• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Audi R4 gerucht wakkert weer aan

Auteur: Dennis, gepost 13 november 2008 om 12:54 – 43 Reacties

Audi R4 Impression AutoExpress

Geruchten dat er wellicht een Audi R4 komt, die zijn absoluut niet nieuw. Berichten dat de Audi R4 er zeker niet zal komen, die zijn ook niet nieuw. Het R4 gerucht blijkt toch redelijk hardnekkig, want het wakkert nu opnieuw aan. Sterker nog er wordt heel stellig beweerd dat de Audi R4 een liefdesbaby zal zijn van de samenwerking tussen Audi en Porsche (straks het moederbedrijf van Volkswagen).

Deze bewering komt van het Britse AutoExpress in een bericht met de titel “Audi’s baby R8 ready to roll“. De R4 zal worden gebaseerd op een compleet nieuw platform en worden gepositioneerd boven de TT. Hetzelfde platform zal worden gebruikt voor de volgende generatie Porsche Boxster en Cayman.

Het instapmodel van de R4 zal naar alle waarschijnlijkheid worden uitgerust met een stevig opgewaardeerd 2,0 liter TFSI blok. Daarnaast zal de ook de nieuwe 335 pk sterke 2,5 liter 5-cilinder turbomotor beschikbaar zijn, die ook te vinden is in de TT-RS. Verder behoren een V6 benzinemotor en een pittige diesel nog tot de mogelijkheden. De versnellingsbak zal een handgeschakelde 6-bak zijn of de 7-speed S-tronic. De baby R8 wordt in 2011 verwacht, kort na de nieuwe generatie Boxster en Cayman.

Naast de R4 zullen er volgens dezelfde bron ook een R6 en R10 verschijnen. De samenwerking tussen Audi en Porsche moet voor Audi vooral vruchtbaar zijn omdat het meelift op de nieuwe platforms die Porsche ontwikkelt. Porsche heeft op zijn beurt weer een maatje waarmee de kosten gedeeld kunnen worden en Porsche kan bovendien de motoren van Audi goed gebruiken.

Laten we hopen dat ze op de redactie van AutoExpress niet zomaar wat uit hun duim zitten te zuigen, want een Audi R4 zou het straatbeeld zeker niet vervuilen. We shall see…

Ook interessant!

  • nieuwe gave lakken
    Nieuwe gave lakken voor dikke kleine Audi's
  • TT RS Heritage is eerbetoon aan Ur-quattro
  • Audi RS e-tron GT rijtest
    Audi RS e-tron GT rijtest video
  • Mijn Auto: Audi TT-RS van Menno
    Mijn Auto video: Audi TT-RS van Menno

Nieuwste artikelen

  • BMW heeft voor iedere Nederlander een 3-Serie gemaakt
  • Mathieu van der Poel klaar voor het veldrijden met zijn Lamborghini Sterrato
  • Dit is de breedste Ferrari Purosangue van Nederland
  • Hoe je flinke korting kan scoren op deze BMW M5 Touring
FacebookTweetPinLinkedIn

Audi, r4

Vorig bericht: « Foute Lamborghini Murciélago replica
Volgend bericht: Ultieme vrouwenauto: MINI Cooper Swarovski-style »

Lees Interacties

Reacties

  1. Willem dL zegt

    13 november 2008 om 12:58

    Dit kan ik alleen maar toejuigen! Maar, begint er niet een hele rare situatie in dit concern te ontstaan. Concurrentie tussen Audi, Porsche én Lamborghini, is dit niet in de eigen vingers snijden?

    Login om te reageren
  2. Henk zegt

    13 november 2008 om 12:59

    De auto op dat plaatje ziet er wel heel mooi uit eigenlijk! Laten we hopen dat de R4 er zo uit komt te zien, hoewel dat natuurlijk niet het geval zal zijn.

    Login om te reageren
  3. Jos zegt

    13 november 2008 om 12:59

    Ik vind het er niet uit zien. Dat is echt voor mensen die geen geld hebben om een supercar als de R8 te kopen…dan maar zo’n slap aftreksel

    Login om te reageren
  4. Lazy zegt

    13 november 2008 om 13:02

    R4? Copycat Renault.

    Login om te reageren
  5. Brecht zegt

    13 november 2008 om 13:03

    Ik vind het design al op zicht prachtig, motorisch zal alles ook wel knus zitten (alhouwel je dat natuurlijk nooit op voorhand kunt zeggen!). Ik hoop dat hij er komt, zou mooie aanvulling zijn in het straatbeeld!

