• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Audi urban concept, nu echte foto’s en specs

Auteur: robbie, gepost 11 september 2011 om 19:42 – 34 Reacties

Audi Urban Concept
Bij Audi kunnen ze blijkbaar niet genoeg krijgen van hun nieuwe speeltje. Dit is namelijk al het zoveelste persbericht over hun nieuwe “Urban Concept“. En nu weten we eindelijk iets meer over de specs van deze elektrokruimel.

Deze kleine tweezitter weegt slechts 480 kilo en biedt ruimte aan 2 personen. Deze pukkel is 3,21 meter lang, 1,67 meter breed en 1,19 meter hoog. En het gewicht is zo laag omdat Audi (net als BMW) uitgebreid gebruik maakt van CFRP (aka carbonfiber met plastic). Er zijn twee elektromotoren gemonteerd die een constant vermogen leveren van… [wait for it] 20 pk. Woehoe! De topsnelheid van 100 km/u bereik je na 16,9 seconden en na 73 kilometer rijden zijn de 90 kilo zware accu’s leeg.

Opladen van de accu’s duurt 20 minuten met een snellader en 1 uur met een normale lader. Volgende week in Frankfurt zullen we uitgebreid kennis maken met deze kleine Audi en zijn open broertje.

Ook interessant!

  • Video - Audi RS6 GTO Concept in detail
  • Audi Grand Sphere
    Audi Grand Sphere wordt volgende A7. Hopelijk.
  • Audi grandsphere is privéjet zonder vleugels
    Audi grandsphere is privéjet zonder vleugels
  • Audi A6 e-tron concept: 700 km range en supersnel laden

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Steven Bergwijn in zijn Ferrari Purosangue
  • Video: Toch wel eng, zo’n auto op jouw weghelft
  • Stem op de Autoblog Auto van het Jaar 2025!
  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
FacebookTweetPinLinkedIn

Audi, concept, Elektrisch, iaa-2011, urban-concept

Vorig bericht: « Snelwegschutters opgepakt, politie laat ze weer vrij
Volgend bericht: Hamann maakt de BMW 6 Serie Cabrio nog wat scherper »

Lees Interacties

Reacties

  1. lincoln zegt

    11 september 2011 om 19:45

    tja .. wat moeten ze anders bij Audi ..

    ze hebben al zoveel mooie goedverkopende modellen in de showroom dat het weinig zin heeft om een zoethoudertje mee te brengen ..

    Login om te reageren
    • floryn zegt

      12 september 2011 om 00:33

      @lincoln: Sportquattro in productie nemen? :)

      Login om te reageren
  2. jobh zegt

    11 september 2011 om 19:57

    Ik had wel echt wat meer vermogen verwacht dan 2 pk

    Login om te reageren
    • bigcar zegt

      11 september 2011 om 20:51

      @jobh: je bedoelt 20 pk??

      Login om te reageren
    • 911GT2 zegt

      11 september 2011 om 21:05

      @jobh: Komt goed uit, want hij heeft er 18 meer ;)

      Login om te reageren
  3. rotarypowah zegt

    11 september 2011 om 19:59

    “CFRP (aka carbonfiber)”

    Verbeter dat eens even..

    Login om te reageren
    • lastbiltekniker zegt

      11 september 2011 om 20:05

      @rotarypowah: Niets mis met “Carbon Fiber Reinforced Polymer”! Populair gezegt carbonfiber.

      Login om te reageren
    • gijsso zegt

      11 september 2011 om 20:14

      @rotarypowah: Als je alleen CF zou zeggen, dan bedoel je het goedje van koolstofvezel. Het is dan niet hard, maar meer als een lapje stof. Pas wanneer je de polymeren erbij voegt, krijg je het harde spul waar ze in autoland dol op zijn.

      Login om te reageren
      • lastbiltekniker zegt

        11 september 2011 om 20:20

        @gijsso: Yeb, helemaal mee eens. En hier een filmpje van BMW hoe dat daar gemaakt wordt en waarom het zo duur is! http://www.youtube.com/watch?v=qZrOxQ1V6bQ

        Login om te reageren
  4. spotu2 zegt

    11 september 2011 om 20:02

    Top van 100 km/u? Nee, bedankt

    Login om te reageren
  5. sdk16420 zegt

    11 september 2011 om 20:05

    Waar is het middelste stuk Audi Urban concept gebleven, of is deze voor de export naar Rusland bedoeld?

    Login om te reageren
  6. mashell zegt

    11 september 2011 om 20:20

    Een soort van Donkervoort D8 GT voor arme lui?

    Login om te reageren
    • DennisS65B40 zegt

      11 september 2011 om 21:50

      @mashell: moest ik in de verte ook aan denken! Superdik apparaat…

      Login om te reageren
    • Esprit_de_Flandre zegt

      13 september 2011 om 20:23

      @mashell: Arme lui? Ik vrees dat dit een tikkeltje duur wordt. De A3 wordt de poor man’s Audi…

      Login om te reageren
  7. dennisr zegt

    11 september 2011 om 20:32

    het is geen raar autootje.. maarja elektrisch hoef ik sowieso niet.. en de cijfers zijn ook om te janken..

    Login om te reageren
  8. bigcar zegt

    11 september 2011 om 20:50

    haha, zo lelijk… ik verzeker iedereen: hij zal niet echt zo populair worden.. sjezus…

    welke mongool zou daar nou in willen rijden… probeerden de Duitsers de amerikanen te kopieerden? conclusie?: Duitse begrip voor (electric) hot-rod.

