• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Autoblog Gemist: Megafactories – Koenigsegg Agera

Auteur: Alwood, gepost 12 juni 2011 om 20:33 – 40 Reacties

Koenigsegg - Boe!


Het kan je niet ontgaan zijn dat ze op National Geographic de laatste tijd auto’s aan het bouwen waren. Niet pimpen, verven of verklooien, maar in een steriele fabriek full-bread supercars maken. Bij gebrek aan Top Gear, hier de online herhaling van een meesterwerk uit de serie. Making of the Koenigsegg Agera.

Ook op TV is Koenigsegg de vreemde eend in de bijt. Een fabrikant met eigenlijk maar 1 model en toch een geaccepteerd concurrent van veel grotere merken. Zelfs een van de meest bijzondere en snelle supercars ter wereld zonder ‘klunzig’ aan te doen. Zo ver als de techniek en het comfort van een Bugatti Veyron gaat de Koenigsegg misschien niet, maar de auto is luxueuzer dan veel concurrenten. Merken die hun straat-auto direct van een racewagen hebben afgeleid bijvoorbeeld.

Samen met Pagani is het ook Koenigsegg de afgelopen 15 jaar gelukt definitief door te dringen in de wereld van super- en hypercars. Beiden op een heel eigen manier. Zeer indrukwekkend om te zien hoe zo’n brute auto uit een zo een stille fabriek komt.

Ook interessant!

  • Video: Koenigsegg speelt niet met 1, maar 2 Jesko's
    Video: Koenigsegg speelt niet met 1, maar 2 Jesko's
  • Video - zo klinkt de Bugatti Bolide
  • Video: onboard 417 km/u Bugatti Chiron op autobahn
    Video: onboard 417 km/u Bugatti Chiron op autobahn
  • Video: Bugatti Chiron vs. straaljager, wat is sneller?
    Video: Bugatti Chiron vs. straaljager, wat is sneller?

Nieuwste artikelen

  • Is dit de lelijkste politieauto ter wereld?
  • Tesla eindigt onderaan in nieuw betrouwbaarheidsonderzoek
  • Nu officieel in beeld: de Koreaanse RS6-killer!
  • Hoonigan gaat ondersteboven in nieuwe Gymkhana
FacebookTweetPinLinkedIn

agera, fabriek, koenigsegg, megafactories, national-geographic, Supercars, Video

Vorig bericht: « Fototopic: Alle gepantserde Mercedes Guard modellen
Volgend bericht: Autoblog 2011 flashback: week 23 »

Lees Interacties

Reacties

  1. agera zegt

    12 juni 2011 om 20:49

    Ben benieuwd of de Koenigsegg ook een blijvende supercar merk wordt op lange termijn. De Agera is een gruwelijke auto alleen ben ik benieuwd hoe het zit met de betrouwbaarheid.

    De Pagani maakt gebruik van een AMG blok dat zal kopers wel het zekere vertrouwen geven.

    Login om te reageren
    • xilver zegt

      12 juni 2011 om 21:19

      @agera: De Agera is een van de meest vooruitstrevende wagens die er is. Je moet de reportage maar zien ;-), dan zal je zien dat Koenigsegg nog wel eventjes zal blijven doordraaien.

      Heb de aflevering een paar weken terug gezien, echt wel de beste (op die van Bugatti na :D) van de serie.

      Login om te reageren
      • agera zegt

        12 juni 2011 om 22:53

        @xilver: Heb het bekeken maar is toch lastig je moet alles halen en verdienen uit een model grof bekeken.

        Login om te reageren
        • mightymike zegt

          13 juni 2011 om 22:54

          @agera: maar het huidige model is al bedacht en gebouwd toen di 20 was ofzo dus 25 jaar geleden, hoelang moet een auto bedrijf mee gaan dan? ik zou zo’n bak zoiezo kopen als ik het geld er voor had

          Login om te reageren
      • zakar36 zegt

        13 juni 2011 om 12:34

        @xilver:

        Weet jij misschien waar ik die van Bugatti kan vinden/zien? Heb die helaas gemist :(

        OT: prachtig hoe het gemaakt word allemaal! Wist niet dat het zo precies en netjes ging allemaal. Respect!

