• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Audi A3 Sportback g-tron – 20% bijtelling

Auteur: maru, gepost 25 september 2014 om 21:06 –

Afbeelding Audi A3 Sportback g-tron – 20% bijtellingAfbeelding Audi A3 Sportback g-tron – 20% bijtellingAfbeelding Audi A3 Sportback g-tron – 20% bijtellingAfbeelding Audi A3 Sportback g-tron – 20% bijtellingAfbeelding Audi A3 Sportback g-tron – 20% bijtellingAfbeelding Audi A3 Sportback g-tron – 20% bijtellingAfbeelding Audi A3 Sportback g-tron – 20% bijtellingAfbeelding Audi A3 Sportback g-tron – 20% bijtelling

Audi A3 Sportback g-tron
De Audi A3 Sportback g-tron moet gaan zorgen voor een doorbraak in rijden op groengas. Deze schonere brandstof wordt geproduceerd uit organisch afval. Met de 1.4 TFSI-motor volledig aangepast om op Compressed Natural Gas (CNG) te kunnen draaien, ligt het verbruik op 3,6 kg/100 km. Dit komt neer op een CO2-uitstoot van 88 g/km tank-to-wheel, maar als we het van well-to-wheel bekijken, komt groengas nog beter uit de bus met 22 g/km. Toch zijn deze goede cijfers in 2015 slechts goed voor 20% bijtelling.

Bij de ontwikkeling van het MQB platform is rekening gehouden met alternatieve brandstoffen. Daarom konden de twee gastanks van de A3 g-tron onder de bodem van de kofferbak geplaatst worden met behoud van de reguliere benzinetank (50 liter), zodat de kofferbakruimte hetzelfde is als de Quattro uitvoering van de A3.

Meer details zijn te lezen in de rijtest van de Audi A3 g-tron (video).

Voordelen
– groengascertificaten meegeleverd
– gastanks nemen geen laadruimte in
– tanks zijn lichter dan vergelijkbare conventionele CNG-tanks
– naadloos overschakelen tussen benzine en groengas
– identieke prestaties benzine en groengas

Nadelen
– geen groengas langs de snelweg
– aanleg groengasnetwerk
– verlaagd S-Line onderstel niet mogelijk
– opvallende type-aanduiding op flanken (gratis weg te laten)
– te veel g-tron badges

Specificaties
 
MerkAudi
ModelA3 g-tron - 1.4tfsi
Carrosseriestationwagen
BrandstofHybride met benzine en gas
Co2-uitstoot88 gram/km
Vermogen110 pk
Koppel200 Nm
Acceleratie 0-100onbekend
Topsnelheidonbekend
Prijsonbekend
Leaseprijs pmonbekend
Bijtellingspercentage20% bijtelling
Concurrenten
 

Ook interessant!

  • Officieel: Audi Q4 e-tron en Sportback
  • Dit kost een aflopende daklijn op je Audi Q4 e-tron
  • Video: Audi A3 probeert juist niet te ontwijken
  • Audi RS e-tron GT rijtest
    Audi RS e-tron GT rijtest video

Nieuwste artikelen

  • Nieuw automerk uit controversieel land, maar het is geen Chinees!
  • Is de dieselauto dood en begraven?
  • Doemscenario: komende jaren meer verkeersdoden
  • Video: Dit ongeluk zie je van een kilometer ver aankomen
FacebookTweetPinLinkedIn

20%-bijtelling, a3, aardgas, Audi, cng, g-tron, hatchback, sportback

Vorig bericht: « Liberty Walk widebody Aventador bezorgt je nachtmerries?
Volgend bericht: Herstructurering bij Pon: een derde bestuurders verdwijnt »

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North