• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Autoblog les 42: het hoe en wat van slepen

Auteur: Wouter, gepost 3 februari 2007 om 20:53 – 31 Reacties

Kabeltje

Het kan iedereen gebeuren, je auto stopt er mee en met geen mogelijkheid is er nog de gang in te krijgen. Daar sta je dan op de parking van de plaatselijke McDonald. Je auto laten staan is geen optie, want dan worden je Lexus-style achterlichten, 19″ lichtmetalo’s en je bodykit gejat. Slepen dus, maar hoe doe je dat eigenlijk?

Het is eigenlijk niet zo ingewikkeld: regel een andere auto, sleepkabeltje er tussen en gaan met die banaan. Of vergeten we wat?

Met dank aan Evert voor de tip!

Ook interessant!

  • Autoblog Bloopers 2021
    Autoblog Bloopers 2021
  • Autoblog video: Marktplaats Top 10
  • Video - netjes vragen kan altijd
  • Video: kijk, dit past precies

Nieuwste artikelen

  • Koop deze puike Aston Martin voordat het te laat is
  • Superschattig Kevertje heeft een geweldenaar onder de kap
  • Kijk, deze moderne auto heeft geen verblindende koplampen
  • Meest ongepaste auto voor vleugje F1 krijgt een vleugje F1
FacebookTweetPinLinkedIn

Funny, Video

Vorig bericht: « Video Bonanza: Mercedes-Benz CL65 AMG
Volgend bericht: US Roadster war: Solstice vs Mx-5 »

Lees Interacties

Reacties

  1. Jan zegt

    3 februari 2007 om 20:57

    Hij vindt het precies erger dat die boom niet meer rechtstaat dan zijn subaru die naar de vaantjes is

    Login om te reageren
  2. ik zegt

    3 februari 2007 om 20:57

    hahaaha goeie

    Login om te reageren
  3. AlwinH zegt

    3 februari 2007 om 20:59

    Stuurslot?

    Login om te reageren
  4. Alec zegt

    3 februari 2007 om 21:00

    oeps….

    Even Apeldoorn bellen.

    Login om te reageren
  5. Ejay zegt

    3 februari 2007 om 21:02

    Zuur, vooral als je geen gas geeft in de bochten krijg je dit. Nou wastie niet echt in staat om gas te geven…

    Login om te reageren
  6. Armada zegt

    3 februari 2007 om 21:03

    Ja, dat doen ze heel handig. volgens mij reden ze een beetje hard.

    Login om te reageren
  7. Rossi zegt

    3 februari 2007 om 21:05

    haha wat dom :P stuurslot!

    Login om te reageren
  8. Bimmer zegt

    3 februari 2007 om 21:06

    Of vergeten we wat?

    Auto op contact zetten misschien???

    Login om te reageren
  9. Dirk zegt

    3 februari 2007 om 21:19

    Whahaha! Wat een stomme gasten :P

    Login om te reageren
  10. Lagonda zegt

    3 februari 2007 om 21:23

    Haha, ik dacht al, waarom doet ie niets, nooit aan het stuurslot gedacht. Ik ga er vanuit dat je je altijd laat slepen met de sleutels er in lol.

    Login om te reageren
  11. sabberjoch zegt

    3 februari 2007 om 21:45

    oee zonde maare een subaru met pech?? subaru heeft de naam dat het heel betrouwbaar is. of heeft hij zoveel aangepast dat het meer een unieke auto is dan een subaru?? ik heb iig nog nooit een subaru met pech gezien en hoop het ook nooit te zien want subaru ruleert. (komt ook als je op mijn naam klikt

    Login om te reageren
  12. Kevski-Style zegt

    3 februari 2007 om 22:18

    Er wordt met die subaru geraced. Ik kan het hele verhaal erachter wel opzoeken, want zo uit mijn hoofd weet ik het niet meer. het stuurslot sprong er in een bocht op. waarschijnlijk heeft de contactsleutel dus half half gestaan en is onder het rijden teruggesprongen. Al met al behoorlijk lullig….

