• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Autoblog designcontest: schets de nieuwe DAF!

Auteur: autoblogger, gepost 3 april 2007 om 16:00 – 173 Reacties

Daf 44

We zijn al een tijdje op zoek naar iemand die wat digitale schetsen/impressies voor ons wil maken. Daarom hebben we met behulp van designer, coachbuilder en autoblog-columnist Michiel van den Brink een wedstrijd bedacht. Vanwege de terugkeer van de Mini, de Beetle en de Fiat 500 zou het leuk zijn om nog een tijdgenoot terug te zien komen. Wat dacht u van een Daf? Juist! Simpel, basic, goedkoop en tijdloos. Een Hollandse Dacia, maar dan leuker…

Daarom vragen we jullie om zo’n nieuwe Daf te schetsen/shoppen. Laat zien dat je iets geleerd hebt van de design-cursus en ga helemaal los! Upload je afbeeldingen op autojunk.nl en voeg daarbij de tag “daf” toe, zodat we weten dat het om de designcontest gaat.

Inspiratie nodig? Kijk eens bij Jalopnik onder daf en faf, altijd leuk ;)

Alle inzendingen moeten binnen zijn voor 20 april! De autoblog redactie zal vervolgens in samenwerking met gast-jurylid Michiel een winnaar uitkiezen. Deze winnaar zal komende maanden als impressieslaaf aan het werk worden gezet zodat we weer volop geruchten over nieuwe modellen de wereld in kunnen helpen;)

PS: DAF Trucks maakt gewoon winst. Vorige week werd bekend dat de vrachtwagenfabrikant zowel een hogere omzet als een hoger resultaat boekte. Het moge duidelijk zijn, het is tijd voor een nieuwe personenwagen!

Ook interessant!

  • Nieuwe Autoblog presentator!
  • DAF onthult na 34 jaar compleet nieuwe XF
  • Autoblog Bloopers 2021
    Autoblog Bloopers 2021
  • Wouters Porsche 996: nieuwe koppeling en vliegwiel
    Wouters Porsche 996: nieuwe koppeling en vliegwiel

Nieuwste artikelen

  • Documentaire over auto’s spotten op NPO 3
  • Maak je eigen hardcore Temerario voordat Lambo het doet
  • Maserati sloopt viercilinder uit instapmodel
  • Benzineprijs op laagste niveau sinds maanden
    Grote verschillen tussen het goedkoopste en duurste tankstation van Nederland
FacebookTweetPinLinkedIn

daf, Schetsen

Vorig bericht: « Officiële foto’s BMW M3
Volgend bericht: Originele KITT kopen? »

Lees Interacties

Reacties

  1. Alwood zegt

    3 april 2007 om 16:04

    oei… ik denk niet dat ik al ervaren genoeg ben… zeker niet op de computer :P mag ik ook met potlood schetsen? ;)

    Login om te reageren
  2. floryn zegt

    3 april 2007 om 16:17

    op het platform van de forfour en gemaakt in born zeker haha ja dat zou mooi zijnnou wie weet kom ik nog wel met een schets

    Login om te reageren
  3. DAT zegt

    3 april 2007 om 16:24

    Dus met CVT maar toch cool ?

    Login om te reageren
  4. JLJ zegt

    3 april 2007 om 16:29

    @DAT
    Een Daf cool?? Als er een merk met een suf imago rondreed in NL, was het Daf wel! Hopelijk wordt dit ‘design-DNA’ ook meegenomen in de beoordeling van de inzendingen :-D

    Login om te reageren
  5. SugarFree zegt

    3 april 2007 om 16:34

    @ JLJ
    Maw: ontwerp een suffe Daf! :)
    Uit het rijtje wat wordt genoemd (Mini, 500, Kever, Daf) vind ik idd de Daf met stip de sufste en stoffigste. De Mini is echt cool (met sportspack!), de Kever is een beetje stoer en de 500 is gewoon koddig. Nee, de Daf is en blijft een geitenwollensokkenauto, vooral in oud-mosterd-geel…

    Login om te reageren
  6. AMG zegt

    3 april 2007 om 16:34

    Ik vin daf ook niks aan.

    Login om te reageren
  7. lincoln mark8 zegt

    3 april 2007 om 16:45

    leuk initiatief want dit brikkie leent zich er helemaal voor….. en ik vind daf wel fun dus ben heeeel benieuwd… goed bezig dudes.

    Login om te reageren
  8. lincoln mark8 zegt

    3 april 2007 om 16:47

    hoop vooral inzendingen te zien van mensen die totaal respectloos over andermans creaties schrijven…

    Login om te reageren
  9. Autofreak zegt

    3 april 2007 om 16:49

    Nou klinkt leuk maar het is niks voor mij want fotoshoppen ben ik ronduit een n00b in en tekenen kan ik alleen als het met rechte lijnen is oftewel sla jullie kans want de master doet niet mee :P :P :lol:

    Login om te reageren
  10. slk55 amg zegt

    3 april 2007 om 17:19

    leuk idee. ik heb de DAF nog in volle glorie meegemaakt. ben benieuwd naar de eerste schetsen!

    Login om te reageren
  11. Kafka zegt

    3 april 2007 om 17:34

    Jullie toevoeging: Daf trucks maakt winst, dus ontwikkel ook even een auto, die maakt de winst tenminste weer op. Hoe logisch is dat?

    Een paar stylingtips voor diegenen die met photoshop uit de voeten kunnen: voor- en achterkant identiek, tenslotte moet dat ding in beide richtingen even hard kunnen.

    Login om te reageren
  12. Michael zegt

    3 april 2007 om 17:36

    cewl initiatief!

    ben ok heel benieuwd!

    Login om te reageren
  13. JLJ zegt

    3 april 2007 om 17:59

    @Kafka

    LOL!! En vergeet ook niet dat je er met een gleufhoed in moet kunnen passen!
    Zo een:

    @autoblogger
    SVP kun je de foto vervangen door eentje met een Nederlandse Daf? Da’s niet teveel gevraagd, toch?

    Login om te reageren
  14. autoblogger zegt

    3 april 2007 om 17:59

    @Alwood: hier kom je niet zomaar onderuit, vooral niet na al die mooie verhalen over je designs ;)

    En uiteraard mag je ook met potlood schetsen, even inscannen en klaar is kees!

    Login om te reageren
  15. autoblogger zegt

    3 april 2007 om 18:00

    @JLJ: als je er eentje hebt zonder copyrights dan houden we ons aanbevolen…

    Login om te reageren
  16. JLJ zegt

    3 april 2007 om 18:08

    Dat maakt het inderdaad wat moeilijker…

    Kan met deze foto goed leven hoor. En ben benieuwd naar de creaties!

    Login om te reageren
  17. Philip zegt

    3 april 2007 om 18:09

    Leuk, zet me direct aan de tekentafel :).

    Login om te reageren
  18. Xemurai zegt

    3 april 2007 om 18:09

    Geweldig! :D Ik hoop wel dat ik hem klaar kan hebben voor 20 april… examens staan voor de deur :P mja

    Login om te reageren
  19. autoblogger zegt

    3 april 2007 om 18:15

    PS: Autoblog had afgelopen maand ruim 800.000 unieke bezoekers.
    Dit is dus je kans om beroemd te worden ;)

    Login om te reageren
  20. Michiel_vd_Brink zegt

    3 april 2007 om 18:27

    Jongens, meisjes, heren en dames; doe je best!
    Alle technieken zijn toegestaan: potlood, Bic-pennen, stoepkrijt, photoshop, 3D, enz.
    Maak Nederland trots met een nieuwe DAF!!

