• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Autosalon Parijs weer bestormd door boze Fransen

Auteur: maru, gepost 9 oktober 2012 om 23:10 – 48 Reacties

traangas

Het is weer eens raak bij de Autosalon van Parijs. Anderhalve week geleden bleef het protest bij een aantal stickers op de Ford stand, maar nu werd er flink met eieren en bloem gegooid. Er moest traangas aan te pas komen om de schavuiten weg te jagen. Die fabrieksarbeiders van tegenwoordig…

De 1.000 protestanten probeerden door de politieblokkade heen te dringen om toegang te krijgen tot de beursvloer. Zij komen van een PSA Peugeot Citroën fabriek die op de lijst staat om gesloten te worden. Natuurlijk pikken deze hardwerkende mensen dit niet, net als de mogelijk aanwezige arbeiders van andere fabrikanten die een deel van hun salaris in moeten leveren.

De protesten op de Autosalon Parijs zijn voorbeelden van de vele nationale demonstraties. Frankrijk kampt met een werkloosheid van 10 procent. De overheid is nog in dubio of ze meegaan in het voorstel van de Europese Unie om de crisis te bezweren met behulp van Franse financiën, een idee dat weinig aanhang vindt onder de bevolking. Zij zien liever dat het geld gebruikt wordt om werkgelegenheid te creëren. Omdat Fransen niet vies zijn van een verzetje zo nu en dan, zullen we in de toekomst nog wel meer te zien krijgen. Parijs, hou je beursvloer maar goed in de gaten.

Ook interessant!

  • Hitte auto
    Parijs verlaagt maximumsnelheid naar 30 km/u
  • Video: boze meneer rijdt zichzelf omver
  • Video: belachelijk boze BMW beukt blauwe Toyota
  • boze automobilist probeert Tesla te rammen
    Video: boze automobilist probeert Tesla te rammen

Nieuwste artikelen

  • Buitenkansje: koop deze unieke AMG op Marktplaats!
  • Gespot – De nieuwe Vanquish in het kwadraat
  • R8-bestuurder wordt bijna gespiest bij crash in Hendrik-Ido-Ambacht
  • Politiehelikopter stopt dronken automobilist bij Lelystad
FacebookTweetPinLinkedIn

Citroen, fabriek, parijs, parijs-2012, Peugeot, psa

Vorig bericht: « Video: Bentley Continental GT3 Concept Racer
Volgend bericht: Toyota roept 7,4 miljoen auto’s terug [updated] »

Lees Interacties

Reacties

  1. widodh zegt

    9 oktober 2012 om 23:26

    De Fransen zijn echt een vreselijk stelletje sjovinisten!

    Raar volk blijft het. Mooi land maar erg jammer van de mensen die er wonen.

    Ze lijken nog niet helemaal te snappen dat we de euro samen hebben als landen en dat we er ook samen iets aan moeten doen om deze sterk te houden.

    Login om te reageren
    • bigcar zegt

      10 oktober 2012 om 00:01

      @widodh: kap met zaniken. elk volk heeft zo z’n eigen trekjes.

      fransen zijn stelletje sjovinisten en hebben lekker vrouwen en stokbroden.
      hollanders zij fucking zuinig / gierig en houden van kaas

      just saying..

      Login om te reageren
      • rsvbf1 zegt

        10 oktober 2012 om 07:16

        @bigcar: ik lust geen kaas, klopt dus niet helemaal ;-)

        Login om te reageren
    • koenmb zegt

      10 oktober 2012 om 00:29

      @widodh: En Nederlanders breken een dorp af omdat een stom grietje niet met facebook kan werken. Over “raar volk” gesproken. Iedereen is chauvinistisch als het hun goed uitkomt, maar uiteindelijk denkt iedereen gewoon aan zijn eigen pens, ongeacht over welk volk of land je spreekt.

      Login om te reageren
      • kaasboerin zegt

        10 oktober 2012 om 08:36

        @koenmb: Stom grietje? Stom facebook…..

