• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Awesomeness: Mercedes heeft nieuwe windtunnels

Auteur: sir_smokalot, gepost 19 juli 2011 om 12:53 – 32 Reacties

K-k-k-k-oud hè?
Want ook bij -40 Celsius moet je C-klasse coupe het gewoon nog doen.

Mercedes heeft een tweetal nieuwe windtunnels in gebruik genomen op de productiefaciliteit in Sindelfingen. Deze kunnen onder andere temperaturen tussen -40 en 60 graden opwekken, en windstoten tot 265 km/u simuleren. Hiermee kunnen de meest extreme plekjes op aarde worden nagebootst. In het vroege ontwikkelingsproces is dit ideaal, want met een zeer pril ontwerp ga je meestal nog niet naar Death Valley of Noord-Zweden.

Er zit een erg lang persbericht aan vast, maar een foto zegt meer dan 1.000 woorden. We laten de gallery dus het praatwerk doen voor ons. Een video van de ongetwijfeld peperdure units vind je HIER.

Ook interessant!

  • Video: nieuwe Mercedes S-klasse doet de elandtest
    Video: nieuwe Mercedes S-klasse doet de elandtest
  • Mercedes-Benz EQA 250 rijtest video
    Mercedes-Benz EQA 250 rijtest video
  • Video - Mercedes EQB in beweging
  • Video: Porsche held corrigeert Mercedes aso

Nieuwste artikelen

  • Goed nieuws: EV’s zijn net zo dodelijk als benzineauto’s – hybrides zijn veel gevaarlijker
  • Lolbroek rijdt expres te hard langs politie en vraagt agenten om geinige flitsfoto
  • Volkswagen heeft goed nieuws voor de Polo met verbrandingsmotor!
  • Premium sedans verkopen voor geen meter in Europa, op deze EV na
FacebookTweetPinLinkedIn

Mercedes, Techniek, Video, windtunnel

Vorig bericht: « Video: witte Aventador van Charlie Pace in Londen
Volgend bericht: BREKEND: Adrian Sutil crasht Gumpert Apollo op Ring »

Lees Interacties

Reacties

  1. waxweazel zegt

    19 juli 2011 om 13:03

    Iemand een ijsje in de vorm van een Mercedes hebben ?

    Login om te reageren
    • Megakix zegt

      19 juli 2011 om 17:12

      @waxweazel: proest !!!!! :lol:

      Login om te reageren
  2. purplehaze zegt

    19 juli 2011 om 13:04

    Heerlijk, cabrio rijden met -40.

    Login om te reageren
  3. w0o0dy zegt

    19 juli 2011 om 13:06

    Hehe het zou tijd worden… werd schijtziek van de aerodynamic lift bij -25 celsius en 210km/u onderweg naar mijn wintersport. Eindelijk een autofabrikant die dit probleem serieus neemt!

    Login om te reageren
    • Stopwearingpants zegt

      19 juli 2011 om 13:36

      @w0o0dy: 210 bij -25, waarom geloof ik dit niet?

      Login om te reageren
      • Revvji zegt

        19 juli 2011 om 13:54

        @Stopwearingpants: Omdat er ‘wellicht’ een streepje sarcasme onder hangt… ;)

        Login om te reageren
        • tom307 zegt

          19 juli 2011 om 17:30

          @Revvji: hey, ik heb in zweden wel eens 210 bij -32 gereden, op spike’s, was erg leuk.

          Login om te reageren
          • Revvji zegt

            20 juli 2011 om 11:31

            @tom307: Op zo’n afgesloten ijscircuit of zo dan wel, neem ik aan?
            Dat het kan en dat het ook nog eens zeer leuk is, dat kan ik wel geloven ;) Maar dat je elke keer op de snelweg op weg naar je skivakantie 200+ in de sneeuw haalt leek me sterk ruiken naar sarcasme :P Of je bent gewoon niet goed in je hoofd dan… :P

            Login om te reageren
      • w0o0dy zegt

        19 juli 2011 om 13:55

        @Stopwearingpants: http://www.woorden-boek.nl/index.php?woord=humor

        Login om te reageren
        • dennisr zegt

          19 juli 2011 om 17:23

          @w0o0dy: aaah.. dus zo werkt humor, interresant weetje.

          Login om te reageren
        • Stopwearingpants zegt

          22 juli 2011 om 01:45

          @w0o0dy: gast ik kan toch niet zien dat hij ironisch is? Ik wilde ook nog ff een link opzoeken did het verschil tussen ironie en sarcadme uitlegd maar dat zoek je zelf maar op

          Login om te reageren
  4. lemster zegt

    19 juli 2011 om 13:12

    Vreselijke baan om daar te zitten kijken naar een auto die bevriest :P

    Login om te reageren
  5. dennisr zegt

    19 juli 2011 om 13:20

    handige lampen voor een kwekerij… zouden ze buiten het testen om nog meer doen daar ? wel leuk om te zien hoe ze een auto bevriezen.