    Login om te reageren
  13. CSL zegt

    3 februari 2007 om 22:32

    Wat een stelletjes sukkels zeg, niet normaal.

    Login om te reageren
  14. Y. zegt

    3 februari 2007 om 22:41

    Mooi moment om deze gouwe ouwe nog maar es van stal te halen: http://www.youtube.com/watch?v=FDjmylmXxew

    Ik heb ‘m al vaak gezien, maar krijg er steeds weer de slappe lach van. :D

    Login om te reageren
  15. Alwood zegt

    4 februari 2007 om 10:42

    dat is echt zuur! maar wat een prutsers zech :o beetje niet het contact aan zetten :| erg zonde van die ontzettend brute soeb!
    Die disco scheurt trouwens wel lekker met dat soebje op de sleep :P volgens mij keek die gast ook te weinig in zijn spiegel! en sleepte die de impreza zo tegen de paal aan…

    Login om te reageren
  16. Alwood zegt

    4 februari 2007 om 10:45

    OMG! die in het filmpje van Y. zijn nog véél erger :o eerst slepen ze die wagen de sneeuw in!!! om vervolgens met een slappe kabbel te planken met de sleepauto?! echt hele rare mensen op deze wereld :P

    Login om te reageren
  17. pt0x zegt

    4 februari 2007 om 11:16

    die voorste auto rijd nou ook niet echt netjes als sleper maargoed heb het zelf ook voor het eerst gedaan na mijn auto ongelukje vorige week, slepen is niet moeilijk maar zeker in een nieuwere auto best nog wel intensief zeker als je motor niet meer draaid zoals bij mij..

    Login om te reageren
  18. pt0x zegt

    4 februari 2007 om 11:18

    OMG dat andere youtube filmpje in de sneew dat is pas erg….. wtf zeg

    Login om te reageren
  19. Jappy zegt

    4 februari 2007 om 11:37

    Sjongejonge, wat een prutsers idd! Dat andere youtube filmpje is trouwens ook erg dom!

    Login om te reageren
  20. Citrofiel zegt

    4 februari 2007 om 11:49

    Aha, bedankt voor jullie reacties, nou snap ik hem eindelijk. Stuurslot. Best wel dom, maar ik weet zeker dat ik het ook vergeten zou zijn… Maar ik heb geen rijbewijs of autoervaring, dus dat kan nog komen. Na dit filmpje zal ik het niet snel meer vergeten iig :P .

    Login om te reageren
  21. roy zegt

    4 februari 2007 om 11:54

    Merkwaardig, eerst werkt het stuur een poosje normaal en dan ineens zomaar spontaan in stuurslot? Is dat typisch Subaru ofzow?? Sleutel er spontaan uitvliegen?? daar geloof ik dus helemaal niks nada van. Kortom vreemd verhaal.

    Login om te reageren
  22. JANUS zegt

    4 februari 2007 om 12:22

    Echt een klassieke fout. Dit zijn heus niet de eersten die deze fout maken.
    PRUTSERS !!!!

    Overigens is dat filmpje van Y inderdaad ook een klassieker. Schitterend.

    Login om te reageren
  23. Hielke zegt

    4 februari 2007 om 13:22

    Allereerst, de originele video met commentaar van de maker staat hier: http://www.youtube.com/watch?v=Wx-Pz042vyg
    De ‘stuurslot vergeten’-verklaring is misschien lekker sappig, maar een beetje nuancering is hier wel op z’n plaats.

    De Subaru werd gesleept vanwege motorschade (kapot krukaslager). De sleutel zat in het slot: anders springt het stuurslot er al veel eerder in.
    Ze snappen zelf dan ook niet waarom de besturing opeens vast sloeg.