        Login om te reageren
    • lemans96 zegt

      10 oktober 2012 om 01:45

      @widodh: Te dom voor woorden, deze reactie. De EUSSR staat op ’t punt van klappen, onze regeringen blijven tientallen miljarden in zuid-europese bodemloze putten storten en jij ‘wilt onze euro sterk houden’ ?
      Ga toch fietsen man. We hebben elke euro in eigen land keihard nodig om niet in een dikke economische afgrond te storten. Daarbij kunnen we die ongekozen neo-nazi’s van die EU missen als kiespijn !

      Login om te reageren
      • widodh zegt

        10 oktober 2012 om 01:51

        @lemans96: Jouw eigen euro is anders helemaal niets meer waard als de hele euro-zone in elkaar klapt.

        Dan kan je er leuk je muur mee behangen als de inflatie keihard omhoog schiet en een brood weer 10.000 euro kost, maar verder heb je er niets meer aan.

        Alleen geld in je eigen land blijven steken is op korte termijn leuk, maar je moet wel zorgen dat de munt in zijn geheel sterk blijft.

        Login om te reageren
        • kaasboerin zegt

          10 oktober 2012 om 08:37

          @widodh: Daarom hadden we in 1e instantie niet met die primitieve pauperlanden in ‘zee’ moeten gaan.

          Login om te reageren
        • lemans96 zegt

          10 oktober 2012 om 09:04

          @widodh: Voor de invoer van de euro hadden wij Hollanders een keiharde, waardevaste munteenheid. Dankzij de euro is daar nu niets meer van over. Hoe eerder we van die euro af zijn, hoe eerder we op weg zijn naar werkelijk economisch herstel. Zo eenvoudig ligt het. Hoe langer we met de EUSSR doorgaan, hoe dieper dit land in de financiële misère zal worden gestort. Let op mijn woorden…

          Login om te reageren
          • notsobig zegt

            10 oktober 2012 om 11:18

            @lemans96: Blijf vooral lekker dromen over de gulden…

            Denk je nou werkelijk dat het daar beter op gaat worden? Laat me raden je denkt dat nederland ook beter af is zonder de EU?

            Login om te reageren
      • tttooommm zegt

        10 oktober 2012 om 02:15

        @lemans96: Jouw reactie is minstens net zo dom, wat hebben wij nou aan onze euro\’s als de hele eurozone instort :s

        Login om te reageren
        • lemans96 zegt

          10 oktober 2012 om 09:10

          @tttooommm: terug naar de gulden(andere naam mag ook, als het maar een eigen munteenheid is) natuurlijk. We hebben de EUSSR echt niet nodig. NL heeft een zeer goede ligging v.w.b. handel, kijk maar naar R’dam & A’dam havens, Schiphol, onze grote rivieren, etc. Daarbij zijn we een hardwerkend handelsvolk, met z’n allen werken we ons echt wel weer uit de huidige economisch puinhopen maar dan moeten we wel eerst UIT de EUSSR. De EEG was destijds voor ons land véél beter…

          Login om te reageren
          • The360box zegt

            10 oktober 2012 om 12:13

            @lemans96: True alleen hebben we een regering die zakken met geld overdraagt en niks om het eigen volg ‘geeft’. Wat dacht je van de VS, die blijven maar geld bijdrukken en toch blijft de Dollar nog enigszins waardevast terwijl hij geen drol meer waard is.

            Login om te reageren
    • sir_smokalot zegt

      10 oktober 2012 om 09:10

      Nog steeds de 5e economie ter werel, dus ze doen kennelijk nog wel iets goed.

      Login om te reageren
  2. bofkont zegt

    9 oktober 2012 om 23:30

    Barbaren zijn het, maar dan GVD ook eens een goede auto.
    Zie Bmw met hun record omzet ;)

    Login om te reageren
  3. bofkont zegt

    9 oktober 2012 om 23:30

    http://www.autoweek.nl/autonieuws/20864/bmw-group-noteert-recordmaand-september

    Login om te reageren
  4. camber24 zegt

    9 oktober 2012 om 23:32

    Boze Fransen? Fransen zijn toch altijd boos?? Putain de merde!!

    Login om te reageren
  5. alcantara zegt

    9 oktober 2012 om 23:33

    Waarom meteen wegjagen met traangas? Misschien waren ze gewoon van plan pannenkoeken te gaan bakken voor de beursgangers ter goedmaking van het vorige relletje.