    Login om te reageren
  21. BOL zegt

    3 april 2007 om 18:40

    Ik ben bezig Michiel maar het wordt een soort sneue kruising tussen een Daihatsu Copen en een Ligier invalidewagentje ;-)

    Login om te reageren
  22. Jorgdesign zegt

    3 april 2007 om 18:50

    Ik hoop naast mijn opdracht die binnengekomen is en naast de Rai nog een Daf te kunnen schetsen.
    Misschien heb ik al wel een idee.
    Het zou geweldig zijn om hier inpressies te laten zien over de nieuwste modellen, zeker niet verkeerd.

    Groeten,
    Jorgdesign

    Login om te reageren
  23. Noid zegt

    3 april 2007 om 19:11

    Leuk! Ga meten proberen!!! ;)

    Login om te reageren
  24. Joost zegt

    3 april 2007 om 19:19

    Hehe…

    Ik ga ook meedoen! :) Na die column over hoe een automotivedesigner te worden ben ik eerst eens begonnen met een BMW 3-Series te tekenen, en die is aardig gelukt! :D

    Login om te reageren
  25. Dude zegt

    3 april 2007 om 19:43

    ik had een tijdje geleden al een schets van een soort Daf opvolger, maar ik ben nu van plan om een betere te maken:D

    http://www.designerspace.com/picture/43855.html

    Login om te reageren
  26. MurcieBoy zegt

    3 april 2007 om 19:51

    zolang die maar niet lijkt op de nieuwe fiat 500, vind ik alles goed ;)

    Login om te reageren
  27. Jordey zegt

    3 april 2007 om 20:02

    ik wil best tekene;) met papier en een potloodje;)

    Login om te reageren
  28. Alain Hardy zegt

    3 april 2007 om 20:23

    Weinig tijd, maar ik ga proberen mee te doen. :)

    Login om te reageren
  29. ]M[ zegt

    3 april 2007 om 20:34

    :D super… ik hoop dat niet alleen de allerbeste wordt laten zien?
    trouwens ook een leuk idee om bijvoorbeeld elke 2 maanden te doen… ik ga ook een beetje tijd vrijmaken maar heb ’t ook druk met andere dingen, dus ik weet niet of ik iets leuks ga kunnen inzenden…

    Login om te reageren
  30. Meo VR6 zegt

    3 april 2007 om 21:13

    Zeer leuk initiatief, alleen jammer dat mijn niveau nog niet zo hoog is. Maar ik ga zeker een poging wagen.
    Het lijkt mij ook leuk om dit vaker te gaan doen!

    Login om te reageren
  31. El Toro zegt

    3 april 2007 om 21:58

    Ik zou het niet kunnen, maar ik wil wel graag weten wat voor creatieve dingen er met de saaie daf gedaan kunnen worden. Alleen hoeft het van mij niet zo retro te zijn ofzo ik wil wel iets totaal nieuws zien

    Login om te reageren
  32. Alwood zegt

    3 april 2007 om 22:04

    okeeokee ik ben al aan het schetsen! :P ik zal morgen wel wat beginners-ideetjes posten ;)

    Login om te reageren
  33. Michiel_vd_Brink zegt

    3 april 2007 om 22:08

    Ik zou niet gelijk al je geheimen prijsgeven.
    Misschien is het beter om al je schetsen en je eindresultaat te verzamelen en pas op het laatst in 1 map op autojunk te posten.
    Zo blijft het een beetje overzichtelijk en kunnen we bij de beoordeling het hele proces per designer goed beoordelen.

    Login om te reageren
  34. Alwood zegt

    3 april 2007 om 22:21

    haha… oke is goed. ik zal mijn revolutionaire ideeen nog ff oppotten op me eigen pceetje :) ;) misschien dat ik dat uiteindelijk ook iets écht fatsoenlijks weet te posten :P in ieder geval heb ik inspiratie genoeg!

    Login om te reageren
  35. Meo VR6 zegt

    3 april 2007 om 22:35

    off topic:

    @ Michiel, ik heb vanavond es een hele avond besteed aan jou en autodesign. Jaja..zo interessant ben je;) Echt niet te geloven die carriere van jou. Twee keer blijven zitten op het VWO op het JFC. Ik ook al 1 keer en de 2e keer zit er aan te komen. Loop ook constant mn schriften vol te kladden (met auto’s ja;)). Ik heb ook eens al je colums nog eens gelezen en alle sites bekeken waar je naar linkt. Zeer interessant. Het zou me zo gaaf lijken om het ooit ook eens zo ver te schoppen!

    Dit is niet slijmerig bedoeld ofzo hoor, maar ik heb gewoon respect voor de manier waarop Michiel overal in is belandt met zijn enorm goede kwaliteiten.

    P.S. Hoop je ooit nog eens een keer tegen te komen en eens even te kunnen babbelen.

    Login om te reageren
  36. Michiel_vd_Brink zegt

    4 april 2007 om 09:12

    Zei hier iemand dat Daf suf was? ;)

    Login om te reageren
  37. Jan zegt

    4 april 2007 om 10:09

    Jullie zijn met het idee gekomen waar ik al eentijd mee rondloop. Sinds de introductie van de Mini loop ik eigenlijk rond met dit idee.

    En de mensen die roepen dat DAF Suf is hebben niet gekeken naar de 55 Coupé. Michiel, goed initiatief.

    Login om te reageren
  38. matt5 zegt

    4 april 2007 om 11:19

    iets waar het op zou moeten lijken >> http://www.loremo.de??

    Login om te reageren
  39. Jan zegt

    4 april 2007 om 11:42

    Ik voelde me geïnspireerd en heb dit gemaakt:
    Free ImageHosting at ImageShack.us

    Tikje mini, tikje DAF 55 coupé. Ik ben geen tekenaar, en heb ook er geen ambitie toe, dus kritiek mag je geven, er wat aan doen wordt lastig. Oh ja, en potloodschetsen inscannen zorgt ervoor dat de lichte lijnen wegvallen…

    Login om te reageren
  40. JLJ zegt

    4 april 2007 om 12:35

    @Jan
    Ik heb niet gezegd dat DAF suf is, maar dat het een suf imago had. In die tijd reed een ‘cool’ iemand niet in een DAF! En die 55 Coupé is tegenwoordig een klassieker in wording!

    Login om te reageren
  41. Jan zegt

    4 april 2007 om 12:40

    Ik denk dat de meesten die er in rijden het zien als een klassieker.
    Goed een suf imago had DAF, naar mijn mening onterecht. Ik heb een CVT-tje gehad en dat was leuk rijden!

    Login om te reageren
  42. Alwood zegt

    4 april 2007 om 13:02

    zo… na mijn tientallen schetsen begin ik de lijnen voor mijn uiteindelijke model samen te voegen :D ik ben erg benieuwd wat iedereen er over een weekje van gaat vinden :P

    retro heb ik totaal niks mee dus erg veel oude daf zul je er niet in terug vinden… de gedachte die er achter het oude model zat vind ik belangrijker dan de vorm :)

    Login om te reageren
  43. DafMaf zegt

    4 april 2007 om 13:34

    Ahem. Dit is mijn idee. Ik heb dit geopperd in de draad over de Fiat 500. Ik zal jullie geen proces aandoen wegens het stelen van ideeën als ik in de jury mag.

    Login om te reageren
  44. DafMaf zegt

    4 april 2007 om 13:36

    Overigens werd de nieuwe Daf 44 al gemaakt in Born, de Smart ForFour (vat je de woordspeling?)

    Login om te reageren
  45. Jorgdesign zegt

    4 april 2007 om 13:59

    Ik heb gisteravond al een idee op papier gezet.

    Ik had een tijd terug met Michiel gesproken, toen had ik qal superveel bewondering hoe ver hij het had geschopt. Toen had hij bijna de bouwtekeningen van de 599 GTO af.

    Het lijkt mij ook gaaf om zo ver te schoppen. Soms wil ik zo naar de KVK lopen.;)

    Waar kan ik autojunk vinden?
    Groeten,

    Jorgdesign

    Login om te reageren
  46. Jan zegt

    4 april 2007 om 13:59

    DafMaf: te laat!

