• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Audi R8 upgrade door tuner Wheelsandmore

Auteur: Dennis, gepost 26 juli 2008 om 22:22 – 19 Reacties

Audi R8 Wheelsandmore
De tamelijk onbekende Duitse velgenboer Wheelsandmore is -zoals “Wheels” in de naam doet vermoeden- vooral gespecialiseerd in het lichtmetaal onder de auto. Maar “andmore” wil zeggen dat men ook verder gaat. Met de Audi R8 bijvoorbeeld, die kreeg niet alleen een setje blinkende velgen, maar tevens een upgrade van 420 naar 457 pk.

Om de vermogenswinst van net geen 9% te bereiken werd het motormanagement aangepast en een nieuw uitlaatsysteem gemonteerd. Aangezien iedere tuner meent dat alles altijd beter kan, werd voor nog betere rijeigenschappen tevens de vering aangepast en de auto 25mm verlaagd. De remschijven en -klauwen werden vervangen en zoals gezegd ontbreken vier opvallende velgen niet. Wat dit geintje kost en wat het met de prestaties doet heb ik op de site van Wheelsandmore helaas niet kunnen vinden. (via: carscoop)

Audi R8 Wheelsandmore

Ook interessant!

  • Verduisterde Audi R8 opgespoord in Nederland
  • Meer Audi Sport dealers
    Meer Audi Sport dealers voor Nederland
  • Meer puristisch vermogen voor de R8 RWD
  • Gespot - Audi R8 kan Ferrari-rood goed hebben

Nieuwste artikelen

  • Is dit de lelijkste politieauto ter wereld?
  • Tesla eindigt onderaan in nieuw betrouwbaarheidsonderzoek
  • Nu officieel in beeld: de Koreaanse RS6-killer!
  • Hoonigan gaat ondersteboven in nieuwe Gymkhana
FacebookTweetPinLinkedIn

Audi, R8, tuning, wheelsandmore

Vorig bericht: « Wallpaper: SL65 AMG Black Series
Volgend bericht: Nieuwe Knight Rider tv-serie met Attack KITT »

Lees Interacties

Reacties

  1. Auke zegt

    26 juli 2008 om 22:28

    wauw,

    k wil de specs weten !

    Login om te reageren
  2. RenJie zegt

    26 juli 2008 om 22:28

    Nutteloos dit.. zoveel klanten zullen ze niet krijgen denk ik.

    Login om te reageren
  3. RenJie zegt

    26 juli 2008 om 22:34

    @Auke

    nou, hier heb je ze:

    Maximaal vermogen : 457 PK (420 PK)
    Acceleratie 0-100 km/h : 4.5 sec. (4,6 sec.)
    Topsnelheid : 302 km/h (301 km/h)

    Login om te reageren
  4. rotorhead zegt

    26 juli 2008 om 22:37

    En wat ’t hoogstwaarschijnlijk kost:

    http://www.monsterfiles.us/detail.aspx?motor=1066&m=3

    Login om te reageren
  5. JP zegt

    26 juli 2008 om 22:37

    Hee, daar heb ik mijn velgen ook gekocht. Is in Baesweiler.

    Nee, heb gewooon BBS’jes. Die huismerk kosten tot € 60000, per setje

    Login om te reageren
  6. De Nou zegt

    26 juli 2008 om 22:38

    @renjie: lol xD

    Login om te reageren
  7. Jesper zegt

    26 juli 2008 om 22:59

    Hier kan ik wel respect voor hebben. Exterieur lekker subtiel houden (velgen misschien iets té) en een kleine vermogenswinst om toch de andere R8’s dr uit te kunnen trekken bij het stoplicht. Zou wel leuk zijn als tunerts eens afstapten van die eeuwige zwart-wit two-tone… gifgroen ofzo, doe eens gek :D

    Login om te reageren
  8. 750i zegt

    26 juli 2008 om 23:01

    Ziet er smakelijk uit.

    Login om te reageren
  9. Mercedes zegt

    26 juli 2008 om 23:21

    @Jesper

    Denk je echt dar je daarmee andere R8’s eruit kan trekken?

    Maximaal vermogen : 457 PK (420 PK)
    Acceleratie 0-100 km/h : 4.5 sec. (4,6 sec.)
    Topsnelheid : 302 km/h (301 km/h)

    Het enigste wat uitmaakt is de piloot, niet die nuttele 0.1 van een seconde.

    Login om te reageren
  10. Jochem zegt

    26 juli 2008 om 23:22

    Wat een vreselijke paupernaam voor een ’tuner’!

    Er komt nogal wat langs op autoblog, maar dit slaat echt alles whaha. De Nederlandse franchise gaat Wielen en Meer heten..

    Login om te reageren
  11. JP zegt

    26 juli 2008 om 23:25

    @ Jochem; Het is maar een naam…..het bedrijf erachter tuned hoofdzakelijk auto’s waar men hier een stijve van krijgt.

    Lambo’s, MB CL, MB CLS, Ferrari’s, Aston Martins, Porsche ed

    Login om te reageren
  12. Willem zegt

    27 juli 2008 om 00:17

    @ RenJie
    gelukkig weten we wel beter.

    Login om te reageren
  13. Jesper zegt

    27 juli 2008 om 00:27

    @ Mercedes: die 457 pk t.o.v. 420 neem ik graag aan, maar je maakt mij niet wijs dat je met die 37 extra pk’s maar 1km/u harder gaat en 0.1 seconde sneller naar de 100km/u.
    Bij de meeste andere auto’s betekend 37pk meerdere tienden seconden sneller naar de 100. Overigens is de acceleratie een fabrieksgegeven, gemeten op de dyno. De uitslag daarvan wordt maar zelden geevenaard door de bestuurder, dus komt het in 99% van de gevallen zowieso op de piloot aan.

    Login om te reageren
  14. STI zegt

    27 juli 2008 om 01:01

    Ik vind de wielen wat te glimmerig.

    Nouja, bij nader inzien… :D

    Login om te reageren
  15. RenJie zegt

    27 juli 2008 om 02:04

    laat maar, mensen zijn veel te serieus hier. (of ik ben gewoon niet grappig, that is)

    Login om te reageren
  16. corrado vr6 slc zegt

    27 juli 2008 om 09:47

    Echt een prachtige wagen, jammer dat ik ze al zo vaak op de weg tegenkom (de standaart versie) zo exclusief zijn ze niet meer.

    Login om te reageren
  17. Jorden zegt

    27 juli 2008 om 15:19

    @ corrado vr6 slc

    Ik ben bang dat je gelijk krijgt hij word denk het net zo origineel als een 911…
    Niets mis mee… (beetje jammer misschien, maar het was te verwachten)
    ik zou alleen wel voor de (dikke) porsche gaan als, de exclusiviteit geen rol meer speeld bij de keuze

    Login om te reageren
  18. corrado vr6 slc zegt

    27 juli 2008 om 16:42

    @ Jorden:

    Tis idd jammer maar het zou mij niet weerhouden om er 1 te kopen (als ik het geld zou hebben) want ze zijn misschien niet zo exclusief maar het blijven natuurlijk wel tering brute en hele snelle auto’s.
    Én ik zou ook gaan voor een Porsche als ik mocht kiezen.

    Login om te reageren
  19. ikkes zegt

    28 juli 2008 om 12:03

    hee kunnen ze hier geen knight rider van maken

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North