        Login om te reageren
        • xilver zegt

          13 juni 2011 om 12:46

          @zakar36: http://www.youtube.com/watch?v=5Id36B6Pq9Y
          http://www.youtube.com/watch?v=JdRqw0TX6mg&feature=related
          http://www.youtube.com/watch?v=0eWABwYyFIg&feature=related
          http://www.youtube.com/watch?v=CKAws5feItE&feature=related

          Veel plezier!

          Login om te reageren
          • zakar36 zegt

            14 juni 2011 om 00:08

            @xilver:

            Hahaha Sorry mijn fout ben wat vergeten er achter te typen het moest zijn Bugatti Veyron Supersport :P

            Maar bedankt voor het helpen hoop dat je me met deze ook kan helpen :D

            Login om te reageren
            • xilver zegt

              14 juni 2011 om 00:45

              @zakar36: Van de Super Sports heb ik spijtig genoeg nog niets gezien. Maar als het komt dan kijk ik er zeker naar uit!

              Login om te reageren
    • rikus zegt

      12 juni 2011 om 22:55

      @agera: gezien je naam zou je denken dat jij het wel gezien zou hebben. Wat betreft de betrouwbaarheid: Elke fabrikant zou z’n wagens zo moeten bouwen.

      Login om te reageren
      • agera zegt

        12 juni 2011 om 23:22

        @rikus: De documentaire heb ik bekeken, ik had het over het blok die erin ligt.

        Login om te reageren
    • Lucb zegt

      12 juni 2011 om 23:37

      @agera: Volgens mij gaat het merk toch al een lange tijd mee.

      Login om te reageren
    • The360box zegt

      12 juni 2011 om 23:47

      @agera: WTF?

      Login om te reageren
      • agera zegt

        13 juni 2011 om 00:02

        @The360box: Ik bedoel of het bedrijf (Koenigsegg) ook stabiel zal blijven in de komende jaren aangezien vele automerken problemen hebben om op de been te blijven.

        Login om te reageren
    • SimonMc zegt

      13 juni 2011 om 04:16

      @agera: Sorry dat ik even de grammar-nazi moet uithangen, maar je spreekt steeds over “de koenigsegg” en “de pagani”, alsof het modellen zijn. Je zegt toch ook niet “de mercedes” of “de BMW” ? In dit geval bedoel je waarschijnlijk : “Ben benieuwd of Koenigsegg ook een blijvend supercar merk wordt op lange termijn.” of “Ben benieuwd of de Agera een succes wordt.”.

      Login om te reageren
      • agera zegt

        13 juni 2011 om 12:35

        @SimonMc: Beste Simon bedankt voor de verbetering, ik zal erop gaan letten. Eerder had ik het aangeven, maar zal het weer doen. Op late leeftijd ben ik naar leeftijd gekomen, ik ben hier sinds een paar jaar. Om mijn Nederlands zo goed mogelijk onder de knie te krijgen probeer ik zoveel mogelijk Nederlands te praten en te schrijven. Ik heb een ontzettende passie voor auto`s net zoals iedereen en kan hier door zoveel mogelijk te schrijven mijn grammatica nog meer verbeteren.

        Af en toe heb ik problemen met lidwoorden zoals de en het. Ik zal proberen erop te letten ;)

        Login om te reageren
        • SimonMc zegt

          13 juni 2011 om 14:05

          @agera: Ok, dat wist ik niet. In dat geval schrijf je heel goed Nederlands en heb ik op dat vlak al veel erger gelezen op autoblog !

          Login om te reageren
  2. HDM zegt

    12 juni 2011 om 20:59

    De aflevering van Koenigsegg is echt heel interessant. Ook knap hoe ze het hele zooitje wisten te redden.