    Login om te reageren
  47. DafMaf zegt

    4 april 2007 om 14:05

    Nouja, zolang ik nog maar steeds als eerste weg ben bij het stoplicht.

    Login om te reageren
  48. autoblogger zegt

    4 april 2007 om 14:08

    @DafMaf: “Dit is mijn idee.” Is dat zo? Ik heb even zitten zoeken maar kan dat draadje niet vinden. Ook kan ik me niet herinneren dat ik het gelezen heb, maar ik kan me vergissen…

    @Jorgdesign: http://www.autojunk.nl (staat ook gelinkt in het artikel)

    Login om te reageren
  49. Jorgdesign zegt

    4 april 2007 om 14:16

    Ik heb autojunk al gevonden, ik kende de site nog niet.
    Hier zal ik mijn designs gaan posten.

    Login om te reageren
  50. Jorgdesign zegt

    4 april 2007 om 14:25

    Op autojunk dan>;)

    Login om te reageren
  51. DafMaf zegt

    4 april 2007 om 14:30

    13 oktober 2006, over de cabrio fiat 500, beetje naar onder. Ik ben niet boos hoor. Sommige goede ideeën komen soms ongeveer tegelijk.

    Login om te reageren
  52. autoblogger zegt

    4 april 2007 om 14:58

    @DafMaf: helemaal gelijk! Excuses, het staat inderdaad hier:
    http://www.autoblog.nl/archive/2006/10/12/fiat-500-cabrio-is-het-geen-schatje#comment-104340

    Het idee van de DAF komt voornamelijk van Michiel, great minds think alike ;)

    Login om te reageren
  53. pietje zegt

    4 april 2007 om 16:07

    Heel leuk, ik heb al een paar afbeeldingen bij elkaar van dafjes.
    Ik doe zeker een poging ! Ik zie wel wat het wordt….
    Waarom organiseren jullie niet meer dit soort wedstrijden eigenlijk ?
    Er moet van mij niet altijd een prijs aan verbonden zijn hoor, voor de eer is zeker even leuk, zoals op autovisieforum.nl
    En aan Michiel wil ik ook nog vragen wanneer de volgende contest v autovisieforum.nl er komt, want ik wil zeker eens meedoen !

    Login om te reageren
  54. Michiel_vd_Brink zegt

    4 april 2007 om 16:29

    @ pietje: ik ben nauwelijks nog actief op het AV-forum en nieuwe contests organiseer ik daar ook niet meer.

    Login om te reageren
  55. DafMaf zegt

    4 april 2007 om 17:27

    Dafclub Nederland zal dankbaar zijn. Misschien is het een idee om contact op te nemen met de Variomatic, het clubblad en de winnende/leukste ontwerpen daarin te tonen.

    De B-types daf (44/55/66) hadden altijd veel ruimte en veel glas rondom. Je kon met je hoed op achter het stuur zitten!

    In het ontwerp zou dat moeten terugkomen. En natuurlijk ook een CC-versie en een stationwagon, zoals dat bij Daf heette (sedan heette coach)

    Login om te reageren
  56. pietje zegt

    4 april 2007 om 18:19

    @ Michiel : hopelijk dat iemand anders dat dan van je overneemt…
    Kent iemand trouwens nog andere sites met contests ?

    Login om te reageren
  57. Jorgdesign zegt

    4 april 2007 om 19:11

    Excusses voor de verwarring. Ik heb op autojunk met de naam Rdesign aangemeld.
    Rdesign is voornamelijk mijn soort handelsnaam voor mijn ontwerpen.

    Login om te reageren
  58. Jan zegt

    4 april 2007 om 23:02

    Mijn euh “ontwerp” heeft voldoende ruimte om naar sedan of station omgebouwd te worden. Ik had daar rekening mee gehouden. Vandaar dat ik de auto op de 55 Coupé heb gebaseerd. Zo heb je een praktische auto die toch een tikje vlotter van lijn is.

    Login om te reageren
  59. Klassiekerrally zegt

    4 april 2007 om 23:33

    Leuk! Ben heel benieuwd naar de creaties. Ben zelf niet zo goed in het tekenen van auto’s helaas…

    Login om te reageren
  60. pietje zegt

    5 april 2007 om 15:09

    Mijn eerste schetsjes heb ik al klaar nu. Is het enige wat je nodig hebt wat tekeningetjes of mag er ook nog een “verhaaltje” bij ? Hiermee bedoel ik bedoel doelgroep, motorisatie, en ook uitleg bij bepaalde retro-elementen van het design… Ik barst v d inspiratie namelijk ! (niet dat ik de concurrentie wil intimideren of zo ;) )

    Login om te reageren
  61. autoblogger zegt

    5 april 2007 om 15:22

    @Pietje: verhaaltjes zijn natuurlijk ook welkom! Lijkt me goed om de motivatie te weten en bepaalde keuzes toe te lcihten… graag dus!

    (er is bij autojunk een invoerveld “beschrijving” waar je dat kwijt kunt)

    Login om te reageren
  62. Jorgdesign zegt

    5 april 2007 om 17:09

    Ik ga een beschrijving van alle details doen met prachtige ontwerpen.
    Ik load het tekstbestand gewoon bij uploaden, anders schrijf je het onder je ontwerp bij ‘reacties’.

    Ik heb nu supergoede ideeën wat veel goeds belooft.

    Login om te reageren
  63. autoblogger zegt

    5 april 2007 om 17:11

    @Jorgdesign: een tekstbestand uploaden werkt niet, alleen foto’s en video…

    Login om te reageren
  64. Michiel_vd_Brink zegt

    5 april 2007 om 17:13

    @ Jorg: ik zie dat je hier net zoveel kletst als op het AV-forum.
    Ik wil geen praatjes, maar plaatjes!

    En plaats ze aub allemaal in 1 map pas als je helemaal klaar bent met je ontwerp…

    Login om te reageren
  65. Jordey zegt

    5 april 2007 om 20:34

    hij is niet zoals een ”oude” daf. maar zn koplampe zijn gebaseerd op de nieuwe schelby cobra+toyota supra+aston martin vanquish

    Login om te reageren
  66. Klassiekerrally zegt

    5 april 2007 om 21:52

    Even snel door de reacties browsend krijg ik de indruk dat iedereen als een wilde aan het schetsen is geslagen zonder stil te staan bij de kernwaarden van ‘de Daf’.
    Maar ik kan me vergissen…

    Login om te reageren
  67. w0o0dy zegt

    5 april 2007 om 21:56

    @Klassiekerrally: ik dacht ook een paar keer “Hé een Chrysler 300C / grote zakensedan ….. da’s niet echt vergelijkbaar met de kleine gebakjes van DAF.

    Login om te reageren
  68. Michiel_vd_Brink zegt

    5 april 2007 om 22:43

    @ Klassiekerrally:
    Laten we maar rustig afwachten of er iemand blijkt te zijn die de kernwaarden van Daf kent en de juiste (het liefst doorontwikkeld naar deze tijd) in zijn of haar ontwerp weet te verwerken.
    Ik wil niemand sturen door hier een aantal voorzetjes te geven.

    Het is wel duidelijk dat het een echte Daf moet zijn en dat zou dus zeer zeker iets bijzonders moeten worden.
    Ik ben benieuwd hoeveel talent zich hier aandient.