    Login om te reageren
  6. Bruine zegt

    13 november 2008 om 13:05

    @ Willem dL:

    Dat is te zien hoe je het bekijkt. Als iemand op zoek is naar een leuke sportwagen, maar vindt bijvoorbeeld een porsche niets voor hem, en koopt zichzelf een audi R8, dan is dat voor de VAG groep beter dan dat ie zich bijvoorbeeld een nissan gtr aanschaft. Slimme strategie als je het mij vraagt.

    Login om te reageren
  7. markieanta zegt

    13 november 2008 om 13:05

    Wat een lelijke auto zeg.

    Login om te reageren
  8. Enrico zegt

    13 november 2008 om 13:07

    En jij hebt zeker wel geld voor een R8 Jos? Van mij mogen ze hem zo in productie nemen. Vraag me alleen af of er wel een markt voor is. Maar goed daar zullen ze bij Audi vast en zeker mensen voor in dienst hebben die dat soort dingen uitzoeken.

    Login om te reageren
  9. Darahan zegt

    13 november 2008 om 13:08

    Ik kan dit alleen maar toejuichen.. Hopen dat de volgende TT (of R3 of hoe je hem ook wil noemen) op basis van de VW Concept R komt te staan, lekker zo’n auto met middenmotor. Het aankondigen van een R6 zou ik niet kunnen begrijpen, aangezien tussen 350pk van de TTRS/R4 en 420pk van de R8 gewoon te weinig plek is om nog een model te verantwoorden .. En een R10 lijkt me ook al heel raar, krijgt die dan een RS6 motor? Of toch een gedowntunede Murcielago V12?

    Login om te reageren
  10. frank zegt

    13 november 2008 om 13:08

    autoexpress zuigt bijna alles uit de duim :S

    Login om te reageren
  11. Christian Adriaensen zegt

    13 november 2008 om 13:11

    Heel knap design, maar ik vrees wel dat de TT hierdoor in de schaduw komt te staan …

    Login om te reageren
  12. tom zegt

    13 november 2008 om 13:12

    What’s the difference with an Audi TT??
    Or will the name ‘TT’ (Teletubbie?) disappear?

    Login om te reageren
  13. Heyhuub zegt

    13 november 2008 om 13:18

    @Jos

    En een A4 is natuurlijk ook voor mensen die geen geld hebben voor een A8, en een 1 serie van een 7 serie, en een c-klasse van een S-klasse.
    Triest hoor die mensen die zulke auto’s kopen….

    /sarcasm

    Login om te reageren
  14. Raul8711 zegt

    13 november 2008 om 13:18

    Prima voor Porsche lijkt me, kunnen ze de bouwkwaliteit wat omhoog gooien ;). *Seriously* Lijkt me gaaf als er zo’n R4 komt, een goed design is dan wel van groot belang, maar in de lijn van de A5/TT/R8, zit dat wel goed.

    Login om te reageren
  15. Pino143 zegt

    13 november 2008 om 13:28

    @ Lazy,

    Idd. De R4 bestaat al, bij Renault (ook al is het een ouder model). Dus gaat Renault nu Audi aanklagen als de Audi R4 wordt geintroduceerd? (dan moet audi die naam weer aanpassen)
    Zelfde verhaal met de BMW 850i en de Volvo 850…………..(volvo ging toen over naar de S70/V70 etc)

    Login om te reageren
  16. rs zegt

    13 november 2008 om 13:29

    is er wel voldoende plaats tussen de R8 en de TT-rs?

    Login om te reageren
  17. Majinstar zegt

    13 november 2008 om 13:29

    Ik zie er geen markt voor in weggelegd. Of je betaalt een tientje meer voor de R8 of je kiest voor de TT-RS, maar niet voor deze slappe aftreksel.

    Mijn voorkeur gaat uit voor deze.

    http://archive.cardesignnews.com/news/2001/010625bmw-7preview/images/bmw-z9-400s.jpg

    Login om te reageren
  18. tss68nl zegt

    13 november 2008 om 13:32

    @Jos

    Even samenvattend..’ziet deze auto er dus niet uit’ omdat het een auto is voor mensen die geen geld voor een R8 hebben.

    Op zich al een opmerkelijke conclusie, maar nemen we even het feit dat jij zelfs geen geld hebt voor een R4, vraag ik me af hoe aartslelijk jouw bak dan wel niet moet wezen? ;)

    On topic:
    Laat maar komen dat ding…hoe meer speciale modellen t.o.v. de gemiddelde eenheidsworst hoe beter. Ik vraag me echter wel af of ze de markt niet verzadigen op deze manier?

