• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Zo milieubewust zijn 0%-bijtelling slaven

Auteur: autoblogger, gepost 26 juli 2013 om 08:39 – 76 Reacties

My precious


Onderstaand bericht kwam onlangs bij ons in de mailbox. Het is een perfecte illustratie van de manier waarop mensen omgaan met “zuinige” auto’s.

Onlangs hadden we al 10 fantastische tips om je steentje bij te dragen aan een beter milieu, in plaats van het kopen van een elektrisch/hybride auto. Want dit soort auto’s kopen we voor het milieu… Toch?.. Nee dus. En hieronder nogmaals het bewijs.

Geachte heren van autoblog!

Heb sinds kort de v60 plug in, een leuke auto.
Hierbij heb ik een laad-kabel gekregen voor thuis, 220volt stop contact.
Alleen hier kan ik niet mee in ’t openbaar laden, wil ik dat?
Ja! Alleen moet ik hiervoor een ander kabel aanschaffen prijs 450,= ex btw.
En het schijnt voor elk p-hybride of electrische auto deze kabel nodig te hebben om in t openbaar te kunnen laden ook voor de nissan leaf 450,= ex btw.
Heb besloten om te wachten tot er een goedkoop chinees kabeltje op de markt komt, tot die tijd lekker dieselen, overigens werkt de electro motor altijd lekker mee bij een leeg accu.

Groeten uit rotje knor

Ook interessant!

  • Polestar 2 Single Motor rijtest video
    Bijtelling voor 2022 gaat omhoog!
  • Volvo XC60 Recharge PHEV: nooit meer remmen!
    Volvo XC60 Recharge PHEV: nooit meer remmen!
  • 'Niet registratie, maar koopdatum zou bijtelling moeten bepalen'
    'Niet registratie, maar koopdatum zou bijtelling moeten bepalen'
  • Tesla slechte verliezer
    BOVAG: bijtelling verhogen slaat nergens op!

Nieuwste artikelen

  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
  • Peugeot komt met meer GTI’s én goed nieuws
  • Audi’s grote verwarring staat binnenkort bij jou voor de deur?
  • James Bond-klassieker wordt van A tot Z opgefrist
FacebookTweetPinLinkedIn

0%-bijtelling, bijtelling, opladen, plug-in, v60, Volvo

Vorig bericht: « Google ontmaskert Chinese autodieven
Volgend bericht: Auto’s verschepen doe je zo #fail »

Lees Interacties

Reacties

  1. fimo zegt

    26 juli 2013 om 08:41

    Waarom is die kabel een “optie”?

    Login om te reageren
  2. pronto zegt

    26 juli 2013 om 08:46

    Deze mijnheer of mevrouw had ook gewoon een kabel met de juiste aansluiting kunnen bestellen af fabriek. dat koste hem dan zo’n 65,-, deze kabel was dan ipv de gewone 220 aansluiting gekomen. kwestie van je klanten goed voorlichten zou ik denken. overigens had hij de 2e kabel op de auto factuur kunnen laten zetten en vervolgens grotendeels aftrekken bij de belastingdienst. maar goed dat is mijn bescheiden mening, heerlijke auto overigens die V60 plug in!

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      26 juli 2013 om 08:55

      @pronto: maar je wilt natuurlijk beide! s’nachts thuis laden en overdag als jij de shoarma bakt (dit is immers de ideale “ondernemer” (lees: exploitant van een winkeltje) auto) aan de laadpaal. De vraag is alleen als je zo’n dure auto koopt (de S60 plug is nuchter gezien in aanschafprijs best wel duur) waarom doe je dan moeilijk over een kabeltje?

      Login om te reageren
      • norge zegt

        26 juli 2013 om 12:13

        @mashell: Hij koopt niks , hij huurt Dat zijn armoedszaaiers.

        Login om te reageren
    • lamborgfan zegt

      26 juli 2013 om 14:28

      @pronto: Chevy Volt ook een optie van €450, jup bij de dealer!

      Login om te reageren
  3. Robbert89 zegt

    26 juli 2013 om 08:52

    Wat een tenenkrommende taalfouten in die mail. Afgezien daarvan, ik snap niet dat je bij iets als een auto gaat bezuinigen op de juiste kabel, als je iets koopt van de Chinese namaakmarkt loop je risico dat het troep is en de kabel is snel defect, of erger, je auto.

