• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Auto’s verschepen doe je zo #fail

Auteur: MrBrown, gepost 26 juli 2013 om 09:21 – 34 Reacties

Hoppa, daar gaan er weer een paar!


Serieus, hoe slecht kan je auto’s verschepen? Gewoon volladen en gaan met die banaan.

En dan kom je in de storm terecht en gebeurt er dit. Het schip was onderweg van Toyoma in Japan naar Vladivo in Rusland. Door hoge golven begon het schip te deinen. Normaal gesproken niet echt een groot probleem. Maar in dit geval was het één groot drama.

Wie verantwoordelijk is voor deze overtocht heeft echt iets uit te leggen. De auto’s staan los op het bovendek en kunnen alle kanten op rollen. De handrem aantrekken, een hek monteren of de auto’s vastzetten was blijkbaar teveel gevraagd.

Waar de roestige boot zijn tocht met 64 auto’s begon, kwam hij aan met slechts 18 gehavende exemplaren. Best wel lullig voor de eigenaren. Zij hebben getekend dat ze hun vierwieler op eigen risico lieten verschepen. Nu mogen ze hun auto afhalen op de bodem van de oceaan. (via jalopnik.com)

Check de video op autojunk.nl

Ook interessant!

  • Video: drift fail met een Audi
    Video: drift fail met een Audi
  • Video: auto wordt aangereden door onverzekerde auto
  • Video: deze motorrijder moet nog even oefenen
    Video: deze motorrijder moet nog even oefenen
  • workshop quadrijden loopt uit de klauwen
    Video: workshop quadrijden loopt uit de klauwen

Nieuwste artikelen

  • Patent BMW onthult dat zelf sleutelen juist moeilijker wordt
  • Officieel: er worden GEEN Jaguars meer gebouwd
  • Dikker dan deze AMG GLS 63 Brabus 700 wordt het niet #MijnAuto
  • Wist jij dat deze merk- en modelnamen afkortingen zijn?
FacebookTweetPinLinkedIn

autotransport, boten, fail, japan, rusland, storm, Video

Vorig bericht: « Zo milieubewust zijn 0%-bijtelling slaven
Volgend bericht: Is dit de lelijkste BMW 1M coupe die je ooit gezien hebt? »

Lees Interacties

Reacties

  1. sjamp zegt

    26 juli 2013 om 09:34

    Als je het restant op het dek ziet, moet je misschien wel ‘blij’ zijn als die van jou er niet tussen staat. Wat wèl aankomt is volledig in de puinpoeier.

    PS: helemaal rechts, in de eerste seconden van de film. Is toch geen RS200 he? maar gewoon een Soeb toch?

    Login om te reageren
    • bayernmunchen zegt

      26 juli 2013 om 11:56

      @sjamp:

      Het is idd. een Scooby.

      Login om te reageren
  2. weijs zegt

    26 juli 2013 om 09:36

    En toch blijf je de volle 5:30 kijken omdat je zo’n auto de oceaan in wilt zien kletteren.

    Login om te reageren
    • premiumbmw zegt

      26 juli 2013 om 09:53

      @weijs: Dan moet je beter kijken, want op 5.06 zag je er al een de oceaan in kletteren. Je had omstreeks 5.10 het filmpje al stop kunnen zetten dus. Had je zo 20 seconden van je leven gescheelt.

      Login om te reageren
      • massarati zegt

        26 juli 2013 om 10:11

        @premiumbmw: dan zou ik nog beter kijken, bij 0:35 vliegt er al 1 overboord, had je helemaal veel tijd over om iets nóg leukers te doen.

