Onderstaand bericht kwam onlangs bij ons in de mailbox. Het is een perfecte illustratie van de manier waarop mensen omgaan met "zuinige" auto's.
Onlangs hadden we al 10 fantastische tips om je steentje bij te dragen aan een beter milieu, in plaats van het kopen van een elektrisch/hybride auto. Want dit soort auto’s kopen we voor het milieu… Toch?.. Nee dus. En hieronder nogmaals het bewijs.
Geachte heren van autoblog!
Heb sinds kort de v60 plug in, een leuke auto.
Hierbij heb ik een laad-kabel gekregen voor thuis, 220volt stop contact.
Alleen hier kan ik niet mee in ’t openbaar laden, wil ik dat?
Ja! Alleen moet ik hiervoor een ander kabel aanschaffen prijs 450,= ex btw.
En het schijnt voor elk p-hybride of electrische auto deze kabel nodig te hebben om in t openbaar te kunnen laden ook voor de nissan leaf 450,= ex btw.
Heb besloten om te wachten tot er een goedkoop chinees kabeltje op de markt komt, tot die tijd lekker dieselen, overigens werkt de electro motor altijd lekker mee bij een leeg accu.Groeten uit rotje knor
76 reacties
Het schrijnende van heel de situatie lees je tussen de regels door: Dat de benodigde laadkabels NIET standaard bij elke auto geleverd worden.
Alles gestandaardiseerd: Het normale 230v stopcontact en speciaal snellaad-stopcontact.
Dat er extra voor moet worden betaald vind ik niet vreemd; voor niets gaat de zon op, maar dat t een optie is gaat mijn pet te boven. Alsof je bij een normale auto de optie voor een tankklepje moet aanvinken!
Ik ken meerdere mensen met een plug-in hybride en alle laden gewoon netjes op waar het kan omdat het voordeliger is en lekker rijdt op de elektromotoren.
Ga eens mee met jullie tijd en besef dat de plofmotor zal overgaan in de elektromotor. Zelfs BMW beseft dat. Alleen alle tweedehands BMW-rijders op Autoblog nog niet.
O ja? Wat is de strekking dan die ik mis? Heb ik de titel niet goed gelezen? Is dit “nieuwsitem” niet bedoeld als lachwekkend verhaaltje over hybride rijders?
En het lijkt erop dat alle andere reacties op dit artikel dan ook de strekking missen, want het zijn precies de reacties die ik verwachtte van tweedehands BMW-rijders op Autoblog.
De ondernemer die een Plug-in Hybride aanschaft krijgt helemaal niets van jullie tweedehands-BMW rijders. De ondernemer betaalt alleen minder belasting over de winst die hij eerst zelf heeft moeten maken. Niks geld van jullie dus.
Wees blij dat er ondernemers zijn die al jaren veel meer belasting betalen dan jij, anders had je zelfs die tweedehands-BMW niet eens kunnen rijden.
In 2016 betaalt iedereen weer wegenbelasting. Dus wel even goed inlezen voordat je een reactie het web op gooit. Komt anders zo dom over om iets te schreeuwen zonder de feiten te kennen.
3k maar liefst… In wat voor tweedehands aso bak rijd je dan wel niet?
Dat je zoveel betaalt is je eigen stomme schuld… Een eigenaar van een hybride of andere zeer zuinige auto, krijgt opnieuw helemaal niets van jou. Er wordt alleen minder betaald aan de overheid. Dat jij graag veel geld aan de overheid betaalt is je eigen fout. Een slimme ondernemer investeert dat liever in de eigen zaak.
Krijgen de muesli rijders niks van mij? Ben je echt zo dom of doe je alsof? Volgens mij rijden zij op de wegen die betaald worden door mensen die MRB betalen? Als jij lekker je v60 hybrid gratis wil rijden (op diesel), zonder wegenbelasting (tot 2016) en 170% mag afschrijven op de zaak draag je daar 0 aan bij.