    Login om te reageren
  6. mout zegt

    9 oktober 2012 om 23:33

    Ik weet wat. Gebruik dat geld om al die fabrieken open te houden, en vééél meer te produceren dan de vraag. Dat levert vast op den duur veel banen op. Ja toch? Of….?

    Login om te reageren
  7. norge zegt

    9 oktober 2012 om 23:34

    De fransen geven het goede voorbeeld, in Nederland geven ze liever miljarden weg dan dat ze de straat op gaan.Vechten voor je boterham!

    Login om te reageren
    • bungabungastig zegt

      9 oktober 2012 om 23:38

      @norge: of ze vluchten naar het buitenland.

      Login om te reageren
      • norge zegt

        9 oktober 2012 om 23:40

        @bungabungastig: In mijn eentje tegen zeventien miljoen hielp niet…

        Login om te reageren
  8. Hupke zegt

    9 oktober 2012 om 23:53

    “maar nu werd er flink met eieren en bloem gegooid” die arme kerels werden gewoon verkeerd begrepen. Ze wilden gewoon crêpes maken.

    Login om te reageren
    • tttooommm zegt

      10 oktober 2012 om 02:17

      @Hupke: Crêpe de panne!

      Login om te reageren
  9. norge zegt

    10 oktober 2012 om 00:05

    crêpes, Hahaha waar jij verstand van heb…..

    Login om te reageren
  10. pieter-jan_catteeuw zegt

    10 oktober 2012 om 02:32

    Om het probleem van verlieslatende (auto)fabrieken op te lossen is een hele herorganisatie vd economie nodig – denk ik. Aan de ene kant moet “de economie” groeien groeien groeien, aan de andere kant creëert het systeem exponentieel stijgende schulden (vermoedelijk om de olie prijs te stabiliseren – zie de begroting) terwijl het zijn eigen markt saboteert door te concurreren met lage loon landen (wat vermoedelijk de olie prijs doet stijgen door de circa 70% olie verkwisting aan transport).

    We moeten grondstofgewijs zowiezo naar een economie evolueren die minder consumeert-produceert – en dus producten maakt die langer meegaan en door meer mensen minder worden gebruikt. iStream en auto delen bied een oplossing. De fabrieks jobs die verloren gaan kunnen dan gecompenseerd worden door het logistieke en onderhouds aspect van auto delen.

    Lokaal produceren (en updaten) via iStream – liefst met een lokale productie vd onderdelen en locale grondstoffen – en fabrieken die meerdere merken kunnen bouwen (om zo de verlieslatende groei en krimp cyclussen te doorbreken van gespecialiseerde lijnen) – kunnen ook mensen aan het werk zetten en geld doen circuleren.

    De huidige logica vervangt mensen door olie (plus goedkope mensen in gebrainwashte dictaturen) terwijl olie beperkt is (en de Chinezen-capaciteit vd planeet uiteindelijk ook). Ze houden dit systeem in stand door de rijkdom te concentreren en zo de olie consumptie te reduceren en de prijs te stabiliseren (dit door het monitaire systeem i.e. eindeloze fraudulente crisisen – oorlogen). Terwijl wil het steeds groeien (vanwege de interesten-schulden) en dus uiteindelijk steeds meer olie moet consumeren. Een duidelijk paradox die ervan uitgaat dat olie uit een magische bodemloze put komt. Vroeg of laat valt dit systeem stil omdat de fossiele olie productie zal dalen naar een nulpunt (samen met de waarde vd dollar/euro).

    Gelukkig valt het hier in Europa nog mee met de bevolkingsgroei want als je denk dat vergrijzing een probleem is dan snap je niet dat de planeet een rond bolletje is. Ik zal maar niet beginnen over het klimaat of kankers enzo.

    Wanneer de oliepompen stilvallen dan komt er een economie van hernieuwbare energie, hernieuwbare grondstoffen (hennep), recyclage, locale productie, langduring gebruik en onderhoud, en delen (dus goedkoper-effecienter leven).

