• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

ANWB zegt: Dacia Duster is gevaarlijk!

Auteur: ricardo, gepost 5 augustus 2010 om 15:43 – 68 Reacties

Bandjes van de vloer!


Niet alleen hippies hebben iets tegen de Duster van budgetmerk Dacia, ook de ANWB schijnt niet helemaal tevreden te zijn over het goedkope alternatief in het SUV-segment. Een test met de voorwielaangedreven versie zonder ESP verliep niet helemaal lekker.

De ANWB -net klaar met het testen van een opgooitent- liet de FWD Duster met een snelheid van 65 km/u uitwijken voor een aantal pionnen. Een achterwiel dat dan loskomt van de grond is niet zo vreemd, doen wel meer auto’s met een hoog zwaartepunt. Maar in dit geval kwamen de binnenste wielen van de Duster allebei los van de grond, waardoor de Dacia een rare schuiver maakte. De 4×4-uitvoering mét ESP had geen last van dit euvel.

Reden genoeg voor de ANWB dus om de goedkoopste variant -dus zonder ESP- te bestempelen als Gevaarlijk. Renault Nederland probeert dit te debunken en reageerde als volgt:

Het onderstel van de Dacia Duster is zodanig ontwikkeld dat het ook zonder ESP geheel veilig is. De Duster 4×2 en 4×4 hebben reeds op succesvolle wijze de verschillende uitwijktesten doorstaan die bestaan in de automobielindustrie (Glenning test, Amerikaanse Fish-hook NHTSA test, ISO-test en de Duitse ADAC-test). In het geval van de smalle uitwijktest van de Autokampioen, raakt de Duster bij een snelheid van 65 km/h, net zoals andere SUV concurrenten, enkele buitenste pylonen. De Dacia Duster toont echter geen enkel risico voor kantelen. Ter informatie: ESP is beschikbaar op de dCi 110 4×4 en 4×2 en zal beschikbaar worden op overige motoren vanaf het voorjaar 2011.

Goed, volgens Renault/Dacia zijn de Duster zonder het elektronische hulpmiddeltje geheel veilig, maar gaan ze ESP wel als optie op alle modellen aanbieden. Een zuchtje wind in een glaasje water? Overige media hebben namelijk geen enkele mankementen gevonden bij het testen van de budget-SUV.

Hieronder de video waarin de tests met de 2WD en 4WD te zien zijn.

Ook interessant!

  • Dacia stoft Duster af met facelift
  • Lolwut? Ontwerper Dacia noemt Duster een Porsche 911
  • Video: Donuts draaien is heel gevaarlijk
  • Video: zo gevaarlijk is dichte mist

Nieuwste artikelen

  • Verrassend. Een plan van de overheid dat niet werkt
  • De Chinezen vinden ons oerdom
  • Range Rover ontwikkelt de beste auto voor elke narcist
  • Snelwegblokkeerders lopen straks het risico op een flinke tik
FacebookTweetPinLinkedIn

anwb, Dacia, duster, Video

Vorig bericht: « Vierdeurs Lamborghini: nog maar een kwestie van tijd
Volgend bericht: Deze VW kever rijdt op.. POEPSTRONT! »

Lees Interacties

Reacties

  1. The360box zegt

    5 augustus 2010 om 15:45

    Jonge, alsof we ooit op de snelweg zulke moves gaan uithalen, heeft de ANWB weer aandacht nodig?

    Login om te reageren
    • josvroomans zegt

      6 augustus 2010 om 13:43

      @The360box: Bij deze test gaat het erom hoe een bestuurder reageert als er plotseling een obstakel op de weg ligt. Er kan bijvoorbeeld iets van een vrachtwagen af zijn gevallen.
      Wij doen deze uitwijkproef met al onze testauto’s en dan komen we zelden problemen tegen. Maar bij de voorwielaangedreven Dacia Duster dus wel. We zijn expres niet verder gegaan dan 65 km/h omdat het testresultaat bij die snelheid al duidelijk genoeg was.
      Voor een ervaren testrijder is de situatie niet zo ernstig. Maar met een minder bekwame bestuurder zou het echt gevaarlijk kunnen worden. Tenzij de auto ESP heeft, dan is de snelheid er al uit voor het echt gevaarlijk wordt. Vandaar dat wij vinden dat ESP leverbaar zou moeten zijn op alle uitvoeringen van de Duster. En niet alleen op de duurste.
      Jos Vroomans
      Hoofdredacteur Autokampioen ANWB
      http://www.anwb.nl/auto/nieuws-en-tips/archief,/2010/augustus/Dacia-Duster.html

      Login om te reageren
    • JanC zegt

      6 augustus 2010 om 14:03

      Oh ja en de titel zou eerder moeten zijn “ANWB zegt: Goedkoopste uitvoering Dacia Duster is gevaarlijk!”

