• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Australische flitspaal collecteert 4 miljoen euro in één jaar

Auteur: Dennis, gepost 30 juli 2009 om 16:11 – 19 Reacties

Sydney flitspaal

Wat doe je als overheid wanneer je minder verkeersboetes kunt uitdelen doordat mensen minder autorijden en zich netter gedragen. Dan ben je natuurlijk enorm gelukkig omdat minder gereden kilometers goed is voor het milieu en wanneer mensen zich in het verkeer beter gedragen, bevordert dit de vekeersveiligheid. Je gaat dan natuurlijk niet een potje zitten janken omdat de schatkist miljoenen misloopt, want daar zijn ook simpele oplossingen voor.

In Australië waren de inkomsten uit verkeersboetes in een jaar tijd met 17 miljoen Australische dollars (10 miljoen euro) teruggelopen. Om ervoor te zorgen dat het gat in de begroting weer een beetje opgevuld werd, besloot men op een kruising in Sydney een dubbele flitscamera te installeren. Om de effectiviteit van de camera’s te vergroten, werd op de dag van installatie de maximum snelheid ter plekke verlaagd van 60 naar 50 km/u. De maatregel miste zijn doel niet, want in een jaar tijd, zijn er ruim 7 miljoen Australische dollars (4 miljoen euro) geïncasseerd, oftwel 11.000 euro per dag.

Inwoners voelen zich zwaar genaaid. Niet eens zozeer omdat de camera’s geplaatst zijn, maar vooral omdat op de kruising de maximum snelheid is verlaagd. Verkeersminister Michael Daley wilde niet reageren op de retorische vraag of de maximum snelheid opzettelijk was verlaagd om op die manier de inkomsten te vergroten.

Met dank aan Koos voor de tip

Ook interessant!

  • Meer dan een half miljoen euro voor een oude caravan
    Meer dan een half miljoen euro voor een oude caravan
  • Record! McLaren F1 verkocht voor meer dan 17 miljoen euro
    Record! McLaren F1 verkocht voor meer dan 17 miljoen euro
  • Waarom deze Rolls-Royce Cullinan een miljoen euro kost
    Waarom deze Rolls-Royce Cullinan een miljoen euro kost
  • Bugatti Centodieci van 8 miljoen euro trotseert 50 graden Celsius
    Bugatti Centodieci van 8 miljoen euro trotseert 50 graden Celsius

Nieuwste artikelen

  • Hoeveel zakelijke youngtimers zijn er eigenlijk?
  • Duurste Nissan van Marktplaats kan er maar eentje zijn
  • WTF: Invalidenplek rondom auto geverfd, parkeerder krijgt toch boete
  • Autoblog-lezer bezoekt prachtige verzameling
FacebookTweetPinLinkedIn

flitsen, Verkeer

Vorig bericht: « Eerste halfjaar 29 procent meer ruitschade door steenslag
Volgend bericht: Ach welja, nog een Gemballa Mirage GT smaakje: Gold Edition »

Lees Interacties

Reacties

  1. Laue zegt

    30 juli 2009 om 16:16

    Hier krijgt Koos Spee een nat broekje van.

    nouja… zijn vervanger dan… wie was dat ook al weer?

    Login om te reageren
  2. vla zegt

    30 juli 2009 om 16:16

    Zo staat er ook een gemene ergens in Beernem, net voorbij een brug (een hoge brug). Je komt van een 90km/u direct in een bebouwde kom, en er is nog die brug waar je goed op je snelheid moet letten.
    Ik zeg: slopen die dingen! Ik zou het doen hoor, geen leugens.

    Login om te reageren
  3. arokh zegt

    30 juli 2009 om 16:18

    grof, op de ringwegen in de grote steden kunnen ze erover meepraten.
    ontsla een deel van je personeel om de begroting op peil te krijgen, als er minder overtredingen zijn, heb je ook minder mensen nodig..

    Login om te reageren
  4. Headhunterz zegt

    30 juli 2009 om 16:18

    dit had ik dus echt niet gepikt! maarja wat wil je doen tegen de overheid? :(

    Login om te reageren
  5. KoguchiPower zegt

    30 juli 2009 om 16:18

    *flitspaal besteld voor in de voortuin*

    Moet hier in de straat ook goed aan verdienen te zijn. (belachelijke 30kmh zone waar iedereen 80kmh rijd)

    Login om te reageren
  6. mrB zegt

    30 juli 2009 om 16:42

    ik vind dat je die dingen niet achter heuvels en andere afdalingen mag zetten (zoals bij vla). dan moet je een beetje nutteloos bij remmen terwijl je normaal dat stukje gratis zou rijden als je de moter niet ontkoppeld.

