Gelukkig zijn er slechts 37 van gemaakt!
Na een gelimiteerde oplage van 50 coupe’s besloot Aston in 1989 tevens een cabrio-uitvoering van de Aston Martin V8 Zagato te maken. De auto werd verkocht voor het luttele bedrag van 345.000 pond, oftewel 420.000 euro! Het project doet enigszins denken aan de lichtgewicht Aston Martin DB4GT, want ook voor deze Zagato werd een nieuwe en lichtere body gemaakt in Italie. Net zoals bij de DB4 werd het chassis verkort en werden de achterstoelen verwijderd.
Deze speciale Volante werd 37 keer geproduceerd, waarvan 12 met stuur aan de rechterkant en 4 met automaat. Nummer 20 uit deze serie staat nu te koop voor een slordige 120.000 euro, met slechts 25.000 op de teller. De zilveren roadster heeft een lekker uitsprekend interieur met Burgundy Leather, je moet er van houden. De V8 onder de kap levert maar liefst 430 pk, dat zorgt voor een topsnelheid van 300 km/u.
Nuff said
@sirmustang: Niet echt. wat bedoel je?
@sirmustang: De Lagonda lelijk?! In de hoek, jij!
@Jokkebrok: Vind het een lelijk hok. Sorry…
@sirmustang: combi van lelijke MX5 en zo’n oude 6serie ofzo
@sirmustang: Niks sorry, ik vind hem ook niet mooi hoor. Bijzonder en een verzamelobject, dat wel, maar mooi vind ik hem niet. Zeker niet voor een Aston Martin. Mocht het een oude Amerikaan geweest zijn, dan zou het al een stuk passender zijn.
Een beetje zoals de Enzo. In die zin dat die wel bruut/lekker/whatever oogt, maar ‘mooi’ gaat me wat te ver.
@Jokkebrok: kom op man. De Lagonda is zeker een speciale auto en al wat je wil, maar mooi is ie toch echt niet.
@kingdecay: Jij mag in de andere hoek gaan staan…
@sirmustang: love it
Je meot er van houden inderdaad!
ik vind al die vierkant oude aston’s op niets trekken.
Eerder: Lelijkste Zagato ooit.
@desjonnies: Nee, dat is de Diatto Ottvu
@ferrari94tr:
Ik geloof je.
Zondermeer.
@ferrari94tr: Vind je dat? Dan vind ik deze Autech Stelvio toch wel nog lelijker:
@ferrari94tr:

Ik vind hem eigenlijk wel mooi.
Het is trouwens Diatto Ottovu.
@jrk68: Vind hem ook niet erg lelijk. Doet me een beetje aan die Bentley GT Zagato denken. Niet dat ze supermooi zijn, maar ook niet lelijk.
@fkbmw:
@jrk68: ja, klopt. Edit knop aub.
@desjonnies: Zoek de Ferrari FZ 93 maar eens op…
@larsdeijsbeer:
auw, die is idd wel heel erg lelijk. In dit geval vind ik het geen schande dat ik hem niet kende. Of had ik hem toch verbannen naar de donkerste krochten van mijn brein….
Houden van die leerkleur zou me nog wel lukken.
Maar een Chrysler LeBaron – kloon met AM genen vind ik vreselijk.
@mout: gezien de leeftijd denk ik dat die Chrysler een mislukte AM-kloon is
@potver7:
Yep, de Aston stamt uit ’86 en die LeBaron kwam in ’87 op de markt.
@mout: Ik moest ook meteen aan de LeBaron denken. En nu ik ze zo met elkaar vergelijk vind ik de Chrysler nog mooier ook, dat zegt genoeg denk ik.
Ik vind zijn dichte broertje lelijker eigenlijk.


Bovendien is bij de topic auto zijn neusje vakkundig verneukt.
Hij is ook zo geleverd.
@jrk68:
Dat dichte broertje heeft Nick Mason (zwaar petrol addict en ex? Pink Floyd drummer) in foei lelijk net-niet-Gordini-Blauw gehad.