      Login om te reageren
  2. josh zegt

    5 augustus 2010 om 15:48

    @thexbox360, haha ja inderdaad, aandacht met zinloze tests die in het echt toch neit al te vaak aan bod zullen komen… Maar op de foto staat het linkervoorwiel ook niet helemaal in een veilige positie volgens mij…

    Login om te reageren
  3. HDM zegt

    5 augustus 2010 om 15:49

    @The360box: als het aan de partij voor de dieren ligt wel. Ik zou zeggen, de mens gaat voor, dus ”rijd een groep eendjes eventueel maar plat” zodat je zelf niet zwaar gewond raakt, maar als die het ooit voor het zegge krijgen, tja…

    Login om te reageren
    • DannyHoff zegt

      5 augustus 2010 om 16:04

      @HDM: Wat heeft de partij vd dieren dan gezegt? Waarschijnlijk is het niets meer een niets minder dan jouw vooroordelen over die partij!

      Ontopic: Ik vind het wel meevallen als ik zo naar dat filmpje kijk :roll:

      Login om te reageren
  4. Aquios zegt

    5 augustus 2010 om 15:53

    @the360box

    Nee normaal haal je dat soort “moves” niet uit. Maar als je ineens ergens voor moet uitwijken doe je dat wel. En als je dan omslaat is het niet geheel “veilig” voor je.

    Login om te reageren
  5. Greg zegt

    5 augustus 2010 om 15:59

    stelletje dramaqueens bij de ANWB…

    Login om te reageren
  6. Sneep zegt

    5 augustus 2010 om 16:00

    Slap gelul. ANWB moet mensen helpen en voor de rest stil zijn.

    Login om te reageren
  7. Jokkebrok zegt

    5 augustus 2010 om 16:01

    Pearl zij het ook al, veel mensen die dat kreng zagen kregen last van hun ogen!

    Login om te reageren
  8. Merry zegt

    5 augustus 2010 om 16:06

    Yes eindelijk een auto waar die ouwertjes van de fietsenbond het angstzweet van krijgen als ze hem zien en de hippies van over de rode gaan!

    Die mot ik hebben!

    Login om te reageren
    • 911GT2 zegt

      5 augustus 2010 om 16:34

      @Merry: ghehehe ja precies… klinkt als muziek in mijn oren. Daarnaast vind ik de duster gewoon cool. In de 4×4 uitvoering de lada niva van onze tijd ;)

      Login om te reageren
  9. Lucb zegt

    5 augustus 2010 om 16:07

    Al helemaal gevaarlijk als hij opeens in je spiegel verschijnt.

    Login om te reageren
  10. fant zegt

    5 augustus 2010 om 16:20

    Volgens mij reed ie ook gewoon wat ongelukkig over die pion heen. Maja, is inderdaad beetje overdreven.

    Login om te reageren
  11. mooiweer zegt

    5 augustus 2010 om 16:22

    de dacia is sowieso al een rare verschijning

    Login om te reageren
  12. Bob zegt

    5 augustus 2010 om 16:27

    Kan Autoblog de Duster zonder ESP niet eens testen ff proberen of ie op z’n kant wil.

    Login om te reageren
    • the-budel-guy zegt

      5 augustus 2010 om 16:28

      @Bob: perfect klusje voor wouter leek me zo

      Login om te reageren
  13. the-budel-guy zegt

    5 augustus 2010 om 16:27

    voor mij alleen maar de 4×4 duster anders is het een fake SUV achtige wagen

    Login om te reageren
    • Henk_he zegt

      5 augustus 2010 om 16:53

      @The360box: inderdaad, op de snelweg wordt doorgaans geen 65 gereden… het is een TEST!
      @the-budel-guy: zorg jij eerst maar eens dat je je brommercertificaat haalt.. een SUV ís geen 4×4.
      OT: Er lijkt me weinig aan de hand, niks te zien, gewoon doorlopen..