Een hybride rijder “krijgt” het gebruik van de weg waar een ander (in principe) voor betaald heeft (aanleg/onderhoud etc.). Dat je als hybride rijder geen geld op je rekening bijgeschreven krijgt van een 2e hands bmw rijder doet daar niets aan af.
Mijn 2e hands 330xd bevalt overigens prima, als ik hem nieuw zou hebben gekocht zou ik na het uitrijden van de showroom al zoveel hebben afgeschreven dat ik daar een paar aardige vakanties van had kunnen betalen.
De ondernemer die een plug-in hybride aanschaft en daarvoor wordt beloond door wat minder belasting te betalen, heeft al jaren en zal nog jaren veel meer belasting betalen dan jij naar alle waarschijnlijkheid doet. Dus van wie zijn de wegen? Degene die het meeste betaalt? Zullen we dan ook maar een rijbaan aanleggen voor iedereen die een groot deel van z’n inkomen in de 52% schaal moet afrekenen en alle toeslag (huur, zorg, etc.) profiteurs alleen op de meest rechtse baan laten rijden?
Wel bijzonder knap dat je weet wat ik verdien en aan belasting betaal en betaald heb, ken heel wat ondernemers, er zijn weinig die meer verdienen dan ik, maar goed, je bent kennelijk een ondernemer die iets te compenseren heeft. Veel succes ermee.
Het valt me in deze vakantietijd op, dat er schijnbaar ook veel mensen zijn die maar de helft van de wegenbelasting betalen:
Zij hebben alleen betaald voor de linkerbaan en weigeren dus, terecht, terug te schuiven naar de rechterbaan.
Excuses, ik stop nu ook met mijn reacties die soms inderdaad provocerend zijn. Dat was mijn reactie op het uitermate suggestieve en provocerende stukje “Nieuws” op Autoblog.
Wat grappig zeg: muesli-auto. Haha…
Een V60 PIH heeft totaal 285 pk. Een Panamera 416 pk. Een Tesla S 302 – 416pk.
Best lastig om die nieuwe techniek wat bij te houden he?…
Maar rustig wachten: over een paar jaar kunnen jullie ook tweedehands hybrides betalen. Elk merk, waaronder BMW, Mercedes en VAG hebben dan een hele range al op de markt gebracht.
Tuurlijk zijn er uitzonderingen in de PIH markt zoals de Tesla, Porsche en Volvo. Eigenlijk is de Tesla de enige die puur elektrisch dit vermogen geneneert. De Porsche en Volvo hebben beide een dikke motor en storen als de accu leeg is (binnen 50km) gewoon C02 waardes uit de in de 20%/25% bijtellingsrange vallen.
En dat denigrerende ondertoontje van je moet je snel achterwege laten anders ga je weinig plezier beleven hier op AB.Overigens vind ik het knap dat je voor de rest (op “muesli” na, wat hier al goed ingeburgerd is) mijn post compleet negeert omdat je weet dat ik gelijk heb, dank daarvoor!
Rijd jij maar fijn verder op kosten van je baas (of je b.v.) en van ons!
Bedankt voor het betalen van belasting. Niet namens mij hoor, maar namens de overheid die jou centen maar wat graag over de balk gooit of naar de ambtenaren in Brussel sluist voor niet werkelijk bijwonen van vergaderingen, maar alleen even snel hun naam opschrijven alsof ze zijn geweest.
Ik rijd geen Volvo, maar ben wel ondernemer die een Tesla S gaat rijden. Ik investeer daarmee in het milieu en de overheid waardeert dat door van mij wat minder belasting te vragen.
Aha,ik zie het al meneer is ondernemer.Geen wonder dat je zo laagdunkend praat.
Waarin doe je,bloemkolen?
Verder waar komt die stroom vandaan die jij gebruikt om je auto mee op te laden? Of ben je ook heilig overtuigd dat je alleen 100% groene stroom hebt thuis?
Die Volvo van jou trekt volle zalen,laat staan stroom.
