• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Aston Martin bouwt testcentrum bij de Nürburgring

Auteur: Dennis, gepost 14 februari 2008 om 13:23 – 30 Reacties

Aston Martin Nürburgring testcenter


Waar bleven ze toch zo lang? Diverse autofabrikanten hebben immers al een pandje dichtbij de Duitse Nürburgring. Vanaf mei dit jaar, zal ook Aston Martin daar een testcentrum openen. Lekker handig dichtbij de beroemde ring.

Niet verwonderlijk natuurlijk (hooguit dat het nog zo lang geduurd heeft) want de Aston Martin modellen rijden behoorlijk wat laps op het zware circuit voordat er het stempel “ok” op mag. Het nieuwe testcentrum zal een actieve bijdrage leveren aan het steeds verder verbeteren van de auto’s. Tevens zal de nieuwe vestiging worden gebruikt voor klant gerelateerde evenementen.

Topman Ulrich Bez:

“When we open the Aston Martin Nürburgring Test Centre at the end of May this will be our second major new facility in less than 12 months since the company entered new ownership.

“The Nürburgring has played a vital part in improving the performance and durability of all modern Aston Martins. Our new test centre will allow us to further increase the performance of our cars and to share something of the unique Nordschleife experience with our customers.”

Ook interessant!

  • Video: Aston Martin Bulldog op openbare weg gespot
    Video: Aston Martin Bulldog op openbare weg gespot
  • Video: Aston Martin DBX met Mercedes zescilinder
    Video: Aston Martin DBX met Mercedes zescilinder
  • Aston Martin Valkyrie is ein-de-lijk af
  • Aston Martin Vantage grille
    Aston Martin Vantage grille issue opgelost

Nieuwste artikelen

  • Hoeveel zakelijke youngtimers zijn er eigenlijk?
  • Duurste Nissan van Marktplaats kan er maar eentje zijn
  • WTF: Invalidenplek rondom auto geverfd, parkeerder krijgt toch boete
  • Autoblog-lezer bezoekt prachtige verzameling
FacebookTweetPinLinkedIn

Aston Martin, nurburgring

Vorig bericht: « 1997 Citroën Xantia onveiligste auto ooit volgens EuroNCAP
Volgend bericht: Mindset MIT E-Motion hybride van Murat Günak »

Lees Interacties

Reacties

  1. Robbert_W zegt

    14 februari 2008 om 13:29

    Altijd goed.
    Nog meer testen, nog betere rijeigenschappen!
    Leuk!

    Login om te reageren
  2. Hummer zegt

    14 februari 2008 om 13:32

    Ik had toch wel een iets leukere artist impression verwacht van Aston Martin. Wat is dit voor design een schoenendoos met een raam? Doet me denken aan een kijkdoos van vroeger.

    Login om te reageren
  3. Markus zegt

    14 februari 2008 om 13:38

    Aan geld geen gebrek bij Aston zo te merken. Zo’n klant gerelateerd evenement lijkt me wel erg leuk trouwens…

    Login om te reageren
  4. Br3cht zegt

    14 februari 2008 om 13:55

    Haha :D
    Dan wil je eventjes een proef rijden, ga je eventjes de nurburgring op, en hem even uittesten, kom je trg aan de dealer, is de astin half verminkt, en de motor overhit :D
    Wel natuurlijk goed, maar er zullen toch nog wel vele negative aspecten aan hangen!

    Login om te reageren
  5. StormRAM zegt

    14 februari 2008 om 13:58

    @ Hummer: ze moeten toch ergens zuinig aan doen bij AM? idd, het gebouw is ontzettend lelijk, maarja, ik heb liever lelijke gebouwen en mooie auto’s dan mooie gebouwen en lelijke auto’s ;) En wie weet wat er allemaal voor moois er in die ‘schoenendoos’ zit.

    On-topic: Ik hoop dat ze er ook een soort museum/shop bij maken ;)

    Login om te reageren
  6. Tommaso zegt

    14 februari 2008 om 14:22

    De laatste jaren wemelt het van de automerken die een testcentrum bij de Ring hebben.
    Alfa Romeo zit in precies zo’n zelfde ‘schoenendoos’ als Aston.

    Ulrich Bez heeft al twee keer de 24h Nurburgring gereden met een van zijn Astons.
    Eerste keer zijn ze zelfs na afloop weer terug naar Engeland gereden met de race auto!
    De speciale 24R versie of zo , weet niet meer precies hoe die heet, is een soort afgeleide van de Ring race auto.

    Login om te reageren
  7. Racer X zegt

    14 februari 2008 om 14:25

    @ Tommaso

    N24?

    Login om te reageren
  8. Jesper zegt

    14 februari 2008 om 14:49

    zo lelijk vind ik het niet hoor, gewoon no-nonsence. bmw/mini, peugeot, e.a. hanteren al enkele tijd dezelfde stijl.

    Login om te reageren
  9. Ca.dil zegt

    14 februari 2008 om 14:49

    ik vind het niet zo lelijk hoor… Minimalistisch wordt het helemaal.

    Login om te reageren
  10. Testarossa zegt

    14 februari 2008 om 16:14

    Ik vind het een aardig gebouw. Gewoon zakelijk en discreet, geen poespas

    Login om te reageren
  11. ferrenzi206 zegt

    14 februari 2008 om 16:28

    Wat maaket het nu uit hoe dat het gebouw eruit ziet al is het een gele blok bij wijze van spreke. Het zijn de prestaties en evoluties van Aston Martin die er toe dien ‘Binnen-in’ Die ‘lelijke’ blok…

    Er zal wel veel Mooi’s aan auto’s etc. in die ‘Volgens sommigen benaamde schoendoos’. Jonges toch…

    Login om te reageren
  12. autogek zegt

    14 februari 2008 om 16:48

    ik ga van de zomer naar nurburgring(in de buurt) , dus ik wil er wel ff langs.
    helaas is die dan waarschijnlijk niet af. verder is het een supercircuit. met gran turismo 4 race ik daar altijd.