@desjonnies:
Rowan Atkinson had er ook een, dat Mason er ook een had wist ik niet, ik dacht altijd dat die meer van de Ferrari’s was.
Lijkt erg veel op de Porsche 944 cabrio.
@bsxc2:
Gebruik deze anders even, misschien dat je het verschil beter ziet.
@bsxc2: Alleen heeft de 944 wel mooie lijnen.
@gijsso:
Helemaal mee eens!
Heeft Zagato ooit al iets mooi gemaakt?
@SimonMc: Ja, hun laatste AM is prachtig
@SimonMc: bijna niet nee…de Z4 Zagato ging dan nog wel…en de rest is des hondens…
@SimonMc:
Deze Maserati A6G Zagato is prachtig!
@kapiteinaudi: alleen jammer dat-ie een appel in z’n mond heeft
@potver7: Die voorkant is juist zo mooi!
@kapiteinaudi: een waanzinnig mooie auto!
@potver7:
Vloeken in de kerk.
De Drietand van Maserati was en is een ijzersterk logo.
Zoals Maserati een ijzersterk merk is.
Voor oud geld.
Prinsen, Graven, fimsterren reden Maserati, toen Enzo Ferrari nog in zijn plusfours bij Alfa Romeo werkte, wonnen Maserati’s menig Grand Prix.
@desjonnies:
Wat je zegt klopt totdat de mc12 eraan kwam. Ik ben er vrij zeker van dat ze allemaal weggevlucht zijn ondertussen.
@potver7: beter een appel in de grill dan 4 chromen cockringen.
@rufctr01: Jij bent zeker de grappigste thuis?
@kapiteinaudi:
Ben jij dat jochie dat van zijn mammie alleen groente mag eten….
Je komt nogal uitgehongerd over….
@kapiteinaudi: Deze is inderdaad heel mooi, alleen een beetje jammer dat het Maserati logo zo bombastisch is…maar ik zou er mee kunnen leven.
@SimonMc: Dat grote logo is juist wat die auto zo mooi maakt.
@kapiteinaudi: Kan misschien ook zijn dat het niet zo goed tot z’n recht komt in die grill. Ik had liever een grill met meer lamellen gezien.
@kapiteinaudi: die kende ik niet, thanks. Mooie lijnen inderdaad. Behalve dan die grill, die is er een beetje teveel aan.
@SimonMc:

Ze hebben genoeg moois gemaakt. Zoals deze..
of deze
@jrk68: Of deze Lancia.
@jrk68:
had voor het mooie Lancia op de kap moeten staan ..
denk stiekum ook dat ie voor Lancia getekend is (1967er Fulvia) ..
@jrk68:
ai .. heb altijd gedacht dat de Hyena een Alfa ding was .. sorry ..
@lincoln:
Nope, platform van een Lancia Integrale, gaat echt als vergif.
Waarschijnlijk verwarde je hem met de SZ/TZ, al zijn die een stuk minder sierlijk.
Die zijn juist mooi van lelijkheid….
@jrk68: Doet me eerder denken aan de GTV eigenlijk.
@jrk68:
Naast zo’n groene heb ik ooit gestaan.
In Le Mans centre ville, tijdens de parade.
Engelse Heer van stand was de eigenaar en verteld me over de auto.
De carburateurs, drie sets dubbele Webers 40 of 45 DCOE, waren van de wagen gescheiden, maar hij kon ze terugkopen, had ze gevonden.
Voor Tweeduizend pond.
Da’s redelijk, zei ik, tweeduizend pond voor drie setjes.
Nee, verbeterde hij me, Tweeduizend pond per setje……
Ik hoef je niet uit te leggen hoe gloeiend mooi die Zagato was………………..
@desjonnies:
Toen die net uit was stond er vaak een gele op Zandvoort.
Is trouwens een Nederlands project geweest.
Paul Koot was de initiator achter dit project.
Ik zou het anders stellen. Het is niet het beste werk van Zagato! Maar ik blijf een erg grote fan van Zagato.