Ik rijd geen Volvo. Maar mijn sympathie voor vernieuwers als Volvo, Tesla en nu ook Porsche en zelfs BMW is daar niet minder om. De tweedehands-BMW rijders zullen die bewondering over een paar jaar ook wel hebben. Porsche, Mercedes en zelfs BMW zijn gelukkig wat slimmer en beginnen nu al met EV.
Jou reactie op Volvo heeft hier geen enkel nut.
Ik dácht dat,en rij zelf een -zoals jij dat zo mooi omschrijft-tweede hands BMW,daar is overigens helemaal niks mis mee -voor jou blijkbaar wel je blijft maar doorhameren over tweedehands BMW-rijders,er zijn ook goede tweedehands BMW’s te verkrijgen,als je maar geduldig bent en de juiste kiest.Daarbij zie je mij niet in een duracel aangedreven bakkie rijden,ook niet als BMW er één heeft geproduceerd.
En trouwens,jij praat alleen maar over tweedehands auto’s,te min voor jou?
En de kostprijs van die kabel zal wel 0,0 zijn.. Maar ja, gat in de markt?
Dan blijf je nog steeds met het punt dat er meer vraag naar energie komt, dus zal het complete geheel ook wel gaan stijgen.
Je betaalt nu ook al mee, aagezien je huidige energiekosten (voor een belangrijk deel) gekoppeld zijn aan de olieprijs. En laat de olieprijs weer deels beïnvloed worden door hetgeen auto’s verstoken over de hele wereld. ;)
Maar ik snap uiteraard je punt.
Wie is de grootste gierigaard? Volvo of deze ondernemer?
Ik ben helemaal voor voordeel bij schonere auto’s. Maar dan moet er toch gekeken worden naar daadwerkelijk verbruik van de auto ( zou makkelijk uit te lezen moeten zijn/worden). Zo krijgt degene die zuinig rijdt (met of zonder zuinige auto) meer voordeel dan degene die in een zuinige auto onzuinig rijdt.
BV: Rij je 3l/100km dan 0% bijtelling, 3,5l/100km dan 4%, 4l/100km dan 8% Enz. Dit zonder maximum. Als je een auto wilt rijden die 10l/100km verbruikt betaal je er maar flink voor. ;-)
Eigen verantwoordelijkheid en stukje sturing werkgever en het is verantwoord lijkt me.
– Ik woon 3-hoog….hoe laad ik zo’n ding op? Verlengsnoer vanaf ’t balkon?
– Sommige merken bieden “love-to-load” stations aan voor op ’t werk. Hoe vindt dan de verrekening plaats?
Maar een groot deel van de V60 hybrids zijn geleverd via de parallelle import, dus die hebben niet het verstand dat een Volvo dealer heeft van die auto.
Overigens vind ik het niet gek dat die kabel een optie is. Als er in een brache opties aan de orde van de dag zijn is het wel in de autobranche.
Dan nog wel even dit: wel een auto kopen van tegen de 65k + allerlei opties meebestellen die een veelvoud kosten van die kabel om het jezelf aan boord van die auto gemakkelijk te maken, en dan niet even zo’n kabeltje bijkopen om het af te maken om vervolgens een klaagmail aan Autoblog te sturen. Wie failt hier nu eigenlijk?
En ik zou V60h rijders geen slaven durven noemen hoor, echt een heerlijke auto!
De mijnheer/mevrouw van de klaagmail heeft waarschijnlijk vorig jaar al ingeschreven. dan heb je hem nu ongeveer geleverd gekregen.
je weet werkelijk niets van het leven en hebt 0,0 mensen kennis
ik kan zelf ook maar amper een brief schrijven of typen
ik nodig je uit voor een bakje koffie kijken of je daarna nog van die lul praat hebt
ZZZZZZAP!!!!!
Apple heeft die zaak nog in onderzoek, het zou dus zomaar kunnen dat het een origineel eifoon 5 kabeltje betreft. Mijn tip voorlopig, neem die foon niet op met het kabeltje aan de prik.