• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Audi A3 e-tron, helemaal elektrisch

Auteur: robbie, gepost 10 april 2011 om 20:15 – 20 Reacties

Audi A3 e-tron
Heb je niet genoeg geld om een Audi R8 e-tron te kopen, maar wil je toch echt een elektrische Audi hebben? Dan is er nu gelukkig ook een elektrische A3. Maak kennis met de A3 e-tron.

Deze elektro-A3 beschikt over een 136 pk/270 Nm sterke elektromotor die (uiteraard) de voorwielen aandrijft. De prestaties zijn echt niet echt heel spannend. Zo ligt de topsnelheid op 145 km/u en duurt het sprintje van 0 naar 100 maar liefst 11,2 seconden. En na 140 kilometer moet je het accupakket alweer opladen… Dat opladen neemt overigens 9(!) uur in beslag als je de beschikking hebt over 230 volt. Ben je in de gelukkig situatie dat je beschikt over 400 volt dan kost het opladen “slechts” 4 uur.

Wanneer deze auto te koop zal zijn is overigens nog niet bekend. Maar ik gok erop dat hij in eerste instantie alleen beschikbaar zal zijn voor bedrijven in een of andere leaseconstructie.

Overigens is dit na de R8 e-tron, A1 e-tron, e-tron Spyder en A5 e-tron al het vijfde (semi-)elektrische model dat Audi laat zien.

Ook interessant!

  • Audi Q4 e-tron rijtest video
  • Officieel: Audi Q4 e-tron en Sportback
  • Audi RS e-tron GT rijtest
    Audi RS e-tron GT rijtest video
  • Leveringsproblemen Audi Q4 e-tron: dit is er aan de hand
    Leveringsproblemen Audi Q4 e-tron? Dit is er aan de hand

Nieuwste artikelen

  • Koop de Nederlandse voorloper van de Porsche 911 Dakar [video]
  • Kerstspecial: de geschiedenis van de Pausmobiel
  • Dit waren de dikste spots van 2025!
  • Video: Zijn Golf-rijders over de hele wereld hetzelfde?
FacebookTweetPinLinkedIn

a3, Audi, concept, e-tron, Elektrisch, sportback, wit

Vorig bericht: « Porsche 968, youngtimer in beeld
Volgend bericht: 5x 2 VIP-passen voor Gran Turismo Zandvoort winnen? »

Lees Interacties

Reacties

  1. mbman zegt

    10 april 2011 om 20:19

    Dikke wielen.

    Login om te reageren
  2. brunel zegt

    10 april 2011 om 20:27

    Waarom hebben ze hem niet gelijk AWD gemaakt, wat kosten 1 of 2 extra elektromotoren nou…

    Login om te reageren
    • Burdy zegt

      10 april 2011 om 20:50

      @brunel: 70 km in de actieradius?

      Login om te reageren
      • Esprit_de_Flandre zegt

        13 april 2011 om 17:48

        @Burdy: Goed punt…

        Login om te reageren
      • brunel zegt

        17 april 2011 om 03:30

        @Burdy:
        …

        Login om te reageren
  3. meneersander zegt

    10 april 2011 om 20:27

    Lelijk elektrisch koekblik.

    Login om te reageren
    • erates zegt

      10 april 2011 om 20:47

      @meneersander:

      Wat zeg jij nu???? Steeds meer en meer “gewone” auto’s krijgen een elektrische variant…

      Dit vind ik top!! Dan kan je enkel zien aan het kleine pictogrammetje achterop dat het een elektrische is. In tegenstelling tot de Prius vind ik dit geweldig!!!

      Login om te reageren
    • mattraket zegt

      10 april 2011 om 22:59

      @meneersander: de A3 is inderdaad een lelijk koekblik, daar heb je helemaal gelijk in. Met en zonder electro-aandrijving.

      Login om te reageren
  4. Edge zegt

    10 april 2011 om 20:31

    En wat is hier nou het nut van? Volgend jaar komt de nieuwe A3 uit, en zo erg zitten ze nou ook weer niet te springen om een elektrische A3 dat het niet een jaartje kan wachten…

    Login om te reageren
    • Atenza zegt

      10 april 2011 om 20:54

      @Edge: zo kunnen ze de techniek alvast goed testen zoals bv Mazda ook doet met het verleasen van waterstof Premacy’s en RX-8

      Login om te reageren
  5. Esprit_de_Flandre zegt

    10 april 2011 om 20:32

    Goeie evolutie van elektrische auto’s, maar wel nog steeds tegenvallende prestaties. Ik snap maar niet dat er niet keihard wordt gewerkt aan een batterij-uitwissel-systeem…

    Login om te reageren
    • Stef_4 zegt

      10 april 2011 om 20:37

      @Esprit_de_Flandre

      Batterij uitwissel systeem is niet echt een idee..
      Die accu’s liggen overal verstopt onder de vloer, hebben allemaal andere vormen en nieuwe accu’s zijn beter als die van 2 jaar oud..dus kun je ze niet zomaar onderling uitwisselen

      Het ligt nog meer aan de capaciteit van de accu’s(En die verbetert nog niet aanzienlijk de komende jaren) dus het zal nog wel even bij het hybride blijven, maar niet direct aangedreven maar een verbrandingsmotor om de accu’s op te laden

      Login om te reageren
      • Esprit_de_Flandre zegt

        10 april 2011 om 22:40

        @Stef_4: Uiteindelijk zal het er toch moeten van komen, als grote vooruitgang in batterij-tech uitblijft en ze van de EV toch een succes willen maken. Bij elke auto twee setjes, één thuis in de lader, de ander in de auto. In een tweede fase alle auto’s dezelfde battery-pack en inwisselbaar in ’tankstations’…

        Natuurlijk zou het beter zijn moesten ze een batterij uitvinden die, met compacte afmetingen, 1000 km bereik heeft, en in max. 7 minuutjes oplaadt…

        Login om te reageren
        • Stef_4 zegt

          10 april 2011 om 22:55

          @Esprit_de_Flandre:

          perpetuum mobile…..de grote droom

          Login om te reageren
  6. Atenza zegt

    10 april 2011 om 20:54

    Klinkt als een advertorial…
    –edit: klinkt als iemand die een IP-ban gaat krijgen–

    Login om te reageren
  7. floryn zegt

    10 april 2011 om 21:29

    natuurlijk handig voor Audi om met de techniek te testen. De specificaties zijn helaas niet erg indrukwekkend, maar dit is dan ook geen model dat ontwikkeld is voor dit werk. De Audi A1 E-tron vind ik een stuk interessanter en gaver dor de techniek en het ontwerp. De huidige A3 is echt aan vervanging toe, net as de 1-serie en A-klasse overigens.

    Login om te reageren
    • KaCh1ng zegt

      10 april 2011 om 23:18

      @floryn: waarom een model eruit doen als het goed verkoopt (de A3 dan) nog steeds lange wachttijden ervoor :)

      Login om te reageren
  8. Tommy2 zegt

    10 april 2011 om 22:43

    Tsjongejonge we worden echt doodgegooit met elektrowaggies van Audi de laatste tijd. Nu hebben ze ook zo’n beetje elke denkbare aandrijflijn gebruikt volgens mij.

    Login om te reageren
  9. janklaassen zegt

    10 april 2011 om 22:44

    Zegt me nog niet heel veel, en ik ben zelf nog niet klaar voor EV’s. Maar deze techniek zal wel, als het aan Audi ligt.

    Login om te reageren
  10. Cantago zegt

    13 april 2011 om 19:11

    Weer zo’n hopeloos en kansloos model, waaaarrroooom???!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North