• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Audi A1 ‘cabrio’ wordt een Lelijke Eend look-alike

Auteur: robbie, gepost 26 januari 2012 om 16:08 – 36 Reacties

Citroën 2CV


Audi wil hun kleinste model ook graag als cabrio op de markt brengen, maar het mag allemaal niet teveel kosten. En dus is een volwaardige cabrio, zoals bij concurrent MINI, geen optie. In plaats daarvan hebben de Duitsers ervoor gekozen om een stoffen roldak te monteren. Precies, net zoals de Citroën 2CV ooit had.

Het Duitse Auto Motor und Sport heeft opgevangen dat Audi baas Rupert Stadler een volwaardige cabrio veel te duur zou vinden en dus moest er iets anders bedacht worden. De engineers en boekhouders van Audi zijn nu maar tot dit compromis gekomen, het lukt Fiat immers ook met de 500C.

De Audi A1 ‘roldak’ laat overigens nog wel even op zich wachten, pas volgend jaar zomer zou deze openlucht Audi op de markt verschijnen.

Lijkt het jou iets? Zou je zo’n ‘halve’ cabrio willen? Of koop je voor dat geld liever een volwaardig cabrio zoals de MINI Cabrio (of Roadster)?

Ook interessant!

  • Video: Audi A4 Cabrio ramt onschuldige automobilisten
    Video: Audi A4 Cabrio ramt onschuldige automobilisten
  • Gaat Audi eindelijk weer een A2 maken?
  • Pittige Audi A1 quattro voor nog geen vijftig mille
    Pittige Audi A1 quattro voor nog geen vijftig mille
  • Audi dealerschap onder water

Nieuwste artikelen

  • Is dit de lelijkste politieauto ter wereld?
  • Tesla eindigt onderaan in nieuw betrouwbaarheidsonderzoek
  • Nu officieel in beeld: de Koreaanse RS6-killer!
  • Hoonigan gaat ondersteboven in nieuwe Gymkhana
FacebookTweetPinLinkedIn

Audi, Audi A1, Cabrio

Vorig bericht: « Kim Dotcom’s autoverzameling blijft verbazen
Volgend bericht: Het neusje van de nieuwe Hyundai iX45/Santa Fe »

Lees Interacties

Reacties

  1. W115 zegt

    26 januari 2012 om 16:10

    500C is wel te doen, maar van Audi verwacht ik meer aangezien de enorme prijs

    Login om te reageren
  2. 911GT2 zegt

    26 januari 2012 om 16:12

    Natuurlijk gaat het werken, momenteel werkt alles (zonder echt enige aanduidbare reden) bij audi… Als ze het slim spelen noemen ze het een targa of zo… ben je meteen can het cabrio geneuzel af.

    Mij doet het te veel aan een twingo of een C2 Pluriel denken, maar goed. Ik zou dan ook nooit een A1 koper worden.

    Login om te reageren
    • Freewarefreak zegt

      27 januari 2012 om 00:55

      @911GT2: “..Natuurlijk gaat het werken, momenteel werkt alles (zonder echt enige aanduidbare reden) bij Audi..”

      Dat dus.

      Login om te reageren
  3. porsche928 zegt

    26 januari 2012 om 16:15

    Mijn schoonzus heeft zo’n nieuwe eend gehad waar je de zijkanten kunt weghalen voor een volledige cabriolook. Dat was wel leuk, maar niet met twijfelachtig weer. Mijn schoonmoeder heeft een Fiat 500c met cabriodak, dat is een aanrader. Je moet de kap alleen niet half dichtdoen op de snelweg, dat klappert teveel.

    Login om te reageren
    • StijnB zegt

      26 januari 2012 om 16:30

      @porsche928:
      Een C3 Pluriel

      Login om te reageren
  4. Hubert zegt

    26 januari 2012 om 16:22

    Roldak zal niets worden.
    Zal wel een vouwdak worden.

    Login om te reageren
  5. The360box zegt

    26 januari 2012 om 16:24

    Ga een Audi A1 a.u.b. niet vergelijken met een 2CV, dat is appels met peren vergeleken…

    Login om te reageren
    • NicoLauda zegt

      26 januari 2012 om 16:31

      @The360box:

      Of op zijn minst zielig voor zo’n eend.
      Een auto die miljoenen keren van de band waggelde en de halve wereld mobiliseerde kun je niet vergelijken met een trendproduct als een Nintendo Wii…uh… Audi A1

      Login om te reageren
    • robbie zegt

      26 januari 2012 om 16:31

      @The360box: waarom niet? Zijn toch allebei auto’s.

      Login om te reageren
      • faalhaas zegt

        26 januari 2012 om 17:00

        @robbie: Dat hoor ik ook van personen die een Aygo vergelijken met een A8/7-serie/S-klasse.

        Login om te reageren
    • Joel_D zegt

      26 januari 2012 om 16:34

      @The360box: Inderdaad. De 2cv is 10x mooier dan een A1. ;)

      Login om te reageren
      • fant zegt

        26 januari 2012 om 18:35

        @Joel_D: Amen :)

        Login om te reageren
      • Tommy2 zegt

        26 januari 2012 om 22:13

        @Joel_D: Kever > 2CV

        Login om te reageren
  6. rechercheur zegt

    26 januari 2012 om 16:28

    Als er vier ringen in de gril zitten, dan verkoopt het toch wel …

    Login om te reageren
  7. rotarypowah zegt

    26 januari 2012 om 16:37

    Elke auto met een roldak lijkt op een Eend.