        Login om te reageren
        • weijs zegt

          26 juli 2013 om 10:17

          @massarati: Komen jullie nu mee… #fail
          =)

          Login om te reageren
    • MLTB zegt

      26 juli 2013 om 10:41

      @weijs: True :’)

      Login om te reageren
  3. upstream zegt

    26 juli 2013 om 09:37

    Lijkt me eerder fout van een corrupte bemanning/kapitein die een centje willen bijverdienen door een aantal wagens ook mee te verschepen boven de reguliere lading.
    De wagens staan namelijk niet op een plaats waar het voorzien is om voertuigen te plaatsen (eigenlijk is het bedoeld om daar containers te plaatsen als ik andere foto’s bekijk…)

    Nu ja , ik zou zowiezo nooit mijn wagen meegeven aan Russen met een roestig schip geregistreerd in Cambodja en dan nog eens een risk waiver te tekenen….

    Login om te reageren
  4. rubentheys zegt

    26 juli 2013 om 09:39

    Lijkt wel een potje Rush Hour zo;
    De bestelwagen naar voor, die SUV naar achter, zodat dit hok de uitgang kan vinden!

    Login om te reageren
  5. sir_smokalot zegt

    26 juli 2013 om 09:49

    -edit: dank u, is inmiddels gefixt-

    Login om te reageren
    • jrk68 zegt

      26 juli 2013 om 09:57

      @sir_smokalot:
      De auto’s deinsden in elk geval terug….

      Login om te reageren
  6. upstream zegt

    26 juli 2013 om 09:55

    Uit dit artikel blijkt dat ze er niet zo makkelijk vanaf zullen komen…
    http://primamedia.ru/news/asia/07.02.2012/190263/kapitanu-astongate-poteryavshemu-52-mashini-vineseno-postanovlenie-s-15-yu-zamechan.html

    – bovendeks (waar de wagens stonden) kunnen normaal enkel containers staan, benedendeks is voor voertuigen (RoRo-ship). Indien er toch wagens bovendeks staan dienen deze aangespannen te zijn met kabels en bomen…
    – de kapitein zou vertrokken zijn uit Japan zonder een check van de lading door een onafhankelijke inspecteur (verplicht)
    – een damage waiver waarbij er geen aansprakelijkheid is voor de transporteur is waardeloos indien blijkt dat er grove tekortkomingen of zware fouten zijn gebeurd

    Oja, kennelijk is het schip door de vernielingen van de wagens rijp voor de schroothoop en is de eigenaar van het bedrijf spoorloos…

    Login om te reageren
    • Reaver zegt

      26 juli 2013 om 11:32

      @upstream:

      Het schip is niet kapot, de ” lifelines” zijn beschadigd (dat zijn de relingen langs het schip). Deze moeten gemaakt worden alvorens het schip weer de zee op mag.

      Login om te reageren
    • yerrie zegt

      26 juli 2013 om 11:42

      @upstream: Benedendeks word het ook vast gezet, ze kunnen dan misschien niet over board slaan maar het word 1 grote bots partij ook met prachtig weer dus dat gebeurd altijd.

      Login om te reageren
  7. delyon zegt

    26 juli 2013 om 10:11

    zonde om dit te zien!
    en die eigenaar zal waarschijnlijk al lang het land ontvlucht zijn en op de Bahama’s zitten ….

    Login om te reageren
  8. sdk16420 zegt

    26 juli 2013 om 10:16

    Die auto’s staan wel op de handrem, maar als ze op een laag ijs staan heb je daar niet veel aan.

    Login om te reageren
  9. munich zegt

    26 juli 2013 om 10:18

    Een Ro-Ro schip. Roll on, roll off. In dit geval wel heel letterlijk genomen.

    Login om te reageren
    • yerrie zegt

      26 juli 2013 om 11:35

      @munich: Ik kan niet zien of het Roro schip is, de roro schepen waar ik mee te maken heb gehad hadden containers op dek.

      Login om te reageren
      • munich zegt

        26 juli 2013 om 13:18

        @yerrie: in de bron van dit artikel staat de naam van het schip. Oud beestje al. De nieuwe RoRo’s van bijvoorbeeld Grimaldi lines hebben idd een wat andere indeling.

