• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Aston Martin Valkyrie AMR Pro is nu eindelijk af

Auteur: willeme, gepost 28 juni 2021 om 08:05 – 10 Reacties

Aston Martin Valkyrie AMR Pro

Soms moet je even wachten voordat een auto daadwerkelijk af is. Bij de Aston Martin Valkyrie AMR Pro is dat eindelijk het geval.

Een auto aanpassen en verbeteren voordat deze goed en wel op de markt is verschenen. Het gebeurt niet heel erg vaak, maar wel met de Valkyrie AMR Pro De auto maakt op de Salon van Genève in maart 2018 zijn debuut. Rond die periode won het Nederlands Elftal (in het Stade de Genève nota bene!) nog met 3-0 een vriendschappelijke interland met Portugal. Hoe de tijden kunnen veranderen!

Aanvankelijk waren de supersportwagens van Aston Martin mede een samenwerking tussen Red Bull (met name de designer Adrian Newey) en hoofdsponsor Aston Martin. In de tussentijd is Aston Martin overgenomen door de vader van Lance Stroll, zowel het F1 als het het complete automerk. Zo gaat dat toch met rijke mensen. Je vraagt voor je verjaardag een vliegticket en je krijgt een luchthaven.

Aston Martin Valkyrie AMR Pro

3G in de bochten

Enfin, terug naar de Aston Martin Valkyrie AMR Pro. Een groot verschil met de gewone Valkyrie is het gebruik van spoilers om te zorgen voor (veel) meer downforce. Volgens Aston Martin scheelt het namelijk niet veel met het spoilerwerk dat de Le Mans-racers zouden krijgen. In vergelijking met het standaard-model, levert de Pro twee keer zoveel downforce. In bochten moet je de daardoor 3G aan kunnen tikken.

  • Aston Martin Valkyrie AMR Pro
  • Aston Martin Valkyrie AMR Pro

Overigens zijn de vleugels een duidelijk afwijkende feature, maar zijn er meer verschillen. Zo is het chassis aangepast (geheel carbon) en de wielbasis is groter. Het zelfde geldt voor de spoorbreedte vóór en achter. Ook de lengte is afwijkend. In totaal is de Pro-versie 26 centimeter langer. Coureurs Lance Stroll en Sebastian Vettel helpen mee om de auto perfect af te stellen.

Aston Martin Valkyrie AMR Pro

Elektromotor exit voor Aston Martin Valkyrie AMR Pro

Ten opzichte van het model in 2018, is de aandrijflijn ook anders. De elektrische motoren en accu’s zijn er namelijk uit gehaald. De voortstuwing komt enkel en alleen door een 6.5 V12. Deze motor, ontwikkeld door Cosworth, levert zo’n 1.000 pk en kan 11.000 toeren draaien. Je kan met de auto meedoen aan diverse evenementen die Aston Martin gaat organiseren. Denk aan diverse trackdays, bijvoorbeeld. Als laatste hebben we de rondetijd op Le Mans voor je: 3 minuten en 20 seconden. Ongeveer even snel als een LMP1-auto.

Interesse? Er worden er 40 gebouwd. Aan het einde van het jaar worden ze uitgeleverd.

Ook interessant!

  • Aston Martin Valkyrie is ein-de-lijk af
  • Heb jij 1,75 miljoen euro over voor een Aston Martin Vantage?
  • Aston Martin ruziet met dealer over Valkyrie-aanbetalingen
  • Aston Martin over weigerende Valkyrie: 'klein probleempje'
    Aston Martin over weigerende Valkyrie: 'klein probleempje'

Nieuwste artikelen

  • Citroën komt met een eigenwijze, kleine versie van de ID Buzz
  • Kia EV4, GEWAAGD uiterlijk maakt het een gedurfde keuze #test
  • Bugatti krijgt een keiharde primeur van Rimac
  • Volvo XC60 Executive Edition
    Volvo maakt van de XC60 een heerlijke dikzak
FacebookTweetPinLinkedIn

amr-pro, Aston Martin, cosworth, Lance Stroll, sebastian-vettel, trackday, V12, valkyrie

Vorig bericht: « Stand na GP Stiermarken 2021 en 7 dingen die ons opvielen
Volgend bericht: Goedkope Tesla Model 2 gaat ID3 aanpakken »

Lees Interacties

Reacties

  1. thomthamofo zegt

    28 juni 2021 om 08:40

    Amateurs. Ik heb in mijn Audi A1 gewoon 5G in de bochten.

    Login om te reageren
    • dvaerden zegt

      28 juni 2021 om 08:44

      Amateur, ik heb op mijn fiets zelfs 5G als ik stilsta!

      Login om te reageren
      • vondudenstein zegt

        28 juni 2021 om 10:45

        Sinds mijn vaccinatie BEN ik 5G. Geen bocht voor nodig! XD

        Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      28 juni 2021 om 09:01

      Als je weer eens ondersturend de bocht uit vliegt zeker?

      Login om te reageren
    • sr20det zegt

      28 juni 2021 om 09:28

      @thomthamofo: ja als je eruit vliegt tegen de vangrail aan zeker

      Login om te reageren
  2. ghini zegt

    28 juni 2021 om 08:54

    Aan het einde van het jaar uitgeleverd? De eerste normale moet nog geleverd worden.. Ben heel benieuwd..

    Login om te reageren
    • ericc zegt

      28 juni 2021 om 09:35

      Door het ontbreken van alle elektro-meuk is de ontwikkeling sneller afgehandeld. Straatversie dient ook aan meer voorschriften te beantwoorden.

      Login om te reageren
      • ghini zegt

        28 juni 2021 om 11:39

        @ericc: tja leuk, ik vind het een bijzondere keuze om deze nu te introduceren. Blijkbaar zijn alle normale verkocht?

        Login om te reageren
  3. dave130r zegt

    28 juni 2021 om 09:36

    En de reden dat de elektrische aandrijving er uit is gehaald?

    Login om te reageren
  4. Michel-GR zegt

    29 juni 2021 om 07:01

    Denk dat MV33 happy is als hij hem eindelijk voor de deur heeft staan.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North