    Login om te reageren
  69. AD zegt

    5 april 2007 om 23:19

    IN 1958 BAARDE DE DAF PERSONENAUTO ENORM VEEL OPZIEN BIJ DE INTERNATIONALE AUTOMOBIELFABRIKANTEN EN STONDEN FABRIEKEN ALS RENAULT, PEUGEOT LEYLAND ETC. IN DE RIJ OM DE VARIOMATIC TE KUNNEN KOPEN. ECHTER TE VERGEEFS. DAF WAS Z’N TIJD VER VOORUIT MET EEN LUCHTGEKOELDE MOTOR, VOLAUTOMAAT VEEL GLAS, GROTE KOFFER, GEEN DOORSMEERPUNTEN ETC. IN HET BUITENLAND GENOOT DAF RESPECT EN AANZIEN. JAMMER DAT DE GEMIDDELDE NEDERLANDSE KADETT-RIJDER GEEN VERSTAND VAN AUTO’S HEEFT. BMW WILDE MAAR WAT GRAAG DAF OVERNEMEN. DE DOORONTWIKKELDE VARIOMATIC KOMEN WE NU TEGEN BIJ AUDI, BMW, SUBARU, ROVER , FORD ETC. HELAAS HEBBEN WIJ NEDERLANDERS DAF ZELF OM ZEEP GEHOLPEN.
    –edit: er zit een knop op je toetsenbord en die heet “CAPS LOCK”–

    Login om te reageren
  70. Michiel_vd_Brink zegt

    5 april 2007 om 23:29

    @ AD:
    Juist !!
    Daar zijn de Hollanders helaas maar al te goed in.
    En ondertussen maar klagen over het slechte ondernemersklimaat…
    Dat klimaat maken we toch zeker zelf!

    Login om te reageren
  71. DafMaf zegt

    5 april 2007 om 23:33

    Tja. Er zijn 800.000 Dafs gebouwd. Daf was te klein om alleen te overleven. En goedkoop waren ze ook niet. Maar ja, de mijnwerkers in Limburg moesten aan het werk gehouden worden. De 343 kostte bij introductie in 1976 evenveel als een Ford Granada.

    Heel bekend is ook het verhaal dat er een shockcampagne was bedacht door een bekende coywriter (ben zijn naam ff kwijt) met teksten als ‘Daf, alleen voor oude dametjes’. Op het moment dat hij ging werken werd de campagne door de familie Van Doorne de nek omgedraaid. Dus zij hebben Daf om zeep geholpen.

    Daf zou nu een goed lifestyle autootje kunnen zijn waarvoor mensen graag extra betalen.

    Login om te reageren
  72. DafMaf zegt

    5 april 2007 om 23:34

    @Michiel

    Daar zijn de Hollanders helaas maar al te goed in.

    Helemaal mee eens. Ik als Brabander doe dat niet.

    Login om te reageren
  73. matt5 zegt

    6 april 2007 om 07:42

    Ik heb mijn eerste schetsjes klaar, maar nog geen scanner. Wordt dinsdag,

    Login om te reageren
  74. Klassiekerrally zegt

    6 april 2007 om 08:24

    Michiel van den Brink schrijft,
    @ Klassiekerrally:
    Laten we maar rustig afwachten of er iemand blijkt te zijn die de kernwaarden van Daf kent en de juiste (het liefst doorontwikkeld naar deze tijd) in zijn of haar ontwerp weet te verwerken.
    Ik wil niemand sturen door hier een aantal voorzetjes te geven.

    Ik bedoelde ook niet dat jij voorzetjes moest geven, maar het viel me op dat niemand hier daar zelfs maar over na lijkt te denken.
    Is er een sluitingsdatum? (of heb ik die over het hoofd gezien?)

    Login om te reageren
  75. Klassiekerrally zegt

    6 april 2007 om 08:24

    Oh ja, 20 april, sorry…

    Login om te reageren
  76. Thelis zegt

    6 april 2007 om 13:20

    @ Michiel: Zit ter orientatie weer eens mijn boekje of dafjes te lezen. Kom ik verschillende keren de naam Van den Brink tegen als ontwerper bij Daf.
    Familie?

    @ Klassiekerrally: Ik denk dat Michel je geen ongelijk geeft, maar dat het wijzer is niet al je medetekenaars (jouw) ideeën of kernwaarden aan de hand te doen.

    Login om te reageren
  77. Michiel_vd_Brink zegt

    6 april 2007 om 13:28

    @ Thelis: Nee, is geen familie.
    Van den Brinken zijn net onkruid. ;)
    Het telefoonboek van Barneveld alleen al kent drie pagina’s met vd Brinken.

    En inderdaad ben ik het eens met klassiekerrally en vroeg ik me hetzelfde af, maar ik hoop dat er een echt talent opstaat die hier wel goed naar heeft gekeken en dit weet te interpreteren in een NIEUW design.

    Login om te reageren
  78. Jan zegt

    6 april 2007 om 13:40

    Michiel, wat zijn dan de kernwaarden van DAF? En als inspiratie noem ik even de DAF 77.

    In het buitenland waardeerde men de DAF ook niet. Zo hadden de Duitsers maar weinig trek in die rubberen band. Ze dachten dat die steeds knappen zou. De Britten vonden dat de auto te weinig vermogen had. In Zweden liep de auto wel vrij aardig.

    Overigens, ook in de VS is een DAFclub, want er is daarheen geexporteerd.

    Login om te reageren
  79. Jan zegt

    6 april 2007 om 13:44

    Het boek Dafjes van Jan de Lange toevallig?

    Login om te reageren
  80. Michiel_vd_Brink zegt

    6 april 2007 om 13:49

    @ Jan: dat zijn natuurlijk heel veel verschillende dingen die ik niet ga noemen.
    Zoek dat maar lekker zelf uit. ;)

    Login om te reageren
  81. Jan zegt

    6 april 2007 om 13:53

    Praktisch?
    Klein? (althans tot de 77)
    Slim? (variomatic)
    Duur?
    Karig uitgerust? (Zie test van Autovisie uit deze tijd)
    Ondergemotoriseerd?
    Italiaanse flair gecombineerd met Duitse degelijkheid? (DAF staat bekend als betrouwbaar)
    Voor zijn tijd veilig?

    Login om te reageren
  82. Thelis zegt

    6 april 2007 om 14:57

    @ Jan:

    Over de kernwaarden: Je moet gaan schetsen en niet iedereen aan ideeën helpen. Gebruik ze zelf en wees eens creatief.

    Over het buitenland Engeland: Toch ging het ondanks het weinige vermogen redelijk. Daf had toch wel zo’n dusdanige naam dat de Volvo 343 (en afgeleiden) het buiten Nederland in Engeland zo’n beetje het best deed.

    Waren het in Zweden niet voornamelijk de karretjes voor de post (nee, niet een gewone besteldaf) die het zo aardig deden.

    Of hadden ze toen in Zweden net als destijds in Nederland zo’n goede WAO, waarbij je bijna automatisch een Daf “cadeau” kreeg als je in de net ingevoerde WAO kwam.

    Kernwaarde 1: Maak ‘m betaalbaar voor een WAO.

    @ Michiel: Eens kijken hoeveel scootmobielen er nu getekend gaan worden. ;)

    Login om te reageren
  83. Michiel_vd_Brink zegt

    6 april 2007 om 15:05

    Thelis: “Kernwaarde 1: Maak ‘m betaalbaar voor een WAO.”

    Dat is een hele sterke!
    Het zou erg goed zijn om eens een leuke en betaalbare auto te ontwikkelen voor alle uitkeringsgerechtigden.
    Dat helpt ze op weg om uit hun isolement en vastgeroeste situatie te komen en is zeer zeker erg goed voor de persoonlijke (weder)opbouw en ontwikkeling naar een mogelijke nieuwe baan.
    Nu zijn veel uitkeringsgerechtigden veel te beperkt met het openbaar vervoer, de fiets, te voet of een veel onderhoudsbehoevend vierdehandsje of brommobiel.

    Login om te reageren
  84. JLJ zegt

    6 april 2007 om 15:17

    @Thelis
    Bedoel je WAO of AOW?!

    Er zijn trouwens al veel kenmerken genoemd, zomaar een greep:
    03/04 17.34 (net zo hard vooruit als achteruit)
    03/04 17.59 (te rijden met gleufhoed op)

    Login om te reageren
  85. Michiel_vd_Brink zegt

    6 april 2007 om 15:20

    “te rijden met gleufhoed op”

    Dat was TOEN.
    Hoeveel mensen dragen er tegenwoordig nog dagelijks een hoed in de auto?