      Login om te reageren
  14. MDV zegt

    5 augustus 2010 om 16:34

    Wat een belachelijke test.
    Met een suv rij er toch gewoon overheen.

    Login om te reageren
  15. BananaFlip zegt

    5 augustus 2010 om 16:34

    Citroën Nemo anyone? Als je het doet, moet het wel goed.

    Login om te reageren
  16. Rednallo zegt

    5 augustus 2010 om 16:46

    Ben ik de enige die zich afvraagt waarom ze in de vredesnaam zo veel pionnen hebben neergezet als ze ze toch allemaal proberen te raken? hmmm…..misschien is dat ook wel de reden

    Login om te reageren
  17. CSL zegt

    5 augustus 2010 om 16:51

    Ik vind dat die het prima doet voor zo’n hoge en zware auto.
    Blijf ook van de ESP af zou ik zeggen.

    Login om te reageren
  18. floris zegt

    5 augustus 2010 om 16:51

    @the360box,

    heb jij je rijbewijs?

    dit is gewoon een eis… als je een keer heftig moet uitwijken is het niet fijn als de kans er is dat je over de kop vliegt zonder iets te raken…

    Login om te reageren
  19. Stender zegt

    5 augustus 2010 om 16:58

    Dat dit kan ik Nederland!!11!!!1!

    Login om te reageren
    • RickB zegt

      5 augustus 2010 om 17:00

      @Stender:
      Tja, eerst toelaten op de Nederlandse wegen, en dan pas uitgebreid gaan testen, typisch Nederland weer.

      Login om te reageren
  20. RobertJ zegt

    5 augustus 2010 om 17:00

    Budget SUV-s zijn sowieso gevaarlijk. Werkelijk iedereen kan er 1 betalen en rijdt er voltijd mee.

    Login om te reageren
  21. Headhunterz zegt

    5 augustus 2010 om 17:01

    @ floris
    Dan zorg je dat je voldoende afstand houdt van degene die voor je rijdt, 30 rijden waar 30 mag enz.. Oftewel je aan de verkeersregels houden. Mag jij me zeggen hoeveel mensen uitwijken, de meeste trappen meteen vol op de rem, zou ik zelf tenminste doen denk ik, ik heb het (nog) niet meegemaakt in iedergeval ;)

    Login om te reageren
  22. Simpson zegt

    5 augustus 2010 om 17:26

    Hij draait anders wel lekker kort in die laatste bocht.

    en wat doet de gemiddelde suv met 2wd (al dan niet ingeschakeld, optioneel of haldex toestanden) in dit geval?

    lekker eenzijdig getest zo te zien

    Login om te reageren
  23. biggie zegt

    5 augustus 2010 om 17:38

    gvd wat voor een gezeik

    verstandige mensen gaan nooit zo rijden
    en in geval van nood … hij lag tog niet op zijn zij ?

    hoge auto + smalle banden slecht rijgedrag

    Login om te reageren
  24. Northwestern zegt

    5 augustus 2010 om 17:40

    Ze gaan ESP aanbieden omdat dat anno 2011 verplicht word.

    Login om te reageren
  25. Nico zegt

    5 augustus 2010 om 17:40

    Je weet toch dat zo’n ding niet gemaakt is voor dergelijke moves… daar houd je toch rekening mee als je zo’n ding koopt? En als je toch zo graag een helpende hand in de vorm van ESP wilt hebben moet je die maar kiezen… kan je lekker onbezonnen schuren met zo’n bakfiets…

    Login om te reageren
  26. eed zegt

    5 augustus 2010 om 17:43

    In geval van nood stuur je niet tegen. Dit is een “getrainde” bestuurder.
    Een zelfde geval kan zijn dat je moet uitwijken voor een stilstaande auto, en door dus niet goed tegen te sturen lig je op de zijkant.
    Kan nooit de bedoeling van Renault geweest zijn.

