• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Autoshows, wat wil de echte liefhebber?

Auteur: andref, gepost 21 maart 2010 om 19:00 – 29 Reacties

Nu we al het nieuws van de Salon in Genève hebben gezien, krijg ik opeens ontzettend veel zin in een ouderwetse Autorai. Ik zeg heel nadrukkelijk ouderwetse, omdat ik de Autorai 2009 nogal een teleurstelling vond. Veel merken waren afwezig en het nieuwe concept sprak mij in het geheel niet aan. Ik was niet de enige, zeker niet, maar er waren ook veel mensen die de nieuw opzet wel goed vonden.

Volgend jaar is het weer zover. Lange files richting Amsterdam en overvolle treinen. We maken er weer echt een uitje van. Met de trein naar Amsterdam, samen met (schoon)vader en weer een kind extra. De kinderen vinden het allemaal geweldig. Vorig jaar ging mijn dochter, toen bijna 7, voor het eerst mee. We vroegen ons af of ze het wel leuk zou vinden maar ze gaf laatst al aan volgend jaar weer mee te willen. Ik ben nu al benieuwd naar alle nieuwtjes die dan gepresenteerd zullen worden en ik hoop dat het eindelijk weer eens een flink spektakel zal worden, met veel auto’s en veel show. De organisatoren zullen vorig jaar zeker hebben beoordeeld of de nieuwe opzet geslaagd was en of dit concept voor 2011 weer een optie zal zijn. Met de niet aflatende stroom aan nieuwe types crossovers wordt het echter steeds moeilijker om een goede indeling te maken van de diverse modellen. Vorig jaar zagen we ook al dat enkele types op 2 of 3 stands terugkwamen. Ik vond dat op z’n zachtst gezegd nogal irritant. Het is op die manier bijna onmogelijk om de diverse uitvoeringen van een type te vergelijken. Geef mij maar gewoon de eigen merkstands. Deze kunnen zelf worden aangekleed en het hele programma staat mooi bij elkaar. Ook lijkt het enthousiasme onder het personeel een stuk groter op deze manier. Wat willen we volgend jaar graag zien? Welke merken mogen in 2011 écht niet ontbreken? Nieuwe of oude opzet? Laat de Rai eens goed luisteren naar waar wij, autobloggers / autoliefhebbers, warm voor lopen!

Ook interessant!

  • Alfa Romeo liefhebber
    Koop het huis van een echte Alfa Romeo liefhebber
  • Autoblog @ IAA 2021 - Hypercut
    Autoblog @ IAA 2021 - Hypercut
  • Autoblog @ IAA Mobility 2021 - deel 1
    Autoblog @ IAA Mobility 2021 - Deel 1
  • Autoblog @ IAA Mobility 2021 - Deel 3
    Autoblog @ IAA Mobility 2021 - Deel 3

Nieuwste artikelen

  • UPDATE! Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Dit moet wel de debielste optie ooit zijn in een auto
  • Van deze occasion moet je óf braken, óf je wordt er juist heel er blij van
  • De overheid juicht voor vervuilende dieselbusjes
FacebookTweetPinLinkedIn

autorai, Autoshows, Columns

Vorig bericht: « Hoe maak jij de beste reclame en voor welke auto?
Volgend bericht: Dan maar naar Vorsteiner met de BMW X6M? »

Lees Interacties

Reacties

  1. jip zegt

    21 maart 2010 om 19:10

    De oude opzet was veel overzichtelijker, je ziet ergens een groot logo van een bepaald merk in die hal en daar vindt je dan de auto’s van dat merk. Maar blijkbaar hebben ze bij de RAI problemen met logica.

    Login om te reageren
  2. Cardesigner zegt

    21 maart 2010 om 19:14

    NEEM EEN VOORBEELD AAN GENÈVE!

    Login om te reageren
  3. MrSelected zegt

    21 maart 2010 om 19:14

    Eens!

    En de kleur groen mag nergens terugkomen.

    Login om te reageren
    • killioq zegt

      21 maart 2010 om 20:20

      @MrSelected: behalve op een 599 toch? gave kleur, zo mat

      ot: ik vond het wel goed dat ze het hadden op gedeeld in catogorieen zodat je makkelijk alle saaie conserveblikken en sufjes kon passeren

      Login om te reageren
  4. koreantaxiproductions zegt

    21 maart 2010 om 19:18

    inderdaad gewoon merkstands, en een mooie spektakel show

    Login om te reageren
  5. Megakix zegt

    21 maart 2010 om 19:19

    Zondermeer terug naar 2007 en daarvoor…geen opzet van de Rai naar ‘auto-types’ maar naar ‘merken’. Voorts zou het leuk zijn als je (net als ing Frankfurt) gewoon in elke auto mag zitten, klikken, draaien, frummelen en droogschakelen ! Vanaf een Audi A4 (uche…uche) wordt het je al ontnomen om erin te gaan zitten…boeie wanne-bee-premium-merken !