    Login om te reageren
    • GOD zegt

      26 juli 2013 om 08:58

      @Robbert89: Alsof die andere kabel niet uit China komt.

      Login om te reageren
      • autoblogger zegt

        26 juli 2013 om 09:01

        @GOD: en alsof die Volvo niet uit China komt :)

        Login om te reageren
      • Robbert89 zegt

        26 juli 2013 om 09:10

        @GOD: Ik krijg op mijn werk dagelijks td maken met defecte apparatuur door namaakkabels van 5 euro ipv het origineel van 15-20 euro. Heeft te maken met aansluiting, afwerking en voltage.

        Login om te reageren
    • sjamp zegt

      26 juli 2013 om 09:04

      @kroon:

      Het schrijnende van heel de situatie lees je tussen de regels door: Dat de benodigde laadkabels NIET standaard bij elke auto geleverd worden.

      Alles gestandaardiseerd: Het normale 230v stopcontact en speciaal snellaad-stopcontact.
      Dat er extra voor moet worden betaald vind ik niet vreemd; voor niets gaat de zon op, maar dat t een optie is gaat mijn pet te boven. Alsof je bij een normale auto de optie voor een tankklepje moet aanvinken!

      Login om te reageren
  4. kroon zegt

    26 juli 2013 om 08:56

    Wat nou bewijs? Wat weer een provocerend artikel vol vooroordelen van niks op Autoblog.

    Ik ken meerdere mensen met een plug-in hybride en alle laden gewoon netjes op waar het kan omdat het voordeliger is en lekker rijdt op de elektromotoren.

    Ga eens mee met jullie tijd en besef dat de plofmotor zal overgaan in de elektromotor. Zelfs BMW beseft dat. Alleen alle tweedehands BMW-rijders op Autoblog nog niet.

    Login om te reageren
    • autoblogger zegt

      26 juli 2013 om 09:01

      @kroon: lol, je mist de strekking van het artikel.

      Login om te reageren
      • kroon zegt

        26 juli 2013 om 09:38

        @autoblogger:
        O ja? Wat is de strekking dan die ik mis? Heb ik de titel niet goed gelezen? Is dit “nieuwsitem” niet bedoeld als lachwekkend verhaaltje over hybride rijders?
        En het lijkt erop dat alle andere reacties op dit artikel dan ook de strekking missen, want het zijn precies de reacties die ik verwachtte van tweedehands BMW-rijders op Autoblog.

        Login om te reageren
        • E34M5Touring zegt

          26 juli 2013 om 09:49

          @kroon: Die 2ehands BMW rijders zorgen ervoor dat er genoeg geld binnenkomt om jouw cheap ass kennissen de mogelijkheid te geven voor een knaak en een bos wortels onze wegen te vernielen. Dus zou maar een beetje lief doen. Voor we besluiten ook in zo’n treurnismobiel te gaan rijden en jouw kennissen weer het volle pond moeten betalen :)

          Login om te reageren
          • kaasboerin zegt

            26 juli 2013 om 09:54

            @E34M5Touring: Goaaaaaaaaaaaaaaaaal…! =)

            Login om te reageren
          • kroon zegt

            26 juli 2013 om 09:54

            @E34M5Touring:
            De ondernemer die een Plug-in Hybride aanschaft krijgt helemaal niets van jullie tweedehands-BMW rijders. De ondernemer betaalt alleen minder belasting over de winst die hij eerst zelf heeft moeten maken. Niks geld van jullie dus.
            Wees blij dat er ondernemers zijn die al jaren veel meer belasting betalen dan jij, anders had je zelfs die tweedehands-BMW niet eens kunnen rijden.

            Login om te reageren
            • E34M5Touring zegt

              26 juli 2013 om 09:57

              @kroon: Geloof me, ik gooi meer belasting die kant op dan jij zou denken chefke. Niet afgaan op onderbuikgevoelens. Maar op feiten. Durf te wedden dat ik de staat meer sponsor dan een hele hoop mensen hier.

              Login om te reageren
            • NLBUURMAN zegt

              26 juli 2013 om 10:37

              @kroon: vergeet de wegenbelasting niet, die is voor zo’n staafmixeraangedreven auto 0.0 terwijl voor een auto van dit formaat, gewicht en diesel dit behoorlijk kan oplopen.