    Login om te reageren
  19. marruk zegt

    13 november 2008 om 13:35

    Een R4 zoals ie hier staat getekend ziet er wel leuk uit, en vult denk ik mooi de leegte tussen de TT en de R8 op. Maar om daar dan óók nog een ‘R6′ tussen de positioneren, nee, dat lijkt me niet echt waarschijnlijk…
    Bovendien is de R8 een 911-concurrent, en de R4 dan een Cayman/Boxster-concurrent. In welke flopcategorie valt de een R6 dan?? Het lijkt me sterk dat die er komt.
    Een R4 zal wel leuk zijn, hij ziet er echt goed uit. En een R10? Een R8 met V10 blijft dan gewoon R8 heten denk ik, maar waar moet ik dan aan denken bij een R10?
    Hm ik weet nu trouwens al waar een R6 mee zou moeten gaan concurreren, met de 6-serie van BMW natuurlijk. En de SL. Maar terug naar de R10, ik heb geen flauw idee. Zou ook wel een beetje verwarrend zijn, om voor een circuit- én straatauto dezelfde naam te gebruiken, terwijl het totááál verschillende auto’s zijn.
    Maar Audi, die R4 mag er wel komen!
    Prijs? Ik gok op zo’n 75k voor de instapper en 90.000 voor de v6… ook niet niks.

    Login om te reageren
  20. Catch2 zegt

    13 november 2008 om 13:35

    Hmmm, rare stap dit. Wat gaat het verschil zijn tussen een hierboven genoemde TT-RS en een r4?

    Helemaal in deze economische malaise zou ik het vreemd vinden als deze auto er kwam. Dan zou ik als VAG liever een R5 oid maken, een vw R8 light ofzo (phaeton > a8 zegmaar)

    Login om te reageren
  21. Mairsil zegt

    13 november 2008 om 13:51

    @tom, catch22

    Het verschil met een TT-RS lijkt me toch wel helder.

    TT: 4 stoelen en motor voorin
    R4: 2 stoelen en middenmotor

    Plus dat een Porsche-sourced onderstel (R4) waarschijnlijk wel iets strakker zal zijn dan dat van de TT-RS.

    Login om te reageren
  22. dotternetta zegt

    13 november 2008 om 13:51

    ziet er wel beter uit dan de 370 :)

    Login om te reageren
  23. Daaf zegt

    13 november 2008 om 14:43

    Waar zou het de concurrent van worden?

    Login om te reageren
  24. Timmie zegt

    13 november 2008 om 14:51

    No way: te veel concurrentie met Cayman S en TT S (RS)

    Login om te reageren
  25. Heyhuub zegt

    13 november 2008 om 15:08

    Zit ik hier op een AUTOblog ofwat?

    Dit zou iedereen juist moeten toejuichen! Een relatief betaalbare middenmotor sport auto! Dat wil iedereen toch, en gezien alle middenmotor sport wagens onder de 80k op 1 hand te tellen zijn is eentje meer alleen maar beter.

    Maar nee, het is een Audi, of beter gezegd een VAG product. Dat kan niet hoor! stel je voor. Nu is het enkel een lelijk hok, een slap aftreksel, er is geen markt voor, Audi boe!

    Als het hier om een BMW ging liep iedereen hier te kwijlen en te roepen hoe goed BMW bezig zou zijn.
    Maar jammer voor de BMW fans lijkt het erop dat BMW van sportieve auto’s is afgestapt en tegenwoordig alleen nogmaar “sportieve” vrachtwagens en “sports family activity blah blah” auto’s maakt. En is het nou net Audi die nog een beetje met knappe auto’s in de markt durft te komen.

    Login om te reageren
  26. Rijzerlo zegt

    13 november 2008 om 15:11

    Ik denk dat de concurrentie met de caymann en TT RS wel mee zal vallen. Als deze er komt, lijkt het me echt zo’n hype model, net als de huidige mini ofzo. Verder is een Boxter een absolute vrouwenauto (no offense), audi over het algemeen niet (behalve de A2). De Caymann komt ook al erg in de buurt van een damesbak, misschien net niet meer, maar het scheelt niks. De rij-eigenschappen van de TT zijn dusdanig slecht dat dit gewoon een hele andere klasse is, denk meer aan Z4tjes en mx5. Het is een leuke tussenoplossing wat mij betreft

    Ik zeg: maken die hap, ik lig met mijn slaapzak en thermosfles voor de audidealer als ie uitkomt ;)

    p.s. @ lazy: moge je een bochel krijgen met je vergelijking van een audi en renault!!