    Login om te reageren
  3. likeaboss zegt

    12 juni 2011 om 21:26

    Heb het 10 minuten kunnen volhouden, maar dit is zo’n slecht programma. Alles loopt door elkaar heen, ongeveer alles is overdreven en ze blijven dingen maar herhalen…

    Login om te reageren
    • SimonMc zegt

      13 juni 2011 om 04:19

      @likeaboss: Ja, het is wel een feit dat National Geographic er van houdt om dingen te verbloemen, of steeds te herhalen. Reportages worden op die manier dubbel zo lang als nodig.

      Heb zo ooit eens een reportage proberen volgen over Toetanchamon. Een hel !

      Login om te reageren
  4. Dimglor zegt

    12 juni 2011 om 21:29

    Dit hebben ze al een paar keer getoond hoor….
    Heb het 3 weken geleden al gezien…
    Niet mis om eens naar te kijken… Is nog eens interessant…

    Login om te reageren
  5. Reinbergen zegt

    12 juni 2011 om 21:37

    Ontzettend interessant, NGC wordt ook steeds interessanter. Mikt ook op een bredere doelgroep dan vroeger, in a positive way. :)

    Login om te reageren
    • HDM zegt

      12 juni 2011 om 22:14

      @Reinbergen: de programma’s zijn wel leuk, de rest totaal niet. Van het arrogante betweterige toontje van de ”omroeper” tot de elk-blok-herhaalde zooitjes aan goede doelen en zielige honden reclames. Heeft Discovery ook last van helaas, wat dat betreft was het vroegah betah.

      Login om te reageren
    • As_long_as_it_is_fast zegt

      12 juni 2011 om 23:45

      @Reinbergen:
      @HDM:
      National geographic en Discovery Channel FTW!
      Ronduit beste zenders met minst storende reclame.
      Daar zie je nog eens mooie reclame in tegenstelling tot die marginale reclames over wasproducten en scheermesjes.

      Login om te reageren
      • phantom95 zegt

        13 juni 2011 om 00:50

        @As_long_as_it_is_fast: Ik heb nu wel genoeg van die WSPA reclames.

        Login om te reageren
        • As_long_as_it_is_fast zegt

          13 juni 2011 om 00:52

          @phantom95: Haha, ze hebben allemaal storende reclames. Neemt niet weg dat ik de beste programma’s op televisie nog altijd die van Discovery vind.

          Login om te reageren
      • SimonMc zegt

        13 juni 2011 om 04:23

        @As_long_as_it_is_fast: Minst storende reclames misschien ( National Geographic ),maar is het echt nodig elke 2 seconden een reclame in te lassen?

        Positief punt is wel dat je op die manier eens naar de wc kan of om drinken kan gaan zonder dat je daardoor iets mist. Maar bij National Geographic moet ik zoveel naar de wc op den duur omdat ik zoveel drank ga halen vanwege de vele reclames ! Het is als het ware een visieuze cirkel !

        Login om te reageren
        • As_long_as_it_is_fast zegt

          13 juni 2011 om 13:40

          @SimonMc: Dus je hebt nog eens beweging ook! :D

          Login om te reageren
  6. midasracer zegt

    13 juni 2011 om 00:41

    Ik kan me ongelooflijk irriteren aan de slechte en onrustige montage van Megafactories, om maar niet te spreken over de continue herhalingen in het programma. Alsof ze bang zijn dat mensen alles vóór een reclameblok al weer zijn vergeten. Ik ben toch niet gek? Op zich geweldig dat men de moeite neemt om bij deze bedrijven te filmen, maar zet er dan vervolgens een capabele regisseur en editor op. Het blijft allemaal zo stom en oppervlakkig. Op het eind heb je vrijwel nog niets gezien.

