• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Audi R8 doet ook mee aan de 24 uur van Nürburgring

Auteur: robbie, gepost 18 mei 2008 om 13:17 – 30 Reacties

Audi R8 24h racer


De 24 uur van Nürburgring, die volgend weekeinde plaats vindt, belooft een hoop spektakel op te gaan leveren. We wisten al dat de Lexus LF-A daar zijn debuut zou maken. Net als de Volkswagen Scirocco en Gumpert Apollo Hybride, maar er zal ook nog een Audi R8 met 530 pk deelnemen!

Deze R8 is een project van Michael Düchting (importeur van Donkervoort). En hij is niet over een nacht ijs gegaan. Zo zijn de bumpers vervangen door lichtgewicht wide-body exemplaren van Light Weight. En door een streng dieetprogramma is het gewicht teruggebracht tot slechts 1.250 kilo. De motorinhoud is (volgende reglementen) terug gebracht van 4.2 liter naar 4 liter. Maar het vermogen is wel gestegen tot 530 pk en 480 Nm. Dit is onder andere gedaan met behulp van een custom made uitlaatsysteem door Eisenmann, krukas van Omesa en zuigers van Mahle. De R8 doet mee in de SP7 klasse en is in mijn ogen toch een stuk heftiger dan de (Nederlandse) Creventic CR-8.

Meer informatie over het project kan je HIER vinden. (via: germancarscene.com)

Audi R8 24h racer

Audi R8 24h racer

Audi R8 24h racer

Audi R8 24h racer

Audi R8 24h racer

Ook interessant!

  • Verduisterde Audi R8 opgespoord in Nederland
  • Meer Audi Sport dealers
    Meer Audi Sport dealers voor Nederland
  • Meer puristisch vermogen voor de R8 RWD
  • Gespot - Audi R8 kan Ferrari-rood goed hebben

Nieuwste artikelen

  • Video: Automobilist schrikt zich het apezuur
  • Gespot – De enige echte Rimac op Nederlands kenteken
  • Ford maakt standaard onderdeel een betaalde optie (en met een goede reden)
  • Automerk maakt revven bewust onmogelijk in deze sportcoupé met verbrandingsmotor
FacebookTweetPinLinkedIn

Audi, nurburgring, R8, Racing

Vorig bericht: « Autoblog teaser: rijtest 19 mei [updated]
Volgend bericht: Gespot! Audi Q7 XXL »

Lees Interacties

Reacties

  1. S3Revo zegt

    18 mei 2008 om 13:20

    gaan we die widebodykit vaker zien?? dik hoor!

    Login om te reageren
  2. Oly zegt

    18 mei 2008 om 13:21

    leuke wagen maar die body kitt zal vast goed zijn voor de aerodynamica maar hij word er neit echt mooier van. maar word die 24 van nurburg uit gezonden op tv op moeten we weer achter de pc gaan zitten.

    Login om te reageren
  3. F1-freak zegt

    18 mei 2008 om 13:23

    Het wordt leuk op de Nürburgring!

    Login om te reageren
  4. Aston Martin zegt

    18 mei 2008 om 13:23

    Niet mis, mooi design. Ziet er prestatievol uit. Nu nog het resultaat afwachten.

    Login om te reageren
  5. Mr. Reddingius zegt

    18 mei 2008 om 13:23

    Nu is het praktisch de Spyker GT2 motor die er in ligt. Véét

    Login om te reageren
  6. Wim zegt

    18 mei 2008 om 13:24

    Ziet er goed uit, lekkere agressieve look. Stukken beter dan die Nederlandse R8 ook…

    Login om te reageren
  7. Sjaaky zegt

    18 mei 2008 om 13:24

    FEEEEEEEEEEEEEEHHHHHHHHHHHHHHHTTTTTTTTTTTTTTTTTT!!!!!!!!!!!!!! Vergeten die reglementen en eindelijk die dikke V10 TDI aanlaten draven.

    Login om te reageren
  8. T.G zegt

    18 mei 2008 om 13:26

    vettttttt, gaat miss hoge ogen gooien gezien de ervaring die audi heeft met 24 uurs races.. ik ben benieuwd, ziet er in ieder geval dik uit:D

    Login om te reageren
  9. RX-7 Owner zegt

    18 mei 2008 om 13:36

    wrm laten ze de furai her niet aan mee doen, als je daar een 4.0 liter rotatie in gooit wint hij met gemak….