              Login om te reageren
              • kroon zegt

                26 juli 2013 om 10:47

                @NLBUURMAN:
                In 2016 betaalt iedereen weer wegenbelasting. Dus wel even goed inlezen voordat je een reactie het web op gooit. Komt anders zo dom over om iets te schreeuwen zonder de feiten te kennen.

              • RuVi zegt

                26 juli 2013 om 10:58

                @kroon: ja in 2016….. nog 3 jaar op de kosten van een ander rijden dus. Ik betaal ondertussen wel even 3k wegenbelasting.

              • kroon zegt

                26 juli 2013 om 11:09

                @RudyV:
                3k maar liefst… In wat voor tweedehands aso bak rijd je dan wel niet?

                Dat je zoveel betaalt is je eigen stomme schuld… Een eigenaar van een hybride of andere zeer zuinige auto, krijgt opnieuw helemaal niets van jou. Er wordt alleen minder betaald aan de overheid. Dat jij graag veel geld aan de overheid betaalt is je eigen fout. Een slimme ondernemer investeert dat liever in de eigen zaak.

              • mersieboekoe zegt

                26 juli 2013 om 11:15

                @kroon: volgens mij krijgt een ondernemer ook zat van de overheid.. Verschillende aftrekposten voor belasting en soms een leuke subsidie. Beetje kort door de bocht jouw reactie

              • RuVi zegt

                26 juli 2013 om 11:44

                @kroon: Dat is ongeveer het bedrag dat je ook voor een V60 diesel zou betalen hoor… Overigens heb ik geen tweedehands asobak.

                Krijgen de muesli rijders niks van mij? Ben je echt zo dom of doe je alsof? Volgens mij rijden zij op de wegen die betaald worden door mensen die MRB betalen? Als jij lekker je v60 hybrid gratis wil rijden (op diesel), zonder wegenbelasting (tot 2016) en 170% mag afschrijven op de zaak draag je daar 0 aan bij.

              • super zegt

                26 juli 2013 om 16:28

                @kroon:
                Een hybride rijder “krijgt” het gebruik van de weg waar een ander (in principe) voor betaald heeft (aanleg/onderhoud etc.). Dat je als hybride rijder geen geld op je rekening bijgeschreven krijgt van een 2e hands bmw rijder doet daar niets aan af.

                Mijn 2e hands 330xd bevalt overigens prima, als ik hem nieuw zou hebben gekocht zou ik na het uitrijden van de showroom al zoveel hebben afgeschreven dat ik daar een paar aardige vakanties van had kunnen betalen.

              • kroon zegt

                26 juli 2013 om 18:05

                @super:
                De ondernemer die een plug-in hybride aanschaft en daarvoor wordt beloond door wat minder belasting te betalen, heeft al jaren en zal nog jaren veel meer belasting betalen dan jij naar alle waarschijnlijkheid doet. Dus van wie zijn de wegen? Degene die het meeste betaalt? Zullen we dan ook maar een rijbaan aanleggen voor iedereen die een groot deel van z’n inkomen in de 52% schaal moet afrekenen en alle toeslag (huur, zorg, etc.) profiteurs alleen op de meest rechtse baan laten rijden?

              • super zegt

                26 juli 2013 om 18:35

                @kroon:
                Wel bijzonder knap dat je weet wat ik verdien en aan belasting betaal en betaald heb, ken heel wat ondernemers, er zijn weinig die meer verdienen dan ik, maar goed, je bent kennelijk een ondernemer die iets te compenseren heeft. Veel succes ermee.

              • theiz zegt

                27 juli 2013 om 11:52

                @super:
                Het valt me in deze vakantietijd op, dat er schijnbaar ook veel mensen zijn die maar de helft van de wegenbelasting betalen:
                Zij hebben alleen betaald voor de linkerbaan en weigeren dus, terecht, terug te schuiven naar de rechterbaan.

              • Sciurida zegt

                26 juli 2013 om 12:34

                @kroon: volgens mij ben jij nieuw op AB, en ik wil je er graag op wijzen dat we hier voor een groot deel (uitzonderingen daargelaten) normaal met elkaar omgaan. Dus vriendelijk verzoek om niet zo vijandig te doen, sarcasme is prima, die ziekte hebben een heleboel reaguurders al opgepikt.

              • kroon zegt

                26 juli 2013 om 18:17

                @Sciurida:
                Excuses, ik stop nu ook met mijn reacties die soms inderdaad provocerend zijn. Dat was mijn reactie op het uitermate suggestieve en provocerende stukje “Nieuws” op Autoblog.