    Login om te reageren
  7. Cantago zegt

    13 juni 2011 om 02:39

    Het programma is inderdaad behoorlijk slecht van opzet, maar de geweldigheid van deze auto maakt alles goed! Ik heb met open mond zitten kijken naar ieder stukje koenigsegg dat voorbij komt met de kennis dat de kans om ooit in zo’n geweldige machine te rijden echt extreem klein is… Maar wie weet, we blijven gewoon hoop houden!

    Login om te reageren
  8. donzobar zegt

    13 juni 2011 om 05:37

    Hier nog een spellings naziobersturmbahnführer :
    Kan het ook ‘full bred’ supercars zijn i.p.v. full bread (brood)

    Login om te reageren
  9. mylvan zegt

    13 juni 2011 om 05:42

    Mega factories is er ook over de Veyron…

    Login om te reageren
    • xilver zegt

      13 juni 2011 om 12:49

      @mylvan: Ik heb een paar linkjes hierboven geplaatst over Bugatti ;-)

      Login om te reageren
  10. Orichy zegt

    13 juni 2011 om 06:33

    De Agera is de top van de supercars, zover niets nieuws. Koenigsegg is een merk, dat ik vanaf het begin af aan, een warm hart toedraag. Ik vond het gelijk een geweldige auto, die CC8, niets was zo extreem, als die auto. Nu dik tien jaar later, is Koenigsegg nog steeds het merk, waarin ik ooit een keer zou willen rijden, de ervaring lijkt mij geweldig.

    De Agera is super efficiënt in elkaar gezet, meesterlijk mooi, maar tot mijn verbazing, zie ik niets van het werkelijke verhaal. De werkelijke achtergronden, de exacte details van hoe en waarom, waardoor het zo gevormd is, mis ik totaal in dit programma. Echt jammer, ik dacht dat de inhoud meer diepgaand zou zijn, dan het vertellen van hoe het ongeveer gegaan is met Koenigsegg, en hoe men daar in Zweden de auto’s bouwt, maar helaas voor mij blijft de details een raadsel.

    Het is wel een inspiratie en motivatie om zelf, je eigen dingen te blijven vol houden, ook al verklaren anderen je voor gek. Geloof in eigen kunnen en vertrouw op een goede afloop.

    Login om te reageren
    • Cantago zegt

      13 juni 2011 om 13:08

      @Orichy: ik zou inderdaad ook wel wat details willen zien zoals de complexe deurscharnieren of het veersysteem van de auto. En ook de leuke details missen, zoals het feit dat er pas zo’n 100 Koenigseggs gebouwd zijn!

      Login om te reageren
  11. janklaassen zegt

    13 juni 2011 om 07:27

    Die voorkant lijkt freakin’ veel op een 360 Modena (foto 1)

    Login om te reageren
    • Cantago zegt

      13 juni 2011 om 13:03

      @philipzuidijk: Totdat je ze naast elkaar zet!

      Login om te reageren
  12. geertjuh zegt

    13 juni 2011 om 08:51

    Wat een schitterende brute wagen. Deze wagen zou ik als eerste kopen als ik wat meer te besteden zou hebben. Ik vraag me alleen af wat de Agera kost

    Login om te reageren
    • xilver zegt

      13 juni 2011 om 12:52

      @geertjuh: $1.400.000, voor een Agera R komt daar nog eens $211.000 bij.

      Login om te reageren
  13. supermo zegt

    13 juni 2011 om 15:15

    Zegt ie nou dat ze maar 1 auto gebruikt hebben voor het hele crashtestprogramma? Vreemd, elke crashtest-onderdeel heeft wel een bepaalde impact op de auto en dat heeft weer invloed op de testresultaten van een volgend test-onderdeel.

    Login om te reageren
  14. SimonMc zegt

    13 juni 2011 om 19:26

    LOL, carbonfiber koplampen.

    Ik weet toevallig dat één koplamp van een Opel Speedster bij de 1500 EUR kost.

    Over wat voor een bedrag zouden we hier dan spreken? 5000 EUR?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North