    Login om te reageren
  13. Aston Martin Rapide zegt

    14 februari 2008 om 18:09

    Niks mis mee met het gebouw. Het straalt gewoon zakelijkheid en exclusiviteit uit. En met zo’n testcentrum denk ik dat ze hun rij-eigenschappen willen verbeteren en dat is natuurlijk altijd mooi meegenomen.

    AM heeft gewoon de wind mee…straks komen rapide en Vantage RS op de markt en dat zal zeker weer voor veel orders zorgen. Al met al zie ik een mooie toekomst tegemoet voor AM.

    Login om te reageren
  14. 59-LK-TH (peugeot 307 sw) zegt

    14 februari 2008 om 18:18

    Wauwie! Dat lijkt groot

    Login om te reageren
  15. Rik zegt

    14 februari 2008 om 18:24

    Dit is gewoon de meest efficiente vorm die een gebouw kan hebben, logische keus dus. ik denk dat dit in de toekomst zeker gaat leiden tot nog beter rijdende astons

    Login om te reageren
  16. lincoln zegt

    14 februari 2008 om 19:27

    spoug lelijk gebouw .. daar mag/kan toch niemand aan twijfellen .. en op een status gevoelige plek .. onzin .. er licht zat asphalt in engeland ..

    Login om te reageren
  17. Aston Martin zegt

    14 februari 2008 om 20:18

    Mooi initiatief,
    @ lincoln, ik vindt het eerder een mooi gebouw, niet spuuglelijk, dat is design zoals Aston Martin ook vooral, volgens mij, rond design draait.

    Login om te reageren
  18. Rick dos zegt

    14 februari 2008 om 20:22

    Maar uhhh…….als er geen nieuwe modellen zijn om te testen……waarom dan een testcentrum? Ik bedoel, de huidige modellen zullen wel tot in den treuren getest zijn.

    Login om te reageren
  19. lincoln zegt

    14 februari 2008 om 20:24

    @Aston Martin ..
    o.k. ik denk dat we het maar niet over design moeten hebben dan ..

    dus dit word het nieuwe hoofdkantoor van hyundai .. nog steeds mooi ??

    Login om te reageren
  20. NuttelozeBPM zegt

    14 februari 2008 om 21:49

    Ik ben ook niet zo voor dit soort moderne gevallen (want ik vind dat ze een typisch Engels gebouw moeten bouwen, dat is veel chiquer met al de nodige tierlantijntjes) maar als je goed oplet zie je dat zowat het hele gebouw uit marmer bestaat! En dat is alles behalve schoendoos-ig…

    Login om te reageren
  21. Klassiekerrally zegt

    14 februari 2008 om 22:05

    Het centrum gaat ook dienst doen als ‘hospitality centrum’. Klanten kunnen hier ontvangen worden. Denk aan trackdays, cursussen voertuigbeheersing etcetera…

    (trouwens… autoblogger… beat you to it again! ;) :P )

    Login om te reageren
  22. lincoln zegt

    14 februari 2008 om 22:09

    @klassiekerrally .. oooohhh een hospitaal .. dat verklaart dan weer veel ..
    annex mortuarium verklaart dan weer alles ..

    Login om te reageren
  23. autoblogger zegt

    14 februari 2008 om 22:12

    @Klassiekerrally: dit is natuurlijk non-nieuws. Een pandje bij de ring, whoeh!
    Het is dat Dennis erover wilde schrijven, ik had het zelf laten liggen ;)

    Login om te reageren
  24. Klassiekerrally zegt

    14 februari 2008 om 22:20

    @ lincoln: wat ben je toch een azijnpisser… ;)

    @ autoblogger:

    Login om te reageren
  25. Klassiekerrally zegt

    14 februari 2008 om 22:22

    … trouwens: het is nog een bestaand pand ook! Eigenlijk alleen een soort verbouwing… Inderdaad geen nieuws. Ik haal ’t van m’n site! ;)

    Login om te reageren
  26. Einser zegt

    14 februari 2008 om 22:30

    De architectuur van het gebouw lijkt mij geïnspireerd door een bouwstijl die in Duitsland met name populair was in de periode 1940 – 1945…

    Wél een goed initiatief overigens,zo’n testcentrum!

    Login om te reageren
  27. lincoln zegt

    14 februari 2008 om 23:03

    @klassiekerrally .. nix azijnpisser .. ik heb professioneel serieus veel te maken met vormgeving .. ik was zelfs laaiend enthousiast over de BMW trechter (ook al is dat totaal niet mijn ding) .. ik hou van constructies en materiaal keuzes .. echies ..

    Login om te reageren
  28. Klassiekerrally zegt

    14 februari 2008 om 23:07

    @ lincoln:

    Tja, wat kan je van een rechthoek zeggen over de vormgeving he?
    Misschien valt ’t in ’t echt wel mee…

    Login om te reageren
  29. lincoln zegt

    14 februari 2008 om 23:09

    @klassiekerrally .. ha ha ha .. droger had ik em niet kunnen maken ..

    Login om te reageren
  30. dikke richard zegt

    15 februari 2008 om 10:28

    Ik hoop toch stiekem dat ze dit bouwen om met de Rapide die Porsche Paneermeel te verslaan in de groene hell.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North