    (de ingenieurs moesten zeker een milieu vriendelijk model van maken(?) terwijl de ontwerper een amerikaan is?? kruising tussen een milieuvriendelijke Duitser en een amerikaan???)

    Login om te reageren
    • Esprit_de_Flandre zegt

      13 september 2011 om 20:24

      @bigcar: Ik zou daar gerust mee willen rijden. Ideaal voor (mijn) woon-werk-verkeer. Alleen jammer dat zo’n dingen evenveel kosten als een normale vierpersoons auto…

      Login om te reageren
      • bigcar zegt

        13 september 2011 om 22:06

        @Esprit_de_Flandre: vandaar dat ik het ook 3 keer nix vind. het is het gewoon niet waard…

        dan maar een golf ofzo??

        Login om te reageren
  9. DonEmilio zegt

    11 september 2011 om 20:52

    De Nissan Leaf presteert op alle fronten beter dan deze lelijk en lompe “premium” Audi. Ben benieuwt wat die zou kosten als die in productie wordt genomen.

    Login om te reageren
  10. DennisS65B40 zegt

    11 september 2011 om 21:49

    Ik vind het wel een coole concept! Weer eens origineel en anders en dat ben ik lange tijd niet van Audi gewend op de remake van de Uhr-Quattro na… Ben alleen absoluut niet van de elektromeuk. Knal de 2.0TFSI erin, aandrijving op de achterwielen en een potentiële Donkervoortkiller is born.

    Login om te reageren
    • Svenska_Aeroplan_AB zegt

      11 september 2011 om 22:33

      @audir8v10: Grappige zin van je: ‘na lange tijd weer ORIGINEEL op de REMAKE van de ur quattro na’?? Kan een remake van het origineel zelf origineel zijn? Nope…

      Login om te reageren
      • joosthoeve zegt

        11 september 2011 om 22:43

        @Svenska_Aeroplan_AB: Het idee voor een remake kan wel origineel wezen;)

        Login om te reageren
        • Esprit_de_Flandre zegt

          13 september 2011 om 20:26

          @joosthoeve: Njet, want er hebben er al 37 datzelfde idee gehad (en uitgevoerd)…

          Login om te reageren
    • drivingpleasure zegt

      12 september 2011 om 08:39

      @audir8v10: aandrijving op de achterwielen? audi??????

      Login om te reageren
      • DennisS65B40 zegt

        12 september 2011 om 09:46

        @drivingpleasure: het is toch een concept? BMW maakt toch ook voorwielaandrijving concepten?

        Login om te reageren
  11. integraturbo zegt

    11 september 2011 om 21:50

    Noh, als er een lekker zacht premium dashboard in zit zal de gemiddelde leasrijder met oogkleppen op wel smullen van dit uuh.. “ding op vier wielen”?

    Login om te reageren
  12. norge zegt

    11 september 2011 om 22:20

    Ontzettend gaaf design , leuk mini le mans racertje , maar die specs zijn belachelijk. Zelfs van VAG had ik meer verwacht.

    Login om te reageren
  13. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    11 september 2011 om 22:36

    Ik lees ‘Le Mans’, ‘Donkervoort’, ‘belachelijke specs’: HALLO! Dit ding heet Urban Concept! 50 km/u was dus best geweest als top…

    Login om te reageren
  14. speedie zegt

    12 september 2011 om 00:11

    Vergelijken met de Nissan Leaf zou ik niet doen want komt dan ook de Nissan er bekaait vanaf. Thuis opladen is 12 h aan 10A en voor snelladen heb je al een speciale installatie nodig. Volgens de site van Nissan ook nog 6-tal h. Verder dan 150km kom je er ook niet mee. Zuiver electrisch rijden is praktisch niet haalbaar. Concept van Audi is wel mooi en apart maar enkel om aan te geven dat zij er ook mee bezig zijn maar voor de rest is het nog verre toekomstmuziek. Als constructuur ben je wel verplicht om alle alternatieven te bestuderen en aan te bieden. De koper beslist uiteindelijk wat er als beste uit de bus komt (zonder inmenging en gepush van de staat nog achterwege gelaten)

    Login om te reageren
  15. Vanquish zegt

    12 september 2011 om 00:26

    Wat een afschuwelijk lelijk ding is dat!

    Login om te reageren
  16. drivingpleasure zegt

    12 september 2011 om 08:37

    wat een afschuwelijk ding!

    Login om te reageren
  17. FIAT127 zegt

    12 september 2011 om 12:48

    Mooi, al heb ik mijn twijfels bij die spatbordverlichting.
    In ieder geval veel interessanter dan een Nissan Leaf en iets beter dan dat open dingetje van Renault (Twizzy?)
    Voor de dagelijkes forenstrip van 48 km zou ik het zeker willen.

    Login om te reageren
  18. TheIceman2009 zegt

    12 september 2011 om 17:07

    veel 16 jarigen willen een aixam terwijl dat eigenlijk bij wet niet mag. dit is misschien een goeie oplossing, hoef je ook niet meer nat te worden als het regent en je nog geen 18 bent.

    Login om te reageren
    • Esprit_de_Flandre zegt

      13 september 2011 om 20:27

      @TheIceman2009: hoezo dat mag niet? Als ze een brommerrijbewijs hebben (mogelijk van 16j), dan mogen ze daar toch mee op de weg? Of is dat in NL anders?

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North