Als voor lelijkheid een nobelprijs bestond….dan was Aston hiermee winnaar geworden :)
@Megakix:
die bestaat ..
vraag maar aan Arafat ..
@lincoln: Da’s laat hoor, iets aan Arafat vragen.
@mout:
yeah right .. of je het hem in levende lijve zou durven vragen ..
zou wel een stunt zijn ..
@lincoln: Yasser Arafat (Arabisch: ياسر عرفات Yāsir `Arafāt) (Caïro, 24 augustus 1929 – Clamart, 11 november 2004) was een Palestijns strijder en politicus.
Iets met ‘in levenden lijve’ en zo?
@mout:
o.k. .. stel je voor dat ie nog zou leven ..
en hem dan een vraag zou mogen stellen ..
en dan zou vragen “bent u blij met uw Nobelprijs voor lelijkheid” ??
djezuzkrijst .. dat ik uitgerekend jou een grap moet uitleggen ..
ik hou het er gewoon op dat je hele erge griep hebt ofzo ..
@lincoln: 1) die dikke griep klopt.
2) Zodoende had ik meer tijd om trollenvoer te bereiden :-)
@Megakix: in mijn ogen zou de Alfa Romeo 8C winnen. Ja echt, zonder gein.
‘k Vind het qua lelijkheid nog wel meevallen eigenlijk. Voor een jaren ’70 auto dan. Oh wacht…
Deze Aston is wel echt om van te kotsen….
nou lelijkste.. ze verbouwen tegenwoordig een iQ tot Cygnet die ook wel aanspraak maakt op die titel
Dit komt qua walgelijkheid niet in de buurt van de achterkant van de nieuwe V12 zagato als je het mij vraagt.
@fant: ugh vreselijk he! ik dacht dat ik de enige was die er zo over denkt dat ding werd nog helemaal opgehemeld ook!
@salberts93: Ja, daar verbaas ik me ook elke keer weer over, dat er mensen met werkende ogen zijn die dit een mooi design vinden. Van voren is ie nog enigszins acceptabel, maar die achterkant wordt ik nog regelmatig gillend van wakker.
@fant:
Toch iemand die geen stront in z’n ogen heeft. Ik vind dit misbaksel ook stukken lelijker dan die v8 zagato volante.
Deze auto is een kind van zijn tijd, maar ik vind hem nog steeds mooi.Liever zonder die klaplampjes dat wel.En bijzonder foto geil is deze auto niet, bekijk hem is in het echt zeg ik.
Ik vind hem zeker niet lelijk, maar wat mij stoort, is dat het veel te Amerikaans is geworden. Hij is gewoon van zijn identiteit ontnomen.
Hij deed mij direct denken aan de auto die @mout aanhaalt, die Chrysler LeBaron.
Volgens mij is de lelijkste Aston Martin ooit de Bulldog.
http://www.autoblog.nl/archive/2010/11/14/vergeten-concept-car-aston-martin-bulldog
Helemaal mee eens!
Echt een design dat de tand des tijds niet heeft overleeft, maar dat geldt voor wel meer auto’s uit de jaren 80. Maar of je dit nou mooi vindt of niet, de afwerking van de carrosserie is wel heel matig. Drukknopen voor de kap en de cover, zichtbare schroeven in het paneel onder de achterbumper, de ondergrille en de lichtunits. Dat konden ze toen echt wel beter.
Lelijk of niet boeit mij niet zo veel zet um maar in me schuur hij is in ieder geval uniek dus geld waard, misschien nu niet maar later weer wel…. en boven alles het is en blijft een Aston Martin.
(vindt um stiekum heel mooi lekker hoerig van binnen)
@hanzel:
gewoon badge-geil dus ..
sneu hoor ..
Wat een slecht in elkaar gezet ding zeg…..
Ach, mooi is het niet. Maar toen waren de modellen tenminste nog uit elkaar te houden.
Mooi! In ieder geval een fraaie en bijzonder auto.
Reliant Scimitar anyone?