• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Audi neemt 5-deurs A1 mee naar Parijs

Auteur: robbie, gepost 15 september 2008 om 22:55 – 18 Reacties

Audi A1 Metroproject Quattro concept

Surprise, surprise, Audi neemt ook een leuke concept mee naar Parijs. En om precies te zijn een 5-deurs versie van de A1. In Tokio zagen we vorig jaar al de 3-deurs A1 Metroproject Quattro concept en nu is het dus tijd voor een 5-deurs. Maar ga er maar niet vanuit dat er simpelweg 2 extra deuren aan zijn geplakt.

Want zoals je misschien wel hebt gehoord lag het design van de A1 vorig jaar nog lang niet vast. In het afgelopen jaar is het design van de A1 (als het goed is) drastisch gewijzigd. Zouden we dan eindelijk een keer een Audi krijgen die niet lijkt op een bestaand Audi model? Als alles volgens planning verloopt dan komt de A1 in 2009 op de markt. De productie zal overigens plaats vinden in Brussel.

Ook interessant!

  • Gaat Audi eindelijk weer een A2 maken?
  • Pittige Audi A1 quattro voor nog geen vijftig mille
    Pittige Audi A1 quattro voor nog geen vijftig mille
  • Video - Audi RS6 GTO Concept in detail
  • Audi Grand Sphere
    Audi Grand Sphere wordt volgende A7. Hopelijk.

Nieuwste artikelen

  • Is de Renault Twingo wel of niet een klassieker?
  • De ideale speciale editie voor bemoeiallen is hier
  • Is deze EV-technologie toch niet het ei van Columbus?
  • Oei, de BMW iX3 is ‘bijna uitverkocht’
FacebookTweetPinLinkedIn

Audi, Audi A1, concept

Vorig bericht: « BMW wil meer niche modellen op de markt brengen
Volgend bericht: Nog een Saab Concept: 9X Air »

Lees Interacties

Reacties

  1. RobertJ zegt

    15 september 2008 om 22:57

    Hmmm, zolang het maar niet zo een rampending wordt als de A2 is het snel goed, het is immers Audi ;)

    Login om te reageren
  2. Esprit_de_Flandre zegt

    15 september 2008 om 23:01

    Ze hadden het beter A2 genoemd. Als ze nu nog een smart-concurrent willen bouwen, zullen ze hem moeten A0 noemen.

    Login om te reageren
  3. Een betere ontwerper zegt

    15 september 2008 om 23:05

    En wat gebeurt er met de A3? Komen deze twee dan niet wat dichtjes in elkaars vaarwater?

    Login om te reageren
  4. Tommy zegt

    15 september 2008 om 23:07

    Die Metroporject quattro zag er lang niet verkeerd uit, hopelijk blijft het design behouden.

    @Esprit de Flandre: Ik denk dan de A3 sedan misschien A2 gaat heten, net als bij de A4/A5 en A6/A7.

    Login om te reageren
  5. robbie zegt

    15 september 2008 om 23:35

    @Een betere ontwerper, deze auto wordt een stuk kleiner dan de A3. Dit zal meer een MINI concurrent worden.

    Login om te reageren
  6. Adriaan W zegt

    15 september 2008 om 23:52

    welke prijs (BE ?) wordt er verwacht voor de 3 deurs A1 ? Zijn er al details bekent over de motoren?

    Lijkt me wel hippe wagen.. maar eerst nog wat afwachten :-)

    Login om te reageren
  7. epo zegt

    16 september 2008 om 00:18

    Die vorige concept straalde naar mijn mening toch iets enorm fouts uit, ben benieuwd naar het vervolg.

    Login om te reageren
  8. 780 Bertone WIT & 320i Coupe WIT zegt

    16 september 2008 om 00:53

    Oh ja, audi A1 t/m A8… al die auto’s die vroeger rijdende Mars-repen waren en nu herkenbaar zijn door die enoooorme grill voorop….. Gaaaaaap.

    Individualiteit per model rules!

    BMW-fan.

    Login om te reageren
  9. markieanta zegt

    16 september 2008 om 08:06

    Ze worden steeds lelijker….

    Login om te reageren
  10. GerreLekker zegt

    16 september 2008 om 09:37

    @780 Bertone WIT & 320i Coupe WIT: hoewel dit stinkt naar fanboyisme, heb je wel een punt….

    Login om te reageren
  11. RW zegt

    16 september 2008 om 09:42

    Is de A1 nu een B of een C segment auto?

    Login om te reageren
  12. martin zegt

    16 september 2008 om 10:24

    audi was wel de eerste een beetje,maar ik wordt wel moe van al die grote grille.Daarvoor moesten alle merken rond zijn .En daarvoor moesten alle autos een spoiler.en daarvoor allemaal een sticker.maarja toen roesten bijna alle autos onder je kont weg .

    Login om te reageren
  13. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    16 september 2008 om 12:37

    ‘Een kleintje’ is een belangijke auto voor een merk tegenwoordig: instap in het merk, haalt de gemiddelde energielabelling naar beneden, veel vraag naar zuinige auto’s, etc.

    Ik hoop dat ze er meer werk van maken dan iets-kleinere-A3-met-Heras-hekwerk-neus!!

    Waarschijnlijk niet, zijn nog genoeg mensen die erin trappen…

    Login om te reageren
  14. Jorden zegt

    16 september 2008 om 15:57

    Beetje jammer een 5-deurs…

    Login om te reageren
  15. Tommy zegt

    16 september 2008 om 18:15

    @780 Bertone WIT & 320i Coupe WIT: Alle BMW’s hebben ook nieren in hun bumper… Je moet een merk duidelijk kunnen onderscheiden, ze moeten ergens voor staan. Als ieder merk maar wat doet zie je straks van ver geen eens welk merk auto je voor je hebt!

    RW: De A1 komt op het platform van de Polo dus in het B-segment, lijkt me vrij duidelijk.

    Login om te reageren
  16. Windhoos zegt

    16 september 2008 om 21:48

    NEEEEEEEE, 5 deuren op een auto in “de kleine auto klasse” is bij voorbaat al geen gezicht……………………

    Login om te reageren
  17. stefan zegt

    27 september 2008 om 19:59

    Wil Audi bewijzen dat ze ook een Suzuki Splash of een Opel Agila kunnen maken???… wel gaaf overigens.

    Login om te reageren
  18. Windhoos zegt

    29 september 2008 om 15:46

    @stefan, ik snap je niet helemaal. Een audi R8 is toch ook geen Porsche 911 en een Audi A4 is toch ook geen C-klasse of een BMW 3-serie?…..

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North