            • mersieboekoe zegt

              26 juli 2013 om 11:14

              @kroon: die ondernemer betaalt gewoon net als de rest van Nederland inkomstenbelasting en bij een BV ook dividendbelasting (afhankelijk van de situatie betaal je in % nagenoeg evenveel).. Hoeveel is dan weer afhankelijk van zijn loon. Met die muesli-auto van ‘m komt die mooi onder de bijtelling en wegenbelasting uit, dus relatief gezien betaalt hij zelfs minder.

              Login om te reageren
              • kroon zegt

                26 juli 2013 om 12:12

                @RudyV: @mersieboekoe:
                Wat grappig zeg: muesli-auto. Haha…
                Een V60 PIH heeft totaal 285 pk. Een Panamera 416 pk. Een Tesla S 302 – 416pk.
                Best lastig om die nieuwe techniek wat bij te houden he?…

                Maar rustig wachten: over een paar jaar kunnen jullie ook tweedehands hybrides betalen. Elk merk, waaronder BMW, Mercedes en VAG hebben dan een hele range al op de markt gebracht.

              • Osca zegt

                26 juli 2013 om 12:41

                @kroon: Dus iedereen die hier niks van een elektromotor wilt hebben is een tweedehandse BMW rijder? Lekker iedereen over een kam scheren joh ’tweedehandse Prius rijder’.

              • RuVi zegt

                26 juli 2013 om 13:27

                @kroon: Volgens mij ben jij diegene die het mailtje gestuurd heeft waarover dit artikel gaat.
                Tuurlijk zijn er uitzonderingen in de PIH markt zoals de Tesla, Porsche en Volvo. Eigenlijk is de Tesla de enige die puur elektrisch dit vermogen geneneert. De Porsche en Volvo hebben beide een dikke motor en storen als de accu leeg is (binnen 50km) gewoon C02 waardes uit de in de 20%/25% bijtellingsrange vallen.

                En dat denigrerende ondertoontje van je moet je snel achterwege laten anders ga je weinig plezier beleven hier op AB.Overigens vind ik het knap dat je voor de rest (op “muesli” na, wat hier al goed ingeburgerd is) mijn post compleet negeert omdat je weet dat ik gelijk heb, dank daarvoor!

                Rijd jij maar fijn verder op kosten van je baas (of je b.v.) en van ons!

              • kroon zegt

                26 juli 2013 om 18:13

                @RudyV:
                Bedankt voor het betalen van belasting. Niet namens mij hoor, maar namens de overheid die jou centen maar wat graag over de balk gooit of naar de ambtenaren in Brussel sluist voor niet werkelijk bijwonen van vergaderingen, maar alleen even snel hun naam opschrijven alsof ze zijn geweest.

                Ik rijd geen Volvo, maar ben wel ondernemer die een Tesla S gaat rijden. Ik investeer daarmee in het milieu en de overheid waardeert dat door van mij wat minder belasting te vragen.

              • bayernmunchen zegt

                26 juli 2013 om 18:54

                @kroon:

                Aha,ik zie het al meneer is ondernemer.Geen wonder dat je zo laagdunkend praat.
                Waarin doe je,bloemkolen?

              • The_12oach zegt

                26 juli 2013 om 20:01

                @kroon: Leuk hoor dat je een Tesla S gaat rijden. Maar ben je eventjes vergeten hoeveel Jeep Grand Cherokee’s geproduceerd kunnen worden en daar 10 jaar lang van kunnen rijden? De productie van dat accupakket is ZO EXTREEM milieubelastend dat het nooit rendabel is en ook zeker niet zal worden de komende 25 jaar. Dat de NL regering je dat zo graag laat denken van milieu vriendelijk. Is niet meer dan propaganda.
                Verder waar komt die stroom vandaan die jij gebruikt om je auto mee op te laden? Of ben je ook heilig overtuigd dat je alleen 100% groene stroom hebt thuis?

        • bayernmunchen zegt

          26 juli 2013 om 15:05

          @kroon:

          Die Volvo van jou trekt volle zalen,laat staan stroom.

          Login om te reageren
          • kroon zegt

            26 juli 2013 om 18:09

            @bayernmunchen:
            Ik rijd geen Volvo. Maar mijn sympathie voor vernieuwers als Volvo, Tesla en nu ook Porsche en zelfs BMW is daar niet minder om. De tweedehands-BMW rijders zullen die bewondering over een paar jaar ook wel hebben. Porsche, Mercedes en zelfs BMW zijn gelukkig wat slimmer en beginnen nu al met EV.
            Jou reactie op Volvo heeft hier geen enkel nut.