    Dat vergt een ommezwaai in infrastructuur, levenwijze, cultuur,… en ik moet zeggen dat de arbeiders organisaties al even blind zijn als de werkgevers. De werkgevers gooien alles overboord – inclusief de arbeiders – om zo lang mogelijk op het schip te blijven zitten – terwijl de arbeiders op het zinkende schip willen blijven hoewel het schip dan sneller gaat zinken natuurlijk. Maar wie wil er nu overboord gegooid worden? De oplossing is uiteraard een schip bouwen zonder gaten terwijl we het oude schip min of meer drijvende houden tot we iedereen naar het nieuwe schip hebben over geheveld. En dat wil dus zeggen dat men in die lege fabrieken werk begint te maken van een iStream proces (ik denk dat Tesla zoiets gedaan heeft) en daarbuiten lokale grondstof technologieën begint toe te passen (Tesla opnieuw) en de infrastructuur ombouwd naar een deel-economie met een minimalisering van de individuele energie-eisen (zie Cambio bvb). En dat hoeft geen verarming van ons leven te wezen – integendeel.

    We kunnen ook natuurlijk nog meer fabrieken naar China verhuizen en symbolische eieren gooien naar metalen dozen. Ik zie arbeiders als consumenten lustig de producten kopen die hen hun jobs gaan kosten. Er heerst aan alle kanten een gebrek aan realisme en verantwoordelijkheid.

    Hennep groeit bijna overal en je kan er bijna alles mee doen. Je kan er structurele bouwmaterialen en isolatie mee maken. In een lage energie economie gaan veel gebouwen moeten worden geupdate – vervangen. Daar valt al veel werkt te doen. En het kan met lokale grondstoffen. Ideaal dus om werk te genereren. Dit zijn de technologiëen vd toekomst. Straks bouw je uw geodesic dome huisje als een lego setje van hennep blokjes zo sterk als kevlar. Wat staan die vakbonden daar op de autobeurzen te doen? Sorry maar die activiteiten zijn ten dode opgeschreven.

    Het is redelijk idioot om uw nationale economie te saboteren om internationaal te concurreren. Waar ben je dan eigenlijk mee bezig? Geld word gecreëert als een nationale schuld dus hebben werkgevers een nationale plicht. Natuurlijk de consument zit er ook voor wat tussen. Niets is gratis en die goedkope brol zal u kosten. Maar als het klimaat deze transport intensieve globale economie niet keelt dan zal het de olie productie zijn. Lokaal is zowiezo de toekomst. Dus ik zou zeggen, begin al te werken met de lage technologische toepassingen van lokale grondstoffen, zoals het isoleren van gebouwen, om werk te genereren en om de bouw van het nieuwe schip in gang te steken (zie metafoor ergens hierboven) terwijl deze oude roestbak aan het wegzakken is. En misschien kunnen de kleinkinders dan rondrijden in hun gedeelde en lokaal geproduceerde bio-brandstofcel hennep wagens. Voor het alternatief zal ik naar Mad Max 2 verwijzen.

    Login om te reageren
    • flippert zegt

      10 oktober 2012 om 07:48

      -edit: nutteloze bijdrage-

      Login om te reageren
      • sjamp zegt

        10 oktober 2012 om 08:09

        @flippert: Inderdaad. Proost!

        Login om te reageren
      • flippert zegt

        10 oktober 2012 om 13:06

        @flippert: nutteloos, maar wel kort en to the point! Zouden meer mensen moeten doen..

        Login om te reageren
    • lincoln zegt

      10 oktober 2012 om 08:07

      @Pieter-Jan Catteeuw:

      “herorganisatie” !!

      dat is in de grote mensen wereld het zelfde woord voor “ontslagronde” ..

      Login om te reageren
    • mashell zegt

      10 oktober 2012 om 08:09

      @Pieter-Jan Catteeuw: Het is een feit dat naarmate een stuk tekst langer wordt deze meer waarheid bevat. Evengoed is het zo dat dat naarmate een stuk tekst langer wordt deze meer onzin bevat.

      Login om te reageren
      • lincoln zegt

        10 oktober 2012 om 09:00

        @mashell:

        toen hij begon te beweren dat de aarde rond was ben ik gestopt met lezen ..

        Login om te reageren
    • thijsied zegt

      10 oktober 2012 om 08:15

      @Pieter-Jan: Riveting tale, chap!

