• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Automatisch groot licht: waar houdt het op?

Auteur: Dennis, gepost 28 juli 2005 om 22:24 – 2 Reacties

" align=

Soms vraag ik mij af of de heren (en dames natuurlijk) op de research afdelingen van de auto-fabrikanten niet te ver door schieten. De auto moet steeds meer dingen automatisch doen en meer en meer klusjes worden de bestuurder uit handen genomen. Als je niet zelf meer wilt parkeren of een auto wilt die zich geheel zelfstandig voorbeweegt, waarom ga je dan niet gewoon met het openbaar vervoer, want dan hoef je immers ook niets zelf te doen. BMW zorgt er met haar nieuwste snufje High-Beam Assist voor dat we nu ook niet meer hoeven na te denken over wanneer we het groot licht moeten gebruiken…

Het doel is natuurlijk dat autorijden steeds veiliger wordt, want veel automobilisten gebruiken hun grote licht veel te weinig. Zouden we het grote licht vaker gebruiken dan “schijnt” dat behoorlijk wat nachtelijke ongelukken voorkomen.

Als je het mij vraag verpesten al die ontwikkelingen het pure rijgenot; je weet wel, gewoon lekker bezig zijn in de auto. Anders neem ik wel een chauffeur (als ik ‘m zou kunnen betalen).

Lees meer over BMW’s High Beam Assist op autowereld.com.

Ook interessant!

  • Video: politie houdt niet van revvende M3's
  • Video: BMW-rijder rijdt als BMW-rijder
  • BMW Haters
    BMW vindt BMW-liefhebbers BMW-haters!
  • altijd weer die BMW-rijders
    Video: altijd weer die BMW-rijders

Nieuwste artikelen

  • Deze bloedmooie versie van de 911 was je vergeten
  • Audi wil Italiaans dochtermerk in de verkoop doen
  • Ga stijlvol de zomer in met deze Alpina B3 Cabrio
  • Opknappen Van Brienenoordbrug gaat bizar veel geld kosten
FacebookTweetPinLinkedIn

BMW, Techniek

Vorig bericht: « Audi A8 volgens tuner JE Design
Volgend bericht: Fiat Punto Grande »

Lees Interacties

Reacties

  1. mongoose zegt

    29 juli 2005 om 16:49

    aan de andere kant is de nadruk wel meer komen te liggen op het autorijden zelf, activiteiten zoals het aanzetten van ruitenwissers, het inparkeren en het aanzetten van de lichten zijn eigenlijk alemaal bijzaak

    Login om te reageren
  2. Sir Smokalot zegt

    30 juli 2005 om 15:22

    Ja inderdaad, dus heb je je volle verstand en concentratie er ook niet voor nodig. Gewoon lekker zelf doen dus, anders val je al helemaal in slaap tijdens lange ritten.
    Zo’n hulp zou bij mij niet helpen, tenzij het hulpje ook voor me flitst bij linksplakkers die er bij mij de vaart uithalen, of verblindende tegenliggers.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North