    Login om te reageren
  86. JLJ zegt

    6 april 2007 om 15:27

    Net als toen nog steeds verdacht veel!

    Login om te reageren
  87. Citrofiel zegt

    6 april 2007 om 18:07

    @ JLJ; Ik zie vrijwel nooit iemand met hoed op in de auto, alleen mijn pa, bij een rit met een klassieker. ;) Voor de rest echt nooit, tenzij jij een pet ook als een hoed ziet, daar zijn genoeg sjonnies mee te vinden, maar die zijn geen potentiele doelgroep voor een nieuwe DAF.

    Login om te reageren
  88. Jan zegt

    6 april 2007 om 18:17

    @Thelis,
    Ik heb een poging gedaan, ik was zelfs de eerste die wat tekeningen plaatste.

    Ja in Engeland ging het wel relatief goed, zeker met de 343. Maar die heeft wel een slechte naam in Engeland; in Top Gear stond zoiets dat ze altijd vooraan bij het stoplicht stonden. Beetje dezelfde grap die in Nederland rondgaat.

    Login om te reageren
  89. Jan zegt

    6 april 2007 om 18:18

    @Thelis ja de Kalmar, zie mijn site maar. Net zoals Osi die een city Df presenteerde als studie.

    Login om te reageren
  90. pietje zegt

    6 april 2007 om 18:19

    Een beetje moeilijk dit, weinig echte budgetauto’s hebben een echt aantrekkelijk design, dat is helaas duurder om te produceren…
    Die andere retro-auto’s al vw beetle, mini, liggen toch ook niet echt in de lijn van hun voorganger qua filosofie.
    Ik dacht eerst aan een betaalbaar klein sportcoupeetje met veel verwijzingen naar de oude dafjes( een soort retro-scirocco), maar het lijkt me niet echt haalbaar de combinatie coupélijn/retro-uitstraling binnen het budget van de gemiddelde uitkeringsgerechtigde te doen vallen, als dat de bedoeling is.
    Toch is het belangrijk om iets aan dat oubollige imago van het merk te doen als je een nieuwe op de markt brengt.
    Nu heb ik wel een idee in welke richting ik verder zal zoeken, maar welke zeg ik toch lekker niet ! ;)

    Login om te reageren
  91. Jan zegt

    6 april 2007 om 18:20

    @Michiel: Betaalbaar zou mooi zijn, maar dan wordt het wel lastig om het in NL te blijven produceren. Is dat ook een designeis? Of mag het ook een in (pak-em-beet) Roemenië gebouwde auto zijn?

    Login om te reageren
  92. Michiel_vd_Brink zegt

    6 april 2007 om 18:24

    @ Jan: er zijn geen eisen, die mag je zelf bepalen.
    Zolang het maar een Daf is… en wat dat precies in de moderne tijd inhoudt laat ik aan jullie creativiteit over.

    Login om te reageren
  93. Jan zegt

    6 april 2007 om 18:30

    Okee, dan is er wat te bedenken. En ach het is een tekening, nog niet direct een fabriek die 100000 auto’s moet produceren, dat is ook zo.

    Login om te reageren
  94. Jan zegt

    6 april 2007 om 18:34

    Ik vraag me alleen af hoe ik die 6 cylinder 12l dieselmotor kan inbouwen. Nog belangrijker, dat tankje voor de blue-nogwat-mix

    Login om te reageren
  95. Thelis zegt

    6 april 2007 om 21:22

    @]Jan Misschien als je de asbak en de aansteker weglaat. Of zaten die niet in een daf.

    Login om te reageren
  96. Thelis zegt

    6 april 2007 om 23:35

    @JLJ
    Vanaf de invoering van de WAO-wet in 1967 heeft het GAK leenauto’s verstrekt aan mensen die geen 100 meter konden lopen. Daf was makkelijk aan te passen. In 1977 had het GAK ca. 6600 Daf’s en een dikke 800 Volvo’s 66 rijden. Mede door dat GAK grootafnemer was kreeg DAF (een slechte) naam als ‘invalide’-auto.

    @Jan
    Vrij vertaald uit Dafjes van idd Jan de Lange.

    Login om te reageren
  97. Jan zegt

    7 april 2007 om 00:33

    Er was ook iets anders aan de hand waardoor de auto’s een slechte naam hadden:
    Er was een gat in de wet, waardoor als de auto was afgesteld op 25km/u (zogenaamde kruipauto) dat men dan geen rijbewijs behoefde. Bij de DAF was dat vrij eenvoudig (hetzelfde principe zie je op bromfietsen) Ook vrij vertaald naar de DAF bijbel van genoemde persoon :P.

    Login om te reageren
  98. DafMaf zegt

    7 april 2007 om 11:28

    @Thelis

    Ik heb zo’n GAK-Volvo gehad. Die hadden skai-bekleding en rubbermatten. Niet teveel luxe voor een gehandicapte, misschien istie wel incontinent! Maar ze werden wel onderhouden door de garage natuurlijk.

    Je had ook van die uitschuifstoelen en knoppen op het stuur zodat je hem met één hand kon bedienen.

    Lijkt me ook een goede opdracht, een auto die je kan besturen terwijl je zowel een been als een arm mist.

    Omdat de vario ervoor zorgde dat de motor nooit meer 2.500 toeren draaide gingen de motoren nooit kapot. Dafs roestten minder dan de Volvo-versie, maar in de jaren zeventig was het staal van mindere kwaliteit lijkt het wel.

    Ik denk dat de essentie van een Daf is dat het een allround stadsautootje moet zijn. Wendbaar, kleine buiten- en grote binnenmaten, herkenbaar en zuinig. Zoiets als de Yaris verso.

    Login om te reageren
  99. lincoln mark8 zegt

    7 april 2007 om 17:03

    we zijn te laat…..zie : connaught

    Login om te reageren
  100. Jorgdesign zegt

    8 april 2007 om 20:37

    Hallo Michiel,

    Ik ben op hele goede ideeën gekomen en dit is mijn eerste schets. Het zit tussen de opvolger van de Ford Ka, Mini en de Fiat 500 in. Het is een kruising tussen een mini en een kleine liftback.nieuw en retro design verpakt in een. licht, zuinig en betaalbaar zijn de kernwoorden.
    http://img129.imageshack.us/my.php?image=dafxy9.jpg
    –edit: hier dus: http://www.autojunk.nl/pix/view/130316 –

    Login om te reageren
  101. jasper zegt

    8 april 2007 om 21:38

    wat dachten jullie hiervan, de productie kosten zullen wat hoog uitvallen maar ach…

    http://home.tiscali.nl/triopassepartout/-DG-/AstonMartinConcept04.jpg

    Login om te reageren
  102. Jorgdesign zegt

    9 april 2007 om 09:28

    Het moet een simpele auto worden en geen sportwagen, het moet een goedkoop wagentje worden, nett als Dacia schreef Van den Brink. hier zie ik totaal de regels niet van de ontwerpwedstrijd. Is dit nou een auto voor mensen met een smalle beurs ect?

    Login om te reageren
  103. Citrofiel zegt

    9 april 2007 om 12:54

    Nou Jorgdesign, alsof die van jou zo praktisch en goedkoop is… Ik zie er een sportcoupe in hoor, dus waarom zeur je naar jasper? Gevalletje de pot verwijt de ketel? Die van jasper lijkt trouwens wel verdacht veel op een Alfa Romeo 8C Competitione…

    Login om te reageren
  104. jazzy zegt

    9 april 2007 om 16:22

    –edit: leer eerst eens schrijven–

    Login om te reageren
  105. Jorgdesign zegt

    9 april 2007 om 19:36

    Mijn auto is praktisch en goedkoop. Het is een hoge raamlijn waar de vorm van een hatchback en een liftback in zit. Hij ziet er sportief uit, maar dat betekent nog niet dat het een coupé is.
    Deze auto is net zo hoog als een Mini of Fiat 500. Maar ik ga nu geen reacties meer geven op iemand anders zijn ontwerp, want de tijd tikt hard verder.
    Ik wil de deadline halen met een orginele en praktische wagen.