    Login om te reageren
  27. j zegt

    5 augustus 2010 om 17:50

    Renaults zijn volgens de chinezen al gevaarlijke auto’s Het is dus waarschijnlijk dat een Dacia dat helemaal is. Btw wat moet renault met een budget merk, renault zelf is toch al een budget merk

    Login om te reageren
  28. Fortuna zegt

    5 augustus 2010 om 18:02

    So? Met een dergelijke wagen moet je ook rustiger rijden. Waarom zou een wagen met hoog zwaartepunt hetzelfde moeten kunnen als een sportwagen? Rijstijl aanpassen aan de wagen is de boodschap, niet de wagen aanpassen aan de rijstijl!

    Login om te reageren
  29. Smokin zegt

    5 augustus 2010 om 18:05

    Gelukkig hoeft een bezemwagen niet zo snel.

    Login om te reageren
  30. peter zegt

    5 augustus 2010 om 18:28

    gewoon weer een bewijs dat dergelijke creaties belachelijk zijn.

    Als je een auto bouwt waarbij je net het omgekeerde doet van wat je moet doen (gewichtsverdeling, zwaartepunt, vering, luchtweerstand, …………………..) kan het toch niet verbazen dat zoiets niet goed rijdt ? En toch blijft elke idioot met een klein piemeltje zo’n ding kopen.

    Een verbod op budget suvs zou goed zijn voor milieu, veiligheid en mijn zicvht

    Login om te reageren
  31. Robert zegt

    5 augustus 2010 om 19:37

    ANWB wordt gewoon gesponsord door PON en dat weten we nou wel…. altijd zo leuk als telkens weer een product uit de pon stal weer ergens 1e of 2e word of dat men het weer zo draait dat de 2e eigenlijk toch wel de betere keus is. Wel knap overigens dat ze het al zolang volhouden en nu dus gewoon ook zo doen.

    Login om te reageren
  32. Sorcerer zegt

    5 augustus 2010 om 20:18

    ESP is gigantisch nuttig op eigenlijk elke auto. Heb laatst uitgebreid kunnen uitproberen wat het verschil met en zonder is, en hoewel ESP zeker niet perfect is denk ik dat het voor zowel ervaren als onervaren automobilisten bij schrikreacties nare gevolgen kan besparen.

    Het zou me ook niks verbazen als ESP over een paar jaar verplicht wordt op auto’s (nog een manier om het aantal verkeersdoden te verminderen)…

    Login om te reageren
  33. mb man zegt

    5 augustus 2010 om 20:42

    Niks aan de hand.Deze auto is meer getest en kwam daar gewoon goed uit!

    Login om te reageren
  34. majinstar zegt

    5 augustus 2010 om 20:58

    ja gevaarlijk goedkoop ja.

    Login om te reageren
  35. v.12 zegt

    5 augustus 2010 om 21:15

    Ik zie het probleem niet. Het is toch wat ze zeggen een spannende auto en dat voor zo lage prijs!

    Login om te reageren
  36. v.12 zegt

    5 augustus 2010 om 21:15

    Daarnaast koopt niemand een SUV om mee te gaan sturen, rechtdoor is het enige wat goed gaat, gewoon rammen dus

    Login om te reageren
  37. JeroenJ zegt

    5 augustus 2010 om 21:28

    dit heet toch sinds kort een ’tom cruise’je’ doen ??:-P

    Login om te reageren
  38. zdev zegt

    5 augustus 2010 om 22:01

    Ach die blikken zijn zo goedkoop… Wegwerp-prijzen. Hoezo all-risk verzekeren. Rijd je er eentje total loss, dan koop je dezelfde dag toch gewoon een nieuwe. Er van uitgaande dat je het overleeft uiteraard.

    Login om te reageren
    • Lucb zegt

      6 augustus 2010 om 00:48

      @zdev: Misschien de Range Rover inruilen, met die Dacia kun je vaker een nieuwe auto hebben. Contrast is ook mooier t.o.v. van je zakelijke auto.

      Login om te reageren
  39. w0o0dy zegt

    6 augustus 2010 om 07:57

    jaja een voorwielaandrijver die instuurt ipv bakken onderstuur, dat is even schrikkken als je al 20jaar Golf rijdt… je mag aan de objectiviteit vd ANWB twijfelen, vooral aangezien geen andere test dit “probleem” opleverde. De relevantie vd test is trouwens ook dubieus: alle nieuwe auto’s hebben abs en wie zou dan zonder remmen gaan sturen in deze situatie? Ik zeg dat ze die test moeten vervangen voor 100km/u met ABS en dan eens zien wat er gebeurt met de 2tonner+ SUV’s. Ik voorspel een drama waarbij dit gedrag compleet in het niet valt.