    Login om te reageren
  6. StijnB zegt

    19 juli 2011 om 13:23

    Windtunnels wat een geldverkwisting, gewoon wachten op the perfect storm en twee ramen op elkaar open zetten… :)

    Login om te reageren
  7. bempi zegt

    19 juli 2011 om 13:40

    En wat als het -41 wordt ? :shock:

    Login om te reageren
    • Hupke zegt

      19 juli 2011 om 13:46

      @bempi:

      Zijn er te veel blueEfficiencies verkocht, met die winst zal dan een andere windtunnel gebouwd worden.
      Of wat dacht je nu?

      Login om te reageren
  8. duitseautos zegt

    19 juli 2011 om 13:47

    Mercedes = kwaliteit . uit

    Login om te reageren
    • fejjie zegt

      19 juli 2011 om 14:22

      @duitseautos: Behalve als de electronica het weer eens laat afweten

      Login om te reageren
      • Marc1986 zegt

        19 juli 2011 om 14:29

        @fejjie: Jup. Vraag maar aan menig bezitter van een MB met bouwjaar omstreeks 2001. Een S of C, maakt niet uit de electronica sputterde na een bepaalde periode flink tegen..

        Login om te reageren
        • q7a1 zegt

          19 juli 2011 om 15:30

          @Marc1986: of aan iemand met een e320cdi met brabus tuning een gezeik met de elektronica na een half jaar verkocht ;)

          Login om te reageren
      • SimonMc zegt

        19 juli 2011 om 16:03

        @fejjie: Dus omdat er één lichting tussen zat die wat minder was, maakt het een heel merk onbetrouwbaar?

        Dus bij die redenatie zijn alle Duitsers nazi’s omdat er 60 jaar een oorlog is geweest?

        Zijn we plots bv de Mercedes 190 reeks vergeten? ( in mijn ogen 1 van de meest betrouwbare auto’s ooit gemaakt )

        Login om te reageren
        • Marc1986 zegt

          19 juli 2011 om 16:18

          @SimonMc: Noujah die lichting besloeg helaas niet één modelreeks maar meerdere modellen.. Desondanks is MB niet slecht hoor, ieder merk heeft zo zijn probs.. Onlangs een 330xd touring uit 2004 naar de garage kunnen brengen, automaat aan gort..

          Login om te reageren
        • q7a1 zegt

          19 juli 2011 om 16:34

          @SimonMc: een lichting een hele reeks van modellen waarvan de elektronica niet klopte….

          Login om te reageren
  9. potver7 zegt

    19 juli 2011 om 14:36

    Da’s geen windtunnel…. lijkt meer op een vriescel!

    Login om te reageren
  10. 9000cse zegt

    19 juli 2011 om 14:49

    Hè! Eindelijk een merk, dat het begrijpt! Want als de wind weer rukt met 265 km/u en de honderd jaar oude eikenbomen me om de oren vliegen, dan wil ik maar één ding: Zo vlug mogelijk thuis zijn voor een mok dampende chocolademelk! Maar…..! Shit! Nu is m’n huis óók ineens een cabrio! :shock:

    Login om te reageren
  11. Cantago zegt

    19 juli 2011 om 15:12

    Zo, das pas een windtunnel! Prachtig stukje techniek als ik het zo zie!

    Login om te reageren
  12. AATeeuwen zegt

    19 juli 2011 om 15:33

    Dit is natuurlijk dé oplossing voor het klimaatprobleem!

    Login om te reageren
  13. ericc zegt

    19 juli 2011 om 16:37

    De hoge temperaturen begrijp ik nog daar je wagens verkoopt in petroleumlanden. Maar de eerste eskimo met een mercedes moet ik nog zien! (op het internet uiteraard!)
    -40° is van het goede te veel! (lees te weinig)

    Login om te reageren
    • Hupke zegt

      19 juli 2011 om 17:24

      @ericc:

      Vergeten dat we deze winter af en toe onder de -30 zaten gewoon in België en nog niet eens in de Ardennen.
      Duitsland (en anders Zwitserland, Oostenrijk, Noorwegen, Zweden,…) zal wel z’n plaatsen hebben die eens om de paar jaar eens tegen de -40 komen.
      En als je dan 60000 euri’s hebt uitgegeven aan een wagen wil je toch ook liefst dat die werkt.

      Daarbij kan het ook zijn dat het gevoelstemperatuur is van -40 ipv effectief -40.

      Login om te reageren
  14. Megakix zegt

    19 juli 2011 om 17:14

    …en wie test het ‘uitstappen’ na een avondje bevriezen in de -40C windtunnel ?

    Login om te reageren
  15. Melvivio zegt

    19 juli 2011 om 17:55

    Maar wat ik niet zag in het filmpje was ook een daadwerkelijk rijdende auto met -40. Volgens mij word alleen getest of de auto nog werkt NADAT alles -40* geweest is. Ik wil wel weten of de motor nog op temperatuur kan komen met 120km/h bij -40* als je een diesel hebt.
    [
    Ze zullen dat vast wel testen, maar jammer dat je dit nu net niet ziet.

    Login om te reageren
  16. xilver zegt

    19 juli 2011 om 19:51

    Awesome….

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North