    Login om te reageren
  27. Arnoud zegt

    13 november 2008 om 15:17

    Ik zie dit ook echt niet gebeuren. Wil je een goedkope sportcoupé, dan koop je een Scirocco of een TT. Wil je een duurdere dan koop je een Cayman of Boxster en wil je een echt dure dan koop je een R8. Er is gewoon al te veel vis in de vijver om de R4 nog lebensraum te geven.

    Login om te reageren
  28. Heyhuub zegt

    13 november 2008 om 15:18

    @Rijzerlo

    De rij-eigenschappen van de hudige TT zijn waarschijnlijk een van de beste in zijn klasse. Een TT-S doet vrijwel niet onder voor een Cayman S op het circuit en zoals gezien in de nieuwe Best Motoring ook niet voor de Evo X.

    Login om te reageren
  29. Ramshoek zegt

    13 november 2008 om 15:32

    Laat maar komen die R4. Concurreren met de TT vindt ik geen problem.
    Ik heb de TT toch altijd een beetje een ‘hairdresserscar’ gevonden…

    Als de samenwerking met Porsche er maar niet toe leidt dat Cayman en Boxter straks niet meer met de flat-six uitgerust gaan worden.

    Login om te reageren
  30. rijzerlo zegt

    13 november 2008 om 15:34

    ze hebben inderdaad veel aan het onderstel en de vering van de TT verandert, de vorige generatie reed echt als stuk pudding. Maar uit tests is gebleken dat het nog absoluut niet heel geweldig is ofzo, en de beste uit zijn klasse? moet je mij toch eens een artikel voor de neus drukken waar dat in staat, want ik heb toch echt anders gelezen

    Login om te reageren
  31. Citrofiel zegt

    13 november 2008 om 16:05

    Het is natuurlijk een stap die vrij gemakkelijk te maken is, als Porsche VAG over heeft genomen. Gebruik maken van de expertise van Porsche is een logisch vervolg. Andersom net zo. En niet al te duur. Dus ik zie het nog wel gebeuren.

    Login om te reageren
  32. Pino143 zegt

    13 november 2008 om 16:58

    @ Rijzerlo,

    Het ging alleen om de type-aanduiding (R4). GOED LEZEN!!!!!!!!

    Volgens mij heeft Specsavers op het moment een aanbieding, ik bel ze wel ff zodat ze weten dat je komt.

    /

    Login om te reageren
  33. fructis zegt

    13 november 2008 om 17:13

    zie er niet slecht uit maar qua motor had ik toch wel iets meer veracht

    Login om te reageren
  34. Pelezinho zegt

    13 november 2008 om 17:19

    een r4 hoeft niet, laat de opvolger van de huidige r8 er gewoon zo uitzien als die foto en ik ben tevreden

    Login om te reageren
  35. Praetextatus zegt

    13 november 2008 om 17:29

    Een Audi tittie met een andere bumper en koplampen en wat air intakes aan de zijkanten (fake :p ) en voila. Aardig nep volgens mij :)

    Login om te reageren
  36. Trevor zegt

    13 november 2008 om 17:31

    Denk eerder dat het een nieuwe TT wordt (die misschien R4 gaat heeten) , of een A5… Denk niet dat audi nog een nieuw coupe op de markt brengt als er al 2 coupe modellen zijn… Dan zouden ze namelijk hun eigen modellen gaan beconcureren…

    Login om te reageren
  37. VonStroke zegt

    13 november 2008 om 17:33

    Lijkt mij wel wat, geef toe. Wie wil nu gezien worden in een Cayman/Boxster? De R8 is redelijk onbetaalbaar, maar zo’n baby-versie komt natuurlijk al voor meer mensen binnen bereik.

    Login om te reageren
  38. Tommeke zegt

    13 november 2008 om 18:28

    een TT met luchtinlaten van de R8 ;)

    Login om te reageren
  39. Mardec zegt

    13 november 2008 om 19:45

    Fuck yeah ik wil er 1 :D zolang het maar betaalbaar blijft.

    Login om te reageren
  40. Windhoos zegt

    13 november 2008 om 23:17

    Als iets bijna te mooi klinkt om waar te zijn, dan is het meestal ook zo. R4 kan ik me nog voorstellen, maar er ook nog eens een R6 en R10 bovenop? Don’t think so

    We zullen het wel zien…..

    Login om te reageren
  41. ROellie zegt

    14 november 2008 om 01:17

    doe mij maar SL

    black serie

    Login om te reageren
  42. GerreLekker zegt

    14 november 2008 om 09:43

    Ziet er een stuk beter uit dan een R8…

    Login om te reageren
  43. CRASH zegt

    14 november 2008 om 20:54

    denk niet dat de “baby” R8 zal komen
    want de TT-RS komt zeker
    het verschil zou te miniem zijn!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North