        Login om te reageren
        • yerrie zegt

          26 juli 2013 om 15:16

          @munich: Heg gewerkt op/met OTAL roro schepen, geen idee of ze oud zijn
          (wij zorgden dat alle auto’s (2e handsjes) rijdend aan board gingen)

          Maare dat die auto’s niet vast hebben gestaan lijkt mij zeer onwaarschijnlijk, misschien niet goed maar misschien ook wel goed en dan nog kan het los slaan op een flinke storm, als er ook maar 1 of 2 losbreken dan gaat de rest wel mee

          Login om te reageren
          • desjonnies zegt

            26 juli 2013 om 16:04

            @yerrie:

            OTAL’s ( de Kagoro en de Kintampo) zijn oude RoRo’s gebouwd bij Verolme Botlek in ’79 en waren eigendom van Nedlloyd.

            RoRo’s van 30+ jaren zijn geen uitzondering, dit omdat een RoRo bouwen van een X-tonnage even duur is als 4 containerschepen van dezelfde tonnage.

            Login om te reageren
            • bozewolf zegt

              26 juli 2013 om 22:02

              @desjonnies: 4 keer duurder? Woah. Waar zit dat grote verschil in dan?

              Login om te reageren
  10. rufctr01 zegt

    26 juli 2013 om 10:34

    Helemaal niet lullig voor de eigenaren. De lading is niet goed vastgezet, op juiste plaats geladen. Dan kan een reder met 100.000 advocaten op de proppen komen juridisch hebben ze geen poot om op te staan.
    Dit geldt alleen als de lading op de juiste manier geladen, gecontroleerd en gezekerd is.

    Login om te reageren
  11. zwepp zegt

    26 juli 2013 om 10:46

    Altijd dat gezeur op die Russen. Ze wilden nu een keertje schoon schip maken.

    Login om te reageren
  12. yerrie zegt

    26 juli 2013 om 11:32

    De conclusie dat de auto’s niet vast zaten is wat voorbarig en zeer zeer onwaarschijnlijk omdat zonder storm ook alle auto’s gedeukt aankomen. ook containers die veel zwaarder worden vastgezet slaan soms los in zware stormen, en als hier eenmaal een paar auto’s zijn los geslagen is er geen houden meer aan.

    Login om te reageren
  13. notsobig zegt

    26 juli 2013 om 12:15

    Autonomous car demolition derby! En dat zonder ingewikkelde computers en sensoren…

    Login om te reageren
  14. desjonnies zegt

    26 juli 2013 om 12:37

    De rederij :

    Never Come Back Lines

    het schip :

    the Disappearing Star.

    Gezagvoerder :

    Ivan Dronkowicz

    Login om te reageren
  15. kapitein187 zegt

    26 juli 2013 om 13:19

    Ja zonde van de auto’s. Wij checken altijd dubbel de lashings voor vertrek, en elke dag aanspannen indien nodig. En tijdens weer als op de video 2 keer per dag.
    overigens is deze video al 4 maanden oud.

    Login om te reageren
    • jackiejack zegt

      26 juli 2013 om 21:58

      @kapitein187:
      True, maar om met dat weer over dat dek te lopen is ook niet echt relaxt.

      Login om te reageren
  16. DonYannickova zegt

    26 juli 2013 om 14:42

    Serieus… dit staat al ruim 2 maanden online en nu ontdekt de wereld het ineens? http://www.autofans.be/nieuws/varia/25991-autotransport-de-waterwegen-gaat-fout

    Login om te reageren
    • replicant zegt

      26 juli 2013 om 19:07

      @DonYannickova: Serieus, maakt het iets uit? Net of ik alle sites af ga om niets te missen..

      Login om te reageren
      • DonYannickova zegt

        26 juli 2013 om 20:29

        @replicant: rustig gemaskerde man

        Login om te reageren
    • mashell zegt

      27 juli 2013 om 13:53

      @DonYannickova: wat in België van het allerhoogste belang is kan in Nederland vulling voor het komkommerseizoen zijn.

      Login om te reageren
      • DonYannickova zegt

        27 juli 2013 om 21:26

        @mashell: tis elke dag komkommertijd hier… wat The Sun is in het VK is AB voor de nederlandse autowereld

        Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North