
Kijk, de eigenaar van de Aston Martin Victor begint meteen goed aan het nieuwe jaar.
Het is een one-off, maar toch wel één van de bruutste auto’s van 2020. De Aston Martin Victor. Een auto die geheel naar wens van de klant is gebouwd. De onthulling van het model vond afgelopen zomer plaats in het Verenigd Koninkrijk. Het voertuig werd gebouwd door Q by Aston Martin in opdracht van een anonieme klant.

Het is altijd de vraag waar die klant woonachtig is. Een rijke Brit? Een vermogende uit Hong Kong of één of andere sjiek uit het Midden-Oosten? Het antwoord is een stuk dichterbij dan je misschien zou verwachten. Op drie kwartier rijden van Breda namelijk. De one-off Aston Martin Victor is van een Belgische klant. De auto arriveerde onlangs bij Aston Martin Antwerpen en is klaar voor de klant om opgehaald te worden.

Nog even een kleine opfrisbeurt voor je geheugen, omdat het zulke lekkere informatie is. Een 7.3-liter Cosworth V12 brengt 848 pk en 821 Nm koppel naar de achterwielen. En dan is dit machtige blok ook nog eens gekoppeld aan een handgeschakelde zesversnellingsbak. Wat een heerlijkheid.

De tijd zal het leren of de klant zijn Aston Martin Victor heeft gekocht als kunstwerk of als rijtuig. Het is te hopen voor de Belgische petrolheads dat dit laatste het geval is. Zo’n auto in het echt beleven is natuurlijk speciaal. Zo’n atmosferische twaalfcilinder moet een traktatie voor de oren zijn.
Fotocredit: Aston Martin Antwerpen via Facebook





Als je dit ziet vraag je jezelf af of we misschien toch niet beter af waren geweest zonder Brexit deal.
@mashell: twijfelt iem daar dan nog aan? Britten inmiddels niet meer…
Waanzinnig ding. Ik had er alleen een regulier stuur in gezet. Maargoed, wie ben ik.
@mennok: mennok
@mennok: Eens! Dat vind ik overigens van alle hypercars met een “F1 inspired” skelterstuurtje
Gelukkig maken ze er maar een zou ik zeggen.
Ja niet echt mooi te noemen. Maar wel heel bijzonder
Ik begrijp die fetish om handgeschakelde bakken niet, vooral in zulke sportwagens. Zo veel kracht dat kan je nooit altijd goed doseren. Slavenarbeid is het niks meer. Je moet genieten van het rijden met zo’n wagen, niet werken.
Eens.
Je kunt de automaat ook altijd op manueel zetten. Dat werkt veel fijner dan zelf koppelen….
@hemdem: volledig mee eens. Was jaren fervent tegenstander van automatische bakken maar tijden veranderen…je kan nooit zo snel schakelen dan een automaat!!! Ooit een gallardo gereden en dat vond ik bruut schakelen(op de gewone weg), een Ferrari 430 daarentegen vond ik ongelooflijk snel -en naadloos- schakelen. Niets van vertraging en eveneens geen klappen in de rug zoals die Lambo.
Dus ook geen sportvering.
Tsja sommige mensen kopen een wagen om te genieten van het rijden met een handbak dus. Sommige mensen zal het compleet worst zijn dat een automaat wel liefst een halve sec minder l op de honderd zit. Die nemen een luxe sedan als ze luxe willen rijden
@wernerv8: maar wat is dat “genieten van het rijden”? Als dat uit het raam kijken is hoe het landschap voorbij glijdt ben je met een automaat beter af. Als dat is interactie met de techniek is dan wil je een handbak maar ook veel minder motorvermogen, want met dit motorvermogen kun je heel de dag in de 2e versnelling rijden. Schakelen is niet nodig.
Bij dit motor vermogen in een GT als deze is een handbak een onlogische en wat puristische keuze.
Kijk maar eens goed naar de prentjes!
Het is een Antwerpenaar die een ” redelijke ” collectie heeft.
Deze blijft, als ik zijn collectie bekijk, eeuwig aan de druppelaar hangen !
Zelfs die bekende presentator van NBC ving achter het net …
@dwfc: jij ziet meer dan ik…
@chrisvis: ik denk dat hij bedoelt dat dit het enige gaat zijn dat we van deze auto gaan zien aangezien hij waarschijnlijk de openbare weg niet (heel vaak) gaat zien.
Victor Muller?
Victor… Als in “overwinnaar” (victory..)
De DB5 James Bond edition en de DBS Zagato die er staan zijn ook tof! Denk dat ik ‘s ga kijken..🤓
Heb ergens gelezen dat deze one of (deels) geïnspireerd zou zijn op de Aston Martin V8 (Vantage). Vind de voorkant echter juist het minst gelaagde onderdeel van de auto.
Hopelijk af zn toe te bewonderen in Knokke!
Wat is die achterkant ongelooflijk lelijk met die goedkoop ogende achterlichten, die chromen lijn die helemaal niets met de rest van het design te maken heeft en dat lompe vlak erboven.
Heb ze dat bij Aston Martin wel eens mooier zien doen.
Zonder al die dikke carbon aan de onderkant, volgens mij best een mooi gelijnde auto. Zou ‘m graag eens zonder zien, maar ja zal niet gebeuren.
Zo te zien aan de eerste foto is het een plug-in hybride
Als klap op de vuurpijl een 7.3 L met handschakel. Dan vraag je jezelf af of het nog nodig is om met dat ding te rijden. Kanon van een bak. Gefeliciteerd monsieur!