            Login om te reageren
            • bayernmunchen zegt

              26 juli 2013 om 18:46

              @kroon:

              Ik dácht dat,en rij zelf een -zoals jij dat zo mooi omschrijft-tweede hands BMW,daar is overigens helemaal niks mis mee -voor jou blijkbaar wel je blijft maar doorhameren over tweedehands BMW-rijders,er zijn ook goede tweedehands BMW’s te verkrijgen,als je maar geduldig bent en de juiste kiest.Daarbij zie je mij niet in een duracel aangedreven bakkie rijden,ook niet als BMW er één heeft geproduceerd.
              En trouwens,jij praat alleen maar over tweedehands auto’s,te min voor jou?

              Login om te reageren
  5. rjce zegt

    26 juli 2013 om 08:58

    Snap deze zin ook echt niet: “overigens werkt de electro motor altijd lekker mee bij een leeg accu.”

    Login om te reageren
    • Simpson zegt

      26 juli 2013 om 09:22

      @rjce: sarcasme: Onder sarcasme (uit het Grieks: σαρκάζω (sarkádzoo) = ergens vlees [sarx] vanaf scheuren) wordt bijtende spot verstaan.

      Login om te reageren
    • nickjacker14 zegt

      26 juli 2013 om 09:23

      @rjce: tja waarschijnlijk te lang met zijn vingers in het stopcontact gezeten ……….. Kvind het ook een raren zin maar ik denk dat hij bedoelt dat er wel een beetje stroom in komt tijdens het afremmen waardoor je nog een beetje elektra power krijgt voor het accelereren.

      Login om te reageren
  6. mbfanatic zegt

    26 juli 2013 om 08:59

    Dat is gewoon vuinisman die een prijslijst tussen het oud vuil heeft gevonden…

    Login om te reageren
  7. munich zegt

    26 juli 2013 om 09:05

    Wel een “plug in”Volvo van de zaak. Maar een fatsoenlijke email opstellen is kennelijk te veel gevraagd. Wat snap ik hier niet aan.

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      26 juli 2013 om 09:17

      @munich: misschien iemand die de auto op zijn eigen zaak gekocht heeft? En als uitbater van een krantenwinkeltje, shoarma of döner shop, kledingwinkel, cafe of supermarkt hoef je eigenlijk niet eens goed te kunnen lezen of schrijven.

      Login om te reageren
  8. kaasboerin zegt

    26 juli 2013 om 09:06

    Na die duizenden euro subsidie nog janken ook dattie belasting moet betalen over zo’n kut kabel.

    En de kostprijs van die kabel zal wel 0,0 zijn.. Maar ja, gat in de markt?

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      26 juli 2013 om 09:20

      @kaasboerin: die kabels zijn inderdaad niet goedkoop want gepatenteerde stekkers en elektronica in de kabel om met het “power grid” over laadstroom te onderhandelen. Daarom zal het nog wel even duren voor er een Chinees alternatief is.

      Login om te reageren
  9. jack_abarth zegt

    26 juli 2013 om 09:10

    Ik blijf er bij, ben echt benieuwd hoe duur straks de energiekosten gaan worden. Kunnen we lekker met z’n allen eraan meebetalen via je woning.

    Login om te reageren
    • nickjacker14 zegt

      26 juli 2013 om 09:26

      @jack_abarth: ja…… Ik ben ook zeer benieuwd misschien gaan ze iets van een systeem maken dat je alleen meer betaald voor de stroom die uit een laadpaal komt ofzo.

      Login om te reageren
      • jack_abarth zegt

        26 juli 2013 om 09:32

        @nickjacker14:

        Dan blijf je nog steeds met het punt dat er meer vraag naar energie komt, dus zal het complete geheel ook wel gaan stijgen.

        Login om te reageren
    • macready zegt

      26 juli 2013 om 13:08

      @jack_abarth:
      Je betaalt nu ook al mee, aagezien je huidige energiekosten (voor een belangrijk deel) gekoppeld zijn aan de olieprijs. En laat de olieprijs weer deels beïnvloed worden door hetgeen auto’s verstoken over de hele wereld. ;)

      Maar ik snap uiteraard je punt.