    En dit soort dingen met als enige reden de schatkist te spekken vind ik ook belachelijk

    Login om te reageren
  7. CarWasher zegt

    30 juli 2009 om 16:47

    hoe erg en belachelijk ik dit ook vind, uiteindelijek

    wanneer erges de snelheid omlaag gaat, zul je je er ook aan moeten houden

    (maar het blijft wel een naaistreek) haha

    Login om te reageren
  8. Lotus Omega zegt

    30 juli 2009 om 16:58

    wat een k*t streek!

    hier in assen hebben ze iets deregelijks met de TT gedaan… eerst bonnen uitdelen voor fout parkeeren en een half uur later kwamen een auto van de gemeente met een verboden te parkeeren bord…

    Login om te reageren
  9. zonda zegt

    30 juli 2009 om 17:59

    Ik ken dat een rondweg om Delden was ook eerst 100km en toen verlaagd naar 80km.De hele week een motoragent achter de bosjes en maar lachen…

    Login om te reageren
  10. Ducky zegt

    30 juli 2009 om 18:06

    Zowat alles in onze huidige samenleving is de dag van vandaag te herleiden tot platte commerce… Niet?

    Login om te reageren
  11. mashell zegt

    30 juli 2009 om 19:18

    Flitspalen zijn geweldig. Ze leveren de staat veel belasting geld op, dat niet via on(t)roerend zaak, BTW of inkomsten belasting binnen gehaald hoeft te worden. Maar deelname is hieraan is wel vrijwillig.
    Door je rechtervoet iets omhoog te halen kan je er voor zorgen dat je geen extra aanslag krijgt, dat is volstrekt legaal! Ik snap niet dat niet iedereen dat doet :shock:

    Login om te reageren
  12. Benjamin1 zegt

    30 juli 2009 om 19:22

    Zelfde verhaal in breda, flitst op 50 en staat onderin een tunnel….

    Login om te reageren
  13. BAAP zegt

    30 juli 2009 om 20:26

    Flaming FAGS!!!

    Login om te reageren
  14. Cpt Chaos zegt

    30 juli 2009 om 20:45

    Hallo, snap ik het niet of zo??

    De eerste paar dagen is de snelheidsverlaging nog nieuw en dan begrijp ik dat mensen uit gewoonte “te hard” rijden. Het zou dan ook netjes zijn om de eerste week de flitspaal nog niet aan te zetten.

    Maar na die week dan is het toch echt wel eigen schuld dikke bult. Dat bord staat er toch echt niet voor niets. Het is dan ook een eigen keuze om willens en wetens te hard te rijden; moet je ook niet klagen als er een sanctie op volgt.

    Login om te reageren
  15. Peter zegt

    30 juli 2009 om 20:50

    *Met dank aan Koos voor de tip*
    Toeval ?

    Login om te reageren
  16. Esprit_de_Flandre zegt

    30 juli 2009 om 20:57

    @Cpt Chaos: ja, maar als ik het goed begrijp hebben ze de snelheid alleen op het kruispunt zelf verlaagd. Ervoor en erachter is het nog 60. Dus kom je aangereden met 60, merk je het bord niet echt op en je hangt. Mensen die er vaak passeren zullen dat wel snel weten, maar vele anderen zullen gemakkelijk 1 of zelfs 2 keer geflitst worden.

    Login om te reageren
  17. Jimmie zegt

    30 juli 2009 om 21:23

    Dit vraagt om burgerlijke ongehoorzaamheid om met zo’n lompe Aussie SUV eens die flitspaal daar om te trekken.

    Login om te reageren
  18. Yuri zegt

    31 juli 2009 om 01:26

    Bij ingang van Belgie naar Maastricht is dat hetzelfde hele weg 70 km/h dan een bord met 50 km/h en 1 m erachter staat een flitser…

    Dit is gewoon puur geldverdienen, verkeersveiligheid.. yeah right!

    Login om te reageren
  19. Gedwongen Filantroop zegt

    31 juli 2009 om 09:18

    Er zijn genoeg manieren om flitspalen te saboteren. Het is zelfs je morele plicht als je met zo’n immorele overheid te maken hebt.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North