    Login om te reageren
  8. meneersander zegt

    26 januari 2012 om 16:38

    Denk dat hij uberhaupt veel te duur gaat worden, Audi kennende… En hopelijk wordt hij net als de normale A1 een flop…

    Login om te reageren
  9. ThomasBol zegt

    26 januari 2012 om 16:38

    DS3 cabriolet wordt op de Parijse autosalon onthult met een soort zelfde concept. Ben benieuwd!

    Login om te reageren
  10. sanderbmwfan zegt

    26 januari 2012 om 16:38

    Pff lijkt me nu al geen succes

    Login om te reageren
  11. luuktb zegt

    26 januari 2012 om 16:58

    Alles beter dan een stalen dakconstructie, dat vind ik wel zo verschrikkelijk.

    Login om te reageren
  12. dennisr zegt

    26 januari 2012 om 17:01

    en dan met zo’n handvat er aan alsof je een blik sardientjes open rolt.. jaa mooi hoor, zo komt het wel goed..

    Login om te reageren
  13. Dino2400 zegt

    26 januari 2012 om 17:02

    )

    Login om te reageren
    • robbie zegt

      26 januari 2012 om 17:13

      @Dino2400: ik denk altijd hieraan ;)

      Login om te reageren
  14. vale46 zegt

    26 januari 2012 om 17:08

    Het staat goed op een Fiat 500, waarom niet op een Audi A1?

    De vergelijking met een eend slaat ook totaal nergens op. De 500 was te voor de hand liggend ofzo? :p
    Xx

    Login om te reageren
    • robbie zegt

      26 januari 2012 om 17:10

      @vale46: dus jij wil zeggen dat het dak van de 2CV er niet op lijkt? Is toch hetzelfde principe.

      En van de 2CV zijn iets meer exemplaren gebouwd dan van de 500C.

      Login om te reageren
      • vale46 zegt

        26 januari 2012 om 20:22

        @robbie: De 500 is gewoon de meest recente auto die ook zo’n dakje heeft, en mikt ook nog eens op hetzelfde publiek, weliswaar met ietsje meer geld.
        En het systeem dat de 2CV gebruikt is waarschijnlijk niet eens waterdicht, laat staan winddicht.

        Een Fiat 500 is gewoon beter vergelijkbaar.

        Login om te reageren
  15. mijnnaamishaas zegt

    26 januari 2012 om 17:09

    Daar gaan ze weer die pubertjes die napratertjes…
    Als je niks te melden hebt reageer dan gewoon niet of onderbouw het tenminste. En dat geneuzel dat het een flop is, 120000 stukes in één jaar is niet bepaald een fiasco, en in Nederland afgelopen jaar beter verkocht dan een MINI of Mito.
    Jongetjes…get a life!

    Login om te reageren
  16. MarkieS zegt

    26 januari 2012 om 17:11

    Als het zoiets wordt doe je echt wel het dak dicht boven de 60 km/u.

    Login om te reageren
  17. 4991 zegt

    26 januari 2012 om 17:15

    das gene cabrio meer

    Login om te reageren
  18. xilver zegt

    26 januari 2012 om 18:06

    Blah… cabrioversies van zulke kleine wagens trekken nooit op iets… een Fiat 500, C3, Micra,… allemaal ontzettend lelijk met een softtop en deze zal er wel dat lijstje goed kunnen aanvullen.

    Login om te reageren
  19. dutchiehd zegt

    26 januari 2012 om 18:06

    Volgens mij doen ze dat gewoon expres.. Nu lijkt ie ook nog op de 500C, kun je die ook al niet uit elkaar houden.

    Login om te reageren
  20. norge zegt

    26 januari 2012 om 18:24

    Geen echte cabrio maar een roldak,niet gay… maar ook niet hetero………eh bifiel?Past wel bij het merk :P

    Login om te reageren
  21. fant zegt

    26 januari 2012 om 18:36

    Een goede eend blijft een van de mooiste auto’s in de geschiedenis van de mensheid :) Maarja, ben misschien bevooroordeeld gezien ik mijn halve jeugd in zo’n ding heb doorgebracht.

    Login om te reageren
  22. Raddraaier zegt

    26 januari 2012 om 20:06

    Laat Audi een 14-procents hybride uitbrengen van de A1 ipv zo een halfbakken cabriolet.

    Login om te reageren
  23. potjak zegt

    26 januari 2012 om 23:50

    Dit soort daken kun je toch bij elke auto accessoire boer op je bestaande A1 laten monteren? Zie de af fabriek optie niet zo zitten. Wordt de bijtelling ook weer hoger van en dus voor de zakelijke rijder minder interessant

    Login om te reageren
  24. tjorque zegt

    27 januari 2012 om 09:52

    doe mij dan maar de 2CV! Vééél cooler dan zo’n wannabé duitser cabrio…

    Login om te reageren
  25. janklaassen zegt

    27 januari 2012 om 19:48

    Hmm, zou niet verkeerd zijn, een Audi A1 Cabriolet.

    A1 quattro Cabriolet iemand?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North