    Login om te reageren
  40. Spiderman zegt

    6 augustus 2010 om 12:34

    Ideale auto voor Tom Cruise, misschien iets voor het volgende seizoen Top Gear ipv die Kia Ceeeeeeeeeeeed…

    Login om te reageren
  41. schnitzerken zegt

    6 augustus 2010 om 13:31

    Wat dacht je nu van zo een supergoedkope “SUV”?

    Login om te reageren
  42. JanC zegt

    6 augustus 2010 om 14:01

    Ik ben blij dat de ANWB ook Autoblog leest.
    Mensen die roepen dat je niet met zo’n auto gaat scheuren en dat je “gewoon” moet remmen hebben kennelijk nooit de situatie gehad dat op de snelweg iemand besluit in te halen en zonder in de spiegels te kijken dat dan ook doet (inhalen dus). De eerste reactie is dan sturen (ontwijken). Als dit dan het effect is, lijkt me dat niet gezond.

    65 km/u is niet een extreem hoge snelheid. Iedereen rijdt met zo’n wagen buiten de bebouwde kom 80 km/u. De situatie dat je moet uitwijken bij deze snelheid is dus niet ondenkbaar.

    Login om te reageren
  43. Canguro zegt

    6 augustus 2010 om 18:07

    ESP zou dergelijk gedrag kunnen voorkomen Gezond verstand ook..

    Login om te reageren
    • JanC zegt

      7 augustus 2010 om 13:25

      @Canguro: En in welk opzicht kan “gezond verstand” dergelijk gedrag voorkomen?

      Login om te reageren
  44. MAB zegt

    6 augustus 2010 om 20:40

    Sowieso geen dacia gebruiken

    Login om te reageren
  45. 2good4you zegt

    7 augustus 2010 om 13:30

    ja en welke idioot gaat zo rijden op de openbare weg ???

    Login om te reageren
  46. Canguro zegt

    7 augustus 2010 om 22:33

    @JanC: Anticiperen, afstand houden, niet te snel rijden als een auto daarvoor niet is bedoeld.

    Login om te reageren
    • JanC zegt

      9 augustus 2010 om 21:03

      @Canguro: Jij. Misschien de reageerders hier. Maar om even een misplaatste opmerking te plaatsen: Wat nu als moeder de huisvrouw met de kinderen aan boord dit zou gebeuren?

      Nogmaals, de gemiddelde chauffeur- ik reken mij daar onder -zal in een situatie als “op de snelweg verliest een vrachtwagen een stuk lading” maar 1 ding doen. Het stuur omgooien, dat ding proberen te ontwijken.

      De ANWB wijst er enkel op dat dit bij deze auto tot een over de kop slaande auto kan volgen. Deze test ging bij 65 km/h, niet een snelheid die “te snel” zou mogen zijn. Deze auto mag, net als andere personenauto’s, immers 120, bijna 2 keer zo snel, op de snelweg.

      Overigens lijkt het mij dat als je deze test doet met andere auto’s dat dit ook kan gebeuren. Mercedes-Benz overkwam het met de A-Klasse en de Smart, Land Rover is hier ook al eens voorbij gekomen om deze reden. Waarom denk je dat hier op getest wordt?

      Login om te reageren
  47. jens zegt

    7 augustus 2010 om 23:05

    Franse rommel en dit van Renault’s stal dat veilige auto’s zou bouwen ….

    Login om te reageren
    • JanC zegt

      9 augustus 2010 om 21:04

      @jens: Land Rover is zover ik weet Engels. Die overkwam het ook. Mercedes-Benz is Duits. Die overkwam het ook. Franse rommel lijkt me dus ietwat overtrokken?

      Login om te reageren
  48. Ger zegt

    9 augustus 2010 om 09:56

    de opmerking ” net klaar met het testen van een opgooitent” zegt al genoeg.