    Login om te reageren
  10. ikke zegt

    18 mei 2008 om 13:49

    voor rotatiemotoren gelden andere regels…

    Login om te reageren
  11. Tom zegt

    18 mei 2008 om 13:51

    die derde foto…heeft iemand daar nou zijn eigen hoofd in geplakt?

    op elke foto zit er een coureur met helm in behalve in de derde foto….
    het ziet er ook wat raar uit…

    Login om te reageren
  12. RX-7 Owner zegt

    18 mei 2008 om 13:54

    @ ikke

    kan je mij vertellen waar die regels staan voor rotatie motoren…

    Login om te reageren
  13. W0o0dy zegt

    18 mei 2008 om 13:55

    Vraagje…. zouden de dwarsliggende “spijlen” van de “roosters” in de neus downforce kunnen genereren? Dan zouden ze die iets verder kunnen laten uitsteken….

    Als ze verder niets toevoegen dan hadden ze die “roosters” beter weg kunnen halen want ze zitten toch dicht.

    Login om te reageren
  14. W0o0dy zegt

    18 mei 2008 om 13:58

    Typisch…. op deze foto’s zijn ze compleet weggehaald en geschilderd….

    -edit: foto werkt niet-

    Login om te reageren
  15. suprageex zegt

    18 mei 2008 om 13:58

    -edit: check!-

    Mooie wagen idd, doet me denken aan de RedBull R8. Ik kijk er echt al naar uit om volgende week te gaan!

    Login om te reageren
  16. MRTN zegt

    18 mei 2008 om 14:05

    Geweldig, heerlijk, adembenement, geweldig, fantastisch, top…

    en ik heb hem nog niet eens zien of horen rijden

    Login om te reageren
  17. CSL zegt

    18 mei 2008 om 14:56

    Hee wat goed.

    Login om te reageren
  18. Raza zegt

    18 mei 2008 om 15:19

    ziet er echt vet uit! ben benieuwd

    Login om te reageren
  19. XliljeezyX zegt

    18 mei 2008 om 15:37

    is deze 24 uurs race te zien op de TV? (nee niet digitale tv bedoel ik..)

    Login om te reageren
  20. Rick zegt

    18 mei 2008 om 17:11

    Ik zou er niet teveel van verwachten, zo goed hebben de R8’s het so far in langeafstandraces nog niet gedaan. Persoonlijk denk ik dat ie uitvalt, maar bovendien niet snel genoeg is.

    Kijk met meer enthousiasme naar de nieuwe M3 die aan de start staat.

    Login om te reageren
  21. Rick zegt

    18 mei 2008 om 17:12

    @ XliljeezyX: Wellicht stukken op MotorsTV, maar het hele circuit (24 km) is niet 24 uur lang bemand met camera’s. Dus ’s nachts sowieso niet.

    Login om te reageren
  22. Ice zegt

    18 mei 2008 om 18:06

    Sow, zo wordt het nog wat, die R8..

    Ziet er stukken beter uit dan de productieversie..

    Login om te reageren
  23. Davidov zegt

    18 mei 2008 om 19:21

    Wow, wàt n mooie racewagen :)

    Login om te reageren
  24. Savipe zegt

    18 mei 2008 om 19:30

    wow prachtige machine :o

    Login om te reageren
  25. Benjamin1 zegt

    18 mei 2008 om 22:43

    wat een mooie taartschep, heeft ie die nou echt wel nodig?

    Login om te reageren
  26. Heyhuub zegt

    18 mei 2008 om 23:21

    @Benjamin

    Eeuhm, nee ze zetten die er op zodat de auto wat extra weerstand heeft. Dan gaat hij wat langzamer over het rechte stuk om de tegenstanders wat meer kans te geven.

    Login om te reageren
  27. bartholomeo zegt

    19 mei 2008 om 01:07

    mooi,

    goede handling, laag gewicht, krachtige motor = win situatie :)

    Login om te reageren
  28. Ramshoek zegt

    19 mei 2008 om 15:05

    Leuk ding, en weet je wat nu zo grappig is? Het is geen Quattro meer maar een gewone achterwiel aandrijver. Daarbij heeft de directe inspuiting (FSI) plaats moeten maken voor indirecte injectie. Het Duitse tijdschrift Sport Auto is betrokken bij het project en heeft het project beschreven in hun maandblad.

    Login om te reageren
  29. Scuderia zegt

    19 mei 2008 om 15:14

    Lekker!
    Kom maar op!

    Login om te reageren
  30. Windhoos zegt

    19 mei 2008 om 20:31

    @Benjamin, dat lijkt me toch wel…..

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North