      Login om te reageren
  10. Simpson zegt

    26 juli 2013 om 09:24

    Herken de de krent.

    Wie is de grootste gierigaard? Volvo of deze ondernemer?

    Login om te reageren
    • sjamp zegt

      26 juli 2013 om 09:37

      @Simpson: Jij hebt m door!

      Login om te reageren
  11. autogek123 zegt

    26 juli 2013 om 09:26

    Gewoon een Tokkie natuurlijk. “Ik ga geen 450 betalen om mijn Volvo op te laden”. Wacht maar op de goedkope kabeltjes uit China. Net als bij de IPhone krijgt hij dan misschien ook een electrische shock. Ha ha ha.

    Ik ben helemaal voor voordeel bij schonere auto’s. Maar dan moet er toch gekeken worden naar daadwerkelijk verbruik van de auto ( zou makkelijk uit te lezen moeten zijn/worden). Zo krijgt degene die zuinig rijdt (met of zonder zuinige auto) meer voordeel dan degene die in een zuinige auto onzuinig rijdt.

    BV: Rij je 3l/100km dan 0% bijtelling, 3,5l/100km dan 4%, 4l/100km dan 8% Enz. Dit zonder maximum. Als je een auto wilt rijden die 10l/100km verbruikt betaal je er maar flink voor. ;-)

    Login om te reageren
  12. sjon zegt

    26 juli 2013 om 09:29

    Wat is zijn punt. Ga lekker ergens anders huiliehuilie doen. Moet de gemeenschap zeker die kutkabel van je gaan betalen?

    Login om te reageren
  13. E34M5Touring zegt

    26 juli 2013 om 09:32

    Wat een El Cheapo zeg. Ikke moete geld betalen voor mijn subsidieauto met verlengsnoer. Huilie huilie.

    Login om te reageren
  14. jrk68 zegt

    26 juli 2013 om 09:38

    Wat een pauper zeg, een beetje lopen janken omdat hij niet volledig op kosten van de belastingbetaler kan rijden. Zo’n kabel kost dus effectief 4 á 5 tankjes diesel, lijkt mij dat je die rap terug verdient.

    Login om te reageren
  15. Rick-dos zegt

    26 juli 2013 om 09:47

    LOL! Was de aanschafprijs van die Volvo €40.450 (bijv) ipv €40.000 geweest dan had hij zeker geroepen: “Bij Volvo krijg je die kabel er standaard bij!”

    Login om te reageren
  16. Svda zegt

    26 juli 2013 om 10:15

    Dan wil je nog geen eens weten wat een kabel met snellaadmodule kost voor een Citroen zero, gewoon ff 2500 EUR extra

    Login om te reageren
  17. pursuit zegt

    26 juli 2013 om 10:18

    Toch een verschil qua merk. Bij zon Prius krijg je er twee bij + eigen laadpunt gratis.

    Eigen verantwoordelijkheid en stukje sturing werkgever en het is verantwoord lijkt me.

    Login om te reageren
  18. rovalo zegt

    26 juli 2013 om 10:46

    Ff wat serieuze vragen over electro-auto’s:
    – Ik woon 3-hoog….hoe laad ik zo’n ding op? Verlengsnoer vanaf ’t balkon?
    – Sommige merken bieden “love-to-load” stations aan voor op ’t werk. Hoe vindt dan de verrekening plaats?

    Login om te reageren
    • Simpson zegt

      26 juli 2013 om 14:10

      @rovalo: Ik denk dat je thuis ook een laadpaal kunt krijgen. Moet er denk ik alleen wel voldoende parkeerplek bij de flat voorhanden zijn, anders heb je straks pech dat je niet bij je eigen paaltje kunt parkeren :D

      Login om te reageren
      • rovalo zegt

        26 juli 2013 om 15:19

        @Simpson: thanks! Dus behalve dat ik de belastingbetaler laat opdraaien voor m’n electro-auto, claim ik ook nog een schaarse P-plaats….. Dan rijd ik m’n Crossfire wel af.

        Login om te reageren
  19. RuVi zegt

    26 juli 2013 om 10:56

    Als hij die kabel in zijn leaseprijs had laten meenemen was dat 2 euro per maand geweest.
    Maar een groot deel van de V60 hybrids zijn geleverd via de parallelle import, dus die hebben niet het verstand dat een Volvo dealer heeft van die auto.

