouts.

    Login om te reageren
  26. Larrs zegt

    14 mei 2010 om 00:34

    Een echte mannen auto en de auto ziet er ook nog eens super goed uit.

    Het enige wat je op de weg ziet is een zwarte veeg die voorbij flitst en daarbij hoor je een donkere roffel met aanvullende hoge tonen.
    Waarschijnlijk als je het opmerkt is de auto al in de horizon verdwenen.

    Login om te reageren
  27. clijde zegt

    14 mei 2010 om 01:04

    Als ik in een benz wil rijden, pak ik wel een taxi…

    Login om te reageren
    • FrankypankyV8 zegt

      14 mei 2010 om 01:14

      @clijde:

      Origineel hoor!

      Login om te reageren
  28. BennyB zegt

    14 mei 2010 om 09:13

    Maar zal dit nu echt leverbaar worden? Aangezien er op het plakaatje ‘One-Off’ staat…

    Login om te reageren
  29. the-budel-guy zegt

    14 mei 2010 om 09:33

    blijft een mooie auto zekker in die kleur

    Login om te reageren
  30. jonahim zegt

    14 mei 2010 om 11:14

    waarom heb je zo een gestoorde auto nodig ????
    1400 Nm koppel en 4 intercoolers ????
    hou het toch eens menselijk ? wel mooie auto xp

    Login om te reageren
  31. Timmie zegt

    14 mei 2010 om 11:20

    Het begint stilaan de sleur te worden. Steeds diezelfde motor ongewijzigd in alles droppen… Getuige van weinig originaliteit!

    Login om te reageren
  32. lambo4all zegt

    14 mei 2010 om 11:40

    kijk lexus zo dit is dus wel een mooi geprijsd pakketje voor je supercar!

    Login om te reageren
  33. jeanclaude zegt

    14 mei 2010 om 18:15

    rs6 mtm 630pk en 0-100 3.7sec top 344km ben je met 250k klaar ken je er nog een kopen voor je vrouw

    Login om te reageren
  34. Cantago zegt

    15 mei 2010 om 02:11

    Dus met een 800pk V12 kun je niet onder de 3,6 seconden de 100 bereiken? Mwa… I’m not impressed! Toch al een lelijk ding…

    Login om te reageren
  35. The Queen zegt

    17 mei 2010 om 16:47

    Nu moet ik kiezen tussen de C63 AMG of deze mooie mooie Brabus Vanish

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North