    Login om te reageren
    • josvroomans zegt

      9 augustus 2010 om 10:27

      @Ger: Wat een “opgooitent” is weet ik niet precies dus de bedoeling van deze opmerking ontgaat me. Feit is dat wij hier een testteam hebben dat niets anders doet dan op een integere en serieuze manier auto’s beoordelen.
      Jos Vroomans
      Hoofdredacteur ANWB Autokampioen

      Login om te reageren
  49. peter zegt

    9 augustus 2010 om 21:47

    ik verbaas me echt over de defensieve reacties hier. Dat ding zich bij slechts 65 al zo gedraagt is onvergeeflijk

    Login om te reageren
  50. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    9 augustus 2010 om 21:58

    De ANWB voelt zich kennelijk geroepen zich hier te verdedigen, in de vorm van de comments van dhr. Vromans…

    De reden hiervoor is dat zich langzaam een beeld van puur protectionisme aan de vormen is betreffende de ANWB en aanverwante instanties als de ADAC.

    De ANWB maakt hierbij gebruik van hun reputatie als ‘onafhankelijke organisatie’, terwijl het gewoon keihard een commercieel bedrijf is. Sterker nog, de ANWB is een van de grootste handelaren in privé-gegevens van Nederland. De slogan ‘hebben wij u ooit laten staan?’ is nog zo’n mooi voorbeeld. De ANWB laat je namelijk zeker gewoon staan, tenzij je flink betaald!

    Een commercieel bedrijf kan per definitie geen onafhankelijk tests uitvoeren is mijn mening. Vandaar dat dit soort tests altijd met een flinke korrel zout genomen moet worden!

    Login om te reageren
    • JanC zegt

      9 augustus 2010 om 22:22

      @Svenska_Aeroplan_AB: Je laatste aanname is per definitie fout. Er is niet zoiets als “onafhankelijk”. Zou de ANWB deze tests doorvoeren in opdracht van de staat zou daar een bias vanuit deze richting te zien zijn. Zou het betaald worden door VW en consorten om Dacia in een verkeerd daglicht te stellen? Waarom zie je dit soort berichten dan niet over merken als Toyota? Kortom ik denk dat je dit soort antwoorden met een flinke korrel zout moet nemen.

      Login om te reageren
  51. Joop zegt

    14 augustus 2010 om 18:05

    De gehele test is totale onzin. Stel er valt wat van de vrachtwagen. Als je dan zo’n uitwijkmanoeuvre moet maken zat je dus veel te dicht op die vrachtwagen. Verder kun je uitwijken en rechtdoor rijden om langzaam weer naar de rijbaan terug te gaan. Als dat niet kan door ander aankomend verkeer doe je de uitwijk niet linksom maar rechtsom. Bij overstekend wild ga je ook niet linksom in de looprichting van het wild sturen, dat is vragen om problemen. Ook dan ga ja achter langs. En verder zijn er nog pedalen voor gas, koppeling en remmen. Gezamenlijk met de versnellingspook kun je dan verrassend snel de snelheid uit elke auto halen zonder dat je dergelijke capriolen uithaalt. Testen op ABS is dan veel belangrijker, met de helft over ander terrein ed geven dan veel meer inzicht in gedrag van een auto dan de een of andere stomme test waar het gewicht van de auto ten opzichte van het diameter van de wielen een probleem factor begint te worden. Als je de foto’s van de Dacia goed bekijkt zie je ook dat dit het eigenlijke probleem is. Elke auto met identiek of groter gewicht zal met dezelfde wiel maat dit gedrag gaan vertonen. Daar kan ESP ook niks aan veranderen, die doet niks meer dan je zelf ook al kunt doen, gas minderen, remmen en eventueel terugschakelen.

    Login om te reageren
    • JanC zegt

      16 augustus 2010 om 16:17

      @Joop: Tuurlijk. Maar afstand op de voorganger wordt vaak onderschat.

      Login om te reageren
  52. pedro zegt

    6 september 2010 om 22:43

    deze blijft tenminste recht
    een land rover defender zou emver liggen “zonder esp”

    Login om te reageren
  53. oasismorequelover zegt

    7 september 2010 om 12:27

    Er is ook een identieke test met een citroen(dacht de berlingo) en die schoof verder op z’n dak!!!!!!!En die had volgens mij wel ESP dus dan komt de DUSTER er toch heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel goed vanaf.Gewoon je snelheid en afstand houden en in nood gevallen bestaan er nog de remmen met abs.

    Login om te reageren
  54. Johan zegt

    25 november 2010 om 21:05

    Rij met een Duster nu ong 1100 km al eens getest , mooie wagen, en rijd super goede wegligging , maar tis geen ferrari he :roll

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North