    Ook de gimmicks mogen wat vaker terugkomen; posters, T-shirts, coureurs met handtekeningen of ontwerpers met live-tekenacties. Ook motorgeluiden in separate studiootjes moeten te beluisteren zijn. Tevens is het fijn als je (zoals Volvo daar destijds mee begon) de auto van je ‘wens’ kunt bouwen in een virtuele omgeving.

    Enne…KAPPEN met die CO2 bordjes bij iedere auto…In een auto RIJ je, daar ga je niet mee ‘stekken’ (teringzooi)

    Login om te reageren
  6. Alpinaa zegt

    21 maart 2010 om 19:27

    Grote merkstands waar belangrijke mensen van de merken aanwezig zijn. Zoals op de IAA in franktfurt waar gewoon ontwerpers rondlopen.

    Login om te reageren
  7. TimmiX zegt

    21 maart 2010 om 19:38

    Ik vond het vorig jaar zo slecht nog niet, maar de jaren ervoor waren inderdaad wel leuk. Voordeel was wel dat als je serieus aan het orienteren was naar een auto in een bepaalde klasse je afgelopen jaar beter kon vergelijken, zoner hele hele RAI af te moeten sjouwen.

    Ik hoop dat volgend jaar de merken die afgelopen jaar ontbraken, toch weer komen. En weer een leuke excusieve hoek/hal met wat klassiekers, tuners en nieuwe sportieve zoals de Zenvo en de nieuwe Koenigsegg. En wie weet wat het tussenliggende jaar ons nog brengt!

    Login om te reageren
  8. TnT_180 zegt

    21 maart 2010 om 19:41

    De Auto Show in Philadelphia… Al 2 keer aanwezig geweest ondertussen. Alle grote bekende merken daar en in 90% van de gevallen mag je in de auto’s plaatsnemen en nergens zie je een stand afgesloten voor het ‘gewone publiek’…

    Login om te reageren
  9. Vrijmetselaar zegt

    21 maart 2010 om 19:43

    Wat moet je met het web nog op een beurs, mij een raadsel.

    Login om te reageren
  10. WizardOfOss zegt

    21 maart 2010 om 19:46

    Tsja, laten we even realistisch zijn: de AutoRAI heeft gewoon nauwelijks bestaansrecht meer, net als alle andere kleine beurzen. Al het nieuws staat toch in Genève of Frankfurt/Parijs, waardoor de AutoRAI in feite niet meer dan een hele grote showroom is. Met een beetje mazzel neemt een fabrikant nog een oude conceptcar mee, maar dan heb je het ook wel gehad. Tel daarbij op de achterlijk hoge prijzen voor toegang, parkeren en eten en drinken, en ik zou echt niet weten waarom ik nog naar Amsterdam af zou moeten reizen. Dat heb ik de laatste keer dan ook niet meer gedaan, geef mij maar Frankfurt of Genève.

    De redding zit dan wat mij betreft zeker niet in de indeling, dat maakt het voor de merken wellicht goedkoper, maar er staan nog steeds dezelfde oninteressante auto’s. Echt nieuws krijg je toch niet, hooguit zouden de importeurs wat meer moeite kunnen doen om wat leuke concepts los te weken. Maar ook daarmee zal het niet echt interessant worden.

    Nee, de enige manier om de AutoRAI voor een langzame maar zekere dood te behoeden is om het voorbeeld van Brussel te volgen: maak er een verkoopbeurs van. Maar iets zegt me dat de dealers dat toch niet zo leuk zullen vinden…

    Login om te reageren
  11. Flamingo zegt

    21 maart 2010 om 19:47

    de liefhebber wil mooie auto’s. das alles

    Login om te reageren
  12. Jipp zegt

    21 maart 2010 om 19:48

    ik zeg de oude opzet, toen hadden merken nog vrijheid hoe ze hun modellen presenteerden, mogelijkheid tot vip stands en dergelijke, want vanaf die vip stands, in mijn geval die van vw en audi had je goed zicht over de hele hal. alleen jammer dat er zoveel lelijke auto’s toen naast de vw stand stonden.

    Login om te reageren
  13. Benny zegt

    21 maart 2010 om 19:49

    Liever een AutoRAI met zeecontainers dan geen AutoRAI. Als je mij de keuze alleen laat tussen beide concepten, ja dan is de oude opzet leuker en geeft het meer merkbeleving.