    De auto van Jasper is velen malen duurder om te produceren dan een compact gedrongen hatchback.

    Login om te reageren
  106. Jorgdesign zegt

    9 april 2007 om 19:38

    Zoals Michiel al zei, k moet niet te veel praten maar aan het werk!

    Login om te reageren
  107. Jorgdesign zegt

    9 april 2007 om 20:33

    Hoe maak je een map aan bij autojunk?

    Login om te reageren
  108. autoblogger zegt

    9 april 2007 om 20:37

    Er zijn geen “mappen” bij autojunk, en nu aan het werk! ;)

    Pim heeft trouwens al een aardige bijdrage gedaan:
    http://www.autojunk.nl/pix/view/130318

    Login om te reageren
  109. Jorgdesign zegt

    10 april 2007 om 11:36

    Michiel wilde het liefst het in mappen hebben om het makkelijker te bekijken bij deze contest. Maar waarschijnlijk moet je met ’tags’al aardig ver komen.

    Login om te reageren
  110. Tom van Bergen zegt

    10 april 2007 om 21:24

    Leuke contest. Zou graag serieus meedoen, maar heb helaas geen tijd om een complete Photoshop render te maken. Ik heb wel een voorlopig schetsje geupload. Als ik nog tijd over heb om er iets moois van te maken zal ik dat natuurlijk doen en uploaden op Autojunk.nl

    Login om te reageren
  111. DAT zegt

    10 april 2007 om 23:32

    DAF DSV retro project.

    De Daf personenauto is door de variomatic (CVT) ten onder gegaan aan het imago van zijn ongewenste doelgroep; bejaarden.
    Dat is heel jammer is omdat het systeem nu nog steeds superieur is.
    Het retro aspect van dit concept is om volgens Cruyff het nadeel van de verkeerde doelgroep om te buigen in een voordeel.

    De DAF DSV; een Disabled Sports Vehicle. Een 1-deurs 1+1 sport coupe voor de gehandicapte mens.
    De auto is uitgerust met een easy-entry achterdeurlift voor de speciale rolstoel die bij de auto wordt geleverd.

    Om de auto te besturen hoeft men de rolstoel niet te verlaten.
    Alles is aangepast zodat de bestuurder vanuit zijn rolstoel de auto kan bedienen.
    Achter de bestuurder is aan de zijkant een flex-stoel gemonteerd om een passagier mee te nemen.

    De 6 cylinder 3 liter motor is verbonden met de nieuwste CVT techniek.
    Deze techniek is nu immers ook toepasbaar op auto’s met juist grotere vermogens.

    De DAF DSV, je zou er haast gehandicapt van willen worden.

    Login om te reageren
  112. Jan zegt

    10 april 2007 om 23:43

    Mijn reactie: Leuk bedacht, maar net te veel bmw z3 van de zijkant. Wel heeeel leuk verhaal! En eigenlijk is de tekening ook niet slecht!

    Login om te reageren
  113. DAT zegt

    10 april 2007 om 23:49

    @Jan
    Goed gezien! Het is ook op de Z3 gebaseerd, zo goed kan ik ook niet tekenen!
    Bedankt voor je reactie.

    Login om te reageren
  114. Michiel_vd_Brink zegt

    11 april 2007 om 00:12

    DAT: “De DAF DSV, je zou er haast gehandicapt van willen worden.”

    Heel leuk!
    Erg goede en zeer originele gedachtegang!

    Login om te reageren
  115. Jorgdesign zegt

    11 april 2007 om 10:04

    Daf 66

    For autoblog.com must your brains thinking on a Daf vehicle to her-start in the automotive industry.

    The name 66 is a apart name, smaller than the trucks, of low to higher in the segment, the 105.
    Daf has good results and it’s now a good entrance to enjoy a new market. This is an mini to concurred with the Mini and the Fiat 500. The main proportions are a mini and a lift-back. No compromises. In the car can 2 people and one kind. The body can longer to create a mini liftback. No day is it same.
    Backwheel drive for ultimate ‘fun drive’. In the Daf 66 is the stop and go system an new tool in the market of the A segment. You can playing with the space.

    Living in the Urban jungle and joining your vacation out the urban. The seats are clicking on the side of the car for ultimate picnics all over the city. A revolution in the design of Daf Sportive, elegant and retro styles. No body knows that Daf a old imago has. . New design talk and old styles comes same to one modern mini with the highest scores in safety, comfort and driving. The front can up and down with a airbag. Two body’s of the front of the car can a emergency stop make with any space to the danger object.

    With a aluminium body and light materials weight the car far away under the 1000 kilo. Safety for the climate and your money.
    A strong and safety car with Netherlands emotion and passion.

    The Daf 66, the next automotive generation. Any one else?

    Login om te reageren
  116. Michiel_vd_Brink zegt

    11 april 2007 om 10:10

    @ Jorg: ?????

    Login om te reageren
  117. Jela zegt

    11 april 2007 om 10:12

    DAT: nog een iets mooier design en men zou er ook al zwanger van willen worden

    Login om te reageren
  118. Jorgdesign zegt

    11 april 2007 om 10:19

    The stop and go system can you the seats up and down, under the floor. People with a handicap can the role chair dropped back the wheel. Lid of the boot can open two doors. The second door can as a lift to under.
    People with Asperge of a regular impairment of Autism is a structure programm to handle a car.
    Tom Toms give instructions and accompanied the autist with said text. The system not only indicates the way, but shows also a digital diagram when them what must do. People with dyspraxie, dyslexie and autisme do not have themselves make care which they drive found oneself or plan. These people have effort with plans, if they take a too late decision the system intervenes and can intervene by the security system.

    Login om te reageren
  119. Jorgdesign zegt

    11 april 2007 om 10:20

    Wat is er Michiel?

    Ik doe een bescrijving bij mijn ontwerp.
    Er komen nog meer schetsen aan.

    Login om te reageren
  120. Michiel_vd_Brink zegt

    11 april 2007 om 10:22

    @ Jorg: gewoon Nederlands mag ook hoor, ipv zo’n raar resultaat van een vertaalmachine.
    Als eenvoudige Barnevelder begrijp ik er niks van.

    Geen praatjes, maar plaatjes!

    Login om te reageren
  121. DAT zegt

    11 april 2007 om 10:23

    @Michiel Bedankt!!

    Als je autootjes ziet voor gehandicapten/bejaarden denk je toch, waarom moet dat zo suf. Liggen je benen eraf, moet je ook nog in z’on overdekte brommer rondrijden.

    Het beste is natuurlijk om een normale auto om te bouwen, maar dat is weer zulk smidswerk.

    Het is natuurlijk een niche, maar hoeveel gehandicaten zijn er eigenlijk niet op de wereld?

    Login om te reageren
  122. Jorgdesign zegt

    11 april 2007 om 10:39

    Ik heb een beschrijving in het Engels gedaan, lekker professioneel.;)

    Login om te reageren
  123. Michiel_vd_Brink zegt

    11 april 2007 om 10:46

    Hartstikke leuk… ga nu maar lekker professioneel tekenen.

    Login om te reageren
  124. DafMaf zegt

    11 april 2007 om 10:50

    En wat denk je van de OSI Daf City?

    Hier is een link: http://www.vanman.nl/index.php?/archives/2007/02.html

    Ergens onderaan

    Login om te reageren
  125. matt5 zegt

    11 april 2007 om 13:24

    Schets 1.

    Login om te reageren
  126. Jan zegt

    11 april 2007 om 13:33

    De OSI met een gewone en een schuifdeur. Zo zie je maar dat Peugeot niet echt nieuw is met zijn idee in de 1007.