    Overigens vind ik het niet gek dat die kabel een optie is. Als er in een brache opties aan de orde van de dag zijn is het wel in de autobranche.

    Login om te reageren
  20. BeQuietAndDrive zegt

    26 juli 2013 om 11:02

    Helaas alweer achterhaald door de actualiteit: vanaf modeljaar 2014 (nu bestelbaar) standaard met deze kabel. Ik weet zeker dat Volvo wel enige coulance zal kennen richting de huidige rijders. http://www.volvocars.com/nl/Documents/Prijslijsten/Prijslijsten%20bouwjaar%202014/Januari/VOLVO-V60-PLUG-IN-HYBRID-MY2014-1-januari-2014.pdf

    Dan nog wel even dit: wel een auto kopen van tegen de 65k + allerlei opties meebestellen die een veelvoud kosten van die kabel om het jezelf aan boord van die auto gemakkelijk te maken, en dan niet even zo’n kabeltje bijkopen om het af te maken om vervolgens een klaagmail aan Autoblog te sturen. Wie failt hier nu eigenlijk?

    Login om te reageren
    • Sciurida zegt

      26 juli 2013 om 12:27

      @BeQuietAndDrive: inderdaad, je profiteert al van hele gunstige belastingen en subsidies en dan alsnog gaan klagen, wat een stereotyp kalvinist (lees: Hollander) zeg. Daar walg ik echt van als je dan nog het lef hebt te gaan klagen!
      En ik zou V60h rijders geen slaven durven noemen hoor, echt een heerlijke auto!

      Login om te reageren
    • pronto zegt

      26 juli 2013 om 12:48

      @BeQuietAndDrive: Dat geld voor V60-ers die vanaf nu besteld worden voor levering volgend jaar. dan krijg je idd standaard de gg. mennekes-mennekes kabel. overigens heb je nog wel gewoon de keuze om voor een “normale” 220 aansluiting te gaan.

      De mijnheer/mevrouw van de klaagmail heeft waarschijnlijk vorig jaar al ingeschreven. dan heb je hem nu ongeveer geleverd gekregen.

      Login om te reageren
  21. jeanclaude zegt

    26 juli 2013 om 14:21

    Belastingdienst, zorg alstublieft voor een fikse naheffing bij dit zielig figuurtje.

    Login om te reageren
  22. PASM zegt

    26 juli 2013 om 14:43

    Dit is het betere trol-werk. Ik geloof niet dat iemand die “electro motor” los van elkaar schrijft en het over een “leeg accu” heeft een Volvo V60 Plug In kan betalen…

    Login om te reageren
    • bmwpowerm5 zegt

      26 juli 2013 om 19:15

      @PASM: dus jij denkt dat als iemand niet perfect Nederlands kan typen of schrijven geen geld heeft voor zon hok
      je weet werkelijk niets van het leven en hebt 0,0 mensen kennis
      ik kan zelf ook maar amper een brief schrijven of typen
      ik nodig je uit voor een bakje koffie kijken of je daarna nog van die lul praat hebt

      Login om te reageren
  23. lincoln zegt

    26 juli 2013 om 15:05

    @GOD is terug .. hieperdepiep hora ..

    Login om te reageren
  24. Jantje_555 zegt

    26 juli 2013 om 17:17

    hoe laadt je je auto op als je in een appartement woont en geen garage hebt?

    Login om te reageren
  25. bozewolf zegt

    26 juli 2013 om 22:05

    Ik zou maar uitkijken met Chinese kabeltjes. Laatst weer een berichtje dat er een Chineesje geëlektrocuteerd was door een goedkoop Ipad oplaadkabeltje.

    ZZZZZZAP!!!!!

    Login om te reageren
    • jrk68 zegt

      26 juli 2013 om 22:13

      @bozewolf:
      Apple heeft die zaak nog in onderzoek, het zou dus zomaar kunnen dat het een origineel eifoon 5 kabeltje betreft. Mijn tip voorlopig, neem die foon niet op met het kabeltje aan de prik.

      Login om te reageren
  26. Silversurfer zegt

    27 juli 2013 om 22:44

    Bullshit. Je hebt al goede kabels vanaf zo’n 200 euro en die prijs zal alleen maar zakken.

    Login om te reageren
  27. racerx zegt

    28 juli 2013 om 22:37

    Ik snap niet dat je in het openbaar gezien wilt worden terwijl je je auto oplaadt…

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North