De tamelijk onbekende Duitse velgenboer Wheelsandmore is -zoals “Wheels” in de naam doet vermoeden- vooral gespecialiseerd in het lichtmetaal onder de auto. Maar “andmore” wil zeggen dat men ook verder gaat. Met de Audi R8 bijvoorbeeld, die kreeg niet alleen een setje blinkende velgen, maar tevens een upgrade van 420 naar 457 pk.
Om de vermogenswinst van net geen 9% te bereiken werd het motormanagement aangepast en een nieuw uitlaatsysteem gemonteerd. Aangezien iedere tuner meent dat alles altijd beter kan, werd voor nog betere rijeigenschappen tevens de vering aangepast en de auto 25mm verlaagd. De remschijven en -klauwen werden vervangen en zoals gezegd ontbreken vier opvallende velgen niet. Wat dit geintje kost en wat het met de prestaties doet heb ik op de site van Wheelsandmore helaas niet kunnen vinden. (via: carscoop)
wauw,
k wil de specs weten !
Nutteloos dit.. zoveel klanten zullen ze niet krijgen denk ik.
@Auke
nou, hier heb je ze:
Maximaal vermogen : 457 PK (420 PK)
Acceleratie 0-100 km/h : 4.5 sec. (4,6 sec.)
Topsnelheid : 302 km/h (301 km/h)
En wat ’t hoogstwaarschijnlijk kost:
http://www.monsterfiles.us/detail.aspx?motor=1066&m=3
Hee, daar heb ik mijn velgen ook gekocht. Is in Baesweiler.
Nee, heb gewooon BBS’jes. Die huismerk kosten tot € 60000, per setje
@renjie: lol xD
Hier kan ik wel respect voor hebben. Exterieur lekker subtiel houden (velgen misschien iets té) en een kleine vermogenswinst om toch de andere R8’s dr uit te kunnen trekken bij het stoplicht. Zou wel leuk zijn als tunerts eens afstapten van die eeuwige zwart-wit two-tone… gifgroen ofzo, doe eens gek :D
Ziet er smakelijk uit.
@Jesper
Denk je echt dar je daarmee andere R8’s eruit kan trekken?
Maximaal vermogen : 457 PK (420 PK)
Acceleratie 0-100 km/h : 4.5 sec. (4,6 sec.)
Topsnelheid : 302 km/h (301 km/h)
Het enigste wat uitmaakt is de piloot, niet die nuttele 0.1 van een seconde.
Wat een vreselijke paupernaam voor een ’tuner’!
Er komt nogal wat langs op autoblog, maar dit slaat echt alles whaha. De Nederlandse franchise gaat Wielen en Meer heten..
@ Jochem; Het is maar een naam…..het bedrijf erachter tuned hoofdzakelijk auto’s waar men hier een stijve van krijgt.
Lambo’s, MB CL, MB CLS, Ferrari’s, Aston Martins, Porsche ed
@ RenJie
gelukkig weten we wel beter.
@ Mercedes: die 457 pk t.o.v. 420 neem ik graag aan, maar je maakt mij niet wijs dat je met die 37 extra pk’s maar 1km/u harder gaat en 0.1 seconde sneller naar de 100km/u.
Bij de meeste andere auto’s betekend 37pk meerdere tienden seconden sneller naar de 100. Overigens is de acceleratie een fabrieksgegeven, gemeten op de dyno. De uitslag daarvan wordt maar zelden geevenaard door de bestuurder, dus komt het in 99% van de gevallen zowieso op de piloot aan.
Ik vind de wielen wat te glimmerig.
Nouja, bij nader inzien… :D
laat maar, mensen zijn veel te serieus hier. (of ik ben gewoon niet grappig, that is)
Echt een prachtige wagen, jammer dat ik ze al zo vaak op de weg tegenkom (de standaart versie) zo exclusief zijn ze niet meer.
@ corrado vr6 slc
Ik ben bang dat je gelijk krijgt hij word denk het net zo origineel als een 911…
Niets mis mee… (beetje jammer misschien, maar het was te verwachten)
ik zou alleen wel voor de (dikke) porsche gaan als, de exclusiviteit geen rol meer speeld bij de keuze
@ Jorden:
Tis idd jammer maar het zou mij niet weerhouden om er 1 te kopen (als ik het geld zou hebben) want ze zijn misschien niet zo exclusief maar het blijven natuurlijk wel tering brute en hele snelle auto’s.
Én ik zou ook gaan voor een Porsche als ik mocht kiezen.
hee kunnen ze hier geen knight rider van maken