    Login om te reageren
  127. bert zegt

    11 april 2007 om 15:01

    haha wat grappig die jorgdesign, dat lijkt toch nergens op en al helemaal niet de uitleg bij jouw ontwerp..
    Leer eerst maar eens af om zoveel te praten en vervolgens kun je pas de ‘prof’ uit gaan hangen dacht ik zo?

    Login om te reageren
  128. matt5 zegt

    11 april 2007 om 21:03

    Hi,
    Ik heb drie ontwerpen voor een nieuwe DAF gemaakt.

    De eerste noem ik DAF 88, als opvolger van de 77 die er nooit kwam. Het is een inschatting van hoe een doorontwikkeling van een DAF eruit zou kunnen zien, als het merk was blijven bestaan en door was geëvolueerd. Het model is bedoeld als een soort tussenvorm van een coupe en een driedeurs sedan (een carrosserievorm die niet meer bestaat). De maatgeving is a la citroen C2, twingo, Ka, maar dan met kont zegmaar. Het idee achter de auto is niet zozeer een retro auto, maar een eigentijds onderscheidend ontwerp in deze klasse.

    Een aantal dingen herinneren aan de oudere Dafs, met name de 55. Ik bedoel de richtingaanwijzers voor, die om de voorhoeken heen gevouwen zijn. De ronde voorlichten en de motorkap die over de zijflank “ heenvalt” zijn andere DAF-achtige kenmerken. De grille is geïnspireerd op de 33. De zwarte velgen in combinatie met de profilering op de achteraan, deed mij aan de 55 coupe denken. Daarnaast heb ik enkele nieuwe details toegevoegd zoals de spiegels en deurknoppen die niet aan de carrosserie vastzitten maar (optisch) aan de ruit. De achterkant is geïnspireerd op de DAF 55 coupe.

    De tweede is een retro ontwerp en gaat mee in de FIAT 500, KEVER MINI rage. De gelijkenis met de 33 is duidelijk lijkt me. Een inscriptie aan het front, de zijprofilering en opnieuw de motorkap die over de zijflank heen valt zijn bedoeld als retro details.

    Het laatste idee, ging ook eigenlijk alleen maar om het idee. Het model is geen inspiratie op een daf personenauto maar op de DAF trucks van vandaag de dag, alsook de naamgeving; De PF10. De oplopende ruitlijn, die min of meer over de zijkant heen vallen. De voorkant scharniert in zijn geheel voorover open, truckachtig. Ook de velgen zijn op een vrachtwagen-ontwerp gebaseerd. De voorkant zou echt gelijkenissen moeten vertonen (verlichting, grille etc). De klasse waarin de auto moet vallen is Opel Aguila, Panda etc. Het ontwerp is niet zo geslaagd maar het idee leek me interessant.

    Ik heb ze net geupload op autojunk, maar om de een of andere reden krijg ik de plaatjes er hier niet in.

    Groet Matthijs

    Login om te reageren
  129. matt5 zegt

    11 april 2007 om 21:06

    ze staan al wel op mn hyve; matthijs1977.hyves.nl

    Login om te reageren
  130. TAMA zegt

    11 april 2007 om 22:50

    Login om te reageren
  131. TAMA zegt

    11 april 2007 om 22:54

    hier ist meinen concept
    http://i88.photobucket.com/albums/k195/tama5783/daccarcopy.jpg

    Login om te reageren
  132. TAMA zegt

    11 april 2007 om 22:57

    wieder
    Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket

    Login om te reageren
  133. Gerben zegt

    12 april 2007 om 04:10

    Trommelgeroffel …. Taraaaa!!!! Mijn alternatief voor SUV’s.

    Wil je een wagen die veel verbruikt,met lekker grote banden, veel plaats inneemt op de weg, veel pk’s onder de motorkap maar toch niet vooruit geraakt op onverhard. Eentje waar je lekker hoog zit, met xtra grote bullbar voor jouw veiligheid.

    Daf heeft de ideale wagen voor jouw en je gezin (Plaats voor 3 volwassenen en 3 kinderen)
    Breng er de kinderen mee naar school, doe er je inkopen mee, een leuke picknick …. enz… alles is mogelijk met deze prachtige wagen.

    Verkrijgbaar met vele opties en kleurstellingen (zie afbeelding).

    [img]http://cloud8x4.dommel.be/DafGB.jpg[/img]

    Login om te reageren
  134. Gerben zegt

    12 april 2007 om 04:15

    dan maar een link naar mijn meesterwerk

    http://cloud8x4.dommel.be/DafGB.jpg

    Login om te reageren
  135. DAT zegt

    12 april 2007 om 11:35

    @ Gerben Je linkje doet het niet.

    Login om te reageren
  136. Jan zegt

    12 april 2007 om 14:04

    @TAMA: wat heeft dat met DAF te maken?

    Login om te reageren
  137. Jan zegt

    12 april 2007 om 14:05

    @matt5: Ik persoonlijk vind het mooie schetsen! Je kaner wat van.

    Login om te reageren
  138. Gerben zegt

    12 april 2007 om 18:50

    http://cloud8x4.dommel.be/GB-Motorsports/DafGB.jpg

    Login om te reageren
  139. Gerben zegt

    12 april 2007 om 18:52

    ik geef het op. Forum is echt nie gebruiksvriendelijk.
    Als ik het adres manueel ingeef lukt het wel.

    Als ik de link gebruik lukt het nie…

    Login om te reageren
  140. Michiel_vd_Brink zegt

    12 april 2007 om 18:57

    @ Gerben: er is iets vreemds aan de hand met die link… heel vaag…
    Upload het plaatje dan maar gewoon bij http://www.autojunk.nl

    Login om te reageren
  141. Jordey zegt

    12 april 2007 om 21:00

    maine:

    Login om te reageren
  142. Jordey zegt

    13 april 2007 om 17:00

    met paint he!

    Login om te reageren
  143. Meo zegt

    14 april 2007 om 13:42

    Er komen zo langzamerhand best leuke dingen binnen! Ik heb wel het een en ander geprobeerd, maar ik heb te weinig tijd voor een goed concept. Laatste toesten op school deze week..en die gaan voor.

    @Michiel: Leuk artikel in de Barnevelder! Korte quote: “Er was een periode voor en na Spyker. Ervoor droomde ik mijn leven, nu leef ik mijn droom.”
    Inclusief mooie foto’s!;)

    Login om te reageren
  144. Michiel_vd_Brink zegt

    14 april 2007 om 13:47

    @ Meo: dank je!
    Leuk dat je het gelezen hebt!

    Login om te reageren
  145. Meo zegt

    14 april 2007 om 15:03

    @ Michiel: Ja, ik was heel verbaast. Staat Michiel daar in een keer paginagroot in het Weekend gedeelte. Echt heel leuk! Maar hoe is dat gegaan? Hebben ze jou benaderd of andersom?

    Nog een vraag (gezien het feit dat ik je een keer wil spreken;)): Waar ben jij in Barneveld wel eens te vinden? Ga j wel eens naar de kroeg, en zo ja, welke?

    P.S Sorry jongens, maar dit is een communicatiemiddel bij gebrek aan een betere.

    Login om te reageren
  146. Gerben zegt

    14 april 2007 om 21:40

    http://www.autojunk.nl/pix/view/130412

    voila, eindelijk is mijn meesterwerk te bewonderen ;-)

    Login om te reageren
  147. Michiel_vd_Brink zegt

    15 april 2007 om 10:35

    @ Meo: is er misschien weer een keer een beroepenmarkt op het JFC?
    Het lijkt me wel leuk en nuttig om daar dan aanwezig te zijn.

    Heb je handvaardigheid of tekenen in je pakket?
    Dan zou je eventueel ook eens aan je docent kunnen voorstellen om een opdracht in samenwerking met mij te bedenken ofzo.
    En dat hoeft dan niet noodzakelijk over auto’s te gaan, hoor.