    Ik denk dat het als volgt is gegaan. De bestuurder van de WRX stuurt de bocht te scherp in. Bij het uitkomen van de bocht rijdt de WRX niet meer achter de sleepwagen, maar schuin er naast. Hij wordt opeens niet meer alleen naar voren getrokken, maar ook naar rechts. De wielen staan helemaal naar links ingedraaid (full lock). Je kunt je voorstellen dat er een kracht onstaat die de voorwielen van de WRX opzij trekt. Let maar op het geluid van de banden. Deze kracht, gecombineerd met de niet-werkende stuurbekrachtiging, zorgt er uiteindelijk voor dat de besturing niet meer met de hand is terug te draaien.
    Het gebeurt echt in een fractie van een seconde. Zodra de WRX eenmaal hard naar links is gezwenkt en zo ongeveer naast de sleepwagen rijdt is er niks meer aan te doen.
    Het is opvallend dat de bestuurder van de sleepwagen niks in de gaten heeft, hij zou best een flinke ruk moeten voelen als de WRX opeens met z’n voorbandjes dwars over het asfalt wordt gesleurd. Misschien komt het door die 2.7 ton leeggewicht :X

    Wat hadden ze kunnen doen om het te voorkomen? Tja, das altijd makkelijk achteraf: de bestuurder van de WRX had zorgvuldiger kunnen sturen om achter de sleepwagen te blijven en de sleepwagen had langzamer kunnen rijden en beter kunnen opletten. Ze hadden een auto-ambulance of oprijwagen kunnen regelen. Slepen met een kabel is best risicovol, zeker als de achterste wagen geen stuur- en rembekrachtiging heeft.

    Login om te reageren
  24. ZOEF zegt

    4 februari 2007 om 15:05

    Kijk ik zou in zulk geval met m’n hele 110 kilo op de rem zijn gaan staan, niet dan?

    Login om te reageren
  25. DeNNi$ - RaMM$teiN zegt

    4 februari 2007 om 16:40

    Trek je handrem dan op he nee ? :s

    Login om te reageren
  26. Rimmert zegt

    4 februari 2007 om 18:28

    Uhmmm hoe ga je straks alle auto’s met start stop button nog op contact zetten? Ik weet nl. niet hoe dat werkt. Kan dat nog steeds bij die auto’s?

    Login om te reageren
  27. DeNNi$ - RaMM$teiN zegt

    4 februari 2007 om 18:44

    Je hebt nog altijd een sleutel nodig om het contact op te zetten ja.

    Login om te reageren
  28. Stephan zegt

    4 februari 2007 om 23:56

    @DeNNi$ – RaMM$teiN

    Mijn tante heeft een Megane die je start met een startknop en dit doet ie zodra je het contact kaartje in de buurt van de auto hebt, kortom je hebt dus geen sleutel meer. Rimmert heeft wel een punt daar denk ik.

    Login om te reageren
  29. Alwood zegt

    5 februari 2007 om 16:43

    @ Zoef… de wielen waren al geblokkeerd… en die disco trekt met gemak die impreza van een ton slippend over de weg… zeker met die (knap bruuske) rijstijl van de disco-chauffeur.

    Login om te reageren
  30. DeNNi$ zegt

    5 februari 2007 om 21:03

    @ Stephan
    Bij sommige merken nog wel …

    Login om te reageren
  31. rick gnodde zegt

    26 november 2007 om 16:23

    de beste oplossing was geweest : heel hard remmen

    nu is hier boven al eens gezegd dat die sleepwagen gewoon mee trekt of hij nou remt of niet

    dat is waar ! MAAR: als je keihard op de rem drukt dan blokkeren de wielen wielen die blokkeren kunnen niet meer sturen met andere woorden : als de jongen in de subaru heel hard had geremd dan had hij in ee rechte lijn achter de sleepwagen aan blijven rijden , welliswaar met een hoop rook en lawaai en kapotte banden maar geen schade aan de auto
    ik koop liever 4 nieuwe bandjes dan een nieuwe bodykit en een plaatwerker

    de sleepwagen had het vanzelf doorgekregen dat er iets mis was en was gestopt

    slimme figuren die een opmerking willen maken over ABS die moet ik teleur stellen die werkt als het goed is niet als de auto van het contact is …

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North