      Login om te reageren
    • bsxc2 zegt

      10 oktober 2012 om 08:53

      @Pieter-Jan Catteeuw: Knap dat jij nog zo’n lang stuk tekst aan het typen bent geweest,de meeste hier interesseert het toch niks.

      Login om te reageren
      • flippert zegt

        10 oktober 2012 om 09:46

        @bsxc2: als je in een gesticht zit heb je daar de tijd voor

        Login om te reageren
    • midasracer zegt

      10 oktober 2012 om 10:39

      @Pieter-Jan Catteeuw: Jemig, dat ga ik niet echt allemaal lezen. Kan het ook in 10 woorden? Dit is een blog, niet het NRC.

      Login om te reageren
    • Hupke zegt

      10 oktober 2012 om 12:35

      @Pieter-Jan Catteeuw:

      Of we maken de markten 100% vrij en we krijgen vanzelf een systeem dat duurzaam en efficient is.

      Login om te reageren
  11. kaasboerin zegt

    10 oktober 2012 om 08:38

    Ach ja, Grieken, Fransen, NedCar personeel….

    Login om te reageren
    • flippert zegt

      10 oktober 2012 om 08:46

      @kaasboerin: precies, allemaal lui stakend tuig met een pamper van de vakbond om

      Login om te reageren
  12. nickjacker14 zegt

    10 oktober 2012 om 09:17

    Er staat voor een paar miljoen aan prachtige sport wagens gaan die jaloerse Franse het vernielen ik zou juist blij zijn want hierdoor krijgen je land weer meer toeristen maar ja daar denken ze niet over na stelletje pannenkoeken

    Login om te reageren
  13. Mee zegt

    10 oktober 2012 om 10:39

    Sinds wanneer is het “de autosalon” in plaats van het???

    Login om te reageren
    • nibor zegt

      10 oktober 2012 om 10:48

      @Mee: sinds het ontstaan van de Nederlandse taal denk ik? Het salon? De salon lijkt me toch het juiste.

      Login om te reageren
      • maru zegt

        10 oktober 2012 om 13:03

        @RRenault: Nee, daar heeft @Mee best wel een punt. Ik heb er het online woordenboek even op nageslagen, en inderdaad. “Het salon” is een handelstentoonstelling, met als voorbeeld “het autosalon”, en “de salon” verwijst naar een mooie kamer in een huis waarin je mensen ontvangt. Echter, als je Googled naar “Autosalon Parijs”, zie je dat er overal “de” gebruikt wordt. Er is dus ergens in de journalistiek iets misgegaan, waardoor “de” nu dient als de algemeen geaccepteerde vorm. Weird…

        Login om te reageren
  14. midasracer zegt

    10 oktober 2012 om 10:41

    Vreemd, ik zie op Megafactories altijd allemaal van die blije werknemers. Maar nu besef ik dat ze in geen een Franse fabriek hebben gefilmd (tenzij je Bugatti meerekent).

    Login om te reageren
    • Hupke zegt

      10 oktober 2012 om 12:35

      @midasracer:

      Een fransman die blij is als hij moet werken bestaat immers niet. Tenzij hij iets ambachtelijks op z’n dooie gemak mag doen. Je weet wel dat soort museum toestanden.

      Login om te reageren
      • midasracer zegt

        10 oktober 2012 om 13:21

        @Hupke: Vandaar dat ze ’s middags bij de lunch liters wijn naar binnen werken. Dat is om hun verdriet te verdrinken. Je zal maar een auto kopen die gebouwd is door een stel aangeschoten Fransen. Overigens hetzelfde gezien bij Airbus! Flesje witte wijn bij een bakje Cervelles. En ik dacht nog wel dat het lasagne was.

        Login om te reageren
        • mashell zegt

          10 oktober 2012 om 13:32

          @midasracer: bij BMW en Audi in Beieren is bier drinken aan de band toegestaan!

          Login om te reageren
  15. potver7 zegt

    10 oktober 2012 om 17:17

    Wat ik me afvraag: hoe weet Autoblog dat het allemaal protestanten waren? Zaten er echt geen katholieken, moslims, hindoes, atheïsten of humanisten bij?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North