    Login om te reageren
  14. Hennep zegt

    21 maart 2010 om 19:59

    De oude opzet vond ik stukken beter, bij die van vorig jaar zag je bijvoorbeeld ergens een paar BMW’s staan, maar voor andere (types) BMW’s moest je het hele gebouw afstruinen om ze te vinden.

    Ze moeten gewoon weer een RAI met merkenstands doen.

    Login om te reageren
  15. TimmiX zegt

    21 maart 2010 om 19:59

    @ Jipp
    VIP slaat toch nergens op bij een autobeurs waarvoor iedereen gewoon een kaartje moet betalen?

    Login om te reageren
  16. koreantaxiproductions zegt

    21 maart 2010 om 20:10

    VIP in de zin van owners lounge. gratis koffie bij Volvo als je een volvo card had!

    Login om te reageren
  17. kane_sting zegt

    21 maart 2010 om 20:16

    Hahha die VIP lounges was een eitje, praatje maken met de mensen van een stand en hoppa kaartje voor VIP lounge. Ben vorig jaar alleen geweest naar de Rai, vond het echt een teleurstelling qua opzet. Doe mij de oude variant maar. Ben datzelfde jaar nog naar de beurs van Frankfurt gegaan, dat was veel leuker (tsja ook groter).

    Ga proberen volgend jaar naar Genève te kunnen. Dit jaar misschien Parijs nog proberen, kijken of dat iets is.

    Login om te reageren
  18. MrSelected zegt

    21 maart 2010 om 20:46

    Vind een rooie of gele 599 eigenlijk mooier. Maar inderdaad, groen staat niet slecht.

    Consequent blijven is echter belangrijker, zometeen wordt er nog een Prius toegelaten tot een autoshow.

    Login om te reageren
  19. Kyanite zegt

    21 maart 2010 om 22:28

    AutoRAI? Je kan beter bij een dealer langs, zie je meer auto en je kan er nog in zitten en eventueel een proefrit maken ook.
    Op die beurs in Amsterdam ben ik al ruim 15 jaar niet meer geweest. Stap wel in de auto naar de Motorshow in Essen en de IAA in Frankfurt.

    Login om te reageren
  20. Larick zegt

    21 maart 2010 om 23:06

    – Stap wel in de auto naar de Motorshow in Essen. –

    Daar wordt je vrolijk van. Autorai heeft alleen toekomst als een grote showroom. Want primeurs zijn nu eenmaal voorbestemd voor grotere beurzen. Maar Essen is niet veel meer dan de Mcdonalds parkeerplaats na 10u op vrijdagavond.

    Login om te reageren
  21. BmwMPower zegt

    22 maart 2010 om 07:22

    AutoRAI wordt weer leuk als de enige groene auto op de beurs een Prius of iets dergelijks is.

    Login om te reageren
  22. Mr. V8 zegt

    22 maart 2010 om 09:17

    Helemaal mee eens. Een Hyundai i10 staan naast een MB S-klasse Hybrid omdat ze beiden groen zijn… Wat een bullshit!

    Login om te reageren
  23. Emile_Benz zegt

    22 maart 2010 om 11:01

    1. Alleen wagens met de labels D, E, F, G
    2. GEEN groene meuk!
    3. Alleen lekkere beursbabes
    4. Bij elk merk een wagen met privacy glass rondom, zodat je ff ’n proefrit kan maken met ’n beursbabe naar keuze…
    5. Alles gewoon gesorteerd op merk

    Login om te reageren
  24. Sorcerer zegt

    22 maart 2010 om 11:15

    AutoRAI 2009 was inderdaad een flinke tegenvaller, met chaotische opzet en niet mooi opgebouwde stands. In 2011 ben ik er dan ook niet meer bij…

    Je kunt beter naar buitenlandse shows gaan en er dan gelijk ook een korte vakantie aan vastknopen.

    Login om te reageren
  25. jiskaP zegt

    22 maart 2010 om 18:42

    Oude opzet!

    Login om te reageren
  26. Cantago zegt

    23 maart 2010 om 13:12

    Hoe dan ook de oude opzet! Gewoon geen twijfel mogelijk.

    Login om te reageren
  27. Dimglor zegt

    23 maart 2010 om 21:03

    Het goeie aan een autoshow is meestal dat er mooie auto’s moeten staan ;)
    En deftig personeel die op een duidelijke manier het merk kan vertegenwoordigen en deftig uitleg kan geven ;)

    Login om te reageren
  28. alpitlum zegt

    24 maart 2010 om 20:22

    Grote stands die echt de sfeer van het merk weergeven. Alle modellen bij elkaar en lekker veel spektakel.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North