    Login om te reageren
  148. Meo zegt

    16 april 2007 om 14:50

    @ Michiel. Ik zal het eens uitzoeken van die beroepenmarkt, dat weet ik zo ook niet precies.

    Jammer genoeg heb ik geen van beide vakken in mijn pakket. Weet ook nog niet goed of ik nou het ontwerpen of meer het ontwikkelen van auto’s leuk vind. Ik denk dat ik volgend jaar naar de HTS Autotechniek ga, maarja, dat ontwerpen blijft ook heel leuk. Maar misschien dat we dan iets kunnen doen. Lijkt me erg leuk en leerzaam.

    Maar om je gewoon eens een keer te spreken lijkt me ook interessant.

    Login om te reageren
  149. Pannekoek zegt

    16 april 2007 om 23:26

    Ha, Michiel dus jij bent zo’n echte kipeter.

    Ken je mischien de Fam. Hofland die wonen ook in Barneveld.

    Login om te reageren
  150. Michiel_vd_Brink zegt

    16 april 2007 om 23:29

    Ja, lekker! kipkluifjes!

    Hofland…?
    Hmm, zegt me zo even niets…

    Login om te reageren
  151. twiztlock zegt

    17 april 2007 om 15:40

    Hallo Michiel, heb het artikel in de Barneveldse Krant ook gelezen, goed bezig!

    Heb je ook nog ideëen voor wat betreft het interieur van de 599 of laat je dit zoveel mogelijk in tact?

    Login om te reageren
  152. Meo zegt

    17 april 2007 om 16:29

    kipkluifjes? Nee man, filet!

    Is dat van Meneer Hofland, die Frans geeft op het JFC?

    Login om te reageren
  153. floris zegt

    17 april 2007 om 17:20

    @ michiel van den brink
    als je tekening heel netjes is of als je een onwijze mooie photoshop hebt gemaakt heb je dan meer kans om te winnen? gaat het om het idee of om de uitwerking? hoe liggen die verhoudingen?

    Login om te reageren
  154. Michiel_vd_Brink zegt

    17 april 2007 om 18:32

    @ floris: alles moet helemaal tiptop in orde zijn.

    Login om te reageren
  155. floris zegt

    17 april 2007 om 20:57

    @Michiel van den Brink
    dus als je geen photoshop hebt gemaakt ben je bij voorbaat kansloos?

    Login om te reageren
  156. Pannekoek zegt

    17 april 2007 om 21:47

    @ Meo

    Nee, das een andere.. ;)

    @ Michiel

    Ik heb briljante ideeën in m’n hoofd, maar vindt het moeilijk om ze op papier te krijgen, mischien nog tips, of website’s.. Die mij daar mee kunnen helpen.

    Vooral de daklijn is moelijk, en denk dat andere mensen het daar ook moeilijk mee hebben, aan de tekeningen te zien.

    Login om te reageren
  157. lennaert zegt

    18 april 2007 om 17:46

    gaat het hier nog over daf of zijn we allemaal ‘starstruck’ door mijnheer van den brink???

    Login om te reageren
  158. Jordey zegt

    18 april 2007 om 20:45

    mijn creatie van een Daf Coupé. ( word nog ge-upload bij autojunk )

    Login om te reageren
  159. Martijn zegt

    19 april 2007 om 00:22

    Zoals jullie dadelijk kunnen zien, heb ik ook een deelname van mij geupload. Het achteraanzicht, wordt nog aan gewerkt;)

    Groetjes,

    Martijn Lemmens

    Login om te reageren
  160. Martijn zegt

    19 april 2007 om 09:32

    Ahh nee, wat een goedkope kwaliteit bij het uploaden?!
    Hoe kan ik dat voorkomen michiel?

    Martijn

    Login om te reageren
  161. Michiel_vd_Brink zegt

    19 april 2007 om 09:49

    Ha Martijn.
    Leuk dat je ook meedoet.

    Voor vragen wb uploaden moet je bij ‘autoblogger’ zijn.

    Login om te reageren
  162. autoblogger zegt

    19 april 2007 om 10:13

    @Martijn: bedoel je de kwaliteit van de jpg of ook het formaat van de afbeelding?

    We kunnen niet de hoogste resolutie aanbieden want dan wordt het een dure (en trage) grap… Autojunk is voor ons nu even het makkelijkst om een overzicht te bieden van de inzendingen.

    Login om te reageren
  163. martijn zegt

    19 april 2007 om 12:28

    Goed, maakt niet uit, ik zoek vanmiddag uit of ik een oplossing kan vinden, misschien kan ik wat met het formaat doen o.i.d.

    Groetjes
    Martijn

    Login om te reageren
  164. floris zegt

    19 april 2007 om 23:59

    http://smg.photobucket.com/albums/v484/Gferwerda/?action=view&current=lada-1.jpg

    Login om te reageren
  165. Jorgdesign zegt

    20 april 2007 om 14:44

    Mijn inzendingen:
    http://www.autojunk.nl/pix/view/130486

    http://www.autojunk.nl/pix/view/130316

    http://www.autojunk.nl/pix/view/130491

    Login om te reageren
  166. Jorgdesign zegt

    20 april 2007 om 14:46

    Bij de tweede link is er een beschrijving bij in het Nederlands!;)

    Login om te reageren
  167. Martijn zegt

    20 april 2007 om 22:43

    ik heb nogmaals een update geplaatst,
    zowel voor als achterkant, helaas alleen in schetsvorm…
    Maar ik denk dat aan de onderste wel duidelijk is hoe ik ongeveer render!
    Groetjes,

    Martijn

    Login om te reageren
  168. Martijn zegt

    20 april 2007 om 23:06

    http://img461.imageshack.us/img461/5041/panoramatu9.jpg

    Ik hoop dat ie het doet op autojunk, anders zie bovenstaande link…
    Zou dat voor deze keer mogen?

    Vriendelijke groeten,

    Martijn

    Login om te reageren
  169. Jorgdesign zegt

    6 mei 2007 om 20:56

    Ik heb nog geen enkele info gekregen hoe ver autoblog en Michiel zijn.
    Ik zou heel graag meer duidelijkheid hierover krijgen. Het duurt veels te lang vind ik persoonlijk.
    Wanneer komt de uitslag?

    Login om te reageren
  170. Maran Staal zegt

    15 september 2007 om 10:07

    Hej iedereen,
    Ik heb ook maar eens een concept bedacht maar wel een concept wat meer ‘eigentijds’ is…
    Want Ik heb een niet te Futuristisch design genomen..
    Ik ben zelf pas 13 dus, kan ook nog niet 100% perspectief tekenen..
    Maar heb het wel geprobeerd omdat ik helemaal Gek ben van die Daffie’s
    Mijn Dafje heet; Daf 88 CVT..
    Alvast bedankt voor het kijken!
    Greets;
    Maran Staal

    Login om te reageren
  171. LC zegt

    26 november 2007 om 11:01

    Wanneer komt er een nieuwe designcontest!

    Login om te reageren

Trackbacks

  1. Autoblog.nl schreef:
    16 april 2007 om 22:56

    DAF Designcontest update…

    Even een korte update over de Autoblog designcontest. We hebben inmiddels aardig wat inzendingen, waaronder een aantal zeer nette schetsen… maar we verwachten dat er nog een aantal mensen zitten te broeden.
    En dat is geen probleem. Aanstaande v…

    Login om te reageren
  2. Autoblog.nl schreef:
    9 mei 2007 om 20:30

    Uitslag Daf-contest…

    De uitslag van de Autoblog Daf-designcontest is bekend. We hebben vele digitale schetsen mogen ontvangen maar tussen alle retro-modellen zaten ook vrij veel voorspelbare designs. De meesten bewandelden dezelfde weg als Fiat en BMW deden met de 500 en d…

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North